İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DENETİM Prof. Dr. Recep AKDUR.
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
GIDA DENETİMİNDE DENETÇİ DAVRANIŞLARI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MERHABA.
PROGRAM TASARIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Mentör Öğretmenlik.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Öğretmenlik Mesleği.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
EĞİTİMEĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde) davranış.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Prof. Dr. Süleyman Akyürek Erciyes Üniv. İlahiyat Fakültesi
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Yaygın eğitim 1.
HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Andargojinin varsayımları
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İLETİŞİM Dr Y. Bülent PİYAL

Okulda İSG eğitimi – Temel eğitim, lise eğitimi EĞİTİM ALANLARI Okulda İSG eğitimi – Temel eğitim, lise eğitimi Yetişkinlerin İSG eğitimi – Teknik ve Mesleki Eğitim Yetişkinlerin İSG eğitimi – Üniversite Eğitimi Yetişkinlerin İSG eğitimi – İşyerlerinde İSG eğitimi: “İşçiler, işverenler, üreticiler, kullanıcılar”

İGS eğitim ve öğretimi: Güvenlik ve Sağlık Kültürü Geliştirme Stratejisidir

Varolan haliyle belirlenmiş amaç için yetersiz görülen kişinin E Ğ İ T İ M Varolan haliyle belirlenmiş amaç için yetersiz görülen kişinin değiştirilerek yeterli hale getirilmesidir

Eğitim üç biçimde yürür: a) Örgün Eğitim b) Yaygın eğitim c) Algın eğitim

İş sağlığı ve güvenliği eğitimi bir yetişkin eğitimidir Üretim alanında İş sağlığı ve güvenliği eğitimi bir yetişkin eğitimidir

Zorunlu ve örgün eğitim dışına çıkmış, olgunlaşmış, Yetişkinin kimdir? Zorunlu ve örgün eğitim dışına çıkmış, olgunlaşmış, bağımsız, uygun ve uyumlu davranabilen kişiye yetişkin denir.

Öğrenme Gücü ve Öğrenme Süreci Yetişkinin Öğrenme Gücü ve Öğrenme Süreci Yaş ilerledikçe öğrenme gücü değil öğrenme hızı azalır. Sorun öğreticinin aceleciliğidir Yetişkin bilgi ve becerileri süreç içinde öğrenir ve kabul eder Farkına varma İlgilenme Değerlendirme Deneme Uygulama

Yetişkinin Eğitim Özellikleri 1) Yetişkinlerde sorumluluk duygusu gelişmiştir 2) Yetişkinlerde benlik duygusu gelişmiştir 3) Yetişkinler gereksinim duydukları konuları öğrenirler 4) Yetişkinler pratik düşünür 5) Yetişkinler, bilgi birikimi olan ve deneyimli kişilerdir 6) Yetişkinler katıldıkları eğitimin sonuçlarını bilmek ister 7) Yetişkin eğitiminde süreklilik esastır

planlı, programlı ve bilinçli bir süreçtir EĞİTİM SÜRECİ örgün ve yaygın eğitim, planlı, programlı ve bilinçli bir süreçtir 1) Amaçlar ve hedefler belirlenir 2) Gereksinimler saptanır 3) İçerik, bilgi saptanır 4) Öğretme ve aktarma etkinlikleri gerçekleştirilir 5) Ölçme ve değerlendirme yapılır

Sağlıklı ve güvenli çalışma eğitimi Eğitim Konuları: Mesleki teknik eğitim İş eğitimi Sağlıklı ve güvenli çalışma eğitimi

“communucare = ortaklaştırma” İLETİŞİM  “communucare = ortaklaştırma” insanlar arasında ortak görüş, düşünce, anlayış ve davranış oluşturma işlemleri ve süreci   1. Amaç 2. Gönderici / Kaynak 3. İleti ( bilgi, mesaj ) 4. İletişim Kanalı 5. Alıcı 6. Deşifre edilmiş ileti / yorum 7. Geri Bildirim

İLETİŞİMİN ETKİLİLİĞİ 1) Gözlem 2) İlgi ve odaklaşma 3) İyi bir dinleyici olma 4) Geri bildirim 5) Empati yapma 6) Tekrarlama ve netleştirme 7) Özetleme

İLETİŞİMİN BAŞARISIZLIĞI 1) Anlatım yetersizliği 2) Güvensizlik 3) Öğüt verme 4) Reddetme, küçük görme, önemsememe 5) Savunma 6) Empati 7) Uzaklık 8) Zamanlama 9) İşyeri iklimi