HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI / GRUNDTVIG INTEGRA 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ Sivil Toplum Diyaloğu - AB-Türk Odalar Forumu-II: AB-TÜRKİYE ODALARI ORTAKLIK HİBE PROGRAMI ETCF-II is co-funded by the.
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
FAIRstart FAIRstart KRONOLOJİK GÖRÜNÜM T.C KOCAELİ VALİLİĞİ AB PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ.
Meriç Belediyeler Birliği
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
MERKEZİ FİNANS VE İHALE BİRİMİ Sivil Toplum Diyaloğu - AB-Türk Odalar Forumu-II: AB-TÜRKİYE ODALARI ORTAKLIK HİBE PROGRAMI ETCF-II is co-funded by the.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
HEAD START PROJESİ.
T.C. ORMAN GENEL MÜDÜRLÜ Ğ Ü E Ğİ T İ M DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I “ULUSLARARASI VE BÖLGESEL KURULUŞLARLA İ L İ ŞK İ LER Eylül-Ekim 2010” Gülşen DURSUN Bilgisayar.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ACM Hacettepe Öğrenci Topluluğu
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI (LLP) (ÇEŞİTLİ SUNULARDAN DERLENEREK HAZIRLANMIŞTIR.)
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
1 Hayat Boyu Öğrenme Programı / Grundtvig INTEGRA.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ICF TÜRKİYE ŞUBESİ / ULUSLARARASI PROFESYONEL KOÇLUK DERNEĞİ 20 EYLÜL 2010.
Hacettepe Otomotiv Topluluğu Tanıtım Sunumu
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
İdareyi Geliştirme Başkanlığı’nın
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
Meslek Odaları ve örgütlerine AB Platform, Meslek Odaları ve örgütlerine alternatif olarak kurulmamıştır alternatif olarak kurulmamıştır. Aksine.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ. AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ EKİBİ Ofis Başkanı: Doç. Dr. Hazım Kemal Ekenel (Bilgisayar ve Bilişim Fakültesi), Ofis Uzmanları:
Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneklerinin Artırılması Teknik Destek Projesi TRH3.2ADAPTESK/P-01 ORDU.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
YAYGIN EĞİTİM.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Sunum transkripti:

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI / GRUNDTVIG INTEGRA 1

P ROJENIN AMACı Avrupa çapında bir ağ kurmak ve göçmen grupların yerel topluma entegrasyonunu geliştirmek amacıyla göçmen toplulukları ve finansal kurumlar gibi sosyal ortaklarla birlikte çalışarak, göçmen gruplara temel mali konularda dil becerileri kazandırmak. 2

P ROJENIN K ARAKTERISTIK Ö ZELLIKLERI Süre : başlangıç : bitiş : Ortak sayısı – 10 Çalışma Paketi sayısı – 7 Toplantı sayısı - 5 3

O RTAKLAR SOROS INTERNATIONAL HOUSE – LT (kordinatör kurum) DIAN - Training and Management Activities – GR Dialoge language institute – DE Instituto de Formacion y Studios Sociales IFES - ES Milli Egitim Müdürlügü-Diyarbakır – TR Smashing Times Theatre Company – IE Pressure Line V.O.F. – NL EuroEd Foundation – RO DHE Solutions Ltd. – GB AKADEMIA HUMANISTYCZNO – EKONOMICZNA W LODZI - PL INTERNATIONAL HOUSE – BY (üçüncü ülke ortağı) 4

H EDEF G RUPLAR ( DOĞRUDAN ): Eski AB ülkelerine giden göçmenler Yeni AB üye ülkelerinden giden göçmenler AB dışından giden göçmenler Yeni AB ülkelerine giden göçmenler Üçüncü ülkelerden gelen göçler Yeni AB üye ülkelerinden giden göçmenlerin AB ülkelerine uyumu 5

H EDEF G RUPLAR ( DOLAYLı ): Göçmen grupları organizasyonları Finansal kurumlar Eğitim kurumları (yetişkin eğitimi ve eğitimlere katılan finansal uzmanlar) Göçmen gruplara destek çıkan diğer kurum ve kuruluşlar 6

Ö ZEL H EDEFLER (I): Günlük hayatta göçmenlerin finansal ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için, finansal terminoloji, finansal belgeleri anlayabilme yeteneklerini arttırma, Eski ve yeni AB ülkelerinde finansal problemlerde ve ülkenin temel finansal işlemlerinde kullanılan yerel finansal dildeki problemlerin karşılaştırılması, 7

Ö ZEL H EDEFLER (II): Göçmenler için gerekli malzemenin toplanması ve geliştirilmesi, Dil uzmanları ve finansal uzmanlarla beraber göçmen toplulukları temsilcilerine eğitimler organze etme ve uygulama, Sosyal ortakların doğrudan katılım ve destekleri ile web portalı hazırlamak ve aktive etmek için materyal toplamak 8

G ENEL HEDEFLER Göçmen toplulukları ve finansal kurumlar gibi sosyal ortaklarla çalışarak Avrupa çapında ağ kurup göçmenlerin finansal problemlerin üstesinden gelmesini sağlayacak dil eğitimi almalarına fırsat tanımak, hedef gruptaki göçmenlerin günlük hayattaki finansal problemlerini çözmede terminolojiye duyulan ihtiyacı analiz etmek, eski ve yeni AB ülkelerindeki özel finansal işlemler ile finansal problemlerde iyi örnek olarak kullanılan yerel dili karşılaştırmak, ortak ülkelerde yaşayan göçmenlerin özellikle finansal problemlerle ilgili temel dil yeteneğinin arttırmak, göçmenlerin Avrupa iş dünyasında hareketliliğini arttırmak, kültürel etkileşim ve göçmen topluluklar arasında uluslararası iletişimi arttırmak, kişisel ve kültürel bariyerleri yıkma yeteneğini arttırmak. 9

A NA ÇıKTıLAR Hedef yararlanıcı grupları ve eğitim alan göçmen topluluklar arasında bir Avrupa ağı oluşturmak Finansal bilgi kaynağı veya finansal kurumlarla ilgili finansal terminolojiyi içeren bir rehber geliştirilmesi Online eğitimler, finansal bilgiler, network bilgilerinin proje bittikten sonra sürekli olarak güncellenmesi 10

P ROJE ETKI ALANLARı (I): Proje boyunca günlük hayatta web portalından yararlanan ve metodoloji bakımından donanımlı proje üyeleri tarafından eğitilen göçmen toplumlarının üyeleri, Projeye dahil olmayan göçmen grupların kendi gelişimleri için ve finansal sorunlarını halledebilmeleri için web portalını kullanabileceklerdir, 11

P ROJE ETKI ALANLARı (II): Web portalındaki materyallerden kamuoyu tarafından gayrı resmi bir biçimde faydalanılması Eğitim kurumları proje materyallerini resmi olmayan bir eğitim yolu olarak kullanması 12