Ölçme ve Değerlendirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

GLOBAL MEANING OF INNOVATION IN THREAD ROLLING
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.
Google Analytics Nedir?
ISO Müşteri Memnuniyeti Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Doç. Dr. Ayşe ŞAHİN Mersin Üniversitesi
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Kano Modeli Prof. Dr. Ali ŞEN.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Görüntülü Reklam Kampanyalarınızın toplam değerini ölçün Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinde Görüntüleme Dönüşümlerini İzleme.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yeni Pazarlama Teknikleri
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Diferansiyel Denklemler
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Süreç Yönetimi.
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Ayşegül ARSLAN.
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Tüketici Karar verme Süreci
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Yazılım Mühendisliği Standartları
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Süreç Hiyerarşisi.
ISO
Sunum transkripti:

Ölçme ve Değerlendirme Müşteri Memnuniyeti Ölçme ve Değerlendirme Prof. Dr. Ali ŞEN Akdeniz KARPAZ Üniversitesi

Kuruluşunuz daha karlı olur. Memnun Müşteri? Daha sık satın alır! Daha çok satın alır !! Yaklaşık %10 daha fazla ödemeye hazırdır!! Daha çok tavsiye eder. Bedava Reklam Başkasına en iyi olduğunuzu söyler, Daha uzun süre satın alır!! Kuruluşunuz daha karlı olur. Advanced Customer Satisfaction & Loyalty Measurement Seminar ver 2.0

Memnuniyet – Bağlılık İlişkisi Etkileme Bölgesi Farksızlık Bölgesi Kusur Bölgesi 1 20% 40% 60% 80% 100% Bağlılık Memnuniyet 5 10 Onursal Lider Terörist Source: Professor J. Heskett, Harvard Business School Advanced Customer Satisfaction & Loyalty Measurement Seminar ver 2.0

Memnuniyeti neden ölçmeliyiz? Geleneksel Yöntemlerdeki yetersizlikler Müşteri Şikayetleri Memnuniyetsiz müşterilerin çoğu şikayet etmez, Şikayetlerin çoğu üst yönetime ulaşmaz, Satış Gücü Seçilmiş bilgiler geri beslenir, İlişkilerde konuya özel bilgi yer alır, Sadece tarafsız , üçüncü taraf ölçümlerden objektif bilgi gelmektedir, Standartların bir şartıdır.

Kalite Yönetim Sistemlerinin Sürekli İyileştirme Yaklaşımı Ü Ş T E R İ M Ü Ş T E R İ Memn u n i y e t Ş A R T L Yönetim Sorumluluğu Ölçme , Analiz ve İyileştirme Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Girdi Çıktı Ürün Kaynak : ISO 9001:2008

Müşteri Memnuniyeti Nasıl Ölçülür? To clarify that, let me explain in a little more detail how we would approach the work. Advanced Customer Satisfaction & Loyalty Measurement Seminar ver 2.0

Ölçüm Açısı? insanlar ürünler süreçler sonuçlar çıktılar kazanımlar Kurumsal Bakış Açıları insanlar ürünler süreçler sonuçlar çıktılar kazanımlar Müşteri bakış açıları

Müşteriler ile görüşerek bakış açılarını öğrenmek, Keşfedici Analiz Odak grup görüşmeleri ile derin bilgi, Müşteri segmenti sayısı Müşteri değeri Pazar segmenti Bütün karar verme birimleri, Müşteri Şartları Zorunlu Takaslar Bağların önemi Müşteri için ne önemlidir? Anket çalışması Müşteriler ile görüşerek bakış açılarını öğrenmek,

Ana Araştırma Denek tarafından doldurulan anketler, Kişisel Görüşmeler Telefon Görüşmeleri Denek tarafından doldurulan anketler, Advanced Customer Satisfaction & Loyalty Measurement Seminar ver 2.0

Müşteri Değeri Tanımlama Süreci Hedef Müşterileri Seç Müşteri Değer Boyutlarını Tanımla Stratejik olarak Kritik Değer Boyutlarını Tanımla Müşteri Değer Değişimini Öngör Hangi Değeri sunarsan müşteri memnuniyeti oluşacağını tanımla Değer sunum problemlerini Tanımla! Geliştir/Uygula Aksiyon Planları

Müşteri Memnuniyet Ölçümü? Karşılaştırma Standardı Farksızlık Bölgesi Olumsuz Doğrulama Olumlu Doğrulama (Doğrulama) Performans Standarttan Kötü Performans Standarttan İyi Adapted from Robert B. Woodruff, Ernest R. Cadotte, and Roger L. Jenkins, “Modeling Consumer Satisfaction Processes Using Experienced-Based Norms,” Journal of Marketing Research, XX (August 1983), 296-304.

Karşılaştırma Standardı Türleri Beklentiler İdeal Durum Rakiplerin düzeyi Endüstriyel Standartlar Rakip Ürünlerin Durumu Pazarlama Taahhütleri

Sonuçlar

Önem

Memnuniyet

ABC Ltd. Memnuniyet İndeksi 80.4%

Geliştirme

Memnuniyet İndeksiTM Hedefleri 80.4% 82.0% 83.4% 84.7% 85.5% 79.0% 80.0% 81.0% 83.0% 84.0% 85.0% 86.0% 87.0% 2000 2001 2002 2003 2004 Dikkat Sınırı İyi Çok İyi

Müşteri Memnuniyeti Geliştirme PFI PFI PFI

Net Katkı Skoru Müşteri Bağlılığını ve Mutluluğunu Ölçün

Net Katkı Skoru Bizi başkalarına ne şiddette tavsiye edersiniz?

Net Katkı Skoru Destekleyiciler Önce Müşteri: Marka Deneyimi Azaltın Özür Dileyin Çözüm getirin Kötü propagandacılar Pasifler Destekleyiciler Sayıyı arttır Yeni güzel deneyimler yaşat Karşıtlar NPS Driving advocacy in the enterprise

Farklı Net Katkı Skoru NPS Değerleri

Yapılan Bir Araştırmaya Göre

Industry NPS Average Airlines 15% Grocery Stores 49% Cable TV -3% Credit cards 9% Health insurance -5% The NPS is relative to the industry. Here are some averages of various industries.

Company NPS Score Sundinn 60% Texican 78% Corner Blue 72% Skaggs 13% Kroger

Bunu nasıl ölçebiliriz?