Yeni Pazarlama Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
İNOVASYON.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
SOSYAL MEDYA İLE PAZARLAMA
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama

Değer Pazarlaması Müşteri odaklı pazarlama stratejileri için en önemli konu, müşteri için yaratılan değerdir. Değer pazarlaması, iç müşteriler-dış müşteriler- tedarikçiler ve pazar ortamıyla kurulan uzun süreli ve kalıcı işler sistematiğinin bir parçasıdır.

Değer Pazarlaması ? Müşteri odaklı pazarlama anlayışı ve ilişkisel pazarlama anlayışı ile müşteriye sunulan bir değer paketini ve bu yolla oluşturulan ilişkisel sermayeyi ifade etmektedir.

Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışı ve Değer Pazarlaması Pazarların müşteriler tarafından yönlendirilmesi Üretim öncesi, satış ve satış sonrası yaklaşımlarda müşteri odaklı olmak Kişiye özel üretim Müşteri odaklı pazarlama anlayışında önemli olan ürün ve hizmetler değil, aksine bu ürün ve hizmetlerle karşılanacak müşteri istek ve ihtiyaçları olmaktadır. Öncelikle müşteriler ile onların ihtiyaçlarını ve değerlerini sürekli izleyebilecek olan çift yönlü bir iletişim siteminin kurulmasını sağlamak gerekmektedir.

Değer Pazarlaması Sürecinde Önemli olan Konular Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi Pazarlama İletişiminin Önemi Markanın Önemi

Pazar Yönlülük Sistematik bir şeklide ve makul bir zamandan daha önce pazar bilgisi elde etme elde edilen bu bilgilerin değerlendirilmesi işlevlerini üstlenen bir kavramdır. Pazar Bilgisi; Müşteri istek ve ihtiyaçları Hükümet kararları Rakipler Endüstride ki yeni gelişmeler

Pazar Yönlülüğün Gerekleri Üst yönetimle ilgili olanlar Departmanlar arasında ki ilişkilerle ilgili olanlar Organizasyonun sistemi ile ilgili olanlar

Üst Yönetim ve Pazar Yönlülük Üst yönetimin sözleri ve hareketlerinin uyumu Üst yönetimin risklere karşı endişelerinin izole edilmesi Üst yönetime hareket kabiliyeti kazandırılması ve eğitimi Üst yönetimin değişime uyum sağlaması Pazarlama yöneticilerinin diğer departmanların güvenini kazanması

Departmanlar Arası Dinamikler ve Pazar Yönlülük Departmanlar arasındaki çatışmalar Departmanlar arası iletişim sorunları Diğer departmanların fikirlerini değerlendirme

Pazar Yönlülüğün Bileşenleri Müşteri Yönlülük Dış Müşteri Yönlülük İç Müşteri Yönlülük Rekabet Yönlülük Fonksiyonlar Arası Eşgüdüm

Müşteri Yönlülük Dış Müşteri Yönlülük İç Müşteri Yönlülük İletişim Müşteri profilinin çıkarılması Müşteri ihtiyaçlarını etkileyen dış çevre şartlarının analiz edilmesi Müşteri için üstün değer oluşturulması Müşteri işe ilişkinin mümkün olduğu kadar uzun olmasına çalışmak İç Müşteri Yönlülük İş Tanımlarının Yapılması Ücret Sistemlerinin Tekrar Düzenlenmesi Eğitim Yönetimin İlgisi

Rekabet Yönlülük Rakibin büyüklüğü, pazar payı hakkında bilgi Rakiplerin hedefleri Rakiplerin kurum içi ve dışı stratejileri Rakiplerin maliyet yapısı, ve fiyatlandırma stratejileri Rekabet Avantajı Analizi Rekabet Stratejisi Analizi Düşük Fiyat Stratejisi Fark Stratejisi Odaklanma Stratejisi

Fonksiyonlar Arası Eşgüdüm Pazarlama Ar-Ge Üretim Satış