BİYOLOJİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

T.C. M.E.B. TEVFİK İLERİ İMAM HATİP LİSESİ ÖSS İÇİN BİYOLOJİ 30 Aralık 2008 Fatma KUTLUYUVA 1/22.
YGS ANALİZİ Bu sunumda aklınıza takılan noktalar varsa lütfen
YGS ANALİZİ Bu sunumda aklınıza takılan noktalar varsa lütfen
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
3D DEFTER VE SES.
YGS & LYS İPUÇLARI.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
YGS ANALİZİ UFUK KODAMAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÇÖZDÜĞÜNÜZ HER SORUNUN DOĞRU ÇIKMASI İÇİN;
YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı,2010 da başlıyor! YGS,Yükseköğretime Geçiş Sınavı Rehberi YGS,Yükseköğretime.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Matematik Dersine Nasıl Çalışmalıyız??
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
SAYISAL DERSLERE NASIL ÇALIŞMALI ?
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
Yerleştirme Sistemindeki
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
D.G.S. DİKEY GEÇİŞ SINAVI REHBERİ
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Yeni YGS - LYS Sınav Sistemi. Özetle yeni sınav sistemi 1- Geçmiş yılların ÖSS'si ve ÖYS'si gibi bu sınav sistemi de temelde 2 aşamada gerçekleşiyor.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
YGS YÜKSEKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI LYS LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI.
YGS TESTLERİNDE YERALAN SORULAR ZORLUK DÜZEYLERİNE GÖRE 5’E AYRILMAKTADIR.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
YGS-LYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ. HOŞ GELDİNİZ.
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
Her Noktada Maviokul.com YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
Her Noktada Gölge Okul… Birikim Dersaneleri YGS - LYS YGS - LYS Üniversiteye Giriş Sistemi Birikim Eğitim Kurumları 2009.
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
ETKİLİ TEST ÇÖZME STRATEJİLERİ
ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAV SİSTEMİ
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YGS ve LYS.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunusu
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS2018). TEMEL YETERLİLİK TESTİ (ZORUNLU) ALAN YETERLİLİK TESTİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

BİYOLOJİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Yeni uygulanan ÖSS’de, iki farklı “Fen Bilimleri” testi yer almıştır Yeni uygulanan ÖSS’de, iki farklı “Fen Bilimleri” testi yer almıştır. Her iki testte de, 8’er adet Biyoloji sorusu sorulmuştur. Sorularının, daha çok Lise - 1 konularından gelmesi beklenen “Fen Bilimleri - 1” testi, beklentilere yakın olarak uygulanmış olup; 5 soru Lise - 1 konularından, 1 soru Lise - 2 konularından, 2 soru Lise - 3 konularından gelmiştir.

Bu testin sorularının; “Sayısal”, “Eşit Ağırlık”, “Sözel” puan türlerinden hazırlanan, bütün adaylar tarafından cevaplandırılacak olması göz önüne alındığından, “temel kavramların” sorgulanması, “mantık ve yorum” ilişkileri kurma ve bunları ölçme tipinden oluşacağı bekleniyordu.

Ancak, 2006 ÖSS’deki “Fen Bilimleri - 1” testi sorularının, neredeyse tamamının, temel Biyoloji bilgilerini sorgulayıcı, hatta bir - iki tanesinin ayrıntılı düşünmeyi gerektirici tipten olduğunu söyleyebiliriz.

Genel olarak, Lise - 2 ve Lise - 3 konularından soruların gelmesi beklenen “Fen Bilimleri - 2” testi, aynen beklendiği gibi uygulanmış olup, 8 sorunun 4 adedi Lise - 2 konularından, 4 adedi ise Lise - 3 konularından gelmiştir. Bu test, belirtildiği gibi, çoğunlukla bilgi ölçen sorulardan oluşmuştur. Bu testin soruları, sadece “Sayısal” puan türünden hazırlanan adaylara yöneliktir.

Şimdi ise, yeni ÖSS’de “Biyoloji sorularının” bulunduğu testleri, ayrı ayrı ele alalım ve bazı değerlendirmeler yapalım.

FEN BİLİMLERİ - 1” TESTİ

Bu testteki Biyoloji soruları, 2006 sınavında biraz bilgi merkezli çıkmış olsa da, şimdiye kadarki ÖSS’lere benzer bir biçimde olup ve çoğunlukla Lise - 1 konularını kapsamış ve kapsayacaktır. Bunun için, bu testte bulunacak sorular; açıklanan “öncüller”, ilgili “deneyler”, verilen “şekiller” kullanılarak sonuca gidilebilecek nitelikte olacaktır.

Ancak, bazı sorular, ayrıntı içeren tipte (2006 ÖSS’nin Fen - 1 testindeki “çaprazlama” sorusu gibi), veya yeni bir deneyi ve olayı işliyor olabilecektir. Bundan dolayı da, böyle bir - iki soru zor sayılabilir.

Yorumlama yeteneğini ve mantık gücünü geliştirmiş her aday, sadece temel Biyoloji bilgilerine sahip olsa bile, bu bölümdeki sorulardan en az 5 - 6 tanesini doğru olarak cevaplayabilir. Ancak, sorular çok dikkatli okunmalı ve vurgulara önem verilmelidir.

Soruların uzun anlatımlı ve şekilli olması, sizi yıldırmamalı ve şartlandırmamalıdır. Çünkü, açıklamalar ve şekiller, sorunun çözümü için gereken ön bilgileri içermektedir.

ÖSS’deki “Fen Bilimleri - 1” testinin, Lise - 1 (ortak görülen dersler) konularıyla ilgili sorulardan oluşacağı açıklanmış olsa da, bu durum kesinlik göstermeyebilir. Çünkü, eski yıllarda da Sözel ve Eşit Ağırlık adayları Lise - 2. ve Lise - 3. sınıflarda Biyoloji dersi okumadıkları halde, ÖSS’de bu konularla ilgili çok miktarda soru gelmiştir. Nitekim, 2006 ÖSS’de de bu durum yaşanmıştır. Birinci bölümdeki, “çaprazlama”, “adaptasyon” ve “insan vücudu” konularıyla ilgili olan üç soru, Lise - 1 konularından değildir.

Bu durumda, “Fen Bilimleri - 1” testini, Lise - 2 ve Lise - 3 konuları açısından da değerlendirmemiz gerekmektedir. En fazla bir veya iki soru, İlköğretim Fen Bilgisi temeline dayandırılarak sorulabilir.

“FEN BİLİMLERİ - 2” TESTİ:

Bu testteki Biyoloji sorularının, 1999 yılına kadar uygulanan ÖYS’lerin formatında olacağı ve çoğunlukla Lise - 2 ve Lise - 3 konularını kapsayacağı söylenebilir. Bunun için; bu testi oluşturacak sorular; hem yorum gücünü ölçen (2006 ÖSS’nin Fen - 2 testindeki “botoks” sorusu gibi), hem de “alan” bilgilerini yoklayan tipte olacaktır.

Bu tür bilgi ağırlıklı soruların doğru cevaplanabilmesi için, yeterli Biyoloji birikiminin olması, yani lise müfredatındaki bütün Biyoloji konularının öğrenilmiş olması gerekmektedir.

Lise - 1. sınıfın Biyoloji konuları, “Fen Bilimleri - 2” testi için de gereklidir.

SORU : Biyoloji dersinden, daha başarılı olabilmek ve soru kaçırmamak için, nasıl bir çalışma yöntemi izlenmelidir?

Biyolojiden; eski ÖSS’lerde çıkmış ve yeni ÖSS’nin “ortak dersler” bölümünde çıkabilecek soruların tamamı, az bir çalışma ve fazlaca dikkat gösterildiği zaman “rahatlıkla” çözülebilir. “alan dersleri” bölümünde gelecek soruların ise; edinilen bilgilerin, yorum ve mantık süzgecinden geçirilmesi sayesinde çözülebileceği unutulmamalıdır. Bunun için; konuların çalışılmasından sonra, o konuyla ilgili “bol miktarda” ve “ÖSS niteliğinde” sorunun çözülmesi gerekir. .

Konulara çalışırken, yeni ÖSS için hazırlanmış kitap ve dergiler kullanılmalıdır. Biyoloji konuları çabuk unutulabildiğinden, kısa aralıklarla tekrarlar yapılmalı; tekrar yaparken ise, o konuyla ilgili soruları çözmeye öncelik verilmelidir. Çözülemeyen sorularla ilgili konular, tekrar gözden geçirilmeli ve varsa bilgi yetersizliği giderilmelidir. Konu tekrarlarında, özet konu anlatımlı kaynakların kullanılması, zaman kaybını önleme açısından avantaj sağlayabilir.

Soru çözümünde ise; daha önceki yıllarda çıkan ÖSS ve ÖYS sorularının çözülmesi, yeni ÖSS’de çıkabilecek soru tiplerinin anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Aynı zamanda soru çözerken, yorum yapabilme yeteneğinizin de gelişmesi sağlanmış olur.

Ayrıca, ÖSYM tarafından, soruların seçiciliğini artırmak için çeşitli yollar denenmektedir. Bazen seçenekler ona göre düzenlenmekte, bazen çeldiriciler “A” seçeneğinde bulunmakta, bazen de vurgu yapılması ve altı çizilmesi gereken yerler dikkatten kaçırılmaktadır.

Sonuç olarak, her aday kendi çalışma yöntemine uygun bir plan belirleyip, konuları özümleme yaparak (kendileştirerek) bitirmeli ve bütün konuları gözden geçirmelidir. Biyoloji dersine çalışmayı “son günlere bırakırım” düşüncesi çok yanlıştır ve sınavda yapılabilecek soru sayısını azaltacaktır.

ÖSS’de 1,5 milyon civarında insan, tek bir sınavla ölçüldüğünden ve çoğu aday elenmek zorunda kaldığından, bir soru fazla yapmanın, hatta 0,25 net öne geçmenin önemi unutulmamalı ve Biyolojiye ona göre ilgi gösterilmelidir.

“Canlıların Çeşitliliği ve Sınıflandırılması” konusunda, canlı gruplarının özelliklerini ayrıntılı olarak bilmeye gerek yoktur. Ancak, bu ana başlık altında bulunan, “bakteriler” konusunun her yönü ve “virüsler” konusu ayrıntılı olarak bilinmelidir.

2008 ÖSS de biyoloji konu dağılımları

BİYOLOJİ 1 KONU    SORU HÜCRE    1 CANLILARDAKİ ETKİLEŞİM VE EKOLOJİ    4 BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ   1 HÜCRE BÖLÜNMESİ    1 SOLUNUM   1

BİYOLOJİ 2    KONU    SORU FOTOSENTEZ    1 KALITIM VE EVRİM    2 SİNDİRİM SİSTEMİ    1 SİNİR SİSTEMİ VE ENDOKRİN SİSTEM   1 BİLİMSEL YÖNTEM    1 CANLILARIN TEMEL BİLEŞENLERİ   1 SOLUNUM    1