Hikmet SIRMA
Ders:Hayat Bilgisi Konu:Eşyalarımızı Düzenli Kullanalım Kazanımlar: 1-Kişisel Eşyalarını düzenli kullanır. 2-Başkalarının eşyalarını izin alarak kullanır ve bu eşyalara zarar vermez. Etkinlik Adı: Dağınık Çocuk
Size ait olan eşyalar nelerdir?
Eşyalarınızı seviyor musunuz?
Eşyalarınızı özenle kullanıyor musunuz?
Sizce bu odanın sahibi nasıl birisi?
Böyle bir odada aradığınızı bulabilir misiniz ? Neden?
Böyle bir odan olsun ister misin?
Dağınık Çocuk
Bir varmış, bir yokmuş. Dağınık bir çocuk varmış Bir varmış, bir yokmuş. Dağınık bir çocuk varmış. Üzerinden çıkardığı giysilerini yerlere fırlatırmış.
Kitaplarını ortada unuturmuş Kitaplarını ortada unuturmuş. Oyuncaklarını nerede oynamışsa oracıkta bırakırmış.
Bir gün, yerlerde duran eşyalar aralarında konuşuyorlarmış Bir gün, yerlerde duran eşyalar aralarında konuşuyorlarmış. Ceket ,ders kitabına: - Sen neden hâlâ buradasın? Bu saatte okulda olman gerekmiyor mu?demiş. - Evet ,ama dağınık çocuk beni aradı bulamadı. Burada kalakaldım
Çorap,iç çamaşırı,tişört de konuşmuş Çorap,iç çamaşırı,tişört de konuşmuş. Onlar da dağınık çocuktan şikayetçi olmuşlar. Pantolan: - Bakın ne yapalım biliyor musunuz? Dağınık çocuk cebimde otobüs biletini unutmuş. Hep birlikte otobüse binip buradan gidelim.
Bütün eşyalar ‘’Evet’’ diye bağırmışlar Bütün eşyalar ‘’Evet’’ diye bağırmışlar. Bindikleri otobüs onları kırlara götürmüş.Orada saklambaç ve top oynamışlar.Yerlere yuvarlanmışlar. Hepsi toz ve çamur içinde kalmış.Ama buna hiç aldırmıyorlarmış.
Akşama doğru otobüse doluşup eve dönmüşler Akşama doğru otobüse doluşup eve dönmüşler.Hepsi eski yerlerine uzanmışlar.Yorgunluktan uyuyakalmışlar.
Dağınık çocuk okuldan dönmüş. Eşyalarının halini görünce çok üzülmüş Dağınık çocuk okuldan dönmüş. Eşyalarının halini görünce çok üzülmüş. -Keşke onları yerlerine kaldırsaydım. Şimdi bu hâlde olmazlardı, demiş.
Dağınık çocuk işte o günden sonra düzelmiş Dağınık çocuk işte o günden sonra düzelmiş. Giysilerini, kitaplarını, oyuncaklarını hep yerlerine kaldırmış. Annesi ,babası,arkadaşları ve öğretmeni o günden sonra onu daha da çok sevmişler.
SORU: Bu öyküdeki sorun nedir?
SORU: Sorun nasıl çözüldü?
Düzenli bir çocuğun odası
BUNLARA DİKKAT EDELİM Eşyalarımızın alınması için çok para ve emek harcanıyor.Bu yüzden: 1-Eşyalarımızı kirletmeyelim kırmayalım. 2-Temiz ve düzenli kullanalım. 3-Kaybetmeyelim. 4-Yerleri neresiyse oraya koyalım. 5-Kirli yerlere koymayalım.
Eşyalarını senden izinsiz aldıklarında ne yaparsın? Ne hissedersin?
YARAMAZ MERT
Ayşe, Elif ile parka oynamaya gitti. Giderken kardeşi Mert’i de çağırdı.Ama o ,evde kalıp resim yapmak istiyordu.Çok güzel resimler yaptı.
Boyamak için gizlice Ayşe’nin kalemlerini aldı Boyamak için gizlice Ayşe’nin kalemlerini aldı. Ayşe boya kalemlerini çok seviyordu. Çünkü ona teyzesi hediye etmişti. Eve döndüğünde Mert uyuyordu. Resim yapmaktan ve boyamaktan yorulmuştu.
Ayşe odasına girdiğinde öyle bir çığlık attı ki herkes çok şaşırdı Ayşe odasına girdiğinde öyle bir çığlık attı ki herkes çok şaşırdı.Çünkü……………
SORU: Sizce ne olmuş olabilir SORU: Sizce ne olmuş olabilir? Öyküyü kendi düşüncelerinize göre tamamlayabilir misiniz?
SORU: Sen Ayşe’nin yerinde olsaydın ne yapardın?
SORU: Sen Mert’in yerinde olsaydın ne yapardın?
Başkalarının eşyalarını kullanacağımız zaman mutlaka izin alalım Başkalarının eşyalarını kullanacağımız zaman mutlaka izin alalım. İzinsiz asla kullanmayalım
İzin alarak kullandığımız eşyalara zarar vermemeliyiz İzin alarak kullandığımız eşyalara zarar vermemeliyiz. Geri verirken mutlaka teşekkür etmeliyiz.
DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME
SORU: En sevdiğin üç eşyanın adını söyler misin SORU: En sevdiğin üç eşyanın adını söyler misin? Neden bu eşyaları seviyorsun?
SORU: Eşyalarını özenli kullanmak ne demektir?
SORU: Sen eşyalarını özenli kullanıyor musun?