VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

DİŞİ SPERMA DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem Temizöz 27 Haziran ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Erasmus Öğrenim Hareketliliği.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
LIFELONG LEARNING PROGRAM (LLP) ERASMUS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI PROF.DR. ATİLLA SİLKÜ REKTÖR YARDIMCISI 23 Şubat 2011 Çarşamba 24 Şubat 2011 Perşembe.
Lifelong Learning Programme (LLP) Erasmus
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
I. AVRUPA BİRLİĞİ 1) AB Nedir ve Kısa Tarihçe:
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Genel Meteoroloji Kursu
CAOBISCO Avrupa Çikolata, Bisküvi ve Şekerleme Endüstrileri Derneği FILIPPO CERULLI, Başkan CAOBISCO.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Parçacık Fiziği Eğitim Semineri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
ERASMUS PROGRAM TANITIMI*
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
PROGRAM İÇERİĞİ ERASMUS+ 1 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ 2 ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ 3 4 ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
AVRUPA BİRLİĞİ VE EĞİTİM POLİTİKASI
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
AB ve Diğer Avrupa Ülkelerinde UÖM'ler: Genel Bir Bakış Ankara, Türkiye – 22 Ekim 2009 Dr. Matthew Pringle APT
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ DIŞİLİŞKİLER OFİSİ. Erasmus Programı Neler Kazandırır? Öğrencilere Kazandırdıkları Yurtdışı deneyimi Çok kültürlü ortamda ders işleme.
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ TOPLANTISI Genel Bilgilendirme
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ŞUBAT,
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER
Erasmus+ YERLEŞTİRMELER
Avrupa Birliği ve Türkiye Tarımı
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AETR KONVANSİYONU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON Last Updated ( Sunday, 21 January 2007 ) VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON Prof. Dr. İbrahim BURGU Prof. Dr. Hilal KARAGÜL Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi 2007 Oftalmolojide Eğitim Buluşması

AKREDİTASYON “Kurumlar veya programlar için belirlenen minimal gereksinimlerin karşılanması, kurumlar arası işbirliğinin güçlendirilmesi, uyumun ve kalite güvencesinin sağlanmasıdır.”

AKREDİTASYONDA AMAÇ ; 1-Bilgi değişimini gerçekleştirmek 2-Öğrenci ve öğretim elemanı değişimini düzenlemek 3-Kredi eşdeğerliliğini sağlamak 4-Öğretim sistem ve yöntemlerinin gelişmesine öncülük etmek 5-Yüksek Öğretim Kurumları ve programlarına kendilerini geliştirmek için somut hedefler sağlamak.

Akreditasyonun gerçekleştirilebilmesi için standartların sağlanması temeldir.

STANDART NEDİR ? Ağırlık, değer, derece, nitelik, nicelik...gibi kavramları ölçmek için otorite tarafından veya normatif olarak oluşturulmuş veya oluşmuş örnek ve kurallardır.

EĞİTİM STANDARDI İÇERİK : Ne öğrenilecek ? ÖLÇME DEĞERLENDİRME : Ne kadar iyi öğrenilecek ? SÜREÇ : Alt yapı ve kaynaklar ne olacak ?

STANDART NASIL SAĞLANIR ? Zorunlu : Yasayla Gönüllü : Profesyonel kuruluşlarca Fiili : Geleneksel olarak

HANGİ DÜZEYLERDE GELİŞTİRİLEBİLİR ? Kurumsal Ulusal Uluslararası

KİMLER TARAFINDAN GELİŞTİRİLMELİDİR ? Geniş tabanlı bir ekip çalışması ile başarıya ulaşır. Organizasyon şeması ve kurumlar arası ilişki çok önemlidir. Oftalmolojide Eğitim Buluşması

EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ Eğitimin amaç ve hedefleri bildirilmelidir. Eğitim, gereksinimlere yönelik olmalıdır. Öğrenme sürecine katılım sağlanmalıdır. Olumlu bir eğitim ortamı oluşturulmalıdır. Uygulama olanakları yaratılmalıdır. Kaygı nedenleri giderilmelidir. Saygı temel alınmalıdır.

AKADEMİK KALİTE DEĞERLENDİRMESİ A- Kurumsal akreditasyon ( Institutional Accreditation ) B-Program Akreditasyonu ( Specialized-Program Accreditation )

KURUMSAL AKREDİTASYONDA 1-Kurumun misyon, vizyon ,amaç ve standartları, 2-Kurumun yönetim yapılanması ,personel ,mali ve fiziki kaynakları, 3-Öğrenci refahı ve sosyal faaliyetleri , 4-Kurumun öğretim programları ve aktivasyonları , 5-Öğrencilerin akademik başarıları , 6-Kurum dışı faaliyetler, 7-Kurumun ileriye yönelik plan ve uygulamaları, 8-Kuruma entegrasyonda öğrenciye sağlanan kolaylıklar

KURUMSAL AKREDİTASYON “Üniversiteler ve Fakülteler bazında gerçekleştirilen akreditasyondur.” Veteriner hekimlik alanında ; Avrupa Veterinerler Federasyonu FVE -Federation of veterinarians of Europe Veteriner Eğitimi Danışma Komitesi ACVT-Advisory Committee on Veterinary Training Avrupa Veteriner Eğitim Kurumları Birliği EAEVE-European Association of Establishments for Veterinary Education

EAEVE tarafından yönetilir. Avrupa veteriner fakültelerinin temsilcilerinden oluşurve“YürütmeKomitesi”(Executive Committee) tarafından yönetilir. Yürütme Komitesi : başkan , başkan yardımcısı ve coğrafi bölge grup temsilcilerinden oluşur.

COĞRAFİK BÖLGELER Grup 1 : İngiltere , İrlanda Grup 2 : İspanya , Portekiz Grup 3 : İtalya, Yunanistan, Arnavutluk, İsrail, Romanya Grup 4 : Fransa , Belçika Grup 5 : Almanya, Avusturya , İsviçre Grup 6 : İsveç, Norveç, Danimarka, Finlandiya, Estonya, Litvanya, Letonya Grup 7 : Slovakya, Çek Cum., Macaristan, Slovenya, Hırvatistan , Polonya Grup 8 : Bosna Hersek, Yugoslavya, Makedonya, Bulgaristan, TÜRKİYE, Rusya, Ukrayna

EAEVE nin amacı : 1-Veteriner eğitimini geliştirip yükseltmek 2-Veteriner eğitimi yapan kurumlar ile diğer kurumlar arasında ortak işbirliğini güçlendirmek 3-Üyeler arasında eğitimi ilerletmek ve harmonize etmek 4- Eğitim konularını bir forum ortamında tartışmak.

EAEVE nin başlıca görevleri 1-Avrupa ve dünyada Veteriner eğitimi yapan kuruluşlar arasında bilgi değişimini gerçekleştirmek. 2-Eğitim kurumları arasında öğretim elemanı değişimini gerçekleştirmek. 3-Kurumlar arasında öğrencilerin hareketliliğini sağlamak. 4-Lisans ve lisansüstü Veteriner eğitimi yapan kurumlarda kullanılan öğretim materyallerinin ve sistemlerinin dağılmasını ve gelişmesini sağlamaktır.

AKREDİTASYON SÜRECİ 1- Ön ziyaret 2- Uzmanlar grubu ve irtibat görevlisinin belirlenmesi 3- Öz değerlendirme raporunun hazırlanması 4- Kurumun uzmanlar tarafından ziyareti 5- Uzmanlar grubunun raporu 6- Uzmanlar grubunun raporunun gözden geçirilmesi 7- Uzmanlar grubu raporunun savunulması (JEC) 8- Rapor sonuçlarının izlenmesi

ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORUNUN HAZIRLANMASI 1- Giriş 2- Amaçlar 3- Finans 4- Müfredat 5- Eğitim : Kalite ve Değerlendirme 6- Olanaklar ve donanım 7- Hayvan orijinli Eğitim Materyali

8- Kütüphane ve Öğrenme Kaynakları 9- Başvuru ve Kayıt 10- Akademik ve Destek Personeli 11- Sürekli Eğitim 12- Lisansüstü öğretim 13- Araştırma ( lisans düzeyinde )

* EAEVE’nin hazırlamış olduğu ve veteriner hekimlik eğitiminde minimum gereksinimleri içeren ve değerlendirme sırasında rehber olan “Self Evaluation Report ( SER)” ‘Özdeğerlendirme’ kitapçığının hazırlanması,akreditasyonun aşamalarındandır. Fakülte tarafından özdeğerlendirme raporunun hazırlanması ve eksperler grubuna gönderilmesinden sonra ,fakülte bir eksper grubu tarafından ziyaret edilir.

* Ziyaretin amacı : sunulan bilgilerin tasdik edilmesi ve gereğinde tamamlanması ve fakültede verilen lisans eğitim düzeyinin AB yasalarınca belirlenen minimum standartlara ne derecede uyduğunun rapor edilmesidir. Bu ziyaret bir araştırma veya gözetleme değil öz değerlendirme raporunda verilen bilgilerin incelenmesi ve tamamlanmasıdır.

Tatmin Edici Edici Değil Edilemez Tatmin Kabul EĞİTİCİ PERSONEL Ögretmen / Öğrenci Ögretmen: (a) Ögrenci: (b) a/b=1/≤7.5 1/7.5<x≤15 1/>15 DESTEKLEYİCİ Ögretmen / Destek Pers Öğretmen: (a) Dest Pers: (c) a/c=1/≥1 1/0.5<x≤1 1/<0.5 TEORİK, PRATİK ve KLİNİK EĞİTİM Teorik/ Pratik eğitim Klinik/ Teorik ve Pratik Teorik: (d) Pratik : (e) d/e=1/≤1 e3/d+e1+e2=1/≤4 1/0.6<x≤1 1/4<x≤9 1/<0.6 1/>9 KLİNİKTE KULLANILACAK HAYVANLAR Öğrenci/ Hayvan Mezun: (i) Hayvanlar .Çiftlik (f) . Ev (g) i/f = 1/>20 i/g = 1/>50 1/20<x≤5 1/50<x≤20 1/<5 1/<20 OTOPSİ YAPILAN Öğrenci/ Otopsi Otopsi. (h) i/h = 1/>4 1/2<x≤4 1/<2 TESİSLER ve ILİŞKİLİ AKTİVİTELER B. hayvan Konaklaması K. hayvan Konaklaması Enfekte hay. İzolasyon Kullanıma açık çiftlik Kullanıma açık kesimhane Evet Hayır Acil Servis

Avrupa Veteriner Fakültelerinin eğitim programları arasında derslerin kompozisyonları yönünden farklılıklar bulunmaktadır. Eğitim programında yer alan derslerin içeriklerinin konu bazında “Avrupa Birliği Ülkelerinde Temel Veteriner Eğitimi Düzenleyen ve Minimal Standartları Belirleyen Kanun”a ( 78 /1026 ve 78 /1027 /EEC no’lu direktifler) uyması ve çekirdek eğitim programını (ÇEP ) uygulanması zorunludur.

Her veteriner fakültesi kendi özellik ve seçimine bağlı olarak ÇEP konularını geliştirebilir ve genişletebilir. Ancak ÇEP konularının tümünü vermek zorunda kalacağı için o veteriner fakültesinden yetişen ile bir başka veteriner fakültesinden mezun olanlar arasında meslek yaşamlarında gerekli temel bilgilerle donanma açısından fark kalmayacaktır.

Çekirdek eğitim programı ile veteriner eğitiminde “olmazsa olmaz” konular belirlenmeli ve her veteriner fakültesi eğitim programında yer alması zorunlu hale getirilmelidir.

ÇEKİRDEK EĞİTİME BAŞLICA ELEŞTİRİLER-1 Tek tip veteriner hekim mi yetiştirilmek istenmektedir ? Yeni gelişmelerden uzak mı kalınmaktadır ? Yaratıcılık yok mu edilmektedir ?

ELEŞTİRİLER -2 İçerikte, asgari müşterekte birleşme ile Yüksek Öğrenim sıradan bir hale mi getirilmektedir ? Mükemmeli aramak yerine temel bilgi ile mi yetinilmektedir ? Bilim dalları ve alt disiplinler anabilim dalları altında kaybolmayacak mıdır ?

tüm olumsuz geri bildirimler uygulama hatalarından kaynaklanmaktadır. Çekirdek eğitim programı ile ilgili tüm olumsuz geri bildirimler uygulama hatalarından kaynaklanmaktadır.

YANITLAR ÇEP tek tip mezun yetiştirmeyi hedeflememektedir. Fakültelerin kendi özel ağırlık verdikleri konular olacaktır. ÇEP genel programın % 50-60’ını oluşturmalıdır. Kalan % 40-50 kuramsal ÇEP ve seçmeliler arasında bölüşülmelidir. Seçmeli olanakları geniş olmalıdır.

Teşekkürler