Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Advertisements

İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ATATÜRK VE MÜZİK Atatürk insan hayatında müziğin çok önemli bir yeri olduğuna inanıyordu. 14 Ekim 1925'te İzmir Kız Öğretmen Okulu'nu ziyaretlerinde öğrencilerin.
Beyin Temelli Öğrenme.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
YANSITICI DÜŞÜNME.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Öğretmen Yeterlikleri
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Hangi Liselere Gidebilirim?
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık Prof.Dr.Ayşe Çakır İlhan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ilhan@education.ankara.edu.tr

Estetik Eğitim Estetik eğitimden iki şey anlayabiliriz : 1.Toplumun estetik açıdan, yani sanata, güzelliğe, duyumlara hitap eden fiziksel biçimlerin niteliklerine karşı, duyarlı kılınması ve beğeni düzeyinin yükseltilmesidir.

Estetik Eğitim 2. Üniversite düzeyinde felsefe disiplini içinde sanat ve kültür felsefesi eğitimidir.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Çevrenin, gündelik yaşamın ve insan ilişkilerinin; İnsanı esinlendiren, coşku veren, zevk veren niteliklerine karşı insanları duyarlı kılmak için.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Kişilerin kendi iç dünyaları ve kendileri ile daha barışık ve bilinçli olmalarına, kendilerini daha iyi tanımalarına ve böylece daha yaratıcı olmalarına yol açmak için.

Estetik Eğitim Niçin Gereklidir? Çevre niteliklerini arttırarak insanlar arasında daha olumlu ilişkilere, daha uyumlu yaklaşımlara, kişilerin kendilerini daha rahat ve güvenli hissetmelerini sağlamak için.

Çünkü; Biçimler sadece duyumsal olarak algılanmaz, belirli anlamlar da taşırlar, duyguları ifade ederler, ruh hallerini etkilerler; Bu nedenle, kişiliğin gelişmesinde birçok kültürel destek yanında sanat eğitiminin sonsuz faydası vardır.

Estetik değerlere sahip olmayan bir toplum yeterince insanlaşamamış demektir. Estetik yaklaşımlar insanların yaşam şekillerinin oluşmasında birinci derecede etkilidir.

Estetik Eğitim Ne için yapıldığı bilinmeden ve değerine inanılmadan verilen bir sanat eğitimi yararlı olmaktan çok zararlı olacak, kültürün giderek daha hafife alınmasına, şematik olarak kullanılmasına ve kitch(bayağı) örneklerin artmasına yol açacaktır.

Estetik Eğitimi Toplumun estetik olarak gelişmesinde, eğitimde sanat derslerinin belirli bilimsel kuramlara göre uygulanması çok önemlidir. Zira çocukların biçimsel niteliklere karşı anlayışı zaman içinde farklı aşamalar gösterir. Bu aşamalar aynı zamanda toplumların sanat açısından gelişimine de paraleldir.

Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlilikleri bağlamında sanat ve estetik Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlilikleri,son yılarda eğitimle ilgili farklı kurumlar tarafından ele alınmakta,araştırılmakta, komisyonlar kurulmakta ve öneriler geliştirilmektedir.

Haziran 2004’te MEB Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterlilikleri ve Özel Alan Yeterlilikleri Taslağında sınıf öğretmeninin “ Sanat ve Estetik “ alanındaki yeterlilikleri üç madde halinde hazırlanmıştır.

1.Güzel sanatlarla ilgili temel bilgilere sahip olma Güzel sanatların çeşitli alanlarını tanır. Çeşitli konularla güzel sanatlar arasında ilişki kurar. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinlikleri izler.

2.Sanat ve sanatsal etkinliklere ilgi duyma Dans,yaratıcı drama ve müzik öğelerini öğrencilerini besteleme, performans gösterme,takdir etme ve değerlendirme konularını desteklemek için kullanır. Güzel sanatlarla ilgili yayın ve etkinliklerden öğrencileri haberdar eder. Güzel sanatlarla ilgili çeşitli etkinliklere öğrencileri ile birlikte katılır.

3.Estetik bakış açısına sahip olma Sanat ve estetik bakış açısı kazandırıcı etkinlikler düzenler. Sınıf ortamını öğrencileriyle birlikte düzenlerken estetik bakış açısını (biçim,renk,tasarım,uyum v.b.) dikkate alır. Sanat eseri veya estetik değer taşıyan resim ve objeleri tanıtır(MEB.2004)

Sınıf öğretmenliği programları incelendiğinde dört yıllık öğrenim süresi boyunca öğretmen adayları genel kültür, alan bilgisi ve öğretmenlik meslek bilgisine ilişkin dersler alarak mezun olmaktadırlar.

OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ Yaratıcılık ve Geliştirilmesi Çocuk Edebiyatı Drama Müzik Eğitimi I / II Görsel Sanatlar Eğitimi Materyal Geliştirme SINIF ÖĞRETMENLİĞİ Müzik Çocuk Edebiyatı Sanat Eğitimi Müzik Öğretimi Drama Görsel Sanatlar Öğretimi Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı

Sonuç; İlköğretimde yeniden yapılanma bağlamında öğretmenin, genel yeterlilikleri, özel alan yeterlilikleri, öğretim programları ve öğretmen yetiştirme programları arasında olması gereken bağlantılar henüz kurulamamıştır.

Sonuç; İlköğretimle ilgili tüm programlarda Sanat ve estetik konularına yeterince yer verilmemiştir.

Kişiye yönelik estetik eğitimin çevresel ve kentsel unsurlarla da yapılması gerekir.

kaldırımlar

kaldırımlar

havuzlar

Yaya geçitleri

caddeler

kaldırımlar

Alan heykelleri

Çevrenin insana yaraşır bir biçimde düzenlenmesi sadece estetik değil, aynı zamanda etik bir durumdur.

İnsanlar ancak kendilerini güvende hissettikleri zaman çevre değerlerine, güzelliklere yönelebilirler.

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Eskişehir

Estetik Eğitim yalnızca okul eğitimi ile sınırlı değildir.

sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır. Türkiye’de sergilere, sanatçılara, sanatsal uygulamalara ve sanata yatırılan para oldukça artmıştır.

Ancak; Türkiye’de sanat; pek çok alanda olduğu gibi yozlaşma içindedir.

Öneriler: Sanatın, kişilikle doğrudan ilişkili olduğu fark edilirse ve bu fark ediş laftan çok tutum ve davranışlara yansıyabilirse estetik duyarlılık gelişebilir.

Unutulmamalıdır ki yarının sanatçıları da, politikacıları da bugünün toplumu içinden çıkacaktır. Eğer insanlarımıza sağlıklı bir sanat eğitimi veremiyorsak, doğru bir sanat anlayışı kazandıramıyorsak, yarına ümitle bakmamız sadece hayalperestlik olur.

Kişilik kazanma ile sanat eğitimi doğrudan ilişkili olduğu için, bugün verilen sanat eğitimine ve uygulamalarına bakarak yarının ‘kişilikli toplum’ anlayışını da yorumlayabiliriz.

Eğitimle ilgilenen,eğitimi destekleyen,eğitime gönül veren,değer veren kendini öğretmen hisseden tüm eğitimcilere saygılar,sevgiler sunuyorum.

TEŞEKKÜRLER