“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ABLLS Nicky Nükte Altıkulaç
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
BEDENSEL GELİŞİM Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Problem Çözme Becerileri
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
MERHABA.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Motor Gelişim.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
MOTOR GELİŞİM.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
YAYGIN EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
OSB’Lİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEMLER
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin” 2013

HAREKET EĞİTİMİ ve ABA

İÇERİK Hareket Eğitimi Nedir? Niçin Hareket Eğitimi? Hareket Eğitiminin Faydaları Hareket Eğitiminin Amacı Temel Hareketler -Lokomotor Hareketler -Lokomotor Olmayan Hareketler -Manipulatif Hareketler -Denge Hareketleri Hareket Eğitiminde ABA Motor Becerileri Değerlendirme Hareket Eğitimi Programı Hareket Eğitiminde ABA’in Avantajları

HAREKET EĞİTİMİ NEDİR? Hareket eğitimi, kısaca hareketin keşfedilmesi ve üretilmesi olarak tanımlanabilir.

NİÇİN HAREKET EĞİTİMİ? Hareket Eğitimi, dikkat etme, düşünceyi bir noktada toplama gibi temel yetenekleri geliştirmek için kullanılır. Beceri kazanılmasından öte, psikolojik yönden de önem taşımaktadır.

HAREKET EĞİTİMİNİN FAYDALARI Çocuğun problem çözme yeteneğini geliştirir. Benliğini ifade etmesine yardımcı olur. Yaratıcı çözümler aramasına yardımcı olur. Duygusal ve sosyal kazançlar sağlar. İşbirliği kurma yeteneğini geliştirir. Diğer çocukların farkına varmasına yardımcı olur. Koordinasyon ve postür gelişimine yardımcı olur. Çocuğun deneyim ve yaratıcılığının gelişmesine yardımcı olur.

HAREKET EĞİTİMİNİN FAYDALARI Taklit yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olur. Sorumluluk duygusu gelişimine yardımcı olur. Vücudunu tanımasını sağlar. Beden dili, jest ve mimik kullanmalarına katkı sağlar. İhtiyacı olan uyaranları hareket çalışmaları ile M.S.S’ne iter. Hayata bağlanmasına yardımcı olur. Yaşam kalitesini yükseltmekte rol oynar.

HAREKET EĞİTİMİNİN AMACI Hareket eğitimi; paylaşma, hissetme, etkili düşünme ve yeterli hareket tepkileri kazandırmayı amaçlar. Her çocuğun fiziksel çevresi içinde benliğinin, bedeninin, bedenini kullanma kapasitesinin ve hareket unsurlarının farkına varmasını sağlamaya yöneliktir. Çocuğun motor becerilerde yeteneğinin iyi olduğunu bilmesi fiziksel aktivitelerdeki başarısına destek olmaktadır. Aynı zamanda, koordinasyonu, dayanıklılığı, kuvvet ve esnekliği gelişmeyi amaçlar.

TEMEL HAREKETLER LOKOMOTOR HAREKETLER Kişinin kendi çevresinde etkili ve yeterli bir şekilde hareket etmeyi öğrenmesinin temel yönlerinden biri lokomosyondur. Lokomosyonda vücut sabit bir noktadaki yerini değiştirerek uzayda hareket eder. Yürüme,koşma,atlama,sıçrama,hoplama,sekme,tırmanma, kayma gibi becerilerden oluşur.

LOKOMOTOR OLMAYAN HAREKETLER Bu hareketler genellikle durur şekilde ifade edilir.Bununla birlikte diz çökme,oturma,uzanma ve ayakta durma pozisyonlarında yapılır. Örneğin; bükülme,germe,itme,çekme ve salınım gibi

MANİPÜLATİF HAREKETLER Motor manipülasyonda kişi nesnelerle ilişki içindedir,onlara kuvvet uygular ve onlardan kuvvet alır.İtici hareketlerde nesneye kuvvet uygulayarak vücuttan uzaklaştırır. Yuvarlamak,atma,yakalama,fırlatma,zıplatma,vurma ve tekmeleme becerilerinden oluşur.

DENGE HAREKETLERİ Belirli bir yerde bir konumu(pozisyonu)devam ettirme olarak tanımlanır. Yuvarlanmak,emeklemek,sürünmek,duruşlar ve denge becerilerinden oluşmaktadır

HAREKET EĞİTİMİNDE ABA ABA, bilişsel ve davranışçı yaklaşıma dayalı olan, birçok ilke ve öğretim yöntemini kapsayan bilimsel temelli bir disiplindir. Davranışların etkili ve kalıcı bir şekilde edinilmesini amaçlar.

HAREKET EĞİTİMİNDE ABA Hareket eğitimi ile geliştirilmesi hedeflenen becerilerin ediniminde ABA’in öğretim teknikleri kullanılarak daha kısa sürede, etkili ve kalıcı sonuçlar alınabilmektedir.

HAREKET EĞİTİMİNDE ABA Hareket eğitimi ve ABA programı bir bütün olarak yürütülmektedir. Ortak dil kullanımı (yönergeler) Pekiştirme sistemlerinin kullanımı İpucu kullanımı Davranış değiştirme ilkelerinin kullanımı Veri alımı Veri analizi

HAREKET EĞİTİMİ PROGRAMI MOTOR BECERİLERİ DEĞERLENDİRME Hareket eğitimi programı oluşturmak için öncelikle bir değerlendirme yapılmaktadır. Motor Becerileri Değerlendirme Testi ve ABLLS ‘ın* Kaba Motor Beceriler Değerlendirme bölümü uygulanarak çocuğun beceri seviyesi belirlenir ve çocuğa özel program hazırlanır. ABLLS: Assesment of Basic Learning and Language Skills-Temel Öğrenme ve Dil Becerilerini Değerlendirme

HAREKET EĞİTİMİ PROGRAMI Programda hedeflenen beceriler, ABA Programındaki beceriler gibi veri alınarak çalışılmakta ve beceri kazanımı belirli bir ölçüte bağlı olarak takip edilmektedir.

HAREKET EĞİTİMİNDE ABA’in AVANTAJLARI Ölçülebilir Öngörü sağlayabilir Müdahale edilebilir Değiştirilebilir/Manipule edilebilir Kazanılan beceriler daha kalıcıdır Genellenebilir

TEŞEKKÜR EDERİZ…