TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ ANKET ÇALIŞMASI ARALIK-2013 AFYONKARAHİSAR.
Advertisements

Canım OĞLUMA/KIZIMA Speakers On.
Çok samimi iki dost ve arkadaşlardı
ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
HASTA TRANSFERİ: AMERİKAN HASTANESİ ÖRNEĞİ
HASTA KABUL VE TABURCULUK SÜRECİ
KÖTÜ HABERİ VERME “Giving a bad news”
AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
“Sınav Başarısı İçin” tüyolar TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SORUMLULUK VE GÖREV BİLİNCİ
Canım oğluma... Speakers On
ÖFKELİ HASTA İLE İLETİŞİM
HASTANIN TRANSFERİ Giriş : Acil Serviste ilk müdahalesi yapılan ve acil servisten, hastane içindeki bir başka birime veya hastane dışında bir sağlık kurumuna.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
14 janvier Kriz Ortamında İnovasyon Antalya, 19 Aralık 2008 Şirin Elçi Technopolis Group Türkiye Direktörü.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
KANSER VE PSİKİYATRİ Prof Dr Behcet Coşar
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
ESNAF VE SANATKAR ODALARI TARAFINDAN YAPILABİLECEK EĞİTİM FAALİYETLERİ
Devirme 9 Nisan 2017.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile hekimliği
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
MİMARLIK ve TIP: İKİ TEKHNÉ BİR ETHIK
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
1 Yönetimin temelleri
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
BERGAMA 70.YIL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİTABANI YARATMA.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
Oyun Analizi: Centipede
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
OKULUMUZA HOŞ GELDİNİZ
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Aile Hekimliğinde Anamnez ve Genel Muayene Zekeriya AKTÜRK Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD 28 Eylül 2015
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
ÇOCUK YOĞUN BAKIMIN YAPILANDIRILMASI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM
Sunum transkripti:

TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı 08.04.2017

Hastanın pasif pozisyonda olması Kararlara katılımının olmaması Hastalar; bağımlı olmak ve kendine yetememezlik nedeni ile kısıtlanmayı kabullenmekte zorlanırlar. Servis kuralları Çalışma planı Hastanın pasif pozisyonda olması Kararlara katılımının olmaması Odasından, yatağından çıkmasına izin verilmemesi Alışkanlıklarının değişmesi gibi nedenler hastanın kendisini yetersiz, engellenmiş ve kısıtlanmış hissetmesine neden olur. Bu durumda daha kötü ve depresif hissetmesine neden olur. 08.04.2017

Tedaviyi reddeder, yani kendine zarar verir. Sonuçta; Tedaviyi reddeder, yani kendine zarar verir. Tedaviyi ret etmesi ile ilgili olası diğer nedenler: Hastanın anlaşılmadığını düşünmesi, Yardım isteyememesi, Kendisinin önemsenmediğini düşünmesi, Hastanın tedavi beklentisinin olmaması Hastanın tedavi ekibine güvenmemesi. 08.04.2017

Hemşire olarak ne yapabiliriz? (Müdahale) ÖNCELİKLE: Hemşire hasta davranışını bireyselleştirmemelidir (kendine yönelik algılamamalıdır). Hasta konuşmuyorsa hemşire hastanın sözel olmayan davranışlarını gözlemelidir. Hastayı kendi haline bırakmamalıdır. Hemşire kendi algısını hasta ile paylaşmalıdır. Yapılmazsa aralarındaki iletişimin niteliği engellenir. 08.04.2017

Hemşire olarak ne yapacağız? (Müdahale)(Devam) Hastanın kendine yönelik yapılacakları kontrol etmesine izin verilmelidir. İşbirliği sağlanmalıdır. Duygularını ifade etmesine izin verilmelidir. Keder yaşama, duygularını ortaya koyma, kaybı kabullenme fırsatı sunulmalıdır. 08.04.2017

Egzersiz Nöbet teslimi sırasında 3 gün önce hastaneye yatan E. Hanım’ın çok problemli bir hasta olduğu söylenir. Hemşire hastanın yaşam bulgularını ölçmek için odaya gittiğinde hasta tansiyonunu ölçtürmek istemediğini söyleyerek hemşireye bağırır. Hemşire odadan çıkar ve diğer arkadaşına “Bu hastayı hiç sevmiyorum” der. Hasta diğer hemşireye de aynı şekilde davranır. Hemşire: “bir sürü hastamız var şimdi sizinle uğraşamayacağım” diyerek odadan çıkar. 08.04.2017

İlke: hemşirenin çözümleyemediği tepkiler kendisi ile hasta arasındaki etkileşimi engelleyici rol oynar. 08.04.2017

2. Bölüm: Servis sorumlu hemşiresi hastanın yanına gider. -E. hanım sizi çok sinirli görüyorum (Hemşire kendi algısını hasta ile paylaşır). -Ben sinirli olmayayım da kim olsun? -Sinirlenme nedeninizi benimle paylaşmak ister misiniz? (Duygularını ifade etmesine izin verilir). -Buraya yattığımdan beri bana kimse ne yapıldığını söylemedi ve kaloriferler yanmıyor? Buraya iyileşmeye mi geldim yoksa hasta olmaya mı? 08.04.2017

İlkeler Hastanın karşılanmamış gereksinimleri tedaviyi ret etme nedenlerindendir. Tedaviyi ret eden hastayla iletişim kurmak için hastaya zaman ayırmak gerekir. Tedaviyi red eden hastayla iletişimi başlatmak için “algıyı kontrol etme” ile gözlemlerinizi iletebilirsiniz. 08.04.2017

Ancak hasta tedaviyi tümüyle reddediyorsa ilişkiyi bitirme seçeneğini kullanabilir Böyle bir durumda ekiple işbirliği yapmak,hastaya tüm olasılıkları açıklamak gerekir. 08.04.2017

08.04.2017

Egzersiz 2 Oral beslenebilen A. hanım 3 gündür yemek yemeyi red ettiği için damar yolu açılmasına karar verildi. Gerekmedikçe kimse odasına gitmiyordu. Doktor ve hemşireler kendi aralarında hastanın ne kadar uyumsuz olduğunu konuşuyorlardı. Gece nöbetine gelen hemşire hastanın odasına girdiğinde hastanın fotoğraflara baktığını görür. 08.04.2017

Hasta hemşireye bakar ama bir şey söylemez. Hemşire: -A. hanım özlediğiniz birileri var galiba, der(algıyı kontrol etme) Hasta hemşireye bakar ama bir şey söylemez. Hemşire 1 saat sonra hastanın odasına gittiğinde ağladığını görür. -A. hanım benimle konuşmak istediğiniz bir şey var mı? Sanırım sizi üzen bir şey var? Size nasıl yardımcı olabilirim? İsterseniz sizi dinleyebilirim. -Sadece ölmek istiyorum. Eşimi ve kızımı kaybettim. Artık yaşamam için bir neden yok. Benimle boşuna zaman harcıyorsunuz. Hemşire: -Yaşamak için bir neden bulamıyorsunuz ama siz bizim için önemlisiniz. 08.04.2017

-Hemşire tedaviyi red eden hastayı kendi haline bırakmamalıdır. İlkeler -Hemşire tedaviyi red eden hastayı kendi haline bırakmamalıdır. -Hasta konuşmuyorsa hemşire sözel olmayan davranışları gözlemelidir ve algıyı kontrol etmeli -Sağlık ekibinin hasta hakkındaki düşünceleri hastaya tutumu etkiler -Hasta tedaviyi reddediyorsa o anda hasta için öncelikli gereksinimin karşılanmamasına tepki gösteriyor olabilir. 08.04.2017

08.04.2017

AYAKKABIM YOK DİYE ÜZÜLÜYORDUM TA Kİ AYAKSIZ BİR ADAM GÖRENE KADAR GÜNÜN SÖZÜ AYAKKABIM YOK DİYE ÜZÜLÜYORDUM TA Kİ AYAKSIZ BİR ADAM GÖRENE KADAR ARAP ÖZDEYİŞİ 08.04.2017