MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Eğitim Bilimleri Bölümü

TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
İçerik I. Tanım ve Tarihçe II. Mevcut Durum Analizi 1. Alt yapı 2
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ (Ekim 2013 – Haziran 2014.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Misyon Nitelikli hekim yetiştirebilecek düzeyde eğitim, hasta haklarına saygılı, düzeyli hasta hekim ilişkisine dayanan hizmet ile anesteziyoloji, yoğun.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Resim HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ KALP ve DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Prof. Dr. Erkmen BÖKE.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
STRATEJİK PLAN “MERSİN ÜNİVERSİTESİ CERRAHİ TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ”
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
ÖNCE HUZUR Gelecek Elimizde.... VİZYON İÇİN SLOGANIMIZ: GELECEK ELİMİZDE... HAYAT İÇİN SLOGANIMIZ: MANAS ÜNİVERSİTESİ. HUZUR İKLİMİ. Önce Huzur.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
KOÜ 11. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayı DÖNEM IV
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ KALP VE DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI 2006-2011 STRATEJİK PLANLAMA TASLAĞI

İÇERİK 1-Durum analizi 2-Vizyon 3-Misyon 4-Değerler ve stratejiler 5-Stratejik hedefler 6-SWOT analizi 7-Nihai hedefler

1-DURUM ANALİZİ A) 1999 yılında Göğüs Kalp ve Damar Cerrahisi olarak çalışmaya başlayan ana bilim dalı 2002 yılından itibaren Kalp ve Damar Cerrahisi olarak faaliyetini sürdürmektedir. Kalp ve Damar Cerrahisi Ana Bilim Dalında halen bir Profesör, üç Doçent, sekiz araştırma görevlisi eğitim ,öğretim ,araştırma ve hizmet faaliyetini yürütmektedir.Kuruluşundan bu yana üç araştırma görevlisi uzmanlık eğitimlerini tamamladılar.

1-DURUM ANALİZİ B) Öğretim elemanı / öğretim üyesi bilgileri: 1 Profesör 3 Doçent 8 Araştırma Görevlisi Ortalama öğrenci sayısı 15x4 Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı 15/4/staj

1-DURUM ANALİZİ C) SCİ sayısı toplam 12 yayına 70 SCİ Öğretim üyesi başına SCİ sayısı 70/4 Yayınlar: 2006 yılında 6 yurt dışı yayın, 2 yurt içi yayın, 4 yurt içi bildiri 1999-2006 yılları arasında toplam 29 yurt dışı, 19 yurt içi yayın.

1-DURUM ANALİZİ D) Yayın konuları: 1-Deneysel: Antikalsifikasyon Mediastinit Vasküler 2-Klinik:Kalp Cerrahisi ve yoğun bakım tedavisine yönelik çalışmalar

1-DURUM ANALİZİ E) Öğretim araç ve gereçleri Derslik sayısı: 1 Bilgisayar sayısı: 6 İnternet bağlantılı bilgisayar sayısı: 6 Video projektör sayısı: 2 Televizyon sayısı: Yok Yazıcı sayısı: 3

1-DURUM ANALİZİ F) Araştırma projeleri: 1-Yapay damar projesi (hazırlık aşamasında) 2-İskemi reperfüzyon projesi (hazırlık aşamasında) 3-Sitrik asidin nativ kapaklardaki kalsifikasyona etkisi

1-DURUM ANALİZİ G) Mezuniyet öncesi eğitim: Dönem 5: Teorik ders; 7x3 saat Pratik; 7x5 saat

1-DURUM ANALİZİ H) Kalp ve Damar Cerrahisi araştırma görevlisi eğitimi: Teorik eğitim; 10 saat/hafta Pratik eğitim; 20 saat/hafta Öğretim elemanı başına düşen haftalık 30 saat asistan eğitimi Yılda iki kere asistan değerlendirme sınavı

1-DURUM ANALİZİ I) Bilimsel toplantılarda oturum başkanlığı; 5 Uluslararası bildiri: 2 Ulusal bildiri sayısı: 4

1-DURUM ANALİZİ J) Birimler arası ortak çalışmalar a) Erişkin kardiyoloji b) Pediatrik kardiyoloji c) Göğüs cerrahisi d) Patoloji e) Radyoloji f) Göğüs hastalıkları g) Anestezi h) Biyokimya ı) Anatomi j) Farmakoloji k) Kimya mühendisliği

1-DURUM ANALİZİ K) Mersin Üniversitesi dışındaki birimler ile çalışmalar: 1-TÜBİTAK MAM 2-Koç Üniversitesi 3-Göğüs-Kalp ve Damar cerrahisi derneği

1-DURUM ANALİZİ L) Ameliyatlar 2005 kasım- 2006 kasım Açık Kalp Ameliyatı : 112 Periferik damar ameliyatı:138 Toplam ameliyat sayısı: 250

2-VİZYON Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahisi Anabilim Dalı, Eğitim öğretim Araştırma geliştirme Hizmet alanlarında uzmanlık öğrencilerine ve tıp fakültesi öğrencilerine en üst düzeyde aktarma yapmayı öngörmektedir.

3- MİSYON A) İnsan sevgisi, bilim, çalışma ve zeka öğelerinin bir potada kaynaştırılmasıyla özümlenen hekim ve uzman hekim yetiştirmek B) Üstün nitelikli hekim ve uzman hekimler yetiştirerek bölgemize, ülkemize, insanlık alemine yararlı katkı yapmaktır.

4-DEĞERLER VE STRATEJİLER Mersin Üniversitesi’nin değerleri: Şeffaflık Hesap verebilirlik Adalet Liyakat Emeğe saygı İşbirliği, dayanışma ve paylaşma Yenilikçilik, yaratıcılık Akademik özgürlük (eğitim, araştırma ve ifade özgürlüğü) Katılımcılık Mükemmeli aramak Estetik duyarlık, çevreye saygı Geleceğe inanmak Toplum yararı

5-STRATEJİK HEDEFLER 1- Tıp öğrencilerinde ve araştırma görevlilerinde a- İlgi ve konsantrasyon b- Algılama ve çözümleme c- Yorumlama ve uygulama d- Geliştirme ve yaratma yetilerinin oluşturulması.

5-STRATEJİK HEDEFLER 2- Bu yetilerin kalp ve damar cerrahisi alanında yoğunlaşabilmesi için A- Kalp nakli ve yapay kalp B- Kök hücre C- Özgün kalp kapağı D- Özgün yapay greft E- Biyokimya ve farmakoloji çalışmalarının derinleştirilmesi.

6- SWOT ANALİZİ Güçlü Yanlar: Anabilim dalımız akademik kadrosu genç, dinamik, istekli, kararlı, sorumluluk bilinci yüksek öğretim üyelerinden oluşmaktadır. Bunun yanı sıra gerek akademik gerekse araştırma görevlisi kadrolarımız yabancı dil, bilimsel düşünce ve takım çalışması açısından da yeterli ve yüksek çalışma azmindedir.

6- SWOT ANALİZİ Zayıf Yönler: Akademik kadro başına düşen tıbbi hizmet iş yükü eğitime ayrılabilen zamanı kısıtlamaktadır. Biz eğitimcilerin pedagoji ve formasyon bilgileri yetersizdir. Mevcut ders programı ve ders içeriği, dersi veren öğretim üyesinin sorumluluğunda olup bir kontrol mekanizması mevcut değildir. Öğrencilerin aldığı eğitimden memnuniyeti veya verilen eğitimin amacına ne derecede ulaştığı kısmen ve dolaylı olarak değerlendirilebilmektedir. Teorik ve pratik eğitimin gerçekleştirildiği mekân sınırlı ve henüz arzu edilen düzeylerde değildir.

6- SWOT ANALİZİ Fırsatlar: Yeni hastane inşaatımızın devam etmesi ve hastanemize ek binaların tahsis edilmesi çabaları mevcut mekân sıkıntısı sorununu çözebilecektir. Yeni hastane ve ek binalar yatırılabilecek hasta sayısını, poliklinik ve ameliyathane odası sayısını da arttırabilirse öğrencilerin daha fazla hastayla karşılaşması ve dolayısıyla daha iyi pratik eğitim almalarına olanak tanıyacaktır.

6- SWOT ANALİZİ Tehditler: Karşımıza çıkan en büyük tehdidi mekân ve alt yapı eksilikleri dikkate alınmaksızın giderek artan öğrenci sayısı olarak görmekteyiz. Bu da eğitimde kalite anlamında bir düşüşe yol açacaktır düşüncesindeyiz.

7-NİHAİ HEDEFLER Kalp nakli ve yapay kalp konusunda uzman ekip hazırlanması Kök hücre konusunda uzman ekip hazırlanması Konjenital kalp cerrahisi konusunda uzman ekip hazırlanması Minimal invazif ve robotik cerrahi konusunda uzman ekip hazırlanması Yurtdışı yayın sayısının artırılması, Mezunlarla iletişimin daha da güçlendirilmesi Ülke sağlık politikalarına katkıda bulunmak Bilim insanı yetiştirmeye katkıda bulunma Yıllık ameliyat sayısının arttırılması Fizik mekanın ihtiyaca cevap verecek hale gelmesi Poliklinik hizmetlerinin iyileştirilmesi