PAZAR YÖNLÜLÜK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Yeni Pazarlama Teknikleri
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
24 Kalite yönetimi.
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İNOVASYON.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Süreç Yönetimi.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilişim sistemlerinin türleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Matriks Organizasyon Yapısı
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
ISO
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

PAZAR YÖNLÜLÜK

GİRİŞ Günümüz rekabet ortamında işletmeler varlıklarını sürdürebilmeleri için kendilerini sürekli yenilemek ve geliştirmek zorunluluğu karşısında yeni arayışlar içine girmektedirler.Bu yeni arayışlardan biri de, modern pazarlama yaklaşımından post modern pazarlama aşamasına geçişte bir ara kademe görevi üstlenen “Pazar Yönlülük” tür.

PAZAR YÖNLÜLÜK KAVRAMI Kısaca; “modern pazarlama yaklaşımının sadece pazarlama bölümünde değil, tüm işletmede uygulanması” olarak tanımlanabilir.

PAZAR YÖNLÜLÜK KAVRAMI Yönetimsel bakış açısına göre değerlendirildiğinde pazar yönlülük; müşterinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaç ve tercihlerindeki değişime ilişkin bilgilerin toplanması, elde edilen bu bilgilerin organizasyondaki bütün departmanlar arasında dağılımının sağlanması ve pazara verilecek tepkinin bu bilgiler doğrultusunda belirlenmesi ve uygulanmasıdır.

PAZAR YÖNLÜLÜĞÜN UNSURLARI Müşteri Yönlülük Pazara ilişkin bilginin toplanması Pazar bilgisinin yayılması Pazar tepkisinin oluşturulması Rakip Yönlülük Fonksiyonlararası Koordinasyon

Müşteri Yönlülük Hedef alıcıları yeterli bir şekilde anlama, onların ihtiyaçlarına yeterli bir şekilde cevap verme ve alıcılar için sürekli üstün değer yaratmaktır.Müşteri yönlülük sadece bugün için değil, içsel ve Pazar değişikliklerine bağlı olarak gelişebilecek durumlarda bile tam bir müşteri değer zincirinin işletmeler tarafından yaratılmasına ihtiyaç göstermektedir

Pazara ilişkin bilginin toplanması Müşterinin;şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarının ve beklentilerinin ne olduğunu bilmelidir. İhtiyaç ve beklentileri etkileyen yasal düzenlemeler, rekabet koşulları, teknoloji gibi çevresel faktörlerin müşteri beklentileri üzerindeki etkilerini de analiz edilmelidir. Fokus gruplar,tktci tutum analizleri, satış rap.

Pazar bilgisinin yayılması Toplanan bilginin, işletmenin pazara karşı etkin bir tepki gösterebilmesi için işletme içinde tüm departmanlar ve çalışanlar arasında paylaşılması gerekir.Pazar bilgisinin departmanlar arası yayılımı, farklı bölümlerin ortak bir hareket tarzını geliştirmesine yardımcı olur.

Pazar tepkisinin oluşturulması Hedef pazarı seçme, ürün ve hizmetin dizayn edilmesi ve sunulması, dağıtım ve tutundurma faaliyetleri Pazar tepkisini oluşturur.Bu faaliyetler sadece pazarlama departmanının görevi değil, organizasyonda yer alan tüm departmanların sorumluluğu altındadır.

Rakip Yönlülük “Eğer bir düzine işletme, halihazırda müşterilerin isteklerine hizmet ediyorsa, müşterilerinin isteklerinin ne olduğunu bilmek hiç de faydalı olmayacaktır.” Farklı pazarlarda, farklı pazarlama eylemleri ile rakipleri saf dışı bırakmayı ve aynı zamanda rakiplere karşı her zaman önlem almayı gerekli kılan bir anlayıştır.

Fonksiyonlararası Koordinasyon İşletme bütününde, personel ve diğer kaynakların uyumlu olarak çalışmasıdır.İşletme içinde herkes, müşteri değeri yaratma üzerine odaklanan yatay yapılar geliştirebilirler.Böylece oluşturulan küçük ama çok yönlü fonksiyonel takımlar aracılığıyla projeleri, geleneksel fonksiyonel uygulamayı kullanan işletmelere göre daha hızlı ve daha kolay yönetirler.

Pazar Yönlülüğü Etkileyen Faktörler a)Üst yönetim: Çalışanları motive etmeli Risk alabilmeli b)Departmanlar arası güçler: Bağlılık Çatışma

Pazar Yönlülüğü Etkileyen Faktörler c)Örgütsel sistemler: Biçimselleştirme Merkezileşme Departmanlaşma Ölçme-ödüllendirme sistemleri

Pazar Yönlü Olamamanın Nedenleri Çalışanların Pazar yönlü olma kavramını anlamamaları, Çoğu çalışanın fonksiyonel sorumlulukları ile Pazar yönlü olmayı nasıl uyumlaştırabileceklerini bilememeleri, Çoğu departmanın diğer departmanların rolünü ve önemini anlamamaları, Her departmandaki çalışanların işletmenin Pazar yönlü olabilmesi için gereken girdiyi vermemeleridir.