Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
Yaratıcı Drama Atölyesi
ÇOKLU ZEKA.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
ÇOKLU ZEKA.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME VE ZEKÂ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Nigel Cross İngiliz Açık Üniversitesi’nde tasarım alanında araştırmacı ve eğitimci olarak çalışmaktadır.
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)

“Stephen draws Rome” adlı videoyu izleyiniz. http://www.youtube.com/watch?v=jVqRT_kCOLI

Çoklu zekâ kuramı ilk olarak 1983 yılında Howard Gardner tarafından ortaya atılmıştır.

Çoklu zekâ kuramının temel varsayımı zekâyı tek bir parçadan oluşan bir yapı olarak değil, farklı bileşenlerden oluşan bir yapı olarak kabul etmesidir. Bu yönüyle çoklu zekâ kuramı, zekâyı daha çok mantıksal, uzamsal ve sözel becerilerin bir bileşimi olarak gören klasik bakış açısından farklılaşmaktadır.

Gardner zekâyı, bir kültürde değer verilen ya da önemli sayılan bir problemi çözme ya da bir ürünü ortaya koyma potansiyeli olarak tanımlamıştır.

Çoklu zekâ kuramının ilkeleri: Zekâ çok yönlüdür. Normal bir birey tüm zekâ alanlarına sahiptir. Bireyde bazı zekâ alanları baskın bazıları ise çekinik olabilir. Her bireyin zekâ profili kendine özgüdür.

Çoklu zekâ kuramının ilkeleri: Zekâ alanları geliştirilebilir, ya da bu alanlar zayıflayabilir. Her bir zekâ alanı, diğer alanların gelişimi için kullanılabilir.

Sözel dilsel zeka Dile ait özellikleri yazılı veya sözlü etkili biçimde kullanabilme, kendini ifade edebilme. İşiterek, okuyarak, konuşarak, tartışarak, iletişime geçerek öğrenme.

Matematiksel mantıksal zeka Mantıksal düşünebilme, soyut işlemler yapabilme, sayıları etkili kullanabilme ve sorgulama, varsayım çıkarma, problem çözebilme. Sınıflandırarak, neden sonuç ilişkileri kurarak, karşılaştırarak, soyut düşünerek öğrenme.

Görsel uzamsal zeka Şekil, desen, tasarım, soyut ya da somut görüntüleri görebilme, görselleştirebilme. Görselleştirerek, resim çizerek, model oluşturarak, kavram haritası oluşturarak öğrenme.

Müziksel ritmik zeka Müziksel ve ritimsel formlarla kendini ifade edebilme, müzik ritimlerini algılayabilme. Şarkı söyleyerek, müzik ve ritim eşliğinde öğrenme.

Bedensel zeka Bedeninin farkında olma, bedenini ustalıkla kullanabilme. Rol yaparak, doğaçlama yaparak, dokunarak, bedenini kullanarak öğrenme.

Sosyal kişilerarası zeka Diğer insanlarla iletişim kurabilme, insanların isteklerini, duygu ve ihtiyaçlarını anlayabilme. İletişim kurarak, paylaşarak, işbirliği yaparak, birlikte çalışarak öğrenme.

İçsel zeka Kişinin kendisi hakkında farkındalığa sahip olması, kendi davranışlarını yönetebilmesi, kendini gözlemleyebilmesi. Kendi öğrenme sürecini gözlemleyerek, günlük tutarak öğrenme, bağımsız ve bireysel çalışma, kendi kendine düşünme.

Doğa zekası Doğayı, canlıları tanıma, anlama. Açık havada öğrenme, doğa ve canlılarla ilgili etkinlikler yaparak öğrenme.

Bu sekiz adet zekâ alanına ek olarak kurama dâhil edilmeye aday olan zekâ türü de varoluşsal zekâdır. Varoluşsal zekâ, insanoğlunun varoluşu ile ilgili sorulara karşı hassas olması ve bu soruları çözmeye çalışması olarak açıklanabilir.

Notlar: 1983 yılında Howard Gardner tarafından ortaya atılmıştır. Zekâyı, bir kültürde değer verilen ya da önemli sayılan bir problemi çözme ya da bir ürünü ortaya koyma potansiyeli olarak tanımlanmıştır. Zekâ çok yönlüdür. Bireyde bazı zekâ alanları baskın bazıları ise çekinik olabilir. Zekâ alanları geliştirilebilir, ya da bu alanlar zayıflayabilir.

Notlar: Çoklu zeka alanları şunlardır: Sözel Matematiksel mantıksal Görsel uzamsal Müziksel ritmik Bedensel Sosyal kişiler arası İçsel Doğa

Uygulama Çoklu zeka kuramındaki zeka türlerinin her biri ile ilgili öğretim etkinlikleri tasarlayınız.