Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Bankacılık Etik İlkeleri
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Yıldız Teknik Üniversitesi
Türk Bankacılık Sektörü Genel Görünümü
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Websiteniz Nasıl Daha Yapışkan Olur ? Murat Babadağ
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Araştırma Yöntemleri.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Site Türleri ve Yapıları
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Açık Dergi Sistemleri orçun madran. Open Journal Systems (OJS) Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, Ankara - 4 Aralık
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
KARTEZYEN KOORDİNAT SİSTEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
BİLGİ HİZMETLERİNİN PAZARLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ BBY 154 Bilgi Hizmetleri (2013) Arş. Gör. Zehra Yanar tarafından hazırlanan sunumun güncellenmiş.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı İBE Ana Bileşenleri.
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Sunum transkripti:

Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Giriş:  “Web bilgi sistemi” kavramı  Algılanan hizmet kalitesi  Geleneksel ve web hizmet kalitesi boyutları  Araştırmanın amacı ve yöntem  Quadrant ve boşluk analizi bulguları  Sonuç 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 “Web siteleri aslında bilgi sistemleridir ve bilgi sistemlerinin kullanımı ile ilgili her şey web siteleri için de geçerlidir.” (Loiacono, Watson ve Goodhue 2000)  Bilgi sunma  Etkileşimli hizmetler 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Beklentilerin karşılanması Kullanıcı memnuniyeti Başarılı bilgi sistemleri Sistemin yapısı Bilginin niteliği 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 “Algılanan kalite, kullanıcı memnuniyetinin temelidir…Kullanıcının bir ürün ya da hizmetin genel mükemmellik ve üstünlüğü hakkındaki yargısı olarak tanımlanır…” (Zeithaml 1988)  Somut olma  Güvenilirlik  Yanıt verme  Güvence  Empati 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Geleneksel hizmet kalitesi boyutları +  Başarılı içerik ve sunum  Kullanıcıya yol gösterici ögeler  Kolay kullanılabilirlik  Bilginin niteliği  Kullanıcı güvenliği 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Amaç, farklı web bilgi sistemlerinde kullanıcıların kalite algısını belirlemek.  Kar amacı güden (Idefix, Çevrimiçi alışveriş sitesi) ve gütmeyen (ULAKBİM, Ulusal bilgi merkezi) iki farklı web sitesi  E-Qual İndeksi  Çevrimiçi anket - Beşli likert ölçeği – “Önem” ve “Memnuniyet” puanları  Yaklaşık 1900 yanıt ve ortalama puanları  Quadrant analizi  Boşluk analizi 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

1. Sitenin kullanımını kolay öğrenilebilir buluyorum 2. Siteyle olan etkileşimim açık ve anlaşılır 3. Siteyi kolay dolaşılabilir buluyorum 4. Siteyi kolay kullanılabilir buluyorum 5. Sitenin çekici bir görünümü vardır 6. Tasarım sitenin türüne uygundur 7. Site uzmanlarca hazırlanmış hissi verir 8. Site benim için olumlu bir deneyim yaratır 9. Doğru bilgi sağlar 10. İnandırıcı bilgi sağlar 11. Zamanında bilgi sağlar 12. İhtiyaçlarımla ilgili bilgi sağlar 13. Kolay anlaşılır bilgi sağlar 14. Uygun detayda bilgi sağlar 15. Bilgiyi uygun bir biçimde sunar 16. Saygındır 17. İşlemleri tamamlamak konusunda güven verir 18. Kişisel bilgilerimin güvenlikte olduğu hissini verir 19. Kişiselleştirilmiş izlenimi yaratır 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır 21. Kurumla iletişim kurmayı kolaylaştırır 22. Hizmet ya da ürünlerin söz verildiği şekilde iletileceği konusunda kendimi güvende hissederim Kullanılabilirlik Bilginin Niteliği Hizmet Etkileşimi

 Kar amacı güden ve gütmeyen kurumların kullanıcıları bilginin niteliği, kullanılabilirlik ve hizmet etkileşimi gibi performans bileşenlerini nasıl algılıyorlar?  Tasarım açısından kâr amacı güden ve gütmeyen kurumların web sitelerinin zayıf ve güçlü yanları neler?  Geliştirilebilecek performans bileşenleri var mı?  Kullanıcılar web hizmet kalitesi ile ilgili hangi performans bileşenlerine daha fazla değer veriyorlar?  Kullanıcılar tarafından göz ardı edilmiş hizmet kalitesi performans bileşenleri var mı? 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

18. Kişisel bilgilerimin güvenlikte olduğu hissini verir (4,9) 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır (3,7) Performans bileşenleri Puan 17. İşlemleri tamamlamak konusunda güven verir (4,4) 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır (2,9)

2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü 9. Doğru bilgi (4,8) 10. İnandırıcı bilgi (4,8) 11. Zamanında bilgi (4,8) 12. İhtiyaçlarımla ilgili bilgi sağlar (4,8) 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır (3,7) 5. Sitenin çekici bir görünümü vardır (3,7) Performans bileşenleri memnuniyet önem ULAKBİM 9. Doğru bilgi (4,3) 10. İnandırıcı bilgi (4,3) 5. Sitenin çekici bir görünümü vardır (2.8)

 Bulguları görselleştirir  Grafik korelasyon tekniği  Quadrant grafiğinin iki boyutu: ▪ Performans bileşenine verilen önem (yatay eksen), ▪ Algılanan performans / memnuniyet (dikey eksen)  Ortalama önem ve memnuniyet puanları 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Q1 (Kazananlar) 1. Sitenin kullanımını kolay öğrenilebilir buluyorum, 4. Siteyi kolay kullanılabilir buluyorum, 3. Siteyi kolay dolaşılabilir buluyorum, 9. Doğru bilgi sağlar, 10. İnandırıcı bilgi sağlar, 11. Zamanında bilgi sağlar, 12. İhtiyaçlarımla ilgili bilgi sağlar, 13. Kolay anlaşılır bilgi sağlar, 15. Bilgiyi uygun bir biçimde sunar, 16. Saygındır, 17. İşlemleri tamamlamak konusunda güven verir, 18. Kişisel bilgilerimin güvenlikte olduğu hissini verir, 22. Hizmet ya da ürünlerin söz verildiği şekilde iletileceği konusunda kendimi güvende hissederim Q2 (Hafife alınanlar) 2. Siteyle olan etkileşimim açık ve anlaşılır Q3 (Önemsiz kusurlar) 5. Sitenin çekici bir görünümü vardır, 6. Tasarım sitenin türüne uygundur, 7. Site uzmanlarca hazırlanmış hissi verir, 8. Site benim için olumlu bir deneyim yaratır, 19. Kişiselleştirilmiş izlenimi yaratır, 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır, 21. Kurumla iletişim kurmayı kolaylaştırır Q4 (Fırsatlar) 14. Uygun detayda bilgi sağlar

2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Q2 (Hafife alınanlar) 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır Q4 (Fırsatlar) 2. Siteyle olan etkileşimim açık ve anlaşılır 3. Siteyi kolay dolaşılabilir buluyorum 4. Siteyi kolay kullanılabilir buluyorum Q3 (Önemsiz kusurlar) 5. Sitenin çekici bir görünümü vardır 6. Tasarım sitenin türüne uygundur 7. Site uzmanlarca hazırlanmış hissi verir 8. Site benim için olumlu bir deneyim yaratır 19. Kişiselleştirilmiş izlenimi yaratır 20. Bir topluluğa ait olma hissi uyandırır Q1 (Kazananlar) 1. Sitenin kullanımını kolay öğrenilebilir buluyorum, 9. Doğru bilgi sağlar, 10. İnandırıcı bilgi sağlar, 11. Zamanında bilgi sağlar, 12.İhtiyaçlarımla ilgili bilgi sağlar, 13. Kolay anlaşılır bilgi sağlar, 14. Uygun detayda bilgi sağlar, 15. Bilgiyi uygun bir biçimde sunar, 16. Saygındır, 17. İşlemleri tamamlamak konusunda güven verir, 18. Kişisel bilgilerimin güvenlikte olduğu hissini verir, 22. Hizmet ya da ürünlerin söz verildiği şekilde iletileceği konusunda kendimi güvende hissederim

 Quadrant analizi, önemsenen performans bileşenlerinin hangilerinden memnun olunduğu ya da olunmadığını net olarak göstermez.  Bir değişken “yüksek önem, yüksek memnuniyet” (kazananlar) bölgesinde yer alsa bile önem ve memnuniyet puanları arasındaki fark yüksek olabilir.  Boşluk analizi bu farkları net gösterir. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Önem puanları – Memnuniyet puanları:  Büyük boşluklar= İlk ilgilenilmesi ve düzeltilmesi gereken konular  Küçük boşluklar= Güçlü yanlar  Negatif boşluklar: Gereksiz zaman harcandığı, kullanıcıyı fazla ilgilendirmediği anlaşılan konular 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Quadrant Analizi  Her iki sitede de performans bileşenlerinin yarıdan fazlası “kazananlar” (Q1) bölgesinde ve bu bileşenler her iki sitede de benzer. ▪ Uygun detayda bilgi sunulması, güven ve güvenlik, vb.  Her iki sitede de kolay kullanım, zamanında ve ilgili bilgi sunulması ve güvenlik gibi performans bileşenlerine daha fazla önem atfedilmiş. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

..Quadrant Analizi  Her iki sitede de tasarım, kişiselleştirme, sitenin olumlu izlenim bırakması vb. performans bileşenleri fazla önemsenmemiş.  Idefix kullanıcıları web sitesinden daha detaylı bilgi alabilmeyi, ULAKBİM kullanıcıları ise daha rahat dolaşılabilir ve kullanılabilir bir web sitesi istemiş. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

 Boşluk Analizi  Kullanıcılara göre ULAKBİM web sitesinin dolaşım ve kullanılabilirlikle ilgili sorunları var, site çekici değil, sitede anlaşılır ve ihtiyaçları ile ilgili bilgi yer almıyor.  Kullanıcılara göre ULAKBİM web sitesinin güçlü yanları saygın olması, bir topluluğa dahil olma hissi uyandırması, inandırıcı bilgi sunması. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

.. Boşluk Analizi  Kullanıcılara göre Idefix web sitesi, zamanında, ilgili ve yeterince detaylı bilgi sunmuyor, hizmet sunarken verilen sözler tam olarak tutulmuyor ve kullanıcıların güvenlik konusunda endişeleri var.  Idefix kullanıcıları web sitesinden olumlu deneyimlerle ayrılmaktan ve sitenin ününden memnun. Sitenin kolay anlaşılır ve kolay öğrenilebilir bir arayüzü olduğunu düşünüyorlar. 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü