OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Cesar Group Kasım 2013.
GRUP MUAFİYETİ VE GARANTİ
İstanbul /Tüyap Kongre Merkezi
Motar Motorlu Araçlar Oto Bakım Servisi ve San. A.Ş. SOS Motar Motorlu Araçlar Oto Bakım Servisi ve San. A.Ş.1969 yılında sizlere hızlı, ekonomik ve güvenli.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
Burak BÜYÜKKUŞOĞLU* Rekabet Başuzmanı Rekabet Kurumu
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Biyosidal Ürünlerin İmalat Yerleri Hakkında Taslak Yönetmelik
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Standardizasyon.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
İnterofis tercümanlık merkezi İNTEROFİS’TE YAPTIRACAĞINIZ HER DİLDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ ÇEVİRİ, «YEMİNLİ ÇEVİRİ BÜROSU TÜZEL KİŞİLİK MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI»
İnterofis tercümanlık merkezi İNTEROFİS’TE YAPTIRACAĞINIZ HER DİLDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ ÇEVİRİ, «YEMİNLİ ÇEVİRİ BÜROSU TÜZEL KİŞİLİK MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI»
İnterofis tercümanlık merkezi İNTEROFİS’TE YAPTIRACAĞINIZ HER DİLDEKİ YAZILI VE SÖZLÜ ÇEVİRİ, «YEMİNLİ ÇEVİRİ BÜROSU TÜZEL KİŞİLİK MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI»
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Temel Prensipleri
Sunum transkripti:

OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME 22.09.2014 YEDEK PARÇA – TEDARİKÇİ – SERVİS SERTİFİKASYON ( BELGELENDİRME ) ÇALIŞMALARI Kapsam Temel Faydalar Süreçler

KAPSAM Sigorta şirketleri, doğrudan (anlaşmalı) ya da dolaylı olarak (anlaşmasız) tamirhanelerden hizmet almaktadır. Sigorta şirketleri, doğrudan yedek parça tedarikçilerinden temin etmek suretiyle ya da dolaylı olarak tamirhanelerce temin edilen yedek parçaları kullanmaktadır. 2005/4 Blok Muafiyeti Tebliği ile orijinal parçanın tek kaynağı ana üretici veya distribütör olmaktan çıkmış, eşdeğer parçanın ise temel esasları belirlenmiştir. Blok Muafiyeti Tebliği ile oluşturulan altyapı maliyetlerin düşürülmesinde etkin kullanılabilmelidir. Trafik Sigortası Genel Şartları eşdeğer parça kullanımını serbest kılmaktadır. Dar kapsamlı kasko poliçelerinde de eşdeğer parçalar kullanılabilmektedir. Doğrudan Tazmin Sistemi ile yedek parça ve tamirhane hizmet kalitesi önemini arttıracaktır. Destek Hizmetleri Yönetmeliği ile sigorta şirketlerinin hizmet sağlayıcılar üzerindeki denetim ve yükümlülükleri gündeme gelecektir. Bu bağlamda; KALİTE DENETİMİ VE SERTİFİKASYON ( BELGELENDİRME ) SÜREÇLERİ ÖNEMİNİ HER GEÇEN GÜN BİRAZ DAHA ARTTIRMAKTADIR !

KAPSAM Tamirhaneler Yedek parçalar Yedek parça tedarikçileri SERTİFİKASYON (BELGELENDİRME) NEDİR ? Sertifikasyon, akredite ve/veya akredite olmayan kuruluşlarca yapılan belgelendirme işlemidir. Kişinin, bilgi gerektiren herhangi bir konuda niteliğini gösteren belge sertifikadır. Konu yedek parça gibi bir Ürün olduğunda; ürünün standartlarına (spesifikasyonlarına) uygun olduğunu gösteren belgedir. Konu tamir gibi bir hizmet olduğunda ise sertifikasyon, hizmetin kalite standartlarına uygun yapıldığını göstermektedir. Oto kaza sigortalarında, hasar süreçlerinde üç ana konuda sertifikasyon ihtiyacı doğmaktadır: Tamirhaneler Yedek parçalar Yedek parça tedarikçileri

KAPSAM TAMİRHANE SERTİFİKASYONUNUN AMACI Tamirhanelerin uluslar arası kabul görmüş standartlara göre belgelendirilmesi ve veri tabanına girmesi Oto tamir sektörünün kurumsallaşması Tamirhanelerin bilimsel kriterlere göre tercih edilmesi Tamirhanelerin sürekli gelişimi Haksız rekabetin önlenmesi Verimliliğin artması suretiyle maliyetlerin azaltılması Kalite odaklı çalışılarak kaliteli hizmetin oluşturulması Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının arttırılması

KAPSAM TAMİRHANE SERTİFİKASYONUNA KONU HİZMETLER vb… Kaporta Boya Şasi onarımı Tesis ve ekipman yeterliliği Personel yeterliliği ve yetkinliği Müşteri karşılama, bilgilendirme Otopark, giriş, çıkış, müşteri bekleme alanları vb…

KAPSAM YEDEK PARÇA SERTİFİKASYONUNUN AMACI Yedek parça kalitesinin, uygun laboratuarlarda tespiti ve belgelendirilmesi Orijinal ve eşdeğer parçaların belirlenmesi Haksız rekabetin önlenmesi Yedek parça kalitesinde sürekliliğin sağlanması Orijinal ve eşdeğer parça temininde rekabetin artması ile maliyetlerin düşmesi Yerli üretim yedek parçaların kalite belgelendirmesi ile tüketiminin artması Ülke ekonomisine katkı sağlanması Oto yan sanayi sektörü ve sigortacılık sektörüne duyulan güvenin ve müşteri memnuniyetinin artması

KAPSAM SERTİFİKASYONA KONU YEDEK PARÇALAR Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan taslak yönetmelikte aşağıdaki parça gruplarının sertifikasyona tabi olacağı ön görülmektedir: Ön-arka tamponlar, tampon demirleri, paneller Ön-arka çamurluklar Motor kaputları Aydınlatma ekipmanları Klima ve motor radyatörleri Ön-arka kapı, bagaj kapağı vs.. Jantlar, panjurlar Yukarıda sıralanan parça grupları, oto kaza sigortalarında, hasar süreçlerinde yoğun kullanılmakta ve hasar maliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

KAPSAM YEDEK PARÇA TEDARİKÇİ SERTİFİKASYONUNUN AMACI Yedek parça tedarik firmalarında kalite standartlarının belirlenmesi ve kontrolü Tedarikçi seçiminde asgari standartların belirlenmesi Haksız rekabetin önlenmesi Tedarikçi firmaların kalitesinde sürekliliğin sağlanması Toplam kalitenin yükseltilmesi yoluyla hizmet seviyelerinin sürekli iyileştirilmesi Müşteri memnuniyeti

Tamirhane Sertifikasyonu TEMEL FAYDALAR Tamirhane Sertifikasyonu HİZMET KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ SİGORTACILIK SEKTÖRÜNE DUYULAN GÜVENİN ARTMASI ETKİN MALİYET YÖNETİMİ Yedek Parça Tedarikçi Sertifikasyonu Yedek Parça Sertifikasyonu

TEMEL FAYDALAR HİZMET KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ Kalite sertifikasyon çalışmaları neticesinde; kalite belgeli hizmet sağlayıcılar, sunacakları hizmetleri yüksek kalite prensibini gözetmek durumunda olacaklardır. Ayrıca destek hizmetleri yönetmeliğinin yürürlüğe alınması ile birlikte, söz konusu hizmet kalitesi sigorta sektörü tarafından da etkin bir şekilde takip edilecektir. SİGORTACILIK SEKTÖRÜNE DUYULAN GÜVENİN ARTMASI Sigortacılık sektörü; kalite denetim çalışmaları ve bu çalışmaların aktif her platformda tanıtımı neticesinde, tüketiciler nezdinde güvenini pekiştirebilecektir. ETKİN MALİYET YÖNETİMİ Kaliteli özel tamirhanelerin ve kaliteli eşdeğer parçaların tespit edilmesi ve geliştirilmesi, özellikle yetkili tamirhanelerin ve distrübutörler tarafından sağlanan yedek parçaların yüksek maliyetlerine karşı sigorta şirketlerinin ve müşterilerinin tercihi sonucunda maliyet kontrolünü sağlayabilecektir.

SÜREÇ Hazine Müsteşarlığı ve Türkiye Sigortalar Birliği konuyla ilgili çalışmalarını ve karşılıklı görüşmelerini sürdürmektedirler. İlgili mevzuat ve belgelendirme esasları bu çalışmalar neticesinde belirlenecektir. Ayrıca doğrudan tazmin sistemi ve destek hizmetleri yönetmeliği de üzerinde çalışılan diğer konulardır. Tüm bu gelişmelerin ışığında; sigorta şirketleri de gerekli düzenlemelerini yapacaklardır.

Teşekkürler