IŞIK ÜNİVERSİTESİ Enformatik Araştırma ve Uygulama Merkezi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
UZAKTAN EĞİTİM.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
HAVVA ÜNAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
İNTERNET VE İLETİŞİM.
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Eğitimde Günlük Uygulaması
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
WordPress ile iTEC Öğretmen Bloğu
ÇEVRİM İÇİ İŞBİRLİĞİ ARACI
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
ETwinning Twinspace Kullanımı Nisan 2014.
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
İNTERNET VE İLETİŞİM.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
Twinspace
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
WEB 2.0 VE EĞİTİM CEM UÇAN
MÜRŞİDE EREN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö.) BİLGİSAYAR 2.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Metadata, z39.50, FRBR, ve RDA. Ders içeriği Web kaynakları ve web kaynaklarında kimlikleme Derin web – Yüzeysel web Arama Motorları Metadata Kopya Kataloglama.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İletişim Araçları.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
WEB 2.0 ARAÇLARI.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Sunum transkripti:

IŞIK ÜNİVERSİTESİ Enformatik Araştırma ve Uygulama Merkezi ÇOK ULUSLU, İŞBİRLİKÇİ, SOSYAL e-ÖĞRENME: iCamp ÖRNEĞİ Soylu Ahmet, Karahasan Orhan, Kuru Selahattin http://irdc.isikun.edu.tr

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Sosyal Amaçları ve Yaklaşımı Avrupa Birliği 6. Çerçeve programı kapsamında farklı ülkelerden 10 ortak (üniversite,Araş. Merkezleri, SME) tarafından yürütülmekte olan bir projedir. Ülkeler, sistemler ve disiplinler arasında ağ oluşturup iş birliğine imkan sağlamayı amaçlar. Eğitim bilimi açısından yapıcı ve öğrenci eksenli teorileri esas alır. Öğreticinin rolünü değiştirip, öğrenciler arası iletişime büyük önem verir. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Takip Ettiği Yöntem İnsanları (öğeticiler, öğrencileri vb.) tek bir sanal ortamda toplamak. Bu sanal ortamı birden fazla açık yazılım, araç ve platformun birleştirilmesi ile oluşturmak. 1001. standardı yatarmaktansa var olan sistemleri kullanarak sentez bir sistem oluşturmak. ( Bir bakıma “yenilik” kavramını kendi içinde ele alır.) Eğitim kurumlarının halihazırda kullandıkları öğrenme sistemlerinde herhangi bir değişim yapya gerek duymaksızın bu sanal ortama entegrasyonunu sağlamak. Takip edilen eğitimsel yöntemlerin ve oluşturulan platformun sınanması için çok uluslu denemeler yapmak. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ İlk Deneme Dört farklı ortak üniversiteden farklı derslere kayıtlı farklı dallardan ve seviylerden 32 (4x8) öğrenci ve bu derslerin eğitmenleri katılmıştır. Çeşitli sosyal yazılımlar kullanarak, yönelendiricilerin doğrudan etkisi olmadan verilen bir projeyi tamamlamaları istenmiştir. Kullanılan sosyal yazılımlar teknik anlamda sınırlı bir ortak çalışabilirlik sağlamasına rağmen, iş akışı içerisinde tamamlayıcı bir bütün oluşturmaktadırlar. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Deneme Sürecinde Kullanılan Sosyal Yazılımlar Blog(Wordpress) : Kullanıcıların online günlüklerini tutmalarını ve paylaşım yapmalarını sağlayan web uygulaması. www.wodpressmu.org Resim Paylaşım Aracı(Flickr): Kullanıcıların internet üzerinden resim paylaşmalarını sağlayan web uygulaması. www.flickr.com Bookmark Aracı(del.icio.us): Kullanıcıların uygun gördükleri internet adreslerini mimlemek için kullandıkları web uygulaması. Video Konferans Aracı (Flash Meeting): Grup halinde sesli görüntülü ve yazılı iletişime kontollü bir şekilde izin veren gelimiş bir video konferans uygulaması. http://flashmeeting.open.ac.uk/ Dosya Paylaşım ve Düzenleme Aracı (google.docs): Web üzerinden Word ve Excel benzeri ortak kullanılabilen dökümanlar yaratmaya imkan veren ve bu dökümanların versiyon ver erişim kotrolünü sağlayan web uygulaması. http//docs.google.com IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Deneme süreci Organizasyon Yapısı ve Dağılım Organizasyon Şeması Öğrenci Dağılımı Ülke Üniversite Öğrenci # Seviye Türkiye Işık 12 Master Litvanya Kaunas 8 Lisans Estonya Talinn Doktora Polonya AGH IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Deneme Süreci Video konferans aracı kullanılarak tanıtım ve bilgilendirme toplantısı yapıldı. Her öğrenci bir blog hesabı açıp kendini tanıtan kayıtlar ve sayfalar oluşturdu. Öğreciler del.icio.us’tan birer hesap açıp bloglarına ait adresleri ortak bir adres havuzuna kaydettiler. Bu adres havuzu yardımıyla öğrenciler birbirini incelemeye başlayıp uygun buldukları kişilerle grup kurma çalışmasına girdiler. Her gurupta her üniversiteden sadece bir öğrenci olması koşulu ile. Grup kurma süreci sonunda gruplardan kendi gurupları için bir grup blogu oluşturmaları ve E-öğrenme konusunun herhangibi bir boyutunu ele alan bir anket hazırlamaları istendi. Öğrenciler iş süreci boyunca dökümanlarını ve anketlerini google.docs üzerinden yönettiler. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Deneme Süreci(2) Öğrenciler grup bloglarını bir tartışma ortamı olarak kullandılar, görsel paylaşımlar için flickr kullandılar. Öğrenciler belirli aralıklarla bir Flash meeting aracılığı ile bir araya gelip gerçek zamanlı tartışmalar yaptılar. Google.docs sahip olduğu versiyon takip sistemi ile, flash meeting ise sahip olduğu kayıt sistemi ile deneme süreçinin sonradan değerlendirilmesi açısından değerli bir kaynak oluşturdular. E-mail yerine blogların ve Skype yada MSN yerine de Flashmeeting kullanılması özendirildi. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Değerlendirme Süreci Yapılan anketlerin ve çalışmaların değerlendirilmesi; Öğrenclerin kendi gurup arkadaşlarını değerlendirmesi,(erişilebilirlik, katılım, sosyal araçların kullanım performansı) Öğrencilerin diğer gurupları değerlendirmesi, Tema: İlğiçekiciliği, uyum, önem, özğünlük, anlaşılabilirlik. Dizayn: Temaya uygunluk, soruların kapsamı. Gerçekleme: Yazım, dil kullanımı, organizasyon, sayfa düzeni, uygulama kolaylığı. Yönlendiricilerin (öğretmenlerin) sorumlu oldukları grup elemanlarını değerlendirmesi, Yönlendiricilerin grupları değerlendirmesi. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Uzaktan Eğitim Sistemleri İşbirliği Ortak üniversitelerde kullanılmakta olan beş farklı uzaktan öğrenme sistemi bulunmaktadır; .LRN: OpenACS içerik yönetim sistemi üzerinde geliştirilmiş geniş bir eğitim kitlesine sahip öğrenme sistemidir. IVA: Zope içerik yönetim sistemi üzerinde geliştirilmiş bir öğrenme sistemidir. Course Online: .NET teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş campus otomasyon sistemi ie entegre çalışan bir eğitim sistemidir. Moodle: PHP ile geliştirilmiş yaygın kullanıma sahip bir eğitim sistemidir. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Uzaktan Eğitim Sistemleri Üzerinde Yapılan Geliştirmeler Weblog Entegrasyonu iCamp Sandboxes Dağıtık Dosya Paylaşımı Weblog Birleştiricisi Takvim İşbirliği Ajax Arama Motoru Öğrenme Araçlarının ve Veri Yapılarının Kavramsal Modellenmesi IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Sonuç Deneme kısa süre önce sonuçlanmıştır. Şu an bloglar, toplantı kayıtları, seçilen guruplarla birebir görüşme gibi yöntemler kullanılarak eğitimsel ve teknik anlamda projeye ışık tutacak veriler toplanmaya çalışılaktadır. Geliştirmeler sürmektedir ve proje süreci boyunca devam edecektir. İkinci deneme Mart ayı itibari ile başlayacaktır. Katılımcılardan bir kaç söz. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ

IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ Referanslar [1] B. Kieslinger, F. Wild, O. Arsun, iCamp - The Educational Web for Higher Education,  First European Conference on Technology Enhanced Learning Conference, EC-TEL 2006, Creete, Greece, October 1-4, 2006. [2]http://shirky.com/writings/group_politics.html , Shrinky [3] http://www.alevin.com , Adina Levin [4] Ormrod, J.E. (1999). Human Learning (3rd ed.). Upper Saddle River, Prentice-Hall [5] http://www.icamp.eu [6] http://www.wodpressmu.org [7] http://www.flickr.com [8] http://www.del.icio.us [9] http://flashmeeting.open.ac.uk/ [10] http://docs.google.com [11] http://dotlrn.org/ [12] http://www.moodle.org [13] http://iva.tlu.ee/IVA/IVA/start_page [14] http://course.isikun.edu.tr [15]http://www.icamp.eu/watchwork/interoperability/sandboxes/index.html [16] F. van Assche, E. Duval, D. Massart, D. Olmedilla, B. Simon, S. Sobernig, S. Ternier, F. Wild, Spinning Interoperable Applications for Teaching & Learning using the Simple Query Interface, Journal of Educational Technology & Society, 9(2) 2006. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ENFORMATİK ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ