HER KOŞULDA BAŞARILI OLMANIN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Ziya BARAN Yüksek Performansa Ulaşmanın Teknikleri
4 KARE.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
KİŞİSEL MOTİVASYON YÖNETİMİ KİMYON SEMİNERİ
 ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
Lojistikte & Tedarik Zinciri Yönetiminde Üst Düzey Yönetim Programı (TMPLSM)
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Klinik Yetiştiricilik
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
TEST – 1.
Ders çalIşmam GEREKTİĞİNDE:
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri OSMAN ATİLA.
1 BAŞARININ SIRRI Sır Değil.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Ek-2 Örnekler.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
MATRIX memory REIMPRINTING
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Sınav ve Sınav Kaygısı ZEHRA AKÇA Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Stratejik Yönetim.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MOTİVASYON.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
İLETİŞİM.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
Ders Çalışma Teknikleri.
Sınav ve Sınav Kaygısı Gündem Sınav Nedir? Sınavla kaygının ilişkisi nedir? Sınav Kaygısının belirtileri nelerdir Sınav Kaygısının olası nedenleri nelerdir?
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Sınav Kaygınızı Azaltın
MOTİVASYON.
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
ProSuccess – Mega Holdings. 150 Kişilik Liste! proSuccess – Mega Holdings.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Dr. İhsan Bozanoğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

HER KOŞULDA BAŞARILI OLMANIN 21 OLAĞANÜSTÜ YOLU

1. Açık Olun Kazanmak için kişinin sahip olması gereken bir nitelik var; o da amacın kesinliği, ne istediğini bilmesi ve ona sahip olma konusundaki dayanılmaz bir arzu. Napoleon HILL Bazı insanların birçok işi tez zamanda bitirememesinin bir numaralı nedeni, hedef ve gayeleri konusunda kesinleşmiş bir kararlarının olmamasıdır.işi savsaklamanın ve motivasyonsuzluğun başlıca sebeplerinden biri, ne yapmanız, hangi sırayla yapmanız ve neden yapmanız gerektiği konusundaki belirsizlik ve kafa karışıklığıdır.Başarının en büyük kuralı kağıt üzerinde düşünmektir.işte size hedefleri belirlemek için 7 önemli kural; 1..) tam olarak ne istediğinize karar verin.(kural: Zamanı boşa harcamanın en kötü yollarından biri de , yapılmasına hiç gerek olmayan bir şeyi çok iyi şekilde yapmaktır.)( Stephen covey der ki: Başarı merdivenine tırmanmaya başlamadan önce, onun doğru duvara yaslı olup olmadığını kontrol edin..) 2..)kağıda yazın.Kağıt üzerinde düşünün.Yazılmamış hedefler kafa bulanıklığına , belirsizliğe, yanlış yönlendirilmeye ve çeşitli hatalara yol açar. 3..)Hedefinize zaman sınırı koyun.Son tarihi olmayan bir hedef ya da gayenin aciliyeti yoktur. 4..)Hedefinizi başarmak üzere yaapmanız gerekenlerle ilgili aklınıza gelen her şeyin bir listesini çıkarın. 5..)Listeyi plan haline getirin.Listenizi önceliklere göre bir sıra halinde düzenleyin. 6..)Planınızı vakit geçirmeden hayata geçirin.Bir şey yapın .Herhangi bir şey. Çoğu insan plan yapar ama harekete geçirmez. 7..) Her gün sizi ana hedefinize yaklaştıracak bir şeyler yapın.( o alanla ilgili kitap okuyun, müşteri arayın, yabancı dil öğrenin vb..)

2. Her Günü Önceden Planlayın Plan yapmak , geleceği bugüne taşımaktır; böylece gelecekle ilgili şimdiden bir şeyler yapabilirsiniz. Alan LAKFIN Eskilerin bir sözü vardır.’’Fili nasıl nasıl yiyip bitirir siniz ? Cevap :’’Isırıp , lokma lokma mideye indirerek.’’İşte önünüzdeki en büyük işi, lokmayı, adım adım etkinliklere bölerek ve ilk adımdan başlayarak yiyebilirsiniz.Alex Mackenzie: ‘’Her başarısızlığın altında plansız bir eylem girişimi yatar.’’ der.Planınız ne kadar iyi olursa sizin savsaklamaktan vazgeçmeniz, işe koyulmanız ve ardından da devamlılığı sağlamanız o kadar kolay olur.İşin iyi tarafı şu ki , planlamaya ayrılan her bir dakika uygulamada on dakika tasarruf sağlamaktadır.Bir gün planlamanız 10 ile 12 dk alır, fakat böyle küçük bir yatırım bile en azından iki saatinizi (100-120 dk ) heba olmaktan kurtarır.Tek yapmanız gereken elinize kağıt ve kalemi almak.Daima listeye dayanın.Listeden çalışmaya başladığınızın ilk gününden itibaren üretkenliğinizi en az %25 artırabilirsiniz.

3. Her Şeye 80/20 Kuralını Uygulayın Yeterli zamanımız hep olur, yeter ki onu doğru kullanalım. Johann Volfgang Von Goethe On maddelik bir listede yer alan işlerden ikisinin, geri kalan sekiz işin toplamı ya da daha fazlasına eşit bir değere sahip olduğudur.Bunları gerçekleştirmek için gereken süre aynı olabilir ama bunların değerleri diğerlerine göre 5 ya da 10 kat daha etkili olabiliyor.Bütün gün meşgul görünen , fakat pek az iş beceren çok sayıda insan görürsünüz.Onlar değersiz işlerle meşgul olurlar. Kariyerleri için önemli olan bir- iki işi sürekli savsaklamaktadır.Kural : Küçük işleri öncelikle halletme dürtüsüne karşı koyun.Her önemli işin en zor kısmı ona başlamaktır.Ona başladınız mı onu sürdürmek konusunda doğal bir motivasyonunuz olur ve beyninizin ciddi işlerle uğraşmayı seven kısmını faaliyete geçirirsiniz.Ama ne yazık ki insanların çoğu en dipteki %80 lık kısmı ile uğraşır.Önemli olan ile önemsiz olan arasında seçim kabiliyetiniz, hayatınız ve işinizdeki başarının en önemli belirleyicisidir.

4. Sonuçları Hesaba Katın Her insan büyüktür, her insan başarmıştır, güçlerini belirli bir yönde yoğunlaştırdığı oranda. Orıson Swett Marden Kendinize hiç şu soruyu soruyor musunuz? Bu işi yapmanın ya da yapmamanın potansiyel sonuçları nelerdir?Biz ene kazandırır ya da kaybettirir. Bizi nasıl etkiler.Kural : Uzun vadeli düşünme alışkanlığı, kısa vadeli karar alma becerisini etkiler.Başarılı insanlar gelecek hakkında net düşüncelere sahiptirler.Onlar beş yıl, on yıl, hatta yirmi beş yıl ötesini düşünürler. : Gelecek düşüncesi, bu günün eylemlerini etkiler, hatta çoğunlukla belirler.Başarılı insanlar uzun vadede daha büyük sonuçlar elde temek için, kısa vadede fedakarlığı göze alabilen ve zevklerini erteleyebilendir. Başarısız insanlarsa, kısa vadeli sonuçları ve zevkleri düşünüp , uzak geleceği boş verirler.Kendi geleceğiniz açısından önemli bir fark yaratacak işlere başlamaya ve ve onları bitirmeye yönelik sürekli bir gayret içinde olun.Zaman öyle de geçer , böyle de.Asıl mesele onu nasıl kullanacağınız ve gelecek hafta veya ayın bitiminde nerede bulunacağınızdır.

5. Her Zaman ABCDE Yöntemini Uygulayın Başarının ilk yasası yoğunlaşmadır; bütün enerjileri bir noktaya odaklama ve ne sağına ne de soluna bakmadan doğruca o noktaya yönelme. Wıllıam Mathews Bir işe girişmeden önce planlamaya ve öncelikleri belirlemeye ne kadar çok düşünsel yatırım yaparsanız o kadar önemli işler yapar ve onları o kadar çabuk tamamlarsınız.Bu yöntem sizi kendi alanınızda en üretken ve en etkin insanlardan biri yapabilir. ‘’A’’ maddesi çok önemli olarak tanımlanır; yapmanız şart olan bir şeydir, aksi halde sonuçlarına katlanırsınız.(Çok önemli bir müşteriyi ziyaret.) ‘’B’’ maddesi yapmanız gereken bir şey olarak tanımlanır.Ancak bunun sonucu daha az can alıcıdır.(Önemsiz olan bir telefona cevap vermek) .’’C’’ sınıfı yapılması hoş olan, ancak yapılıp yapılmaması hiçbir şeyi değiştirmeyecek olan uğraşlardır.(çalışma arkadaşıyla kahve içmek). ‘’D’’ maddesi ‘’başkasına devredebilecek işler’’ diye tanımlanır.Sizin kendi ‘’A’’ olan işinizi daha çok vakit ayırabilmeniz için, başkasının yapabileceği işleri ona devretmektir.’’E’’ sınıfı bir zamanlar belki önem arz etmiş olan, ancak artık ne sizin, ne de başkası için hiçbir anlam ifade etmeyen işlerdir.Genellikle alışkanlık icabı yada zevk için yaptığımız uğraşlardır.

6. Sonuçları Önem Arzeden Alanlara Odaklanın Fiziksel ve zihinsel kaynaklarının tümünü yoğunlaştıran kişinin, sorun çözme gücü muazzam derecede artar. Norman Vıncent Peale Adım bordroda niçin yazılı?Kariyerinizde tekrar tekrar soracağınız en önemli sorulardan biridir bu. İnsanların çoğu bordroda isimlerinin neden olduğunu tam bilmezler.Burada elinizden gelenin en iyisini göstermeniz, yükselmeniz ve daha iyi ücretler almanız epey zor olacak demektir.Çoğu zaman bir yerlere gelmek için yıllarınızı vermeniz gerekecek.Bazen de hiç gelemezsiniz.Siz yedi alandan altısında kusursuz olmakla birlikte, yedicisinde cidden zayıf olabilirsiniz ve yedinci alandaki kötü performansınız , sizin diğer alanların tümünde başaracaklarına bir sınır koyar ve sizi geri iter.Örneğin, her şey çok iyi ama sunum yapılmıyorsa diğer her şeyin bir önemi kalmaz.Çoğu insan belirli bir alanda kendine hedef koymak ve kendini geliştirmek üzere plan yapmak yerine, o alandan kaçmayı tercih eder , ki bu sadece durumun vahametini artırır.Kendinize şu soruyu sorun: Geliştirip mükemmel şekilde icra edeceğim hangi yetenek, kariyerime en büyük pozitif etkiyi yapar?İşlerinizi savsaklamanın ve az zamanda çok işler başarmanın en iyi ve en hızlı yollarından biri, sizin için önemli sayılan alanlarda mutlak suretle mükemmelleşmektir.Bu, hayatınız ve kariyeriniz için yapacağınız her şeyden daha önemlidir.

7. Zorunlu Verimlilik Yasasına Uyun En doğru ve saptırılmamış biçimiyle yoğunlaşma, zihnin tek , ama tek bir şeye odaklanma kabiliyetidir. Komar Zorunlu verimlilik yasası der ki :’’Her işi yapmaya zaman asla yetmez , fakat en önemli işleri yapmaya daima vakit vardır. Başka bir değişlke göldeki bütün balıkları yiyemezsiniz ancak en büyük balığı yiyebilirsiniz; ve bu da size, şimdilik yeter..En önemli işlerinizi zamanında tamamlamaya odaklı olabilmek üçün şu üç soruyu kendine düzenli olarak sormalısınız. 1.)En yüksek değere sahip etkinliklerim nelerdir.?(Bütün çevrenize en büyük katkıyı sağlayabilmeniz için halletmeniz gereken en önemli iş) 2.) Benim, ama sadece benim yapabileceğim ve iyi yapıldığı takdirde ciddeen fark yaratabilecek iş nedir? 3.)Şu an da vaktimi en iyi ne şekilde değerlendirebilirim? Önemli meseleler önemsizlerin insafına asla bırakılmamalı.

8. İşe Başlamadan Önce Doğru Dürüst Hazırlanın Yeteneğinizin düzeyi ne olursa olsun, sahip olduğunuz potansiyel , bir ömür boyunca geliştirebileceğinizden hep daha fazladır. James T. Mckay İşleri savsaklamaktan vazgeçmenizin ve az zamanda çok iş başarmanızın en iyi yollarından birisi de, işe başlamadan önce ihtiyaç duyacağınız şeyleri el altında tutmaktır. Tetiği çekilmiş bir silahtan ya da yayda gerilmiş bir oktan farkınız kalmaz.Sırf gerekli şeyleri önceden hazırlamadığı için kaç insanın kitap yazamadığını, üniversiteyi bitiremediğini ve hayatını değiştirecek işleri yapamdığını bilseniz şaşırırsınız.Acı gerçek şu ki:’’neredeyse bitti ‘’ lafı ,Büyük bir ihtimalle’’ henüz başlamadım ya da başlamıştır ama devamı gelmemiştir.’’ onun için işe başlamadan önce iş nedir, nerede iş anlatılacak, ortam iyi mi, gereken gereç var, vb

9. Ev Ödevinizi İyi Yapın Başarının yegane yolu, işiniz ne olursa olsun, sizden beklenenden daha çok ve daha iyi hizmet vermenizdir. Og Mandıno Bireysel üretkenlik ilkeleri içinde belki de en önemlisi, ev ödevinizi iyi yapmaktır.Öğrenmeniz gerekenleri iyi öğrenin ki, işinizi kusursuz surette yapabilesiniz.Gecikme ve savsaklamanın ana sebeplerinden birisi, işin can alıcı bir alanıyla ilgili olarak duyulan yetersizlik, kendine güvenmeme ya da beceriksizlik duygusudur.Tek bir alanla ilgili bile olsa zayıflık veya eksiklik hissetmek , işe başlamamak için yeterli bir sebeptir.Eğer daha iyiye gitmiyorsanız daha kötüye gidiyorsunuz demektir.Unutmayın ki, bu gün ne kadar ıyı olsanızda , bilgi, ve yetenekleriniz hızla eskimektedir.Arabada gezinirken dinleyeceğiniz eğiitici kasetler sayesinde sahanızdaki en akıllı, en yetenekli ve en yüksek üçretli kişi olabilirsiniz.Ne kadar öğrenir ve bilirseniz, o derecede özgüvenli ve motive olursunuz.

10. Özel Yeteneklerinizi Geliştirin İşinizi yapın. Ama sadece işinizi değil, cömertliğin adına biraz daha fazlasını, yapılan tüm işlere bedel o fazlalık kısmı. Dean Brıggs Yapmakla ya da yapmayı öğrenmekle sizi hem kendiniz, hem de başkaları nezdinde olağanüstü değerli kılacak belli şeyler vardır.Yeter ki siz bu özel alanları bulun ve geliştirin.Nakıt akışı bağlamında sizin en değerli varlığınız’’ kazanma kabiliyeti’’ nizdir.Sahip olduğunuz her şeyi kaybedebilirsiniz; evinizi, arabanızı, işinizi, banka hesabınızı…Ancak kazanma kabiliyetiniz baki kaldığı müddetçe, bunların hepsini ve daha fazlasını tekrar edinmeniz çok kolay olur.Kendinize sürekli şu soruları sorun: ( Hangi işte daha iyiyim? İşimin en kayif aldığım yönü hangisi? Geçmiş başarılarımı neye borçluyum?Elimden gelen en iyi iş nedir?

11. Tıkandığınız Önemli Noktaları Belirleyin MEGA HOLDİNGS Düşüncelerinizi tümüyle elinizdeki işe odaklayın.Mercekten geçmedikçe güneş asla yakmaz. Alexander Graham Bell Sizi geri tutan nedir? Hedeflerinize ulaşma hızınızı ne belirliyor?İstediğiniz yere hangi hızla gideceğinize hangi etken karar veriyor?Sizi hedeflerinize ulaşmanızı sınırlandıran faktörler bulunuyor.Sizin göreviniz, o işte ve ondaki ya da onunla ilgili olan bu sınırlandırıcı faktörü teşhis etmektir..O noktayı aşmak için tüm enerjinizi toplamalısnız.Zamanınızı ve yeteneklerinizi kullandığınız en kıymetli an,bu an olabilir.Sizi hedeflerinize ulaşmaktan alıkoyan faktörlerin %80 ‘i içseldir, onlar sizin içinizdedir.; sizin kendi şahsi nitelikleriniz, yetenekleriniz, alışkanlıklarınız, disiplininiz ya da yeterlilik / yetersizliklerinizin içindedir.Satış sürecinin tamamını yavaşlatan, kimi zaman müşterinin küçük bir negatif algısı ya da itirazı olabilir.Başarılı insanalr kendilerine şu soruyu sorar: ‘’beni geri tutan içimdeki şey nedir?’’onlar sorunların kaynağını da, çözümünü de kendilerinde görür ve tüm sorumluluğu üstlenir.Ama başarısız insanlar ya bir bahane bulur ya da başkalarını suçlarız..Tabi bunlar ancak bizi buraya kadar getirebildi.10 sen önce bir fidan dikmiş olsydınız simdi meyvelerini alırdınız..

12. Adım Adım İlerleyin Mütevazi yeteneklere sahip kimseler verili bir zamanda kendilerini bütünüyle ve yılmaz bir şekilde tek bir şeye verdikleri zaman, büyük işler başarabilirler. Samuel Smıles Eski bir deyiş vardır:’’Fersahla işler zordur ama milimle her şey çantada keklik!’ İşleri savsaklamaktan kurtulmanın en iyi yollarından biri de önünüzdeki yapılması gereken büyük işleri aklınızdan silmek ve atabileceğiniz tek ve küçük adımlara yönelmektir. Sizlerde hayatınızın en büyük işini, belli bir zamanda tek adımı atarak başarabilirsiniz.ilk kıısmdan sonra diğer kısımları da geçersiniz.Mali bağımsızlığa ay ay, yıl yıl küçük paralar biriktirerek ulaşılır.Sağlık ve zindeliğe her gün , her ay biraz daha az yiyerek ve biraz daha çok idman yaparak erişilir.

13. İşe Koşan Siz Olun Başarının ilk şartı, fiziksel ve zihinsel enerjinizin tümünü amansızca ve yorulmadan tek bir probleme yöneltmektir. Thomas Edıson Dünya , ‘’birileri gelsin de arzuladığım türden biri olmam için beni motive etsin.’’ diyen insanlarla dolu.Sorun şu ki , kimse onları kurtarmaya gelmeyecek.Bu insanlar otobüs geçmeyen bir yerde otobüs bekliyorlar.Sonuçta, kendi hayatlarına dair sorumluluk almazlarsa ve kendilerini bu konuda biraz olsun zorlamazlarsa , orada sonsuza kadar bekleyecekler.Maalesef insanların çoğunun durumu bu.İnsanların yalnızca %2 ‘ i denetlenmeden çalışabiliyor.Bu insanlara biz lider diyoruz.Sizde olması gereken kişilik işte budur.Başarılı insanlar yüksek bir performans tutturabilmek için , daima kendileri işe koşarlar. Başarısız insanlarınsa başkalarınca denetlenmeleri, talimat verilmeleri ve dürtüklenmeleri gerekir.Diyelim ki önünüzde çok güzel bir tatil var ve o tatile gidebilmek için halletmeniz gereken çok önemli bir iş var.o iş her neyse hemen onu bitirmek istersiniz.İşte asıl mesele bu.

14. Bireysel Güçlerinizi Maksimize Edin Kaynaklarınızı toplayın, yeteneklerinizi çağırın, bütün enerjinizi harekete geçirin, kapasitelerinizin hepsini bir yere odaklayın- en azından bir alanda başarıya ulaşmak için. John Haggal Bireysel performansın ve üretkenliğin hammaddesi fiziksel, zihinsel ve duygusal enerjilerde saklıdır.Mutlu ve üretken olmanın en iyi önemli şartlarından biri, enerji düzeyinizi her daim gözetim altında tutmanız ve onu beslenmenizdir. Kural : sekiz-dokuz saatlik bir çalışmanın ardından verimlilik düşer.Şimdi herkesin performansının maksimum olduğu bir belirli saatler vardır.Kendinize sorun.En ıyı zaman aralığım hangisi.Sabah mı, Aksam mı, yoksa öğleden sonra mı?Kendinizi ona göre ayarlayın.İşleri süründürmenin ana sebeplerinden biri de , işe yorgunken başlamak.Sabahları zor işleyen soğuk bir motor gibi bir türlü çalışacağınız tutmaz.Kimi zaman , alacağınız bir saatlik uyku bile hayatınızı değiştirecek adımlara vesile olabilir. İş dışında spor yapın, sinemaya gidin, pikniğe gidin, alışveriş yapın…Değişiklik yapmak, dinlenmek gibidir.Tabi iyi bir beslenme kaçınılmaz oluyor burada.

15. Kendinizi Gayrete Getirin Muhteşem beyinler daima sıradan beyinlerin şiddetli muhalefetiyle karşılanmışlardır. Albert Einstein Performansınızın zirvesine çıkabilmeniz için, kendi kendinizin amigosu olmanız gerekir.Oyunu en iyi şekilde oynayabilmeniz için de , kendinize menajerlik yapmak ve kendinizi teşvik edecek bir alışkanlık edinmelisiniz.Kendinizi nasıl hissettiğinizi belirleyen, başınıza nelerin geldiği değil, başınıza gelenleri sizin nasıl yorumladığınızdır.Etrafınızdaki durumlara ve insanların sözlerine , eylemlerine ve tepkilerine olumlu karşılıklar vermeye kesinlikle kararlı olmanız gerekir.Günlük hayatın kaçınılması mümkün olmayan zorluklarının ve engellemelerinin sizin duygularınızı etkilemesine kesinlikle izin vermemelisiniz.Özsaygı düzeyiniz, kendinizi ne ölçüde sevdiğiniz ve kendinize ne derecede saygı duyduğunuz, motivasyon ve sebat düzeyiniz açısından hayati bir öneme sahiptir.Kendinizle her zaman olumlu bir şekilde konuşmalısınız.Kendimi seviyorum.Kendimi seviyorum. Çok çok iyiyim..ya da insanlar sizi sorduğunda kendimi harika hissediyorum deyin.İyimser insanların üç özel davranışı var: 1.) İyimser her durumun iyi tarafına bakarlar.Olumsuz bir durumda iyi yanları araştırır ve hemen bu olumlu yanları bulurlar. 2.) İyimserler bir engel yada zorluktan çıkarrılacak kıymetli bir ders ararlar.Onlar ‘Zorlukların engellemek değil, öğretmek üzere ortaya çıktıklarına inanırlar.Onlara göre her zorluğun, engelin barındırdığı bir öğretici ve geliştirirci bir ders vardır. 3.) İyimserler her sorunun çözümünü ararlar.İşler sapa sardığı zaman birilerini suçlayıp şikayet edeceklerine, eyleme yönelirler.Şu soruları sorarlar:Çözüm nedir?Şu an ne yapabiliiriz?Bir sonraki adımımız ne olabilir? ‘

16. ‘’Yaratıcı Savsaklama Tekniğini ‘’ ni Uygulayın Doğru yolu görüp de gitmemek var ya, işte bu korkaklıktır. Konfüçyüs Gerçek şu ki, yapmanız gereken her şeyi yetiştiremezsiniz.İllaki bir şeyleri savsaklamanız gerekecek.Daha küçük ve daha az önemli olan şeyleri savsaklayın.Kural: Zamanınızı ve hayatınızı, düşük-değerli etkinlikleri yapmaktan vazgeçtiğiniz ölçüde kontrol altına alabilirsiniz.Zaman yönetimindeki en önemli kelimelerden biri ‘’ hayır’’dır.Zamanınız ve hayatınız için yüksek – değerli olmayan her şeye ‘’hayır’’ deyin.Kendi görev ve sorumluluklarınızın gözden geçirin.

17. En Zor İşi En Baştan Yapın Yaşım ilerledikçe şundan giderek daha emin oluyorum ki, zayıflarla güçlü olanlar ya da büyüklerle önemsiz olanlar arasındaki temel fark, enerjidir- yılmaz kararlılık – kesinleşmiş amaç, ardından da ya ölüm ya zafer. Sır Thomas Fowell Buxton İşleri savsaklamama ve az zamanda çok iş başarmanın ey iyi tekniklerinden biri, en zor işi öncelikle ele alarak çalışmaya başlamaktır.Kişisel yönetim beceri içinde en zor ve fakat en önemli meziyetlerden biridir bu.Ertesi gün için yapılması gerekenlerin bir listesini çıkarın.Bu listeyi ABCD yöntemi ile 80/20 kuralı ‘ nı birleştirerek kontrol edin.Tabi yarın ki en büyük iş için gerekenlerin hazır olması gerekir.Sabah başka bir işe girişmeden önce ve hiç bölünmeden kalkmak, hazırlanmak, çalışma mekanına girmek ve en önemli işe koyulmak için kendinizi disipline edin.Alışkanlık haline getirene kadar bunu 21 gün boyunca uygulayın.Böyle bir disiplinle üretkenliğinizi bir aydan kısa bir sürede fiilen katlarsınız.Sabah ilk olarak en önemli ve en büyük işe atılmak, insanların çoğunun yaptıklarının tam tersidir.Ama bu disiplin sizin tembelliği üzerinizden atmanızı ve geleceğinizi elinize almanızı sağlar.En zor işi en önce yapma alışkanlığı geliştirin, asla pişman olmazsınız.Göreceksiniz, neslinizin en üretken üyelerinden biri haline gelirsiniz.

18. İşi Küçük Parçalara Bölün Alışkanlıkların başlangıcı, görünmez bir şerit gibidir; eylemi her tekrar edişimizde ipi güçlendirir, ona bir iplikçik daha katarız, ta ki o , koca bir halat olup bizi geri döndüremez bir biçimde düşünce ve eylemde birleştirene kadar. ORISON SWETT MARDEN Büyük ve önemli işleri savsaklamanın önemli bir sebebi de , onlara ilk yaklaştığımızda öylesine kocaman ve ürkütücü görünmeleridir.Salam dilimi yöntemi :İşinizi ayrıntılı bir şekilde önünüze serin ve şimdilik işin bir bölümünü yapmayı kararlaştırın.Kapsamlı bir işin küçük bir parçasını tamamladığınızda , bir başka parçacığa başlayıp onu bitirmek için daha çok motive olursunuz ve bu mekanizma böylece sürüp gider.Her küçük adım size enerji verir.İşi sonuçlandırmaya götüren içsel bir dürtü geliştirirsiniz.Ya da isvizre peyniri yöntemini kullanabilirsiniz.Bir işin üzerinde belirli bir süre çalışmayı kararlaştırmak demektir.Bu süre beş- on dakika bile olabilir.ardından başka bir konuya dönersiniz.Bir lokma alıp dinlenmeye geçebilir ya da başka bir iş yapmaya yönelirsiniz.

19. Kendinize Geniş Zaman Aralıkları Yaratın Tüm enerjinizi sınırlı bir hedefler dizisine yoğunlaştırmak kadar hayatınıza güç katacak bir şey yoktur. Nıdo Qubeın Gerçekten önemli işlerle ilgilenmek ve onları tamamlamak için bölünmemiş , geniş zaman aralıklarına ihtiyaç duyarsınız.Başarılı satıcılar, her gün belli bir saatlerini müşterilerini aramakla geçirirler. ya da bir çok insan gece yatmadan önce 15 dakikayı kitap okumaya verir.Üst düzeyde üretken insanların çoğu gün boyunca , önceden planlanmış zaman aralıklarında belli etkinliklerle uğraşırlar.Bu insanlar çalışma hayatlarını , hepsini bir araya katıp karıştırmadan, ciddi işlerle birer birer ilgilenmek suretiyle organize ederler.Böylece onlar giderek daha üretken olurlar ve sonunda ortalama kimselerden iki, üç hatta dört kat daha çok üretir hale gelirler.Günlere, saatlere, dakikalara indirgenmiş ve önceden düzenlenmiş bir zaman planlanması, bireysel üretkenliği artırıcı araçların en güçlülerinden biridir.

20. Kendinizde Aciliyet Hissi Geliştirin Beklemeyin ; ‘’doğru zaman asla gelmeyecektir.Nerede duruyorsanız , oradan başlayın ve emrinizde hangi araçlar varsa onlarla çalışın ; daha iyilerine yolunuz üstünde nasıl olsa rastlayacaksınız.’’ Napoleon Hıll Yüksek performanslı insanların dışardan bakıldığında belki de en belirli özellikleri’’eyleme dönük ‘’ olmalarıdır.Çok üretken olan insanlar; düşünmek, planlamak ve öncelikleri belirlemek için kendilerine vakit ayırırlar.Sonra da hızla ve kuvvetle işe atılır, hedef ve amaçlarına doğru yol alırlar.Sebatla, istikrarlı ve sürekli olarak çalışırlar.Tabi bu arada boşa vakit harcayan ve düşük- değerli işlerle oyalanan insanlara kıyasla muaazzam ölçüde yol alırlar.Yükssek ve sürekli bir etkinlik düzeyinde çalıştığınızda , kendinizi ‘’ akış ‘’ denilen şaşırtıcı ruh haline kaptırısınız.Kendinizi çok ıyı hıssederseniz ve yolunuza tam hız devam edersiniz.Unutmayın ki ne kadar hızlı hareket ederseniz , o kadar çok enerjiniz olur. Ne kadar hızlı hareket ederseniz , o kadar çok iş yapar ve kendinizi o kadar etkin hissedersiniz.Ne kadar hızllı hareket ederseniz, o kadar çok deneyim kazanır ve o ölçüde çok öğrenirsiniz.Ne kadar çok hızlı hareket ederseniz,, işinizde o kadar yetkin ve maharetli olursunuz.Kendinize :’’hemen başla! Hemen başla !’hemen başla! Demelisiniz.Boş konuşmalar ya da düşük – değerli etkinlikerle yavaşladığınızı veya dikkatiniizn dağıldığını hissediyorsaanız :’’işe dön!işe dön!İşe dön! Sözcüklerini söyleyin.

21. Bir İşi Ele Aldığınızda Yalnızca Onunla Uğraşın Ve gerçek gücün sırrı da buradadır. Sürekli pratik yaparak, kaynaklarını idare etmeyi ve herhangi bir zamanda , onları belli bir noktaya odaklanmayı öğren. James Allen Yüksek performansın ve bireysel üretkenliğin anahtarı, sizin en önemli işi seçme, ona başlama ve bitirene kadar sadece ona odaklanma yeteneğinizde saklıdır.Meselenin özü, bir işe başladığınızda , başka bir şeye yönelmeden, dikkatinizi dağıtmadan o iş üzerine sebat etmeniz ve onu yüzde yüz tamamlamanızdan ibarettir.Durmak ve ya başka bir işe yönelmek üzere olduğunuzda ‘’işe dön! Kelimesi yineleyin.İyice hazırlık yapıp , işe öyle başladığınızda ve işi bitirene kada durmayı ve ya başka şeylere dönmeyi reddettiğinizde , enerjiniz, şevkiniz ve motivasyonunuz habire gelişir.Gittikçe daha iyi ve daha üretken hale gelirsiniz.Daha hızlı ve etkin çalışırsınız.Gerçek şu ki, bir numaralı işinize karar verdikten sonraki yapacağınız her şey, vaktiniiz göreli olarak boşa harcamaktır.Burada öz disiplin önemli bir yer tutar.Öz disiplin, kendine hakimiyet ve kendini kontrol, karakter ve yüksek performansın yapı taşlarıdır.