Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama
Değer Pazarlaması Müşteri odaklı pazarlama stratejileri için en önemli konu, müşteri için yaratılan değerdir. Değer pazarlaması, iç müşteriler-dış müşteriler- tedarikçiler ve pazar ortamıyla kurulan uzun süreli ve kalıcı işler sistematiğinin bir parçasıdır.
Değer Pazarlaması ? Müşteri odaklı pazarlama anlayışı ve ilişkisel pazarlama anlayışı ile müşteriye sunulan bir değer paketini ve bu yolla oluşturulan ilişkisel sermayeyi ifade etmektedir.
Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışı ve Değer Pazarlaması Pazarların müşteriler tarafından yönlendirilmesi Üretim öncesi, satış ve satış sonrası yaklaşımlarda müşteri odaklı olmak Kişiye özel üretim Müşteri odaklı pazarlama anlayışında önemli olan ürün ve hizmetler değil, aksine bu ürün ve hizmetlerle karşılanacak müşteri istek ve ihtiyaçları olmaktadır. Öncelikle müşteriler ile onların ihtiyaçlarını ve değerlerini sürekli izleyebilecek olan çift yönlü bir iletişim siteminin kurulmasını sağlamak gerekmektedir.
Değer Pazarlaması Sürecinde Önemli olan Konular Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi Pazarlama İletişiminin Önemi Markanın Önemi
Pazar Yönlülük Sistematik bir şeklide ve makul bir zamandan daha önce pazar bilgisi elde etme elde edilen bu bilgilerin değerlendirilmesi işlevlerini üstlenen bir kavramdır. Pazar Bilgisi; Müşteri istek ve ihtiyaçları Hükümet kararları Rakipler Endüstride ki yeni gelişmeler
Pazar Yönlülüğün Gerekleri Üst yönetimle ilgili olanlar Departmanlar arasında ki ilişkilerle ilgili olanlar Organizasyonun sistemi ile ilgili olanlar
Üst Yönetim ve Pazar Yönlülük Üst yönetimin sözleri ve hareketlerinin uyumu Üst yönetimin risklere karşı endişelerinin izole edilmesi Üst yönetime hareket kabiliyeti kazandırılması ve eğitimi Üst yönetimin değişime uyum sağlaması Pazarlama yöneticilerinin diğer departmanların güvenini kazanması
Departmanlar Arası Dinamikler ve Pazar Yönlülük Departmanlar arasındaki çatışmalar Departmanlar arası iletişim sorunları Diğer departmanların fikirlerini değerlendirme
Pazar Yönlülüğün Bileşenleri Müşteri Yönlülük Dış Müşteri Yönlülük İç Müşteri Yönlülük Rekabet Yönlülük Fonksiyonlar Arası Eşgüdüm
Müşteri Yönlülük Dış Müşteri Yönlülük İç Müşteri Yönlülük İletişim Müşteri profilinin çıkarılması Müşteri ihtiyaçlarını etkileyen dış çevre şartlarının analiz edilmesi Müşteri için üstün değer oluşturulması Müşteri işe ilişkinin mümkün olduğu kadar uzun olmasına çalışmak İç Müşteri Yönlülük İş Tanımlarının Yapılması Ücret Sistemlerinin Tekrar Düzenlenmesi Eğitim Yönetimin İlgisi
Rekabet Yönlülük Rakibin büyüklüğü, pazar payı hakkında bilgi Rakiplerin hedefleri Rakiplerin kurum içi ve dışı stratejileri Rakiplerin maliyet yapısı, ve fiyatlandırma stratejileri Rekabet Avantajı Analizi Rekabet Stratejisi Analizi Düşük Fiyat Stratejisi Fark Stratejisi Odaklanma Stratejisi
Fonksiyonlar Arası Eşgüdüm Pazarlama Ar-Ge Üretim Satış