SERTİFİKASYON PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FUTBOL Hazırlayanlar:Ufuk DEMİREL Serhat TOSUN NO:364,158 SINIF:6/C
Advertisements

TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
HAKEMLERİN RESMİ EL İŞARETLERİ
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
FUTBOL GELİŞTİRME MERKEZİ Coca Cola Akademi Ligleri 2008 – 2009
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
FUTSAL.
Hadi bir futbol kulübü kuralım....
FUTBOL VE KURALLARI.
AMATÖR LİGLERDE UYGULANACAK ESASLAR
Sivasspor Kulübü Reklam ve Sponsorluk Alanları. Sivasspor Kulübü Reklam ve Pazarlama Direktörlüğü Gültepe Mahallesi Erzincan Karayolu Sivasspor Vali Lütfullah.
ALESSANDRO DEL PIERO. 9 Kasım 1974 Traviso İlk kez 21 yaşında İtalya Milli Takımı’nın formasını giyen Del Piero, milli takım kariyerinde şu ana kadar.
“Ne olacak bu Fener’in hali” diye düşünenler için Fenerbahçe Nasıl Kurtulur Procesi Fenerbeyli Esatbahçe’den Enfes Bir Proce Daha… 2010.
Neler Var ? Şimdi Neredeyiz? 2020’ de Neler Olacak?
Mustafa Kemal Atatürk. Mustafa Kemal Atatürk Futsal Nedir ? Futbol Salona Girdi “Futsal” Oldu.
TEKNOLOJİNİN GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ YERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
TÜRKİYE MASA TENİSİ FEDERASYONU
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
FUTBOLDA TEKNOLOJİK YAKLAŞIMLAR VE FARKLI ANTRENMAN UYGULAMALARI
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
2011 FIFA U-17 DÜNYA KUPASININ YANSIMALARI Ercan ERTEMÇÖZ Teknik Direktör 13 Şubat 2012 TÜFAD – İZMİR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
İletişim Araçları.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
EURO 2008 TÜRK MİLLİ TAKIMININ TEKNİK ANALİZİ
UEFA tebrik eder Silivri, Türkiye Jørn West Larsen.
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
TÜFAD SERTİFİKA PROGRAMLARI SERİSİ/3 İZMİR 29 Nisan 2013 KULÜP GENÇLİK GELİŞTİRME MERKEZLERİNİN İDEAL YAPILANMASI Sunan Prof. Dr.Mustafa Ferit ACAR.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
ÖLÇEMEDİĞİN DEĞERLERİ YÖNETEMEZSİN
E-postanın nasıl kullanılır?
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
Gesture – Based İnterfaces
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
EMİNE DİLAVER NİSA GÜRBÜZ.  Pekin aralarından 2008 yaz olimpiyatları ve parlimbik oyunlarında da olduğu pek çok spor etkinliğine ev sahipliği yapmıştır.1990.
Türkiye’de sporun başlangıcı ve gelişimi
ONLARDA ÇOCUKTU.
HAZIRLIYAN NEHİRCAN AKAR 5/G.
AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU ( ). AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU AMATÖR LİGLERDE UYGULANACAK ESASLAR AMATÖR TAKIMLARDA YAŞI BÜYÜK FUTBOLCU
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR OYUNLARI VE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
ETMD LİGİ NEDİR ? Her yıl Mart-Mayıs aylarında İstanbul’da düzenlenen kurumsal şirket çalışanlarının katılımıyla, hizmetleri ve katılımcı kitlesiyle Türkiye'nin.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
Sporlar Voleybol Futbol Basketbol Tenis. Spor İle İlgili Bilgi Öğrenmek İçin Evet’e Basın Çıkmak İçin HAYIR’A BASIN.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
SEZONU AMATÖR FUTBOL LİGLERİ UYGULAMALARI TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU.
BİT’İN TEMEL KAVRAMLARI
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
BİYOGRAFİ NEDİR? Hikmet SIRMA.
ETMD LİGİ NEDİR ? NEDEN ETMD LİGİ ?
Oyun Kuralları Değişiklikleri
Futbol Yönetim Sistemi
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HAZIRLAYAN AHMET KÜÇÜK
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
Kural - 6 Diğer Hakemler.
Futbol 11’er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır. Oyunun amacı, topu rakip kaleye sokmaktır. Topu elle ve kolla oynamak.
Kural – 1 Oyun Alanı.
Kural – 11 Ofsayt.
Basketbol Eyüp Yurtbay rekreasyon
Futbolda en çok karşımıza çıkan kurallar
Sunum transkripti:

SERTİFİKASYON PROGRAMI “FUTBOL’DA TEKNOLOJİNİN KULLANIMI” Serhat GALİMANE - UEFA Lisanslı Antrenör Nadir ARIKAN - UEFA Lisanslı Antrenör

FUTBOL ve TEKNOLOJİ “Değişmeyen tek şey, değişimin kendisidir.” HERAKLEITOS

Futbol topu üretimi, Forma üretiminde Nano-teknolojiden yararlanılması, Kramponların son teknoloji ile üretilmesi, Hakemlerin kullandıkları bayraklar, kulaklıklar, ışıklı değişim tabelaları, Maç sırasında istatistiklerin tutulması ve onların sunumu, Gelişen slow motion (ağır çekim) kameraları, Gol çizgisi teknolojisi … vb.

Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

1-PROFESYONEL SCOUT SİSTEMLERİ Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 1-PROFESYONEL SCOUT SİSTEMLERİ

 Gün geçtikçe futbol organizasyonları daha fazla insanlara ulaşmaktadır ki, bunun en önemli nedeni uydu yayınları, internet ağlarının gelişimi ve fiber optik kablolu iletişimin artmasıdır. Her gün insanlar dünyanın neresinde oynanırsa oynansın saniyelerle ifade edilen zaman diliminde, birçok futbol organizasyonuna ulaşmanın mutluluğunu yaşamaktadırlar.

Kablosuz yayın sistemlerinin gelişimi, Televizyon ve internet yayınları gibi futbolda ayrı bir sektörel yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Dünyaca ünlü İtalyan firması olan Wyscout firmasına ait, dünya futbol liglerinin maç ve oyuncu görüntülerinin depolandığı platform.

RAKİPLER BÜYÜTEÇ ALTINDA (Bate Maçı Öncesi Yapılan Haber) Fenerbahçe'de yeni bir uygulama başlıyor. Sarı-Lacivertli futbolcuları bilgilendirmek için Avrupa Ligi'ndeki rakipleri BATE ve muhtemel rakipler Napoli ile Plzen'in analizleri yapılacak. Görüntülü analiz için dünyaca ünlü takımların kullandığı Wyscouth programı kullanılacak. Bu program dünya üzerindeki tüm takımlar hakkında istatistik bilgisi, takım formasyonlarıyla ilgili görüntülü analizler ve futbolcuların bireysel özelliklerini içeren unsurları barındırıyor. Bu program sayesinde özellikle BATE ve Plzen gibi ligleri çok fazla takip edilmeyen takımlara hakkında daha rahat ve doğru bilgi sağlanabiliyor. Böylece hem teknik heyet bu takımlara karşı strateji geliştirirken rahat olacak hem de futbolcular rakiplerini görsel olarak tanıyabilecek. Teknik heyet bu sistemi çoğunlukla futbolcularına rakip oyuncuları daha iyi tanıtmak için kullanıyor. www.wyscout.com

2-TOP ve OYUNCU HAREKETLERİNİN TAKİBİ Konu Başlıkları: 2-TOP ve OYUNCU HAREKETLERİNİN TAKİBİ 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

Futbol sahası olarak bilinen geleneksel stadyumlar, bilgisayar ve elektronik sistemlerin gelişimi ile birlikte, akıllı stadyumlara dönüşmektedirler. Antrenman bilimciler, yeni futbol sistemlerini bilgisayar ortamlarında maç analizleri yaparak geliştirmeye çalışmaktadırlar. Yeni kamera sistemleri, skorboardlar bilgisayar sistemleri ile birlikte  cep telefonu aracılığı ile hizmete sunulmaktadır. Oyuncu ve Top Hareketlerinin Takibi

3-BİLGİSAYAR OYUNLARI ve GERÇEKLE İLİŞKİSİ Konu Başlıkları: 3-BİLGİSAYAR OYUNLARI ve GERÇEKLE İLİŞKİSİ 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

Futbolun bilgisayar oyunları artık gerçeklerini aratmayacak şekilde milyonlarca insanın kullanımına sunulmaktadır.

4-PİERO TEKNOLOJİSİ Konu Başlıkları: 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları 4-PİERO TEKNOLOJİSİ

ANCAK %100 KARAR VEREMEZSİNİZ !!! Ülkemizde futbol maçlarını uzun süredir Lig TV'den takip ediyoruz. Lig TV'nin son birkaç senedir kullandığı "Piero" sistemine dikkat etmişsinizdir. Maç sonrasında pozisyonların tekrarları üzerinden neredeyse milimetrelik hassasiyette ölçümler yaparak ofsayt, topun çizgiyi geçmesi gibi kritik anlarda son sözü söyleyen bir yazılım. Piero 2004 yılında BBC için Red Bee Media tarafından geliştirilmiş bir yazılım. Televizyondan gelen 2 boyutlu görüntüleri, oluşturduğu sanal saha üzerinde 3 boyutlu bir hale çevirebilen Piero, bu sayede çoğu pozisyonda tartışmaların karar mercii oluyor. ANCAK %100 KARAR VEREMEZSİNİZ !!! 1980’li yıllardaki Fenerbahçe-Beşiktaş VİDEOYU İZLE ! 1966 Dünya Kupası Finali İngiltere-Almanya Fakat son nokta Piero değil. Geçtiğimiz aylarda FIFA, 2022 Dünya Kupası'na ev sahipliği yapacak ülkeyi seçti. Finalistler arasında yer alan Japonya, verdiği dosyada 2022 Dünya Kupası'nı holografik olarak stadlarda yayınlayacağını taahhüt etmişti. Bu yayınlama düz bir yüzeyde "Star Wars" tarzı holografik yayın değildi aynı zamanda; gerçek boyutlu oyuncuları gerçek boyutlu sahalara yansıtmaktan bahsediyordu Japonlar. Buna rağmen FIFA 2022 için yaz aylarına rağmen (50 °C) KATAR’ı seçti.

5-GOL ÇİZGİSİ TEKNOLOJİSİ Konu Başlıkları: 5-GOL ÇİZGİSİ TEKNOLOJİSİ 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

40 sn’den sonrası 40 sn’den sonrası 40 sn’den sonrası 40 sn’den sonrası

6-TEKNOLOJİNİN FUTBOL’A FARKLI YAKLAŞIMLARI Konu Başlıkları: 6-TEKNOLOJİNİN FUTBOL’A FARKLI YAKLAŞIMLARI 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

Teknolojinin Futbol’a Farklı Yaklaşımları :

7-ANTRENMAN ANİMASYON PROGRAMLARI Konu Başlıkları: 7-ANTRENMAN ANİMASYON PROGRAMLARI 1-Profesyonel Scout Sistemleri 2-Top ve Oyuncu Hareketlerinin Takibi 3-Bilgisayar Oyunları ve Gerçekle İlişkisi 4-Piero Teknolojisi 5-Gol Çizgisi Teknolojisi 6-Teknolojinin Futbola Farklı Yaklaşımları 7-Antrenman Animasyon Programları

Ve bugün üzerinde duracağımız Antrenman Animasyon Programları

Bu seminer de öne çıkaracağımız uygulama;

Hep beraber antrenman drilleri oluşturmaya ne dersiniz? Bana anlatın, unuturum. Bana gösterin, hatırlarım. Beni dahil edin anlarım. (Konfüçyüs) Drill oluşturmak için ikona tıklayın…

Teknolojiden haberi olan değil, Kullanan olmanız dileğiyle ; Peşinden koştuğumuzun basit bir top olduğunu düşünmeyin… Serhat GALİMANE UEFA Lisanslı Antrenör serhatgalimane@gmail.com 18 Mart 2013 - İZMİR