Yönetim Öğretmen Program Donanım KENDİNİ İFADE ETME Yönetim Öğretmen Program Donanım
Nasıl Bir Yönetim? Eğitim koordinatörü olan bir sistem kuran, Velisine, programlanmış eğitimler veren, velisiyle öğrenme yolculuğuna çıkan, Yöneticiye sadece yönetim işini (işleri yaptırma işini) yaptıran bunun yanı sıra KOLAYLAŞTIRICI’ ları devreye sokan, Öğretmenlerine öğretmen yetiştirme sorumluluğu vererek iş yükünü azaltan ve hızlanmamızı sağlayan (asistan öğretmenler), Öğretmenlerine imaj eğitimi veren,
Ben merkezcilikten uzak, hoşgörü ve iletişime dayalı bir kurum kültürü oluşturan, Lider Yetiştirme Programı kuran, Sosyal sorumluluk projelerini öğretmen ve öğrencileriyle yürüten, Terakki Üniversitesi’ni kurmuş bir yönetim.
Nasıl Bir Öğretmen? İletişim becerileri kuvvetli olan,(Beden dili) Etnik ayrımcılık yapmayan, adil, hoşgörülü, Entelektüel düzeyi olan, Öğrenmeyi öğreten, Öğrencilerinin bireysel öğrenme stillerini çok iyi bilen ve buna saygı gösteren,
Öğretmen
Akıllı ve yetkiler verilmiş öğretmen, Eğitim faaliyetlerini farklılaştırabilen, Yaşam boyu öğrenme kültürüne sahip, Bilineni bilinmeyene bağlayan ve olanaklar yaratan,
Nasıl Bir Program? Kurumun eğitim koordinatörü tarafından organize edilmiş, Zamanın gerçeklerine uygun ancak öğrenciyi gereksiz zor konularla yormayan, Haftalık programında; * Yaratıcılık, * Eleştirel Düşünme, * Kendini İfade Etme dersleri barındıran bir program. Öğrenci merkezli bir tasarım, Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim, Her türlü zihin yapısını koruyan ve geliştiren bir program,
Eğitim programına örtülmüş diğer programlar (değerler eğitimi, yaşayan çevre eğitimi, bilim okur-yazarlığı eğitimi, insanlık tarihi eğitimi, yurttaşlık eğitimi, siyasal ve hukuksal okuryazarlık, kültürel yaşantı, Sokak İngilizcesi) Uzmanlığı ve motor başarıyı destekleyen bir program, Herhangi bir kamu hizmeti programın bir parçası olmalıdır.
Nasıl Bir Donanım? Okul Radyosu, Okul Gazetesi, Öğrencilerin kendilerine ait blogları, Kendi bahçeleri olan geniş sınıflar, Öğrenciler için dokunsal materyalleri barındıran bir sınıf, Atölye sınıflar.
KAYNAKLAR Tomlinson, C.A. (2007) . Öğrenci Gereksinimlerine Göre Farklılaştırılmış Eğitim. Redhouse Eğitim Kitaplığı Gürkaynak, İ.& Üstel, F.&Gülgöz,S. ( 2003) Eleştirel Düşünme.ERG Yayınları Covey,S.R. ( 2001). Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı. Varlık Yayınları Adair,J. (2010). 100 Harika Fikir. BKY Levine, M.( 2002). Her Çocuk Başarabilir. Boyner Yayınları Demirel,Ö.( 2010). Eğitimde Program Geliştirme. PEGEM Akademi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı:19 Yıl:2005/2 (s 207-237) Arthea İ. S. (2000) In The Classroom Introductıon to Educatian Blonsky, P. Petroviç. (1990). İş Okulu. Çev.: Tahsin Yılmaz, İstanbul: Sorun Yayınları.
Çağlar, Adil. (2001). “21.Yüzyılda Okulun Değişen Rolü ve Yeni Eğilimlere İlişkin İyimser Bazı Öngörüler,” 21.Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Sedar Yayınları, ss.81-94. Cafoğlu, Zuhal. (1998). “Eğitimde Küresel Kimlik,” Yeni Türkiye Dergisi 21.Yüzyıl Özel Sayısı, 4: 19, ss.837-844. Spring, Joel. (1997). Özgür Eğitim. Çeviren: Ayşen Ekmekçi, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Tezcan, Mahmut. (1998). “Gelecekte Eğitim (21.Yüzyılın Okulları Üzerine),” Yeni Türkiye Dergisi 21.Yüzyıl Özel Sayısı, 4: 19, ss.821-828. Akdağ, Bülent. “Geleceğin Okul Modelleri”, Felsefeci Dergisi, Sayı: 5, 2003. Filmin adı eklenecek.