 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
ERK İSG&İK – –
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
Süreç Yönetimi.
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin başarılmasını sağlayacak özel eylemler yaratma ve uygulama ile pazarlama stratejisinin yürürlüğe koyma sürecidir.

Pazarlama uygulamalarında stratejik hususlar Pazarlama stratejileri beklenenden farklı duruma gelebilir. Güdülenen pazarlama stratejisi: firmanın olmasını istediğidir. Firmanın pazarlama planında yer alan planlanmış stratejik tercihleridir. Gerçekleşen pazarlama stratejisi: gerçekte gerçekleşen stratejidir.

Stratejik planlama ve uygulama arasındaki bağlantı  Birbirine bağlı olma Pazarlama planının içeriği nasıl uygulanacağını belirlese de aynı zamanda pazarlama stratejisinin nasıl uygulanacağı pazarlama planının içeriğini belirler.

 gelişme firmanın stratejisi gibi pazarlama uygulaması da çevresel değişkenlerdeki değişimlere uyum sağlamalıdır. çünkü planlama ve uygulama birbirine dolanmıştır. Her ikisi de sürekli olarak diğerine uyum sağlamak için gelişir.

 Ayrılma: orta ve üst düzeydeki yöneticiler stratejik planlamayı yaparken uygulama sorumluluğu genel olarak daha alt yöneticilerin işidir. Üst yönetim genel olarak pazarlama stratejisinin uygulanması ile ilişkili problemleri anlamazlar.

The Separation of Planning and Implementation

Pazarlama uygulamasının elemanları:  Pazarlama stratejisi: -firmanın planlanan pazarlama programı  paylaşılan amaçlar ve değerler: başarılı uygulamanın zamkı  Pazarlama yapısı

The Elements of Marketing Implementation

 Pazarlama yapısı: firmanın pazarlama faaliyetlerinin, otorite hatlarının ve çalışanların bölünmesinin örgütlenmesi metodlarıdır. merkezileşmiş yapı: pazarlama hiyerarşisinin tepesi tüm pazarlama faaliyetlerini ve kararlarını koordine eder ve örgütler. Dağıtılmış yapı: firmanın ön hattı tüm pazarlama faaliyetlerini ve kararlarını koordine eder ve örgütler.

 Sistem ve süreçler: firmanın günlük faaliyetlerini sağlayan bilgi ve iletişim çıktılarını yaratmak için gerekli girdilerin faaliyetleri  Kaynaklar: pazarlama uygulaması sırasında biraraya getirilen somut ve somut olmayan varlıklar  İnsan kaynakları: firmanın insan kaynaklarının kalitesi, çeşitliliği, yetenekleri. -çalışan seçimi ve eğitimi -çalışan değerlendirmesi ve telafisi: Sonuç tabanlı sistem: ölçülebilir, niceliksel standartlara göre çalışanı değerlendirme Davranış tabanlı sistem: öznel, niteliksel standartlara göre değerlendirme

 Liderlik: yöneticilerin çalışanlarla nasıl iletişim kurdukları ve pazarlama stratejisini uygulamak için çalışanlarını nasıl motive ettikleri

 Pazarlama uygulamasına bakış açıları -komutlarla uygulama: üst yönetim pazarlama stratejisini geliştirir ve seçer. -daha kolay karar verilir. -belirsizlik azalır -pazarlama stratejisinin uygulanabilirliğini gözönüne almaz -firmayı stratejisiler ve uygulayıcılar olarak ikiye böler -çalışan motivasyonu problemleri yaratır

 Değişimle uygulama Başarılı uygulamaya yönelik çalışma -emir ve oybirliği arasında denge sağlar. -Planlama ve uygulama arasında ayrılık olabilir. -çalışan motivasyonu iler ilgili problemler çözülebilir. -uygulama ve oluşturma çok zaman alabilir.

 Oybirliği ile uygulama -farklı seviye ve alanlardan yöneticiler biraraya gelerek pazarlama stratejisini geliştirirler ve değerlendirirler. -alt seviyelerdeki yöneticiler de karara katılır. -alt seviyedeki yöneticiler stratejiye ciddi bir motivasyon ve bağlılık gösterirler. -stratejinin tüm firmadaki koordinasyonu sağlanır. -karmaşık, belirsiz, durağan olmayan çevrelerde daha çok başarılı olur. -stratejist ve uygulayıcılar arasındaki sınırları ortadan kaldırır. -firmada açık iletişim gerektirir.

 Örgüt kültürü ile uygulama -pazarlama stratejisi ve uygulaması firmanın vizyon, misyon ve örgüt kültürünün uzantısıdır. -stratejist ve uygulayıcılar arasındaki sınır tamamen ortadan kaldırır. -uygulamayı daha kolay hale getirir. -güçlü örgüt kültürü gerektirir. -yoğun çalışan eğitimi ve sosyalleşmesi gerektirir.

 İç pazarlama pazarlama yaklaşımının firmanın pazarlama stratejisini uygularken çalışanları buna bütünleştirmek, koordine etmek ve motive etmek için kullanmaktır.  Amaçları: -Çalışanların pazarlama stratejisinin uygulanmasındaki rollerini anlamaları ve kabul etmelerinde yardımcı olmak -motive olmuş ve tüketici odaklı çalışan yaratma -dış müşteri memnuniyetini sunma

 Bu yaklaşımda her çalışanın iki müşterisi vardır: iç ve dış müşteri  Eğer iç müşteri strateji hakkında yeterli eğitilmemişse, doğru bilgiye sahip değilse ve uygulamaya motive olmamışsa dış müşterinin de tamamen memnun edilmemesi söz konusu değildir.  Bu yaklaşımda firmadan seviyesinden bağımsız olarak tüm çalışanlara uygulamada görev verilir.

İç pazarlama süreci  Ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma elemanları dış pazarlama ile benzerdir. -iç ürün: uygulama için gerekli olan tüm gerekli değerler, çalışan tutumları, davranışları ile içte satılması gereken pazarlama stratejisidir. -iç fiyat: stratejiyi uygulamak için çalışanın artan çabası ve değişimler -iç dağıtım: pazarlama stratejisinin iç iletişimidir. -iç tutundurma: pazarlama stratejisinin faydaları açısından çalışanın bilgilendirilmesi ve ikan edilmesi

The Internal Marketing Process

Varolan pazarlama performansı beklenen performanstan dört sebepten dolayı ayrılabilir: -pazarlama stratejisi uygun olmayabilir ya da gerçekçi olmayabilir. -uygulama stratejiye uygun olmayabilir -uygulama süreci yanlış yönetilmiş olabilir. -iç ve dış çevre pazarlama stratejisinin geliştirilmesi ve uygulaması arasında değişmiş olabilir.

A Framework for Marketing Control

 Formal olmayan pazarlama kontrolleri yazılı değildir ve çalışan temellidir. -çalışanın kendini kontrol etmesi: çalışan kendi davranışlarını kişisel hedefler koyarak ve sonuçları değerlendirerek yönetir. -Sosyal kontrol: firmadaki standart, norm ve etikle ilişkilidir. -kültürel kontrol: tüm firmanın davranışsal ve sosyal normları

A Hypothetical 3-Month Marketing Implementation Schedule

Finansal değerlendirme süreci  Katkı analizi Belli bir girdiden beklenebilecek çıktı miktarının belirlenmesi analizidir. Brüt kar satış hacminden satılan ürünlerin maliyetini ve pazarlama masraflarını çıkararak bulunur.

 tepki Analizi Bu analiz aşamalı değişimleri söz konusu eder. Amacı pazarlama karmasındaki bir veya birden fazla değişimi temel alan satış hacmi değişimlerini tahmin etmek için doğru katsayılar tahmin etmektir.

Sales Response to Advertising Expenditures