ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality).
Advertisements

İNTERNET.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
GESTURE BASED INTERFACE
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
Artırılmış Gerçeklik (AR)
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
Arttırılmış Gerçeklik
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
3.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Giyilebilir Bilişim Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit Hüseyin Özkan
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İNTERNET.
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BOZYAZI TEKMEN MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA) BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Google Glass Damla AKDULUM Gizem Sahime DERTLİ Burak KARADAŞ
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Gesture – Based İnterfaces
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
(EBA) EĞİTİM BİLİŞİM AĞI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
Eğitimde FATİH Projesi,
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
· Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak, · Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını sağlamak, · İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sunum transkripti:

ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK Filiz UZUN Yunus ARAS Yusuf ALTAY Fatma BÜLBÜL Merve KANTARCİ Hatice ELMA

İçindekiler Arttırılmış gerçeklik(AR) nedir? Gelişim Süreci Artırılmış gerçekliğin eğitimde önemi -AR eğitimde kullanıldığı alanlar nelerdir? AR eğitimde uygulama örnekleri -Müfredat tamamlayıcı(destekleyici) -Rehberlik ve tanıtım -Oyunlar -Eğitim gezisi -Alıştırma Görsel Geçeklikle Arttırılmış Gerçekliğin Farkı Sanal Geçeklikle Arttırılmış Gerçekliğin Farkı Amaç ve hedefler Sonuç

1. Arttırılmış gerçeklik(AR) nedir? Arttırılmış gerçeklik, gerçek dünya üzerine sanal materyallerin düşürülmesini sağlayan, 2000’li yıllarda herhangi bir bireye kadar ulaşan bir teknolojidir. İnsanların sanal objelerle gerçekmişçesine etkileşmesine olanak sağlanır. İngilizcesi “Augmented Reality”dir ve “AR” olarak kısaltılır.

Nesnelerin boyutunu değiştirirken ihtiyacımız olan şeyler gözlük,lens,cep telefonu,tablet,bilgisayar, herhangi bir kitap,defter veya kağıt olabilir.Bir de bu boyut değişimini sağlayacak yazılım gereklidir.Adobe Flex Builder programı arttırılmış gerçeklik çalışmalarında kullanılan programlardan biridir.

Mobil arttırılmış gerçeklik için ise; kamerası ve gerekli aplikasyonları çalıştırabilecek donanıma sahip olan bir cep telefonu yeterli. Uygun aplikasyonları indirerek sadece cep telefonu ile arttırılmış gerçekliği yaşayabilirsiniz. Cep telefonlarında tam olarak arttırılmış gerçekliğin yaşanması için telefonun dijital pusulaya, navigasyona, ivme ölçere sahip olmasında büyük yarar var.

2. Gelişim Süreci Cep telefonlarının hayatımıza girmesiyle beraber arttırılmış gerçeklik biz farkında olmadan hayatımıza girdi. Örneğin çekilen fotoğrafların dijital ortama sosyal paylaşım siteleri ile aktarılması arttırılmış gerçekliği kullandığımız anlamına gelmektedir. Ancak arttırılmış gerçeklik bu kadar basite alınmamalıdır. Yeni gelişen bir teknoloji olan arttırılmış gerçeklik gün geçtikçe vazgeçilmez parçası olmaya başladı.

1901 yılında L.Frank Baum, ilk kez fiziksel dünyaya dijital veri aktaracak olan ekranlardan bahsetmiştir, bu cihazı ise “karakter işaretleyici” olarak tanımlamıştır. 1957 yılında ise Morton Heilig, bu alanda kullanılan ilk örneklerden olan simülatörünü “Sensorama”yı üreterek patent haklarını almıştır. Bu teknolojinin öncüsü kabul edilen Myron W. Krueger ise 1975 yılında geliştirdiği “Videoplace” ile bireylerin herhangi bir özel donanıma ihtiyaç duymaksızın bulunduğu sanal ortam ile etkileşim içerisine girebilmesini sağlamıştır.

1990 yılında ilk kez Tom P. Caudell tarafından adlandırılmış ve “Augmented Reality” kavramı ortaya konulmuştur. AR olarak değerlendirilebilecek ilk uygulama ise 1992 yılında “Virtual Fixtures” ismiyle L.B. Rosenborg tarafından ABD Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuarında ortaya konulmuştur. 3 boyutlu grafikler ve dijital oyunlar konusunda önemli gelişmeler sağlandı ve ilk AR oyunu olan ARQuake 2000 yılında Bruce H. Thomas tarafından geliştirildi.

İlk 3 boyutlu AR teknolojisi ise 1998 yılında Kuzey Carolina Üniversitesi tarafından geliştirilmiştir. 2012 yılında ise X Laboratuarında Google Inc. ek donanımlardan bağımsız olarak tasarladığı ilk AR gözlüğü olan “Project Glass”ı üretti. Günümüzde halen geliştirilmekte olan “Project Glass”ın geliştirme sürecini yakın bir tarihte tamamlayıp son kullanıcıya sunulması beklenmektedir.

3. Arttırılmış gerçekliğin eğitimde önemi AG işbirlikçi görevlere olanak sağlayarak öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci arasında işbirliğini geliştirir. Öğrencinin yaratıcılık ve hayal gücünü gelişmesine yardımcı olur. Arttırılmış Gerçeklik öğrencinin gerçek dünyaya olan algısını ve gerçek dünya ile etkileşimini artırarak öğrenme, eğlence veya eğitici eğlence (edutainment) için uygulanabilir.

Sanal eğiticinin kullanıldığı AG uygulamalarında öğrenci kendi hızına göre kişiselleştirilmiş eğitim alabilir. Çeşitli öğrenme stillerine uygun özgün bir öğrenme ortamı yaratılabilir. AG ortam uygulamaları doğru bilgi ve çıkarımların elde edilebilmesi için öğrenme çevresine yenilikler getirerek bu bilgilerin ve çıkarımların daha iyi anlaşılmasını, irdelenmesini ve farkına varılmasını sağlar.

3.1Eğitimde kullanım alanları Kitaplarda kullanılmaya başlanan karekod uygulaması A.R ‘nin eğitim dünyasına da girdiğini göstermektedir. Örneğin hücrenin iç yapısı gözlük , bilgisayar veya tablet yardımıyla 3 boyutlu hale dönüştürülerek daha anlaşılır hale gelebilir. Coğrafyada ve tarihte haritalar 2 boyuttan 3 boyuta çevrilebilir.Lagün ve falez gibi yeryüzü şekilleri 3D hale getirilirse daha iyi anlaşılır. Yine tarihte bir olay anlatılırken öğrenci 3D olarak olayın içine girebilir.O anı yaşayabilir.Bu şekilde savaş hakkındaki bütün detayları ezberlemek gerine yaşayarak öğrenir. Matematikte özellikle uzay geometri ve katı cisimler ünitelerinde öğrencilere üç boyutlu bir öğrenme ortamı sunmak gerekmektedir.A.R bu noktada kullanılabilir. Fonksiyon grafiklerinin okunması öğrencilerin en çok zorlandığı konulardan biridir.A.R burada da işe koşulabilir.

4. A.R’nin eğitimde uygulama örnekleri Yapılan literatür taramasında AG uygulamalarının eğitim alanında yaygın olarak kullanıldığı görülmüştür. AG’nin eğitim ortamlarında kullanım amaçlarını aşağıdaki başlıklar altında toplanmıştır: Müfredat Tamamlayıcı (Destekleyici) Rehberlik ve Tanıtım Oyunlar Eğitim Gezisi Alıştırma (Training)

4.1Müfredat Tamamlayıcı (Destekleyici) AG teknolojisi, eğitici kartlar, ders kitapları, hikâye kitapları gibi basılı materyallere 3 boyutlu nesne, grafik,video, ses ve metin eklenebilme olanağı sağlayarak zenginleştirilebilmektedir.

4.2 Rehberlik ve Tanıtım Okul tanıtımı için AG içeren bir rehber yayımlayan Kendal College, UK, el kitabı (guide book) üzerine uygulanan AG uygulamalarından biridir. Bu el kitabı video röportajları, rehberli turlar ve diğer dijital özellikleri bulunduran birçok sayfa içermektedir. Broşür üzerine uygulanan AG uygulama örneğinden biri olan; Canberra College (UCC) Üniversitesi broşürleri için Aurasma AG platformu kullanmaktadır.

4.3 Oyunlar ARIS yazılımı kullanılarak hazırlanan Dow Day oyunu, oyun içerisine tarihsel anlatı (historical narrative) veya durumsal belgesel (situated documentary) entegre edildiği bir Oyundur.

4.4 Eğitim gezisi Yapılan araştırmalar sonucunda, eğitim ortamlarında her kademede birçok ihtiyaca yönelik farklı türlerde AG uygulamalarının dünyada yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanıldığı görülmüştür. Ülkemizde AG uygulamalarının yaygınlaştırılmasında Fatih Projesinin önemli fırsat olduğu öngörülmektedir.

4.5 Alıştırma(training) “cARe - Augmented Reality in Ed” isimli uygulama City University London tarafından JISC Creating Augmented Reality in Education (cARe) projesi kapsamında geliştirilmiştir. Aurasma kullanılarak geliştirilen bu uygulama üniversitedeki hemşirelik öğrencilerini klinik ortamda yönlendirmek için simule edilmiş uygulama olanağı sağlar.

5. Görsel Geçeklikle Arttırılmış Gerçekliğin Farkı Görsel gerçeklik (VR), gerçek dünya ortamının simülasyon ortamlarında değiştirilmesi anlamına gelirken, Arttırılmış gerçeklik (AR) gerçekliğin algılanmasını bünyesinde barındırdığı teknolojik yapılara uyarlaması sonucu ortaya koyduğu modifiye edilmiş özelliklerle birlikte eşzamanlı olarak yapılandırmasıdır.

6. Sanal Geçeklikle Arttırılmış Gerçekliğin Farkı Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik hep aynı zannedilir ancak arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik farklı şeylerdir. Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik nesneleri gerçek görüntüler üzerine kurar. Arttırılmış gerçeklikte gerçek ve sanal görüntüler ve ya nesneler tam anlamıyla bir birliktelik kurarlar ve sistem gerçek zamana göre çalışır. Arttırılmış gerçeklikte öğrenme aktiviteleri gerçek ortama göre yapılırken, sanal gerçeklikte bütün olaylar, aktiviteler, kurgular ve buna benzer her şey sanaldır. Arttırılmış gerçeklik denen olay da aslında sanal gerçekliğin bir kolu gibidir. Arttırılmış gerçeklikte olaylar ve aktiviteler gerçeği öğrenme amacı ile yapılır ve olabildiğince çok gerçek materyaller kullanılır. Arttırılmış gerçeklikte kullanıcı dünyadan kopmaz ve gerçek dünya ile hep bir aradadır. Sadece gerçek dünya üzerine sanal şeyler eklenmiştir.

7.Amaç ve Hedefler Teknolojik gelişmeler ile birlikte; 1-Eğitim 2-Askeri alan 3-Tasarım 4-Spor 5-Sağlık gibi birçok alanda arttırılmış gerçeklik kullanılmaya başlanmıştır. Arttırılmış gerçekliği bir çok firma ve kuruluş farklı amaçlarla kullanmaktadır.Örneğin,Amerika’da Pentagon’un orduda kullanılmak üzere ürettiği kontakt lensler çatışma alanında askerlerin iki noktaya birden odaklanabilmelerini sağlayacaktır.

ABD’li ünlü giyim mağazası Bloomingdale, New York Moda Haftası’nda denediği yeni teknolojiyle donatılmış Swivel adını verdikleri görsel deneme kabinlerini görücüye çıkardı. Buna göre, mağazaya kurulan bir kiosk’un önüne geçen müşteri satın almak istediği ürünün kendi üzerinde nasıl durduğunu giymeden görebiliyor .Bunlara ek olarak tanınmış birçok otomobil firması reklamlarını arttırılmış gerçeklikle güçlendirmektedir.

8.Sonuç AR eğitimi; Dersleri daha ilgi çekici hale getirir. Eğitimde kaliteyi artırır. Görselliği temel aldığı için öğrenmeyi kolaylaştırır. Elde edilmesi imkansız veya zor olan materyallere kolayca ulaşmamızı ağlar.

Eğitimde sınırlılıkları; Hazırlanması teknik altyapı,maddi kaynak ve vakit ister. Sürekli olarak ders ortamında kullanılmaz. Her konu için kullanılmaz.

Arttırılmış gerçekliğin uygulamaları https://www.youtube.com/watch?v=GKA Dt2LTv9k (eğitim) https://www.youtube.com/watch?v=3YxL UlhB8r0 (fütüristik kısa film) https://www.youtube.com/watch?v=7OE QKj0xbBQ (NG Belgeseli)

KAYNAKÇA http://ab.org.tr/ab13/bildiri/144.pdf http://ab.org.tr/ab12/kitap/tulu_yilmaz_AB1 2.pdf http://ab.org.tr/ab13/bildiri/114.pdf http://inet-tr.org.tr/inetconf17/bildiri/14.pdf http://www.dijitalajanslar.com/volkswagen- up-artirilmis-gerceklik-gazete-reklami/ http://mobilethinks.com/index.php/hizmetle rimiz/artirilmis-gerceklik-augmented-reality/