Mustafa SEVER Temel Eğitim Sempozyumu Okul Kültürü ve Toplum Mustafa SEVER Temel Eğitim Sempozyumu
İçerik 1. Kültür tartışmaları 2. Okul ve kültürü 3. Kültürel süreklilik ve süreksizlik 4. Kültürel güvensizlik 5. Kurumsal habitus 6. Sosyal-psikolojik çıktılar 7. Kültürel değişim ve reform 8. Dersler ve öneriler
Kültür Tartışmaları Okul kültürü nedir? Eğitim Antropolojisinin gözünden okul ve kültürü. Kültüre neden ihtiyacımız var?
Kültür Tartışmaları Yönetim ve organizasyon alanından okula bakmak. Hangi kamptan? Liderlik ve kültürün inşası.
Kültür Tartışmaları Bronfenbrenner ve Peters’ta okul kültürü. Okul kültürünü oluşturan faktörler ve eleştirisi Pozitif ve Toksik okul kültürü. Okul kültürünü dönüştürme reçeteleri.
Kültür Tartışmaları Kültürel aktarım: okul neyi aktarıyor? Okulda kültürel üretim. Semboller ve ritüeller.
Okul ve Toplum Kültürel Süreklilik ve Kültürel Süreksizlik Evin devamı olarak okul kültürü ya da ev ile çatışan/uyuşmayan/farklılaşan okul kültürü.
Okul ve Toplum Doğrusal bir adaptasyona karşı “kültürel paranoya” ve direniş. İçerideki yabancılar. Kadınlık, erkeklik ve okul kültürü.
Okul ve Toplum Sosyo-linguistik aktarımlar ve kültürel uyuşma. Kod teorisi. Kod Kaymaları.
Kurumsal Habitus Kültür mü habitus mu? Okulda olan biteni anlamak için analitik bakış geliştirmek. Okul kültürü mü dışarıdan getirilenler mi öncel? Sınıfsal habitusa karşı okulun habitusu? Farklışabilir mi?
Sosyo-psikolojik çıktılar Öğrenciler ve okul kültürünün sosyo-psikolojik çıktıları Öğretmenler için karşılıkları. Hakedilmemiş başarı hissi. Sosyal harcanabilirlik.
Reformlar Yapısal reformlara karşı kültür Dönüştürmek ve öznellik. Politika, devlet ve okul Reformlarda başarı ve başarısızlık.
Öneriler ve Dersler Kültürel terapi Yerel bir kültürel kuram Evi merkeze almak Kültüre duyarlılık