Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Ürolojide Uzmanlık Sonrası Doktora Eğitiminin Yararları
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Nurhak Merkez Sağlık Ocağına Başvuranlarda Proteinüri Risk Faktörleri
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
VERİ ÇEŞİTLERİ Doç. Dr. Turan SET
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
GİRİŞ BULGULAR GEREÇ ve YÖNTEMLER TARTIŞMA VE SONUÇ KAYNAKLAR
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TÜRKİYE’DE VEREM SAVAŞI 2010 RAPORU. Ülkemizde “24 Mart Dünya Tüberküloz Günü” etkinlikleri kapsamında 2007 yılından itibaren her yıl Daire Başkanlığımızca.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
GRUP HAŞ… TOPLUMDA İLK YARDIM BİLİNCİ. Bakanlık aşamasında tıkandı… Huzur evinde kalan yaşlı bireylerde depresif semptomlar ve yaşam kalitesinin değerlendirilmesi.
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Yrd. Doç. Dr. Elif Ateş KTÜ Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
Hatice Şimşek Keskin***
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
Tıp Fakültesi UYGULAMA 2
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş, Yusuf Aktaş, Ersin Demirtaş, İkbal Öztürk Sunanlar**; M. Kemal Yenidünya, Murat Yıldırım, Talha Küçükoğlu Danışman***; Yrd. Doç. Dr. Ümit Avşar *Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.Sınıf Öğrencileri **Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1.Sınıf Öğrencileri ***Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD Giriş ve Amaç Türkiye’de Optik Sektörü Avrupa Birliği ülkelerine göre çok daha farklı bir konumdadır. Gözlük kullanma oranı gelişmiş ülkelerde % 55 civarındayken, Türkiye’de bu oran %18’ler civarındadır. Bu durumun sebepleri arasında; halkın göz sağlığı ve gözlük kullanımının gerekliliği konusunda yeterli düzeyde bilgisinin olmaması, kamu ve özel kuruluşlar tarafından göz taramalarının ihtiyaca cevap verememesi, nüfusa göre sayıları yeterli olmayan göz doktorlarının özellikle yurdun gelişmiş olan batısında bulunması ve diğer bölgelerde göz hekimine ulaşımın zor olması sayılabilir. Yıllık görme kusuru muayene ihtiyacının ise 30 milyon kişi olduğu biliniyor. Oran, genç ve 40 yaş üstü nüfusa eşit şekilde dağılmış durumda fakat son yıllarda artan bilgisayar kullanımıyla, gözlük kullanımı da her geçen gün artıyor. 1 ve 4. Sınıflar arasındaki gözlük kullanımı, göz bozukluğu bulunma durumu ve lazer ameliyatına bakış açılarını öğrenmeyi amaçladık. Materyal ve Metod Tıp fakültesi 1. ve 4. sınıflar arasında gözlük/lens kullanımını ve öğrencilerin lazer göz ameliyatına bakış açılarını incelediğimiz bu gözlemsel kesitsel araştırmada hazırladığımız anketi Erzurum Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi amfilerinde 1. ve 4. sınıf listesinden rastgele seçilen 30’ar kişilik gruplara uyguladık. Araştırmada bağımlı değişken olarak gözlük kullanımı, lens kullanımı, bağımsız değişken olarak yaş, cinsiyet, göz numarası gibi öğeler kullanıldı. Anketler öğrencilere dağıtıldı, doldurulması istendi. Anketten çıkan cevaplara Ki Kare testi, Man Witney-U testi gibi testler yapılarak SPSS ile veriler bilgisayara girilerek rapor hazırlandı. Şekil 1: Tıp Fakültesi 1. ve 4. Sınıfların göz muayenesi yaptırma sıklıkları Şekil 2: Tıp Fakültesi 1. ve 4. Sınıfların gözlük veya lens kullanma süreleri Bulgular Katılımcıların % 58,3’ü erkek, % 41,7’si kadın idi. Ortalama göz muayenesine gitme zamanları 2,91±0,759 yıl olan öğrencilerde bulunan göz kırma kusurlarının genel oranı miyop % 65, astigmat % 8,3, hipermetrop % 8,3 şeklindedir. Katılımcılardan göz veya lens kullananlar ortalama 3,15± 1,09 yıldır bunları kullanmaktaydılar. Göz bozukluklarının oranı 1. Sınıflarda miyop % 63,3, astigmat%10, hipermetrop %13,3 iken 4.sınıflarda miyop % 66,7, astigmat% 6,7, hipermetrop % 3,3 idi ve aralarında anlamlı bir fark yoktu. ‘Cam çeşitlerinden hangisini tercih edersiniz?’ sorusuna % 38,3 inceltilmiş yansımasız cam cevabı verilmiştir. "Gözlük seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?" Sorusuna ise %36,7 oranla çerçevenin rahatlığı cevabı alınmıştır. “Sizce lazer göz ameliyatı gerekli mi?” sorusuna 1. Sınıfların % 30’u, 4. Sınıfların % 46,7’si, her iki sınıf ortalamasında ise %38,3’ü gereksiz cevabını vermişlerdir ve aralarında istatistiki bir farklılık bulunamamıştır(p=0.184). Lazer ameliyatına 1.sınıfların % 20’si, 4. Sınıfların % 40’ı olumlu bakmadığını ifade etmiştir ve her iki sınıf arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır (p=0.91). Kullanıcıların “lazer ameliyatı yaptıracak olsanız nerede yaptırırdınız?” sorusuna ise %51,7 gibi bir oranla özel hastaneler tercih edilmiştir. Sizce Tıp Fakültesinde gözlük/lens kullanma oranı diğer fakültelere göre daha fazla mıdır? Sorusuna ise ‘Kısmen fazla’ veya “fazla” cevabı verenlerin oranı % 83,3 idi. Sonuç Tıp fakültesi 1 ve 4. Sınıflar arasında gözlük kullanan öğrencilerin lazer göz ameliyatına bakış açısı arasında fark bulunamamıştır. Bunun nedeni her iki sınıf öğrencilerinin de göz hastalıkları stajını almamış olmaları ve bilgi düzeylerinin benzer olması olabilir. Çünkü sosyal medyada sık sık bu konularla ilgili paylaşımlar yapılmaktadır.   Tablo 1: Tıp Fakültesi 1. ve 4. Sınıfların Lazer Göz Ameliyatına Bakışları Lazer ameliyatına bakış Lazer ameliyatı gerekli midir? Olumlu Olumsuz 1.sınıf Sayı 24 6 21 9 % 80 20 70 30 4. sınıf 18 12 16 14 60 40 53,3 46,7