- 1 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Pazarlama Teknikleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Araştırma Yöntemleri.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama Araştırması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Mobil Pazarlama Karması
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
PAZARLAMA KARMASI.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması

- 2 Plan  Pazarlama - halkla ilişkiler  Pazarlama ile ilgili temel kavramlar  Pazarlama karması  Pazar bölümlendirmesi  Pazar araştırması  Pazarlama araştırması  Bilgi merkezlerinde pazarlama  Sosyal ağların pazarlamaya etkisi ve e- pazarlama  Sonuç 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 3 Pazarlama – Halka İlişkiler 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Pazarlama Halkla İlişkiler Pazarlama Halkla İlişkiler

- 4 Hedefler  Kaliteli hizmet  Süreklilik  Güven  Müşteri memnuniyeti  Pazar payını korumak/artırmak  En üst düzeyde kâr 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 5 Pazarlama Karması  Kurumun hedef pazarına ve belli amaçlarına ulaşmasını destekleyecek unsurların planlanmış bir bütünü 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 6 Pazarlama Karması  Dönüşüm 4P => 4C  Müşteri odaklılık  Product – Customer value  Place – Customer convenience  Price – Customer cost  Promotion – Customer communication  Kişiselleştirilmiş hizmetler  Çevre değişkenleri (teknolojik, ekonomik, sosyo-kültürel, politik) etkiliyor 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 7 Pazar Bölümlendirmesi  Bir kurumun ürün ve hizmetlerine talep gösteren bireylerin oranı ile kurumun ürün ve hizmetleriyle ilgilenmeyen bireylerin oranına karar verme işlemi  Şu soruların cevapları aranır:  Kurumun müşterileri kim?  Müşterilerin gereksinim ve beklentileri ne kapsamda benzerlik ve farklılık göstermekte?  Müşteriler arasında en yoğun kullanıcılar hangi grup?  Hizmetleri en az kullananlar kim? 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 8 Pazar Bölümlendirmesi  Coğrafi yapı  Ülke, şehir, bölge, mahalle  Demografik özellikler  Cinsiyet, yaş, medeni durum, gelir  Psikografik özellikler  Yaşam tarzı, kişilik  Davranışsal değişkenler  Anlayış, tavır, ürün kulanımı 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 9 Pazar Araştırması  Pazar bölümlendirmesi işleminden önce yapılır  Pazarları tanımlamayı, ölçmeyi ve sınamayı amaçlar  Hangi ürün/hizmet ne amaçla, kimler tarafından, nasıl, ne kadar ve nereden elde edilmektedir sorularına cevap verir 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 10 Pazar Araştırmasının Aşamaları  Problemin tanımlanması  Amaçların tanımlanması  Bilgilerin nereden elde edileceğinin saptanması  İkincil verilerin toplanması  Araştırma tekniğinin tasarlanması  Örneklemin alınması  Birincil verilerin toplanması  Verilerin analizi  Bulguların sunumu 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 11 Pazarlama Araştırması  Pazar bölümlendirmesi ve pazar araştırmasını kapsar  Pazarlama fırsat ve problemlerini tanımlama  Pazarlama faaliyetlerini değerlendirme ve oluşturma  Pazarlama performansını izleme  Pazarlama faaliyetini gerçekleştiren ile müşteri arasında ilişki kuran bir işlem 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 12 Bilgi Merkezlerinde Pazarlama - Tarihçe  ALA Konferansı  Kuzey Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri  Kütüphane reklâmı: 1896  Kütüphanelerin işletme olarak düşünülmesi: 1897  Pazarlama amaçlı broşürlerin kullanımı: 1916  Kütüphane hizmetlerinin pazarlanması ile ilgili üniversitede ilk derslerin verilmesi: Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 13 Bilgi Merkezlerinde Pazarlama  Pazarlamaya ilişkin önyargılar  Beş temel öğe bağlamında kullanıcıya verilen önemin artması  Bilgi hizmetlerinin pazarlanmasında amaç;  Bilgi merkezinin mevcut durumundan iyi görünmesini sağlamak olmamalı  Var olmayan hizmetleri varmış gibi göstermek olmamalı  Verilen hizmetleri abartarak kullanıcı grubuna sunmak olmamalı 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 14 Bilgi Merkezleri Neden Hizmetlerini Pazarlar?  Pazarlama bir yönetim anlayışı  Bilgi merkezi yöneticilerine kullanıcıların gereksinimlerini anlama olanağı sağlar  Bilgi merkezi yöneticileri sadece hizmet verdikleri kullanıcı gruplarıyla ilgilenmezler  Pazarlama kullanıcı olmayan gruplarla ilgilenirken, onlara uygun bilgi sağlamak için bu grupların bilgi gereksinimini belirlemede yardımcı olur  Bilgi merkezi imajında değişiklik (Ojiambo 1994) 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 15 “Müşteri Daima Haklıdır”  Bilgi merkezlerinin müşterileri kullanıcılar  Pazarlama, müşteriye istediği şeyi, istediği zamanda ve maliyeti ne olursa olsun vermek şeklinde anlaşılmamalı  Bununla birlikte müşteriler;  Bilgi merkezine değil, bilgi merkezi onlara bağlıdır  Bilgi merkezinin olmazsa olmaz parçasıdırlar  Önyargıları ve eğilimleri olduğu gerçeğinden hareketle sadece istatistik olarak görülmemelidirler 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 16 Pazar Müşteriler Pazarlamacılar Ürünler-hizmetler Geleneksel Pazarlama 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 17 Pazar Ürün-hizmet Müşteri Pazarlamacı Web Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 18 Müşterilerin E-Pazarlamaya Bakışı  Fiyat karşılaştırması  Ürün ya da hizmetin sunulduğu yere gidilmemesi  Zaman kaybı, trafik, park yeri, kuyruklar …  Diğer müşterilerin ürün ya da hizmet hakkındaki düşünceleri 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 19 Web 2.0’ın Pazarlamaya Getirdikleri  Birçok şirket reklâmlarını yaymak için önce Facebook’u sonra kendi web sitesini kulllanıyor  845 milyondan fazla kullanıcı  425 milyondan fazla kullanıcı mobil araçlarla Facebook kullanıyor  Kolay ölçülebilirlik  Pazar araştırmaları için çok büyük boyutlu veri havuzu  Küreselleşme 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

- 23 Sonuç  “Pazarlama satış değildir”  Bilgi merkezleri birer işletme  Bilgi merkezlerinde verilen hizmetlerden kâr elde etme amacı güdülmüyor  Hizmetlerin bir maliyeti var  Kullanıcıları tanımak  Kişiselleştirilmiş hizmetler  Kullanıcılar neredeyse orada olmak  Bilgi merkezlerinin imaj sorunu 19 Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi

Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması