KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/0136.09-02/69.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
İGEP Performans Yönetimi
KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Süreç Yönetimi.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
1 Uluslararası Mühendislik Danışmanlık Eğitim Hizmetleri ve Dış Tic. Ltd. Şti.
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
Süreç Yönetimi.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69 YÖNETİM BECERİLERİ SÜREÇ YÖNETİMİ M.Tahir DADAK

SÜREÇ NEDİR? Amaçlanan bir çıktı’yı elde edebilmek için, kullanılan çeşitli girdiler üzerinde katma değer yaratan faaliyetlerdir.

SÜREÇ NEDİR? Belirli bir girdiyi, hedef grupları/müşterileri için belirli bir dizi faydalı çıktıya dönüştüren; Tanımlanabilen, Sınırları konulabilen, Tekrarlanabilen, Ölçülebilen, Mutlaka bir sorumlusu olan, Fonksiyonlar arası ve birbirine bağlı değer yaratan faaliyet dizinidir.

SÜREÇ BAŞKA BİR DEYİŞLE; Girdileri çıktı haline getiren birbiriyle ilişkili ve etkileşimli faaliyetler takımıdır.

SÜRECİN ÖZELLİKLERİ Bir süreç 5 temel özellik taşır. Bunlar; Tanımlanabilir, Tekrarlanabilir, Ölçülebilir, Kontrol edilebilir, Katma değer yaratma özelliğidir.

SÜRECİN SINIFLANDIRILMASI 1.Yönetimsel süreçler 2. Operasyonel süreçler 3. Destek süreçler

1. YÖNETİMSEL SÜREÇLER Temel ve destek süreçlerin performansını yükseltmek için gerçekleştirilen süreçlerdir. Yatırım yönetimi Bütçe planlama Stratejik planlama Kaynak planlaması Sürekli iyileştirme gibi….

2. OPERASYONEL SÜREÇLER Kuruluşların kuruluş amaçlarını, var olma nedenlerini gerçekleştirmek üzere yaptıkları faaliyetleri kapsamaktadır. İletişim &Halkla ilişkiler Satış & Pazarlama Tasarım Satın Alma Malzeme Yönetimi Lojistik gibi…

3. DESTEK SÜREÇLER Operasyonel ve yönetimsel süreçlerin yerine getirilmesi için hemen hemen tüm kuruluşlar için ortak sayılabilecek, destek faaliyetlerini kapsamaktadır. Muhasebe Sabit Kıymetler İdari işler İnsan kaynakları Bilgi Teknolojileri gibi….

SÜREÇ YÖNETİMİNİN TANIMI Süreçlerin tanımlanması, Sahiplerinin, tedarikçilerinin ve müşterilerinin belirlenmesi İhtiyaçlarının belirlenmesi, Ölçümler alınarak performansının izlenmesi, Gerekli iyileştirmelerin yapılmasını içeren faaliyetlerin tamamıdır. BAŞKA BİR DEYİŞLE; “Süreçlerin düzenli olarak izlenmesi ve geliştirilmesini sağlamak için yapılan faaliyetlerdir”

SÜRECİN İYİ YÖNETİLMESİ İÇİN; Hedef grup odaklı/Müşteri odaklı, İlave maliyet değil/Katma değer yaratan, Sahibi/sorumluları belirlenmiş, İlgililer tarafından açıklıkla anlaşılan, Süreçler arası ilişkileri iyi tanımlanmış, Ölçülebilir performans kriterlerine sahip, Süreklilik halinde izlenip iyileştirilebilen özelliklerde olmalıdır.

SÜREÇLERLE YÖNETİM TANIMI Yönetim yapısını/yönetim anlayışını ifade etmektedir. Aynı zamanda; Faaliyetlerinin süreç yapısı içerisinde tanımlanmasını, Yönetim fonksiyonunun bu yapı dahilinde gerçekleştirilmesini gerektirmektedir.

SÜREÇLERLE YÖNETİM’E GEÇİŞ ADIMLARI ADIMLAR 1)Süreçlerin tanımlanması 2)Süreç sahiplerinin ve sorumluluklarının belirlenmesi 3)Süreç öğelerinin tespiti 4) Süreç haritalarının yapılması 5)Süreç ölçüt ve göstergelerinin tespiti / güncellenmesi 6)Süreçlerin hedeflerinin tespiti / güncellenmesi 7) Süreçlerin analizi ve geliştirilmesidir.

SÜREÇ PERFORMANSININ ÖLÇÜLMESİ Performans Ölçümüne Neden Gereksinim Duyarız? Misyona bağlılığın arttırılması, Hedeflerimize erişim düzeyinin belirlenmesi, Kaynaklarımızın etkin değerlendirme düzeyi, Müdahale gerekliliklerinin belirlenmesi ve gerektiğinde müdahale edilmesi, Gelişmenin gözlemlenmesi, Sonuçların net bir şekilde irdelenmesidir.

SÜREÇLERİN İYİLEŞTİRİLMESİNE NEDEN İHTİYAÇ DUYULUR? – Hizmet alanların ihtiyaçlarını daha iyi karşılama, – Zamana /gelişmelere uyum sağlama, – Daha verimli çalışma, – Maliyet/etkin çalışma, – Çalışanların katkı /katılımını sağlama, – Ürün/hizmet kalitesinin yükseltilmesidir.

SÜREÇ İYİLEŞTİRME İLKELERİ NELERDİR (1)? -Çalışmaların sadeleştirilmesi, -Katkı yaratmayan adımların kaldırılması, -Kontrol ve karar adımlarının azaltılması, -Hatanın en aza indirgenmesi, -En az sayıda eleman ile en etkin çalışmaların gerçekleştirilmesi,

SÜREÇ İYİLEŞTİRME İLKELERİ NELERDİR (2)? -Ekip odaklı çalışılması, yetki ve sorumlulukların dağıtılması -Faaliyetlerde tekrara gidilmesinin önlenmesi, -İşlerin bir uyum içerisinde gerçekleştirilmesi -Uygun teknolojilerin kullanımıdır.

SÜREÇ YÖNETİMİ AŞAMALARI I)SÜRECİN TANIMLANMASI -Kuruluş amaçlarının tanımlanması, -Süreç sahibinin belirlenmesi, -Temel hedeflerinin belirlenmesi, -Faaliyetlerin belirlenmesi, -Faaliyetlerin sırası ve etkileşiminin belirlenmesi, -Süreç dokümantasyonunun belirlenmesi

SÜREÇ YÖNETİMİ AŞAMALARI II)SÜRECİN PLANLANMASI -Alt süreç ve faaliyetlerinin belirlenmesi -İzleme ve ölçme gerekliliklerinin belirlenmesi -Kaynak ihtiyaçlarının belirlenmesi III)UYGULAMA VE ÖLÇME IV)ANALİZ V)SÜREÇ İYİLEŞTİRME AŞAMALARI