Organ Nakli Üzerine Dr. Berna ARDA Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik AD Profesörü World Assoc. Medical Law; Vice - President.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Uygulama: Bir kitap olarak HAYATIM
Beni hatırlamak için
Beyin Ölümünde Hukuk ve Etik Vaka Tartışmaları
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Felsefe Haftası.
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
GÖKYÜZÜNDE BİR IŞIKTA SEN YAK ORGAN BAĞIŞI
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
İstanbul Medipol Üniversitesi’nde Etik Kurulları ve Faaliyetleri
Sağlık Hizmetlerine Ulaşım Sınıf 2,
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
Yrd.Doç.Dr. Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Yabancı dil öğrenirken o dilin konuşulduğu ülkenin kültürünü tanımak, Farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin de yabancı dil derslerinde ve ders.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ORGAN BAĞIŞINA DESTEK KAMPANYASI
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Beni hatırlamak için
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
ESKİ ÇAĞDA ETİK.
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
SANAT TARİHİ.
MSİ255 Endüstride İş Sağlığı Şubat – Haziran 09
İslam’da Bilginin Kaynakları
ARAŞTIRMA VE UYGULAMA HASTANESİ ORGAN NAKLİ MERKEZİ.
İLK TÜRK DEVLETLERİNDE DİN
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Bölümü
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
EĞITIM VE KÜLTÜR. Bireylerin toplum için hazırlanmasında şüphesiz kültür aktarımının önemli bir yeri bulunmaktadır.
ORGAN NAKLİNE İLİŞKİN ETİK SORUNLAR
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
ORGAN BAĞIŞI VE ÖNEMİ SAMSUN Atasam Hastanesi. Tedavisi sadece organ ve doku nakli ile mümkün olan hastalıklar, tüm dünyanın olduğu gibi, ülkemizin de.
2 ND INTERNATIONAL THERMAL HEALTHCARE TRAVEL SUMMIT SEPTEMBER 2017 PAMUKKALE UNIVERSITY CONGRESS & CULTURE CENTER PATRONAGE: MINISTRY OF ECONOMY.
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN
ARAŞTIRMADA ETİK YAKLAŞIMLAR
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Böbrek Nakli ve Etik Sorunlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Zinde Eğitim Kurumu İSG Etiği AHMET YİĞİTALP ZİNDE.
İlk Seyahatler-4.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
6.1.4.A Etik ve İnternet Etiği
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Organ Nakli Üzerine Dr. Berna ARDA Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik AD Profesörü World Assoc. Medical Law; Vice - President

Tıbbın çeşitli görünümleri Meslek Zanaat Sanat Alt kültür ….

Gılgamış’ tan yola çıkarak Tarihin en eski yazılı destanlarından, Akad’ca Uruk kralı Gılgamış’ın ölümsüzlüğü arayışının öyküsü

Yakın bir dostu kaybetmek Gılgamış, Enkidu’ yu kaybedince ölümsüzlüğe ulaşmaya çalışır; ama bu çabanın boşuna olduğunu anlar.

Organları yenileriyle değiştirmek 15. yüzyıldan iki aziz; St. Cosmas ve St. Damian

1495, Wellcome iconographic collection

Ya da onarmak..

Ya da başka canlılardan yararlanmak Lyon, 1906 domuzdan insana böbrek aktarımı…

Frankenstein; 20.yy Gılgamış’ı Dr. Victor Frankenstein; hastalıklara son verebilmeyi ve ölümsüzlüğe ulaşmayı istemektedir. Deneylerle yaşamın sırrını keşfeder ve üstün bir insan yaratmaya karar verir. Çeşitli ceset parçalarını bir araya getirip 2,5 m. boyunda bir insan modeli yaratır.

Yaratığın, tanrısına başkaldırısı “Frankenstein” yaratıcının adıdır. Yaratığın bir ismi yoktur. (Boris Karloff, 1931)

Fakat yarattığından memnun kalmayıp kaçar. Yaratık, kendisini yaratanı tanımaktadır ve insanların neden kendinden korkup kaçtıklarını bilmemektedir. Onu bulup, hesap sormak ister. Korku uyandırdığı için toplumdan tecrit edilir. Bir aileyi izlemeye başlar,oradaki sevgiyi görüp kendisini yalnız hisseder.

Yaratıcıya soru “Madem beni sevmeyecektin, beni neden yarattın?" (Mery Shelley;1818 )

Ölümsüzlüğe ulaşmak.. Binlerce yıl önce Gılgamış ancak “büyük bir ad bırakmakla” erişebileceğini anlamıştır.

Bu uzun süreçte gelişen kavramlar insan hakları, hasta hakları, aydınlatılmış onam, beyin ölümü, malpraktis, …

Temel soru; etik Bilimsel ve teknik açıdan yapılması mümkün olan herşeyi gerçekleştirmek ahlaki bulunabilir mi? Değerler nasıl korunabilir? …

Teşekkür ederim