Devredilebilir Menkul Kıymet Müşterek Yatırım Fonu Girişimleri (UCITS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
PHARE TWINNING PROJECT TR 04-IB-EN- 04 TRAINING NATURAL MINERAL WATER 11 TO 15 JUNE Endüstriye yönelik eğitim Şişelenmiş sulara uygulanan gıda güvenliğinin.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
İleri Denetim ve Muhasebe Düzenleme Programı Modül 12 – Bir Finansal Düzenleyici Perspektifinden Yasal Denetimin Kalitesinin Geliştirilmesi Sunan: Geraldine.
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Dünya Bankası KOBİ Finansal Raporlaması José Maria Bové FEE Başkan Yardımcısı, KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Başkan, FEE KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Çalışma.
DG Taxation and Customs Union Slide: 1 European Commission - DG Taxation and Customs Union İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı– Modül Nisan.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Değişiklik Yapılan İhtilaf Direktifinin Yeni Hükümleri Peter.
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İYİ YÖNETİŞİM.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
SERMAYE PİYASASI Sermaye piyasası basit bir tanımla sermaye arz ve talebinin karşılaştığı bir piyasadır. Sermaye kısaca orta uzun ve sonsuz vadeli fonlar.
AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKUNDA MALLARIN SERBEST DOLAŞIMI
Slide 1 Kurumsal Mali Sorumluluk ve Muhasebe Standartları « Dördüncü Yönerge » - yıllık hesaplar 1978 « Yedinci Yönerge » - konsolide hesaplar 1983 – Değişiklikler.
Şebnem ULUSOY Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Özel Emeklilik Dairesi Şube Müdürü I. GELENEKSEL SİGORTACILIK KONFERANSI 12 Haziran 2002.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
SERMAYE PİYASASI HUKUKUNA GİRİŞ
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
1 İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Avrupa Fon Piyasalarındaki Son Gelişmeler Dr. Uwe Eiteljoerge 6 Haziran 2006.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Finansal Sistem ve Faiz Oranları
BANKACILIK HİZMET VE ÜRÜNLERİ
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
Slide 1 AB Müktesebatı Muhasebe ve Denetime Giriş: Jurgen Tiedje Muhasebe ve Denetim Birimi Avrupa Komisyonu.
Menkul Kıymet Borsaları
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
YATIRIM FONLARI - Menkul Kıymet Yatırım FonlarıMenkul Kıymet Yatırım Fonları - Borsa Yatırım FonlarıBorsa Yatırım Fonları - Serbest Yatırım FonlarıSerbest.
Devlet Muhasebe Standartları
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
SERMAYE PİYASASI FAALİYETLERİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
ŞEMSİYE FON Katılma payları tek bir içtüzük kapsamında ihraç edilen tüm fonları kapsayan yatırım fonudur.
Yönlendirme Komitesi Çalıştayı Şubat 2015, Ankara Plaza Hotel AB İç Pazarına ilişkin genel resimde 2 direktif arasındaki ilişkiler ve yakınsak.
-2- Türev Araç İşlemleri
İnceleme Dairesi Başkanlığı
PORTFÖY YÖNETİM ŞİRKETLERİ
AB’DEVERGİ HUKUKUNUN KAYNAKLARI
Muhasebe ve finansman SERMAYE PİYASASI
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
İÇİNDEKİLER Tahvil ve Hisse Senetlerinin Değerlemesi, Risk ve Getiri Analizi Varlıkların Değerlemesi Tahvil Değerlemesi Hisse Senetlerinin Değerlemesi.
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Performans & Finansal Sonuçlar – Çeyrek Hacim ve Büyüklükler
Sunum transkripti:

Devredilebilir Menkul Kıymet Müşterek Yatırım Fonu Girişimleri (UCITS) Dünya Bankası Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı 6 Haziran 2006

85/611/EEC Sayılı UCIT Direktifi’nin Amaçları (i) yatırım fonlarının bireysel yatırımcılara sınır ötesi olarak sunumunu kolaylaştırmak ve (ii) Avrupa’da yatırım fonları için entegre ve rekabetçi bir tek Pazar geliştirmek amacıyla uyumlaştırılmış bir yasal çerçeve oluşturmak. Sıkı yatırım sınırları, sermaye, organizasyon ve açıklama gereklilikleri ve varlık emaneti ve fon gözetimi (bağımsız bir emanetçi tarafından) yoluyla belirli bir seviyede yatırımcı koruması sağlamak.

UCITS Mevzuatının Geçmişi 85/611/EEC sayılı UCITS Direktifi, 1985’in sonlarında kabul edilmiş ve yayınlanmıştır Üye Devletler 1 Ekim 1989 tarihine kadar uygulamaya geçmiştir 2001/107/EC ve 2001/108/EC sayılı Direktifler ile ciddi değişiklikler yapılmıştır - Üye Devletler 13 Şubat 2004 tarihine kadar uygulamaya geçmiştir Uygun varlıkların genişletilmesi Yeni yatırım teknikleri Yatırımcılar için basitleştirilmiş kılavuzlar Yönetim şirketi ile ilgili kurallar Aşağıdaki direktiflerle başka (küçük) değişiklikler de yapılmıştır : 88/220/EEC sayılı Direktif (ipotek tahvilleri getirilmiştir) 95/26/EC5 sayılı Direktif (BCCI sonrası) 2000/64/EC sayılı Direktif (üçüncü ülkelerle bilgi alışverişi) 2004/39/EC sayılı Direktif (MiFID – henüz yürürlüğe girmedi) 2005/1/EC sayılı Direktif (Lamfalussy Direktifi)

UCITS Ürününün Yapı Taşları : Yapısal İlkeler Yatırım Kuralları UCITS Pasaportu Talep üzerinde Net Varlık Değerinden “geri ödenebilirlik” Varlıkların ayrıştırılması Birimlerin çıkarıldığı veya itfa edildiği herhangi bir zamanda değerleme Çatışmaları/suiistimali önlemek için fonksiyonların ayrıştırılması (emanetçi) Uygun varlıkların listesi Risk çeşitlendirmesi Borçlanma/kısaltma yok Mallara, gayrı menkule doğrudan yatırım yok Küresel riske sınırlama Ev sahibi ülkede yetkilendirildikten sonra AB çapında pazarlama Bildirim prosedürü Çok sınırlı ev sahibi ülke katılımı

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri Kapsam (Madde 1) : UCITS, tek amacı aşağıdakiler olan girişimlerdir : Devredilebilir menkul kıymetlere ve/veya Madde 19(1)’de belirtilen diğer likit finansal varlıklara yatırım Halktan toplanan sermaye ile Riskin yayılması ilkesine göre çalışır (Madde 22ss) UCITS, açık uçlu yapılar olmalıdır. UCITS, farklı hukuki şekillerde kurulabilir : Yönetim şirketleri tarafından yönetilen ortak fon (« sözleşme şekli ») olarak Yatırım fonu olarak (yatırım hukukunun ortak hukuk kavramı) Yatırım şirketi olarak («şirket şekli »)

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri UCITS yetkilendirme gereklilikleri (1) Genel gereklilikler Yatırım fonları için: yatırım şirketinin, fon kurallarının ve emanetçi seçiminin onaylanması Yatırım şirketleri için: şirketleşme aracının ve emanetçi seçiminin onaylanması Yeterli saygınlık, emanetçinin yöneticilerinin ve yönetim şirketinin yeterli deneyimi (2) Özel yatırım gereklilikleri ve sınırlamaları « uygun varlıklara » yatırım: menkul kıymetler, para piyasası araçları, mevduatlar, yatırım fonları ve türevler Sabit nicel yatırım sınırlara uyum Belirli yatırım teknikleri ile ilgili yasaklar veya izinler

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri UCITS yetkilendirme gereklilikleri (3) Açıklama Gereklilikleri (Madde 27ss) Bir yatırım şirketi ve, yönettikleri her bir yatırım fonu / ortak fon için, yönetim şirketleri, aşağıdakileri yayınlamak zorundadır: Tam prospektüs (Ek 1’ Çizelge A) Sadeleştirilmiş prospektüs (Ek 1 Çizelge C) - sözleşme yapılmadan önce yatırımcıya sunulacak - pazarlama aracı olarak kullanılabilir Periyodik raporlar

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri Ürün Pasaportu 1985 yılında, UCITS Direktifi, (belirli tip) yatırım fonlarının sınır ötesi dolaşımını kolaylaştırmak amacıyla « ürün » pasaportu kavramını getirmiştir. Ürün pasaportu aşağıdaki iki temel direkten oluşmaktadır : (1) UCITS’ın Yetkilendirilmesi: Ev Sahibi Üye Devlet ilkesi (Madde 4) Yetkilendirme, UCITS’ın bulunduğu Üye Devletin (Ev Sahibi Üye Devlet) yetkili mercilerince yapılmaktadır. Tüm Üye Devletler için geçerlidir.

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri Ürün Pasaportu (2) Birimlerin diğer Üye Devletlerde pazarlanması : bildirim prosedürü (Madde 44ss) Ev Sahibi Üye Devlete bildirim (Kaynak Üye Devlet tarafından UCITS’ın direktif koşullarını yerine getirdiğini doğrulanması) (Madde 46). Ev Sahibi Devlet tarafından, pazarlama düzenlemelerinin UCITS Direktifi’nin Madde 44(1) ve 45 hükümlerine uygun olmadığına dair gerekçeli bir karar alınmadığı sürece, UCITS birimlerini bu bildirimden iki ay sonra pazarlamaya başlayabilir.

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri Yönetim Şirketi (Madde 5ss ve 6) UCITS III değişiklikleri arasında aşağıdakiler bulunmaktadır : Yönetim şirketleri için geçerli sermaye ve risk kontrol hükümlerinin pekiştirilmesi. Faaliyetlerin kapsamının genişletilmesi : temel faaliyeti olan müşterek yatırım yönetiminden ayrı olarak, bir yönetim şirketi artık aynı zamanda bireysel portföy yönetimi faaliyetini ve başka bazı yan hizmetleri gerçekleştirebilir (yatırım danışmanlığı & fon birimlerinin emanette tutulması) (Madde 5). Yönetim şirketi pasaportunun uygulamaya konulması; yani, yerel bir şubenin açılması veya sınır ötesi hizmet sağlama serbestisi (Madde 6)yoluyla, Kaynak Üye Devlette yetkilendirildiği (Madde 5a) faaliyetleri bir başka Üye Devlette sürdürme hakkı.

UCITS Direktifi’nin Temel Hükümleri Emanetçi (Madde 7 ve 14) Fonksiyonel olarak ayrı emanetçiler, UCITS çerçevesinin temel direklerinden birisidir. Emanetçinin iki görevi vardır: (1) fon varlıklarının emanette tutulması, ve (2) varlıkların yasal olarak yönetim şirketi tarafından yönetilmesini sağlamak amacıyla bir dizi gözetim fonksiyonunu yerine getirmek. 1985 rejiminde hiçbir değişiklik yoktur– şu anda emanetçi pasaportu yoktur : emanetçiler, fon ile aynı Üye Devlette olmak zorundadır.

85/611/EEC sayılı UCITS Direktifinin Uygulanması ile ilgili Mevcut Hususlar UCITS Direktifi ve UCITS III değişiklikleri 25 Üye Devletin hepsinde uygulanmıştır. Komisyon, UCITS Direktifinin belirli hükümlerinin farklı Üye Devletlerde ortak olarak uygulanabilmesini sağlamak üzere iki Tavsiye kabul etmiştir: Finansal türevlerin kullanılması ile ilgili 2004/383/EC sayılı ve 27 Nisan 2004 tarihli Tavsiye UCITS Direktifi Ek 1 Çizelge C’de belirtilen sadeleştirilmiş prospektüsün içeriği ile ilgili 2004/384/EC sayılı ve 27 Nisan 2004 tarihli Tavsiye

85/611/EEC sayılı UCITS Direktifinin Uygulanması ile ilgili Mevcut Hususlar Komisyon, UCITS Direktifinin Madde 53a hükümleri uyarınca komisyonun yetkileri kapsamında « uygun varlıklar » tanımının açıklaştırılması üzerinde çalışmaktadır (Komisyon çalışma belgesi web sitesinde yayınlanmıştır). Bildirim prosedürünü ve ürün pasaportunun işleyişini açıklığa kavuşturmaya yönelik çalışmalar devam etmektedir (Seviye 3 önlemler). Komisyon, 14 Temmuz 2005 tarihinde yayınlanan, yatırım fonlarına yönelik AB Çerçevesinin geliştirilmesine dair Yeşil Belge yoluyla bir kamuoyu istişare süreci başlatmıştır. Bu istişare ile ilgili bir geri bildirim dokümanı Şubat 2006’da yayınlanmıştır. Komisyon 2006’nın sonbahar aylarında varlık yönetimi ile ilgili bir Beyaz Belge yayınlamayı amaçlamaktadır.

85/611/EEC sayılı UCITS Direktifi Daha fazla bilgi için : http://www.ec.europa.eu/internal_marketsecurities/ucits/index_en.htm