KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Beyoğlu İlçesi Piyalepaşa Bulvarı ve Yakın Çevresi
Advertisements

3/A SINIFI.
Mimaride kimlik.
Ders Kitaplarında Tasarım
DOĞRU VE DÜZLEM.
Düzlem Kavramı.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Mobilya ve Oda Tasarımı
Sıkışmalı yapılar ve morfoloji
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Içmimarlık nedir?.
İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı.
ECEABAT.
Bu slaytımızda PİRAMİT hakkında bilgiler izleyeceğiz.
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
NOKTA ÇİZGİ DÜZLEM HACİM
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
GİRİŞ Mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar dersinin amacı:
DÖKÜM PRENSİPLERİ VE TEKNİKLERİ DERSİ
Biçimin elemanları ve ilişkileri
SPACE SYNTAX MEKAN DİZİNİ
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
Açılar Ve Açı Çeşitleri
Nokta, Doğru, Doğru Parçası, Işın
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
MTS 3022 TÜNEL AÇMA Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
Kentsel Mekanda Mekan Dizini
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
Pİramİtler.
Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
ALÜMİNYUM GİYDİRME CEPHE, yapının taşıyıcı sistemi içinde görev almayan ve hafif malzemelerle yapılan prefabrike bir cephe elemanıdır. Görevleri: Dış duvarın.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
ENDÜSTRİYEL MUTFAK VE ÇAMAŞIRHANE E-KİTAP
Kablolar & Kemer yapılar
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
Proje I.
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
GEOMETRİK OPTİK.
DOKU (TÜRÜK) – TEXTURE Doku, birbirine eş yada birbirini tamamlayan birim biçimlerin belli sistemlerle yan yana gelmesinden oluşur, Doğal dokularda dokuyu.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
YÜZEY ve DÜZLEM
Halı ile ilgili genel kavramlar
F=hA BATMIŞ YÜZEYLERE GELEN HİDROSTATİK KUVVETLER
MESNETLER 5.1. Mesnetler ve Düğüm Noktaları
Teknoloji ve Tasarım Dersi
MERDİVENLER 8. HAFTA.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Temel planlama elemanları
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Peyzaj Yapısı Prof. Dr. Şükran Şahin PEYZAJ EKOLOJİSİ.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MESNETLER 5.1. Mesnetler ve Düğüm Noktaları
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ Yollar Meydanlar Peyzaj mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Düşey ve yatay doğrultuların hakim olduğu yapı yüzleri sınırladıkları yol mekanlarının dinamik veya statik bir görünüm kazanmasına neden olur. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

Bakış doğrultusunda doğrular Yol duvarlarının dışbükey olması sokak mekanında sınırsızlık etkisi yaratır Bakış doğrultusunda doğrular yol mekanının olduğundan uzun algılanmasına neden olur. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Düşey doğruların çoğunlukta olması veya yol mekanını sınırlayan düzlemlerin aynı malzemeden ve düz olması, mekanda derinliğin artmasında etkindir. Farklı formlar oluşturan içbükey yapı düzlemleri yol mekanının sınırlandırılmasında etkindir. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar İçbükey ve dışbükey yapı düzlemleri yol mekanında uzaklıkların azalmasında rol oynar. Görülebilen alan ve yapı yüzeyi sınırlanır Yolu sınırlayan yapı düzlemlerinde ileri geri hareketler ve düşey düzlemler mekanda derinliğin azalmasında ve durağanlık etkisinin artmasında rol oynar. Yapı düzlemlerinde girintiler çıkıntılar düşey düzlemde bölünmeler, balkonlar, çıkmalar vb. Elemanlar mekan derinliğinin artmasında etkili olur. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Yapı düzlemlerinde yatayda ve düşeyde değişik hareketler, farklı malzeme ve renk kullanımı mekanın zenginleşmesinde, çekicilik ve ilginçlik kazanmasında rol oynar. Yapı düzlemlerinde pencere ve kapı alanlarının artması iç ve dış mekan arasında bir bütünleşmenin oluşmasını sağlar. Yapı düzlemlerindeki hareketliliklerle –çıkmalar vb.- belirli yol derinliklerinin güçlendirilmesi ve vurgulanması sağlanabilir. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Enine doğrultuda yapılan bağlantı yapılarıyla yol mekanında farklı derinlikler ve fonlar oluşturulabilir. Aynı malzeme, renk ve mimari yapı nitelikleri yol mekanında derinliği arttırır. Yapı düzlemlerinin kapalı olması yol mekanında enine bir daralma ve itici bir etki yaratır. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Kavşak noktasında aynı yapı malzemesi, renk ve mimarinin hakim olması kavşağın algılanmasını güçleştirir. Yolu sınırlayan yapı düzlemlerinin düşeyde ve yatayda hareketlilik kazanması yol mekanın daha konforlu ve geniş algılanmasında rol oynar. Yol düzleminde yatay doğruların yer alması yol uzunluğunun gerçek boyuttan daha kısa algılanmasına neden olur. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Geniş yol kesitlerinde ağaç, aydınlatma vb. Ögeler kullanımı yolun daraltılması ve ölçek kazandırılması olasılığı verir. Yapı düzlemlerinin üst katlarında geri çekilmeler, hem yol mekanında yükseklik etkisinin azalmasına hem de mekanın daha geniş algılanmasına etki eder. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Yol boyu dar yüksek yapı biçimleri yol mekanında yükseklik etkisinin artmasına neden olur. Yapıda zemin katta geri çekmeler, tek kat ileri çıkmalarla yol mekanında yükseklikler arasında bir kademelenme ve ölçek sağlanabilir. Arkadlarla, saçaklarla vb. Elemanlarla da yükseklikler arasında bir kademelenme sağlanabilir. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar İSTİKLAL CADDESİ mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Piazza Novana mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Meydan mekanını sınırlayan duvar profillerinin düşey doğrultudaki hareketliliği; meydan mekanının değişik nitelikler kazanmasında etkili olur. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

En boy yükseklik ilişkileri Meydan mekanın büyüklüğü ile sıkışık ferah algılanması arasında boyutsal bir ilişki vardır. Meydan mekanındaki eğim veya yükseklik farkları meydan mekanının bütününün algılanmasında etkili olur. Yüksek bölge ile alçak bölge arasında kullanılan ögeler ve sınır elemanlarının özelliklerinde farklılıklar algılanır. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Meydan yol ilişkisi mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Taksim Meydanı mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Taksim Meydanı 1940 mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

Farklı şekilli meydanlarda Merkez aks ilişkisi Merkez dışı ağırlık noktası ve aks ilişkileri Temel form içinde temel forma bağlı bölünmeler Temel form içinde kontrast formlarla bölünmeler mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

Meydan yol katılımının Yol sayısı Meydana katılım yerine göre sınıflandırılması mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

Meydan mekanında peyzaj elemanları kullanımı mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Değişik renk doku ve boyutlara sahip peyzaj ögelerinin meydan mekanında kullanımı; işlev ve yönlenmeye göre belirlenmiş amaçlara bağlı olarak gerçekleştirilebilir. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Açık ortak kullanım alanlarında yeşil elemanın sayılarına ve dizilerine gruplarına bağlı biçimlenmeler gerçekleşebilir. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Alanların sınırlanmasında ağaç sıraları dizileri ve grupları kullanılmaktadır. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

Bu yaklaşım açık alanda bir hareket yönünü vurgular. Karşılıklı iki ağaç sırası veya grupları yer aldıkları alanda bir yol geçit kapı etkisi oluşturur. Bu yaklaşım açık alanda bir hareket yönünü vurgular. mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Ağaç grupları tek ağaç, açık mekan kurgusu mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar Biçimlenmenin belirleyicisi olan asimetrik, doğaya uyumlu, organik, insan ölçeğine yakın boyutların kullanıldığı biçimlere yönelik eğilimlerin oluşturduğu kompozisyonlar mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar

mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar