Celal KOÇ1 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni. Celal KOÇ2 Materyallerin yeterli olmadığı sınıf düzeni.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Yazın. Öğrencilerin kendilerini başkalarının yerine koymasını isteyin.
AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
 Sık sık ara vermeye gereksinim duyabilirsiniz.  Öğrenirken ellerinizi kullanabileceğiniz her fırsat size yardımcı olacaktır.  Ders çalışırken hareket.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Duran Uygur
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Öğretimde Planlama
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETMEK Düşünmeyi bilmek, iyi bir eğitimin öğrencilere kazandırdığı bir beceri olmalıdır. Düşünme becerimiz, yeni bilgiyi ne kadar iyi alabilmemiz.
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
GÖRME ENGELLİ KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİMİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Yeni öğretim programlarında;
SINAV ÖNCESİ TAVSİYELER
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Çalışma Yaprağı.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GÖRSEL TASARIM.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
SESİN İŞİTMEDEKİ ÖNEMİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
KAMPÜS İÇERİSİNDEKİ ÇALIŞMA ALANLARININ VE DERSLİKLERİN GÜRÜLTÜ SEVİYESİ VE RENK UYUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ Özge Buket Cesim*, Alper Akpınar**, Berkan.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Öğretimin Planlanması
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

Celal KOÇ1 Eşli ve uygulamalı çalışma düzeni

Celal KOÇ2 Materyallerin yeterli olmadığı sınıf düzeni

Celal KOÇ3 Tartışmaya uygun düzen

Celal KOÇ4 Drama ve uygulama sınıf düzeni

Celal KOÇ5 Rahat gözlemlenen sınıf düzeni

Celal KOÇ6 Birleştirilmiş sınıf düzeni

Celal KOÇ7 Öğrenmemi engelleyen tek şey, aldığım eğitim olmuştur. Albert Einstein

Celal KOÇ8 AKTİF ÖĞRENMEDE SINIF VE OKUL GÖRSELLİĞİ

Celal KOÇ9 Öğrenci çalışmalarının sergilenmesi Öğrenci çalışmalarının sergilenmesi, sergilemede çok önem taşır. Bu konuya özel dikkat edilmelidir. Bu, öğrencilere yaptıkları çalışmalara değer verildiğinin güçlü bir yoludur. Öğrencide başarı duygusu oluşmasını sağlar, motivasyonunu artırır. Ürünlerin sergilenmesi, çocukların kendi ve arkadaşlarının yaptığı çalışmaları takdir etmelerini sağlar.

Celal KOÇ10 Görsel sergileme nedenleri  Dekoratif amaçlı olabilir,  Doğrudan öğretime yardımcı materyal olabilir,  Konuyu zenginleştiren, pekiştiren öğe olabilir,  Ezberlenmesi gereken önemli bilgiler olabilir,  Yeni öğretim konusuna hazırlık yapabilir,  Konunun temelini oluşturabilir,  Konunun bir bölümünü oluşturabilir,  İlgi çekmek için kullanılabilir,  Kayıtların tutulması için kullanılabilir  Bunlar yapılanları diğer insanlara duyurabilir.

Celal KOÇ11 Sergileme öğelerinin yerleri  Boyalı duvarlar  Pencereler  Tavan ve zemin  Pencere eşikleri  Raflar  Dolap üst ve yanları  Masalar  Kutular  Kurutma ipleri

Celal KOÇ12 Sergi yapılabilecek yerler  Okul koridor, merdivenleri  Okul binasının girişi  Okul kütüphane ve yemekhanesi  Öğretmenler odası  Müdür odası  Diğer bir okul  Başka bir ülkedeki okul  Yerel kütüphane, otel, hastane, vb.  Yerel/ulusal gazete, dergiler

Celal KOÇ13 Sergilemelere ilişkin tavsiyeler Duvar, panolar vb. alanlar kısıtlı olunca kurutma ipi kullanınız.

Celal KOÇ14 Renk çemberinden faydalanınız

Celal KOÇ15  Sergi öğesi ile fon kağıdında renk çemberindeki karşıt renklerin kullanımı uygundur.  Eğer sergi öğesinde uyum sağlanacaksa renk çemberinde birbirine yakın iki renk ve fon için karşıt renk kullanılmalıdır.

Celal KOÇ16 Sergilemede simetriye dikkat ediniz

Celal KOÇ17 Görsellerin sergilenmesindeki gücü ve etkiyi artırmak için kenarlık kullanın

Celal KOÇ18 Dış alanda sergi örnekleri

Celal KOÇ19

Celal KOÇ20 Gürültüyü kontrol etmenin iyi bir yolu ‘gürültü metre’yi uygulamaya koymaktır. Öğretmen tarafından kolaylıkla yapılabilen bu araç, sınıfta kabul edilebilir gürültü seviyesini ayarlamada kullanılır. Öğretmen uygun gürültü seviyesini ok ile ayarlar, öğrencileri uyarır. Buna göre;  0, sessizlik (konuşma yok)  1, komşu sesler (Fısıltı ile konuşmak)  2, masa sesleri (sadece masadakiler duyabilir)  3, sınıf sesleri (sınıf tartışması vb. ses seviyesi)

Celal KOÇ21 ÖĞRENCİNİN AKTİF ÖĞRENMESİ AKTİF ÖĞRENMESİ İÇİN YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR

Celal KOÇ22 Öğrencilerin görmelerini sağlayın

Celal KOÇ23 Öğrencilere dinleme becerisi verin

Celal KOÇ24 Öğrencileri konuşturun

Celal KOÇ25 Öğrencilere sorumluluk verin

Celal KOÇ26 Öğrencileri onurlandırın

Celal KOÇ27 Öğrencileri düşündürün

Celal KOÇ28 Öğrencilere idealler verin

Celal KOÇ29 Öğrencilere kendinizi sevdirin

Celal KOÇ30 Ders öncesi motivasyonu sağlayın

Celal KOÇ31 Öğrencilere oyun öğretin ve oynayın

Celal KOÇ32 AKTİF ÖĞRENMEDE SORU SORMA STRATEJİLERİ

Celal KOÇ33 STRATEJİ 1: Evet ama neden? 6x(9-4)=30 neden doğrudur? Veya Kristof Colomb Amerika’yı keşfettiği için neden meşhur olmuştur? gibi…

Celal KOÇ34 STRATEJİ 2: Faydası nedir? Bitkilerin büyümesi için ışığın etkisini bilmemizin faydası nedir? gibi…

Celal KOÇ35 STRATEJİ 3: Şimdi fark nedir? Bazı hayvanlar gibi insanlar da kış uykusuna yatarsa neler olur? gibi…

Celal KOÇ36 STRATEJİ 4: Soruları; Değiştirmek, yerine geçirmek, büyütmek, küçültmek, yeniden düzenlemek, ters çevirmek, birleştirmek vb.  Her kıtada bir devlet olsaydı neler olurdu?  Sabah yatıp akşam kalksaydık neler değişirdi?  Ekmeğin arasına elma koyup tost yapsaydık tadı nasıl olurdu? gibi…

Celal KOÇ37 STRATEJİ 5: Doğru, yanlış ve hiçbiri:  Ülkemizdeki illere neden 1, 2, 3 gibi numaralar değil de her birine ayrı isim verilmiştir? gibi…

Celal KOÇ38 STRATEJİ 6: ‘Nedir?’ yerine ‘neden?’  Sıfatın tanımını yapmak yerine, bir cümle içine uygun yeri boş bırakıp bir kelime ile doldurulmasını söyleyin ve neden olduğunu sorun kırmızı Ali, …………kalemini ona verdi.

Celal KOÇ39 STRATEJİ 7: Benzer veya farklı:  Fatih ile Atatürk’ün benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.

Celal KOÇ40 STRATEJİ 8: Sıra dışı bağlantılar:  Dünyamızın kendi etrafındaki dönüşü olmasaydı gece ile gündüz nasıl etkilenirdi?