 Platform Ba ğ ımsız Ki ş isel Ö ğ renme Ortamlarının Tasarımı Ara ş.Gör. İ lker Kayaba ş (Anadolu Üniversitesi) Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu (Anadolu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
Advertisements

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DERS BİLGİLERİNE ERİŞİM
İnternet Tarayıcı Programlar
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
İNTERNET.
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Uzaktan Eğitim Kuramları
IT 504 İnternet ve Web Programlama Tanıtım Yrd. Doç. Yuriy Mishchenko.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
HTML HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE Burcu Yılmaz – İ brahim Mert Bilişim Teknolojileri Ö ğ retmeni.
Derya Duygu KARSLI
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Öğrenmenin Geliştirilmesinde Taylan ACAR Ulusal Destek Servisi.
Internette iki çe ş it adresleme kullanılır. IP numarası herhangi bir bilgisayar internete ba ğ landı ğ ı anda, dünya üzerinde sadece ona ait olan bir.
Faydalı programlar.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
Bilgiye ulaşma ve biçimlendirme yöntemleri
İNTERNET TARAYICI (WEB BROWSER) PROGRAMLARI
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
İNTERNET VE İLETİŞİM.
İnterneti Tanıyalım.
WEB 2.0 ARAÇLARI TANITIM MUSTAFA EROĞLU
Faydalı programlar.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
FAYDALI PROGRAMLAR.
İnternet Nedir İnternet, birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlayan, dünya çapına yayılmış olan bir iletişim ağıdır yılında ABD Savunma Bakanlığı.
İNTERNET.
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
İNTERNET ADRESLERİ Ahmet SOYARSLAN biltek.info. İNTERNET NEDİR? İnternet, birçok bilgisayar sisteminin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan.
BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
İNTERNETİN TEMELLERİ İnternet Kavramı İnternet Tarayıcı İnternet Adresi.
Uygulama Programları ve Özel Yazılımlar 3. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1.
BİLGİSAYAR TEMEL KAVRAMLAR
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Arıtma Cihazları Vision Arıtma Cihazları Su Arıtma Toptan Satış Servisi Montaj Filtre Değişimi Hizmetleri Su arıtma cihazları.
BASKETBOL TÜRKİYE TURU
İnternet Nedir? İnternet'e Bağlanmak İçin Neler Gereklidir?
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
ISUZU TEDARİKÇİ PORTALINA ERİŞİM PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Cihan Ünlü Türkçe öğretmenliği Wep02 ödevi
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
İnternet Tarayıcı Programlar
Hazırlayan: Büşra KÜÇÜK CEIT380
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Intel® Öğretmen Programı Çevrimiçi Temel Kursu
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
İ nternet’in Tarihi Geli ş imi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın.
Sunum transkripti:

 Platform Ba ğ ımsız Ki ş isel Ö ğ renme Ortamlarının Tasarımı Ara ş.Gör. İ lker Kayaba ş (Anadolu Üniversitesi) Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu (Anadolu Üniversitesi) Akademik Bili ş im 2013, Ocak 2013, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, Türkiye

 Ki ş isel Ö ğ renme Ortamları Bu bölümde ki ş isel ö ğ renme ortamlarını tanımlayarak tasarımsal yakla ş ımlarını ve uygulama örneklerini inceleyece ğ iz.

Tanımlamalar  Ki ş isel ö ğ renme ortamları, ö ğ renenlerin kendi bireysel ö ğ renme süreçlerini yönetebilmelerine olanak sa ğ layan sistemlerdir.  Ki ş isel ö ğ renme ortamları tamamen ö ğ renenin kendisi tarafından yapılandırılır ve yönetilir.  Ö ğ renenlerin kullanım alanı açısından ele alındı ğ ında ki ş isel ö ğ renme ortamları, bilgi kaynaklarının takibinden yeni bilgi kaynaklarının ke ş fine, di ğ er ö ğ renenler ya da ö ğ reticiler ile ileti ş im kurulmasından bireysel etkinliklerin planlanmasına kadar her türlü ö ğ retimsel faaliyeti kapsamaktadır.

Tanımlamalar  Teknolojik olarak genellikle Web 2.0 araçlarının sundu ğ u olanaklar çerçevesinde tanımlanan ki ş isel ö ğ renme ortamları: blog, wiki, rss okuyucuları, twitter ve facebook gibi teknolojilerin ö ğ renen merkezli entegrasyonunu ifade etmektedir.  E ğ itim aldıkları kurum tarafından yapılandırılmı ş formal bilgilere ek olarak ö ğ renenler, bireysel ve sosyal ya ş antıları kapsamında edindikleri informal bilgileri de kendi ki ş isel ö ğ renme ortamları aracılı ğ ıyla yönetebilmektedir.

Kuramsal Zemin  Ya ş amboyu Ö ğ renme (Lifelong Learning)  Özdüzenlemeli Ö ğ renme (Self-Regulated Learning)

Tasarım Yakla ş ımları Kompen ve Edirising (2008), ki ş isel ö ğ renme ortamı tasarımında iki ana yakla ş ımdan bahsetmektedir:  Hizmet Yakla ş ımı: Ö ğ renlere ki ş isel ö ğ renme ortamlarını olu ş turmaları için gerekli bile ş enleri (widgets) sa ğ layan sunucu tabanlı bir ortamın geli ş tirilmesini öngörmektedir.  Çerçeve Yakla ş ımı: Ö ğ renenlerin Web 2.0 araçlarını kullanarak kendi ki ş isel ö ğ renme ortamlarını olu ş turabilmeleri için gerekli i ş akı ş larını, a ğ yapısını ve kullanım önerilerini içeren bir çerçevenin tasarlanmasını kapsamaktadır.

Ba ş langıç Sayfası (Start Page)  Ba ş langıç sayfaları, hizmet yakla ş ımı çerçevesinde geli ş tirilen ki ş isel ö ğ renme ortamlarına güzel bir örnektir.  Ba ş langıç sayfası üzerinden tasarlanan ki ş isel ö ğ renme ortamları; iGoogle, NetVibes, PageFlakes, Protopage vb. gibi web tabanlı servislerin kendi içersinde sundu ğ u görev yöneticisi, rss okuyucu, , sosyal a ğ lar, haber servisleri vb. bile ş enlerin (widgets) ö ğ renenler tarafından kendi ö ğ renme süreçlerini yönetebilmek amacıyla nasıl kullanılabilece ğ i konusunda fikir vermektedir (Mutlu, 2012).

Ba ş langıç Sayfası Uygulamaları Ne Kadar Sürdürülebilir?  Ba ş langıç sayfası uygulamaları üzerinden yapılandırılan ki ş isel ö ğ renme ortamlarının sürdürülebilirli ğ i servisi sa ğ layan firmalara ba ğ lıdır.  Ba ş langıç sayfaları üzerine yapılan güncel bir ara ş tırmada ki ş isel ö ğ renme ortamı olu ş turmak amacıyla kullanılma potansiyeline sahip 28 farklı web servisinin 17’sinin verdikleri hizmeti durdurdu ğ u tespit edilmi ş tir (Mutlu 2012).

 Platform Ba ğ ımsız Ki ş isel Ö ğ renme Ortamı Tasarımı Bu bölümde platform ba ğ ımsız ki ş isel ö ğ renme ortamları tasarlamak amacıyla olu ş turulmu ş bir model önerisi tanıtılacaktır.

Platform Ba ğ ımsız! Ama Nasıl?  Bulut tabanlı  Özelle ş tirilebilir  Sürdürülebilir  Geni ş letilebilir

İ nternet Tarayıcı Tabanlı Ki ş isel Ö ğ renme Ortamları Google Chrome Mozilla Firefox İ nternet Explorer Safari Opera  Bulut Senkronizasyonu  Sık Kullanılanlar Listesi  Eklentiler ve Uygulamalar  Cihaz ve İş letim Sistemi Ba ğ ımsız

Örnek: Chrome Tabanlı Ki ş isel Ö ğ renme Ortamı Uygulamala r Eklentiler Sık Kullanılanlar Ma ğ aza

Uygulama Ma ğ azası

Ki ş isel Ö ğ renme Ortamı için Tarayıcı Uygulamalarına Dayalı Tasarım Modeli Uygulamalar  (Gmail, Outlook, Yahoo…)  Sosyal A ğ lar (Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, Foursquare, Flicker…)  RSS Okuyucular (Feedly, Google Reader…)  Üretkenlik Araçları  Dosya Payla ş ım (Dropbox, Skydrive, Google Drive, Cubby…)  Not Defteri (Evernote, Springpad, Scratchpad…)  Sunum (SlideRocket, MindMeister, Cacoo Diagrams)  Uzakmasaüstü (Chrome Remote Desktop

Sonuç  Tarayıcının kendisini bir ba ş langıç sayfası olarak kullanmak amacıyla tarayıcılar üzerinde gerçekle ş tirilen denemelerde Chrome tarayıcısının nitelikleri di ğ erlerine göre öne çıkmaktadır.  Chrome Ma ğ azasından indirilecek uygulamalarla Chrome tarayıcısı üzerinde Ki ş isel ö ğ renme ortamı olu ş turmak mümkün olmaktadır. Olu ş turulacak Ki ş isel Ara ş tırma Ortamına bulut senkronizasyonu ile her platformdan eri ş ilebilir.  Tarayıcı uygulamaları yakla ş ımıyla Ki ş isel Ö ğ renme Ortamları için yeni bir tasarım kulvarı açılmaktadır.