Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Bankacılık Etik İlkeleri
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Girişimcilik.
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Hasta Hakları.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: ORGANİZE ETME
6. HASTANE ORGANİZASYONU.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
1 Yönetimin temelleri
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
12. Stratejik yönetim.
Sağlık kurumlarının özgün karakteristikleri (1)
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
Bilişim Etiği.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
İŞ YAŞAMINDA YÖNETİM ETİĞİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞ ETİĞİ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ETİK ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları

YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
20. KÖKENKÖKEN “Etik” terimi Yunanca ethos "töre" sözcüğünden türemiştir. Ancak tarihi süreç içerisinde töre sözcüğünden farklı anlamda kullanılmaya.
ETİKETİK «Neyin doğru ya da yanlış olduğunu ortaya koyan davranışsal kurallar topluluğu ya da ilkeler topluluğudur.» «Herhangi bir eylemin kabul edilebilir.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ VE BAKIMDAKİ DEĞİŞİMLER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
FUAR ORGANİZASYONU.
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
Test 1.
YÖNETİM KURULU GENEL DİREKTÖR
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
HASTA HAKLARI H GAMZE DEMİRTEPE EĞİTİM HEMŞİRESİ.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
MUHAMMET EMİN PİŞKİN. HASTA HAKLARI NEDİR? T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Hasta Hakları Şubesi.
Sunum transkripti:

tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?

Sağlık kurumları işletmeciliği niçin gerekli olmuştur ? Sağlık sektörünün milli gelirden aldığı payın artması Sağlık harcamalarının yükselmesi Sağlık kurumlarının karmaşık yapıya bürünmeleri Rekabetin artması Yönetsel sorunların artması

Hastane yöneticiliğinin evrimi Perrow Mülkiyet sahiplerinin egemenlik dönemi, Hekimlerin egemenlik dönemi, Profesyonel yönetimin gelişmesi dönemi, Çok yönlü önderlik dönemi.

Hastane yöneticiliğinin evrimi Schulz, Johnson Hastane yönetim kurulunun emir ve direktifleri doğrultusunda hastanenin rutin faaliyetlerinin yürütülmesi. İŞ YÖNETİCİSİ 1920-1950 KOORDİNATÖR 1950-1970 Hastanenin amaçlarını belirlemek. Planlama yapma, devletle ilişkileri düzenleme, standartları belirleme Katılımcı yönetim felsefesiyle tıp ve yönetsel birimlerin ekip anlayışı ile çalışmasını sağlamak. Hastane yönetim kurulu ve tıp personeli arasındaki ilişkilerin eşgüdümlenmesi.. BAŞKAN 1790-1980 EKİP ÖNDERİ 1980 -

tartışma Hastane yöneticisi, kimlere karşı sorumludur ?

Hastane yöneticisinin sorumlulukları İşverene karşı sorumluluk Topluma karşı sorumluluk Müşterilere karşı sorumluluk Kaynak sorumluluğu Yasal sorumluluk Sigorta kurumlarına karşı sorumluluk

Hastane yöneticisinin sorumlulukları İşverene karşı sorumluluk Topluma karşı sorumluluk Müşterilere karşı sorumluluk Kaynak sorumluluğu Yasal sorumluluk Sigorta kurumlarına karşı sorumluluk

Etik Ahlaki sorumluluk, kötü işler yapmaktan kaçınma sorumluluğu diye tanımlanabilir

Etik sorumluluklar Ekonomik Hukuksal Etik

Yönetim etiği bütünleyicidir. Tıp Hemşirelik Diğer YÖNETİM ETİĞİ Diğer sağlık personeli Pazarlama Mühendislik Halkla ilişkiler Muhasebe

Etik Organizasyon: oluşturma ve sürdürme: YSE yaklaşımı Hastane Yönetim kalitesi Sistem kalitesi Eleman Kalitesi

Sistem kalitesi Müşteri odaklılık, Esneklik, Güçlü kurumsal kültür, Sürekli gelişme, Etik değerleri güçlendiren kurallar, Saygı

Eleman kalitesi Güçlü mesleki artyetişim, Liyakat, Ekip çalışmasına yatkınlık, Kişisel gelişim, Öz disiplin.

Amerika Sağlık Kurumları Yöneticileri Derneği. Etik kurallar Sağlık kurumları yöneticilerinin uyması gereken etik kuralları şu şekilde sınıflandırılmıştır: Mesleğin icrasına ilişkin kurallar Müşterilere ilişkin kurallar Sağlık kurumunun işleyişine ilişkin kurallar Personele yönelik kurallar Topluma yönelik kurallar Çıkar çatışması

Mesleğe yönelik kurallar Mesleğin değerlerini, ahlak kurallarına uygun davranma, meslek ilkelerini ve mesleki dayanışmayı sağlama, kendini geliştirme, mesleğin saygınlığını artırma.

Müşterilere yönelik Kaliteyi değerlendiren, müşteriler arasında ayrım gözetmeyen, hastaları bilgilendiren hasta özerkliğine saygılı, özel hayata duyarlı hizmet ortamı yaratmak.

Kuruma karşı Mevcut kaynaklarla en iyi hizmeti sunmak, rekabet ve işbirliğine açık olmak, etkili işletmecilik tekniklerini uygulamak, güvenilir ve saygın olmak

Personele karşı Personelin etik davranış göstermesini sağlamak, personele özerklik tanımak, cinsel taciz vb personele yönelik tehditleri engellemek, personelin kendine geliştireceği iş ortamı yaratmak, uygun şikayet mekanizmaları kurmak.l

Topluma yönelik Toplumun sağlık ihtiyaçlarını belirlemek ve karşılamak, tüm bireylerin eşit biçimde hizmetten yararlanmasını sağlamak, kararlarının toplumsal etkilerini göz önüne almak, topluma doğru bilgi aktarmak.

Çıkar çatışması Yetki ve diğer ayrıcalıkları şahsi amaçlar için kullanmamak, potansiyel veya fiili çıkar çatışmalarının ortaya çıkmasını engelleyen önlemleri almak, personel atama ve finansal kararlarda diğer kişilere bilgi vermek