1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
DİDEM GÖRGÜLÜ ÖZGE ÇELİK ÜLKELER : AMERİKA İNGİLTERE YENİ ZELANDA ÇİN
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Duran Uygur
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
SLIDE 1BBY208 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
MULTİMEDYA HABERLEŞME Salı Multi  Çoklu Medya (Media)  Ortam.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ZAMANLA YARIŞIR… Gülbahar Mah. Şehit Ertuğrul Kabataş Cad. Bozkır İş. Merkz. No:12/3 M.KÖY/İST. Tel:+90 (212)
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
AKILLI TAHTA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
ANALOG/SAYISAL ÇEVİRİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Anket Geliştirme.
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
TOBB ETÜ BİL 552 Internet Architecture
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
“Alarmnet Güvenlik Sistemleri ile artık güvendesiniz!”
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
HER ZAMAN ÇEVRİM İÇİ OLUN
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ŞEHİT ÖZCAN KAN FEN LİSESİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Otizm Farkındalık Araştırması
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AKILLI TAHTA.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ

Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması amacıyla; ve İleri Projeksiyon Tekniklerinin kullanıldığı paket çözümler.

Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları”  Bu yöntemde aynı demografik özellikten kişiler bir moderator eşliğinde bir araya gelirler ve araştırma konusu grup ortamında tartışılır.  Grup tartışmalarının en önemli avantajı etkileşimden dolayı yaratıcılığa ve canlılığa olanak tanımasıdır.  Bununla birlikte, grup ortamının yarattığı güven ve rahatlıktan dolayı deneklerin kendilerini daha rahat ifade etmelerine olanak tanır.

Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları”  Kalitatif araştırma, satın alma dürtülerini ve karar kriterlerini anlamak için bir anahtardır.  Bu anahtar sayesinde, hedef kitlenin davranışlarını anlayarak açıklamak, ürün, hizmet ya da markanın rekabet sınırlarını ve buna bağlı olarak pozisyonunu belirlemek mümkündür.

Selas-KALITATIF Modeli “Grup Tartışmaları / Avantajları....”  Focus gruplarda kişiler doğal, gerçek hayatta olabilecek bir ortam içindedirler.  Çalışmanın şekli irdelemeye müsaittir.  Bu şekilde elde edilen veriler daha anlaşılabilir olacaktır.  Bu şekilde elde edilen veriler daha anlaşılabilir olacaktır.  Focus grupların görsel geçerliliği yüksektir (face validity).  Focus gruplar kantitatif çalışmalara oranla daha ucuza mal edilebilir.  Sonuçlara focus gruplarla daha hızlı bir şekilde ulaşılır. ulaşılır.

Selas-KALITATIF Modeli “Derinlemesine Görüşmeler”  Deneklerle birebir yapılan görüşmelerdir.  Denekleri grup olarak bir araya getirmenin  Denekleri grup olarak bir araya getirmenin zor olduğu durumlarda ya da incelenen konunun özel olması durumunda tercih edilir.  Avantajı, deneği birey olarak daha derinden incelemeye olanak tanımasıdır. incelemeye olanak tanımasıdır.  Dezavantajı ise yaratıcılığa ve etkileşime imkan vermemesidir.

Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Alanları”  Fikir üretimi ve tasarım (Yaratıcı geliştirme)  Kavram geliştirme ve değerlendirme  Ürün değerlendirme ve kullanım araştırmaları  Marka konumlandırma ve imaj  Reklam araştırmaları  Müşteri memnuniyeti

Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Hizmetlerimiz”  Proje Tasarımı  Görüşme / Tartışma Kılavuzu Geliştirme  Ön Tarama  Derinlemesine Görüşme  Focus Grup Moderasyonu  Ses Kaydı  Video Kaydı  İzleme Odası

Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Araştırma Hizmetlerimiz”  Kapalı Devre TV-Video Sistemi  Analiz  Raporlama  Video Rapor  Sunum

Selas-KALITATIF Modeli “Kalitatif Veri toplama Tekniklerimiz”  Yüzyüze Derinlemesine Görüşmeler  Telefonla Derinlemesine Görüşmeler  Focus Gruplar  Mini Gruplar  İkili-Üçlü Gruplar  Projektif Teknikler

Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ.. Focus Grup Toplantı Odamız”  45 m 2 genişliğinde  8-12 katılımcı kapasiteli  Ergonomik koltuklu  Klimalı  Kapalı devre TV-video sistemli  Video-ses kaydı donanımlı  Bilgisayar-Internet donanımlı  İkramlar

Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ..Mini Grup Toplantı Odamız”  25 m 2 genişliğinde  6 katılımcı kapasiteli  Ergonomik koltuklu  Kapalı devre TV-video sistemli  Video-ses kaydı donanımlı  Bilgisayar-Internet donanımlı  İkramlar

Selas-KALITATIF Modeli “TEKNİK ÖZELLİKLERİMİZ.. Mini Grup Toplantı Odamız”  7 izleyici kapasiteli  Ergonomik koltuklu  Klimalı  Tam ses yalıtımlı  Tv-video sistemli  Bilgisayar-Internet donanımlı  Telefonlu  Açık büfeli