IMPROQ 2004 Lighthouse IMPROQ 2004 Tarihçe 1998, Yazılım Metodolojisi Nesneye yönelik Iterative incremental Çevik (agile) yaklaşımlar 2001, Kalite ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
Advertisements


Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
2 3 ÜST YÖNETİMİN LİDERLİĞİNDE, TAKIM HALİNDE BELİRLENEN HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA, İŞLETME PROBLEMLERİNE GÖRE ÇÖZÜM BULUNMASIDIR. 4.
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
INTERNET TABANLI HASTA KAYDI PAYLAŞIMI VE TELEKONSÜLTASYON PLATFORMU
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Copyright © The OWASP Foundation Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
Burcu Musaoğlu Data Sistem A.Ş..
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Yazılım Proje Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
ŞİRKET TANITIM DOSYASI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri I
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Kritik Finansal Sistemlerde Yazılım Değişiklik ve Takip Yönetim Sistemi Mehmet Vacit BAYDARMAN BİLGİ TEKNOLOJİLERİ.
Maltepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
1 1-ENQA’ nın YÖ’ deki Ayak İzleri 2-ENQA ve YÖ Kalite Güvence Yönetmeliği 3-Yönetmelik Doğrultusunda yapılanma 4-YÖ Süreçler Kazanımlar Bir Uygulama Bakış.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
VBT Bilgi Teknolojileri
Entegre Yönetim Sistemi
ITIL,COBIT VE BT DENETİM UZMANLIĞI Eren ANAR
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Active Directory.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
SİSTEMİN AMACI Yönetim sistemlerinin kurulmasında, uygulanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli sıkıntılar ve kayıplar yaşanmaktadır. isgsis bu sıkıntıları.
BOZOK ÜNİVERSİTESİ Merkezi Kimlik Doğrulama Sistemi
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.

Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
(Öğrenci Transkript) Akademik Bilgi Ve Kayıt Sistemi Student
Sunum transkripti:

IMPROQ 2004 Lighthouse

IMPROQ 2004 Tarihçe 1998, Yazılım Metodolojisi Nesneye yönelik Iterative incremental Çevik (agile) yaklaşımlar 2001, Kalite ve Koordinasyon Grubu, ara ürünler için standartlar 2002, ISO (SPICE) Assessor Eğitimi (8 personel) 2003, Süreç tanımları -ISO 9001 Sertifikasyonu,

IMPROQ 2004 İzlenen Standartlar ISO 9001:2000 ISO/IEC ISO (SPICE) IEEE

IMPROQ 2004 Nasıl bir Kalite Sistemi? akılcı katılımcı esnek pratik bütünleşik öğrenen otomasyon

IMPROQ 2004 Lighthouse Nedir? Şirket içi kalite yönetim sistemi otomasyon ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilen, Dokümanları sayısal olarak imzalayan, Kalite Yönetim Sistemi içerisinde insanların doküman ve projelere erişim haklarını sınırlandırmak amacıyla rol tabanlı yetkilendirme sistemi kullanan (CSAAS – CyberSoft Authentication and Authorization System). Web tabanlı iletişim ve kalite yönetim sistemi.

IMPROQ 2004 Hedefler I Kalite sistem dokümantasyonunu ve kayıtlarını yöneterek kağıt tüketimini azaltmak, Dokümanların akış (hazırlanması, gözden geçirilmesi, onaylanması / imzalanması) sürecini yönetmek, Raporların (güncel doküman listesi, KDR) otomatik hazırlanmasını sağlamak Dokümanların eski revizyonlarına erişmek, Denetimleri / uygunsuzlukları takip etmek, Yönetim tarafından izlenebilirliği sağlamak,

IMPROQ 2004 Hedefler II Eğitimleri planlamak, İlgili personeli değişikliklerden haberdar etmek Farklı yerleşkelerde bulunan ekiplerinin çevrim içi erişerek kaliteye yönelik işlemlerini bulundukları yerleşkeden gerçekleştirmesini sağlamak, Kalite Yönetim Sistemi’nin kullanıcılarının, ilişkili oldukları işler ve projeler doğrultusunda yalnızca yetkisi olduğu dokümanlara erişmesini ve onlarla ilgili işlem yapmasını sağlamak, Süreç veritabanını tutmak ve metrik toplanmasını kolaylaştırmaktır.

IMPROQ 2004

Ana İşlevsellik Kalite Sistemi Doküman Yönetimi İç Denetim Yönetimi Problem Çözümü Yönetimi Proje Doküman ve Kayıt Yönetimi Bilgi Yönetimi İletişim Yönetimi

IMPROQ 2004 Kalite Sistemi Doküman Yönetimi (QDM) doküman listeleme –doküman numaraları, –doküman adları, –sürüm numaraları, –yayım tarihleri, –durumları dokümanlar hakkında detay bilgi –doküman sahibi, –gözden geçiren, –onaylayan, –hazırlama-gözden geçirme-onay tarihleri, –ekli ve ilişkili dokümanlar doküman görüntüleme ve indirme doküman gözden geçirme ve onay doküman ilişkilendirme doküman ekleme/güncelleme güncel doküman listesi dökümü eski sürümlere ve ilişkili dokümanlara erişim doküman değişiklik isteklerinin takibi

IMPROQ 2004

İç Denetim Yönetimi (IAM) iç denetim dokümanlarının hazırlama, gözden geçirme, onay işlemlerinin otomasyonu –denetim programı –denetim soruları –denetim raporları –düzeltici/önleyici faaliyet istekleri yaklaşan denetim/takip denetimleri için ilgililere uyarı mesajlarının gönderilmesi düzeltici/önleyici faaliyet isteklerinin durumu hakkında raporlama

IMPROQ 2004

Problem Çözümü Yönetimi (PRM) problem raporlarının hazırlanması konfigürasyon durum raporlama problem raporlarının hazırlanması problem raporlarının takibi

IMPROQ 2004 Proje Doküman ve Kayıt Yönetimi (PDM) proje duyuruları proje tanımı –proje adı, –proje başlangıcı, –planlanan bitiş tarihi, –proje sponsoru, –proje yöneticisi, –proje personeli –denetmen proje gelişim raporları proje planları proje belgeleri toplantı tutanakları gözden geçirme kayıtları test durum, log ve raporları konfigüration yönetim kayıtları proje metrikleri satın alma kayıtları eğitim kayıtları danışmanlık kayıtları

IMPROQ 2004 Bilgi Yönetimi (KM) kalite yönetim sistemi dokümantasyonu tekrar kullanım kütüphanesi dış standartlar kütüphane yönetim sistemi

IMPROQ 2004

İletişim Yönetimi (CM) kalite politikası, kalite hedefleri, vizyon ve misyon tanımları, görev ve sorumlulukların yayımlanması doküman yaratıldığında ilgili grupların e-posta ile haberdar edilmesi iş akışının yönlendirildiği kişinin e-posta ile haberdar edilmesi kullanıcının gözden geçirme/onay işlemini bekleyen dokümanların girişte listelenmesi

IMPROQ 2004 ISO 9001: 2000ISO 12007ISO QDMQDM Control of documents Control of records Quality management system planning Review input Continual improvement 6.1 Documentation process 6.3 Quality assurance process 7.3 Improvement process SUP.1 Documentation Process SUP.3 Quality Assurance ORG.2 Improvement Process IAMIAM Internal Audit Control of records Review input Corrective action Preventive action Internal communication 6.7 Audit process 7.3 Improvement process SUP.7 Audit Process ORG.2 Improvement Process PRMPRM Control of records Review input Monitoring and measurement of product 6.2 Configuration management process 6.8 Problem resolution process SUP.2 Configuration Management Process SUP.3 Quality Assurance SUP.8 Problem Resolution Process ORG.5 Measurement process PDMPDM Control of records Quality management system planning 7 Product realization 6.3 Quality assurance process 6.4 Verification process 5.3 Development process 7.1 Management process SUP.4 Verification Process ENG Process Category MAN Process Category CUS.3 Customer Requirements Elicitation Process ORG.4 Infrastructure Process KMKM Control of documents6.1 Documentation process F.3.6 Reuse Program Management Process SUP.1 Documentation Process ORG 6 Reuse ORG.4 Infrastructure Process COMCOM 5.3 Quality policy Quality objectives Responsibility and authority Internal communication F Organizational alignment F Quality management MAN.3 Quality Management Process ORG.1 Organizational Alignment Process ORG.4 Infrastructure Process ISO Standatları ile İlişkisi

IMPROQ 2004 HTTPS Request HTTPS Response Web Server (Jakarta Tomcat) Database Server (MySQL) JDBC File System (Linux) Disk IO Web Browser Mimari

IMPROQ 2004 dokumanHazirla hazirlama dokumanId Tutanak No text 100 evet hayir #com....getDocumentID(TT,$menuOid)... dokumanOnayla onay doküman form biçimi bölüm 1... bölüm biçimi alanlar alan 1 alan 2 alanlara referans... tekrarlı alan 1 alan 1 alan 2 tekrarlı satır alanlara referans bölümlere referans XML Yapısı

IMPROQ 2004 Güvenlik Erişim Güvenliği –Kullanıcı Tanıma –128 bit SSL Veri güvenliği –Rol Tabanlı Erişim Kontrolü (CSAAS)

IMPROQ 2004 Sonuç “Lighthouse işimi kolaylaştırıyor!” sürekli iyileştirme müşteri onay sürecinin dahil edilmesi metrik veri yönetimi süreç tanımlarının otomasyonu