Bilgisayara Giriş Bölüm - 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

AĞ YAPISI İNTERNET AĞLARI.
Görüntü Özellikleri.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İnternete Nasıl Bağlanırız?
Konu : Bili ş im Teknolojilerinin Günlük Ya ş amdaki Önemi.
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bilgisayarım Simgesinin Kullanımı Dosyaların Yönetimi
Bölüm 1: Introductions (Tanıtım,Tanım)
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ & BİLGİ TOPLUMU
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
BİLGİ TEKNOLOJİSİNİN TEMEL KAVRAMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
İŞLETİM SİSTEMİ.
Mimio İle İnteraktif Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
İşletim Sistemleri Ögr.Gör. Abdullah ŞENER.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
YAZILIM.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Denetim Masası Ms. Windows 8.1
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM Ünite : BİLİŞİM OKUR-YAZARLIĞI Konu : Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi Bilgiyi dönüştürme kavramını tanımlar.
EYMİR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ ALAN TANITIMLARI
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Temel Bilgi Teknolojileri
Windows işletim sistemi kişiselleştirmesi nedir? Neden gereklidir?
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
ESKİPAZAR ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Bilgi Teknolojileri Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta.
BİLİŞİM OKUR YAZARLIĞI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -2: İŞLETİM SİSTEMİNDE MASA ÜSTÜ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Araş.Görev. Semih ÇALIŞKAN 2.Hafta
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Sunum transkripti:

Bilgisayara Giriş Bölüm - 1

Ders Hedefi Bilgi Teknolojileri içeren ortamlarda çalışabilmek için gerekli becerileri sağlamak. Öğrencilerin gerekli BT araçlarını tanımasını ve günlük hayatlarında kullanmalarını sağlamak Öğrencileri üniversitelerin teknoloji gereksinimlerini karşılayacak derecede eğitmek Öğrencileri Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki BT konulu yüksek eğitimlere hazır hale getirmek Öğrencilerin analitik düşünce ve problem çözme becerilerini geliştirmek. Bilgisayara Giriş

1.1. Bilişim Bilgi ve teknolojinin birlikte etkin şekilde kullanımı olan bilişim kavramına bilgi teknolojisi veya enformatik de denilmektedir.Bilişim; bilginin bilimsel yöntemlerle bilgisayar ve istatistiksel yaklaşımları kullanarak derlemesi, sınıflandırması, depolanması, işlenmesi ve dolayısı ile en etkin bir biçimde kullanılmasıdır. Bilgisayara Giriş

1.2. Bilişim Toplumu Üretim araçlarına göre toplumların tarihsel gelişimleri incelendiğinde; milattan önce 6000 yıllarına kadar insanlar geçimlerini avcılık ve toplayıcılıkla sağlamaktaydı. Bu tarihe kadar yaşayan toplumlara ilkel toplum denilmektedir. M.Ö. 6000'li yıllarda karasabanın bulunması ile insanlar toprağı işlemeye başlamışlardır. Bu toprağın işlendiği dönemdeki topluluğa ise tarım toplumu adı verilir. 1750 ylında buharlı makinenin icadı ile sanayi toplumu denilen yeni bir toplumsal süreç başlamıştır. Bu süreçte büyük fabrikalar ana üretim elemanı olarak yerini almıştır. 1950'li yıllarda bilgisayarların insan yaşamında kullanılmaya başlanması ile sanayi toplumundaki ana elemanlar değişmiş bilgi ve bilginin işlenmesi ön plana çıkmıştır. İçinde olduğumuz bu sürece ise bilişim toplumu denir. Bilgisayara Giriş

1.2. Bilişim Toplumu Bilgisayara Giriş

1.3. Bilişim Toplumu ve Bilgi BİLGİ: Karar verme durumunda buluna bir kişinin, karşı karşıya bulunduğu belirsizliği giderir nitelikte bir veri(Bilişim Kasım 1994 - 9). BİLİŞİM: Bilgi işlem alnında genellikle bilgisayardan da yararlanarak çalışanların çalışma ve sanayi kesimi (Bilişim Kasım 1994 - 10). Tanımlarda anlaşıldığı gibi bir veri türünü bilişim ise bir alanda çalışan bir kesimi ifade etmektedir. Bilgisayara Giriş

1.4. Bilişim Toplumunda Eğitim Bilişim toplumunda üretilen bilgilerin tamamı hiçbir şekilde öğretilmeyeceğine göre; eğitim sisteminde de, bilişim toplumunda üretilen bilgi artışına bağlı olarak, köklü değişikliklere gidilmesi kaçınılmazdır. bilişim toplumun öncüsü ülkeler, bilgi öğretme/aktarma şeklinde olan geleneksel eğitim sistemlerini değiştirerek bilgiye ulaşma yollarını gösteren öğrenme ve beceri kazandırma merkezli eğitime yönelmişlerdir. Bilgi Toplumunda Eğitim Programlayıcısı, örgün eğitim sürecinde; Sadece anahtar kavramları öğreterek; Öğrencilerin aktif olduğu yöntem ve stratejileri izleyerek, Belirli tutum ve değerleri kazandırarak, Bilişim ve iletişim becerisine sahip, Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini hedeflemektedir. Bilgisayara Giriş

1.5. Bilişim ve İletişim Becerileri Bilişim toplumunun üretken bir üyesi olmayı hedefleyen toplumun tüm bireylerinin temel bilişim okuryazarlığı becerilerine sahip olması gerekmektedir. Aşağıdaki listede Temel Bilişim ve İletişim Becerileri listelenmiştir; 1. Bilgiyi arar, bulur ve uygun olanı seçer.     a. Farklı bilgi kaynaklarını kullanır.     b. Bilgi kaynaklarının güvenilir ve geçerli olup olmadığını kontrol eder.     c. Çoklu arama kriterleri kullanır.     d. Amacına uygun bilgiyi arar, bulur ve istediğini seçer.     e. Bilişim becerilerini kullanacağı bir strateji geliştirir. 2. Amacına uygun bilgi geliştirir.     a. Bilgileri sentezler ve yeni bilgiler elde eder     b. Geliştirdiği stratejileri amaca uygun şekilde uyarlar.     c. Geliştirdiği stratejinin uygulama sürecini değerlendirir. Bilgisayara Giriş

1.5. Bilişim ve İletişim Becerileri 3. Bilgiyi en etkin şekilde sunar.     a. Çıktıların doğru olduğu ve amaca uygun sunumlar hazırlar.     b. Metin, sayı, resim, grafik veya tablo gibi mümkün olduğunca farklı formatlardaki bilgileri kullanarak sunum yapar.     c. Etkili bir sunum için uygun teknolojik ortam ve ürünleri (internet, bilgisayar, projeksiyon, tepegöz, slayt, hologram, video vb.) kullanır. 4. İletişim becerileri geliştirir.     a. Fizikle ilgili konuşmaları dikkatli bir şekilde ve ilgiyle dinler     b. Fizik kavram, terim ve yasalarını içeren makale veya diğer yazılı materyalleri okur ve anlar.     c. Fizikle ilgili iletişimlerinde (sözlü, yazılı, görsel vb.) uygun terminolojileri kullanır.     d. Karmaşık bilgileri açık, anlaşılır ve öz olarak ifade eder. Bilgisayara Giriş

1.5. Bilişim ve İletişim Becerileri 5. Temel bilgisayar becerileri geliştirir.     a. Fizikle ile ilgili uygulamalar için gerekli olan donanım becerilerini geliştirir.     b. Fizikle ilgili yazılımların etkin bir şekilde kullanımı için işletim sistemi becerilerini geliştirir.     c. Fizikle ilgili verileri işlemek ve sunmak için uygun ofis uygulamalarını (kelime işlemci, hesap çizelgesi, sunumcu, veri tabanı, v.b.) kullanır.     d. Fiziğin öğrenilmesi ve öğretilmesi amacıyla geliştirilmiş paket programları kullanır.     e. Fizik alanında bilgiye ulaşma, geliştirme ve paylaşmada gerekli İnternet becerilerini geliştirir.     f. Soyut kavramları somutlaştırmak; pahalı, tehlikeli ve zor olan fiziksel etkinlikleri canlandırmak için basit simülasyon ve animasyonlar hazırlar. Bilgisayara Giriş

1.6. Bilişim Okuryazarlığı Becerileri Bilişim toplumunda tüm bireylerin sahip olması gereken temel bilişim okuryazarlığı TÜBİTAK tarafından yürütülmekte olan İşletim Sistemi Geliştirme Projesi (PARDUS) kapsamında ilk kez kapsamlı olarak şu şekilde tanımlanmıştır. (Kaynak:http://tr.pardus- wiki.org/Pardus:Bilişim_okur-yazarı) Bu beceriler dört grupta toplanmıştır; Temel Beceriler, Masaüstü Becerileri, Kişisel Bilgi Yönetimi ve Ofis Uygulamaları Becerileri, İnternet Becerileri Bilgisayara Giriş

1.6.1. Temel Beceriler Monitörü açıp kapayabilir, iyi görüntü ayarlayabilir. Güç kablosu takılı mı, güç kaynağı çalışıyor mu kontrol edebilir. Fare kullanabilir. Yazıcısının ayarlarını yapıp kullanabilir. Tarayıcısının ayarlarını yapıp kullanabilir. Bilgisayarın çevresel aygıtlarını söküp yeniden takabilir. Yapmak istediği iş için hangi uygulamanın gerekli olduğunu seçebilir. Kendisi için gerekli donanımı seçip alabilir. Disket, CD, DVD, usb disk, usb bellek gibi değişik veri saklama ortamlarını kullanabilir. Gerekli uygulamayı kullanarak CD/DVD yazdırabilir. Bilgisayar teknolojisi kullanılan diğer teknolojileri de kullanabilir, bilgisayarı ile bunların iletişimini sağlayabilir. (cep telefonu, PDA, dijital fotoğraf makinesi, vb.) Bilgisayara Giriş

1.6.2. Masaüstü Becerileri Yazılım kurmayı/güncellemeyi/kaldırmayı bilir. Masaüstü ortamının ne olduğunu, neler yapabileceğini, nasıl özelleştirebileceğini bilir. (duvar kağıdı, saat ayarı, ses ayarı, renkler ve çözünürlük, tema, simgeler, vb.) Dosyaları yönetebilir. Yeni dosya/dizin yarabilir, silebilir. Masaüstünün kopyala/yapıştır/kes özelliklerini kullanabilir. Verilerini değişik ortamlara aktarabilir, saklayabilir, yedekleyebilir. Bir uygulamadan nasıl çıkacağını bilir. Dosyaları arşivlemeyi, sıkıştırmayı ve açmayı bilir. Yardım dosyalarının varlığını bilir, yazılımlar ile ilgili sorun yaşadığında yardım dosyalarını okuyabilir. Disk/disket biçimlendirmeyi bilir. Ağ üzerinden dosya paylaşımını kullanabilir. Çoklu ortam teknolojilerini kullanabilir (ses, video, grafik, radyo/TV. vb.) Bilgisayara Giriş

1.6.3. Kişisel Bilgi Yönetimi ve Ofis Uygulamaları Becerileri Kelime işlemci, sunumcu, hesap çizelgesi, vb. ofis yazılımlarını kullanabilir. Kişisel bilgi yönetimi için ajanda, adres defteri. vb. yazılımları kullanabilir. Bilgisayara Giriş

1.6.4. İnternet Becerileri İnternete nasıl bağlanacağını bilir. Web tarayıcı kullanabilir, web sayfalarında gezebilir, arama motorlarını kullanabilir. E-posta kullanabilir. İnterneti sadece bilgi/eğlence değil hayatı kolaylaştırmak için kullanır (bankalar, yemek sepeti, vb.) Bazı uygulamalar için eklenti (Plug-in) gerektiğinde onları kurabilir. İnternetten dosya indirebilir. Başka bir bilgisayara bağlanıp kullanabilir. Dosya paylaşımı yazılımlarını kullanabilir. Görsel hazırlayıcılar ile kendi web sayfasını hazırlayabilir ve düzenleyebilir. Bilgisayara Giriş

1.7. Bilişim Toplumunda Yapılması Gerekenler  TÜBİTAK-PARDUS projesi kapsamında belirlenen bilişim okuryazarlığı becerileri iyi bir başlangıçtır. Bu beceriler zamanla gelişebilir. Zorunlu eğitim süresince tüm bireyler bu becerilerle donatılacak şekilde eğitim sisteminde değişiklik yapılması bilişim toplumunun gereğidir.      Hiçbir ülke tarım, sanayi ve bilişim toplumunun gerekliliğini yerine getirmediği sürece diğer toplum sürecine tam olarak geçiş yapamaz. Yani tarım toplumundan bilişim toplumuna doğrudan geçiş mümkün değildir. Bilişim toplumuna geçebilmek için sanayi toplumu birikimine sahip olmak ön koşuldur.      Türkiye’de bazı kurum ve bölgeler tarım toplumu özelliğini gösterirken çoğu kurum ve bölgeler sanayi toplumu sürecini henüz tamamlayamamış durumdadır. Buna rağmen azda olsa TÜBİTAK (Vizyon 2023), Üniversiteler (e-uygulamalar), DPT (e-Dönüşüm Türkiye), telekomünikasyon kurumu (e-imza), Bilişim Dernekleri ve diğer resmi-özel kurumlarımız bilişim toplumu olma yönünde önemli çalışmalar yapmaktadır. Bilgisayara Giriş

1.7. Bilişim Toplumunda Yapılması Gerekenler Türkiye’de geliştirilen bilişim uygulamalarından birçoğu uluslararası standartlardadır. Ancak bu bireysel uygulamalar Türkiye’yi ulusal anlamda bilişim toplumuna taşımaktan uzaktır. Türkiye, her üç toplumun da özelliklerini taşımaktadır. Normal sürecindeki toplumsal gelişim hızı ile bilişim toplumuna geçilmez. Bilişim toplumuna geçiş; kararlı, bilinçli, tutarlı ve iyi planlanmış olan uzun vadeli uygulamalarla mümkündür. Bilgisayara Giriş

1.8. Bilişim Teknolojisi Teknoloji ile insan günlük yaşamında sürekli olarak karşı karşıya kalmaktadır. İnsanlar yaşadığı evden bindiği otomobile, oturduğu sandalyeden yattığı yatağa kadar teknolojinin geliştirdiği ürünler kullanmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte insan yaşamında büyük kolaylık sağlanmıştır. Örneğin, telefonun icad edilmesiyle, dünyanın çeşitli yerlerdeki insanlar diğer insanlarla istediği an rahatlıkla konuşabilmekte, uzay araçlarının icadıyla uzaya aylarca sürebilecek yolculuk bir günde tamamlanabilmektedir. Saatler süren çok büyük hesaplamalar, bilgisayar ortamında çok kısa bir süre içinde yapılabilmektedir. teknoloji alanındaki hızlı gelişmeleri sayesinde insan hayatının her alanında büyük değişme ve gelişmeler yaşanmıştır. Bilgisayara Giriş

1.8. Bilişim Teknolojisi Bilgisayara Giriş

1.8. Bilişim Teknolojisi Bilgisayara Giriş

1.8. Bilişim Teknolojisi Bilgisayara Giriş