Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2012 – 2013 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2013.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Türk Bankacılık Sektörü Genel Görünümü
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2006 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Temmuz, 2006.
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2005 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Gaziantep Şubesi HİZMET BİNASI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
4 X x X X X
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2006-Haziran 2007 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Temmuz, 2007.
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
Finansal Eğitim Merkezi’nde Düzenlenen Seminerlerin Eylül 2011 – Haziran 2012 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Mevsim Şeridi
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2008 – Haziran 2009 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Ağustos 2009.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül 2009 – Haziran 2010 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Kurumsal İletişim Grup Başkanlığı Temmuz 2010.
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül Haziran 2008 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Temmuz, 2008.
Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2014 – 2015 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Temmuz 2015.
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Seminerleri
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Ağustos 2009 Eğitim Merkezi Seminerleri
Türkiye Bankalar Birliği Eğitim Merkezi İktisadi İşletmesi Eğitimleri
Sunum transkripti:

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos 2014

Finansal Eğitim Merkezi ve Eğitim Teknolojileri 2013 – 2014 Dönemi Değerlendirmesi 2 Giriş Bu çalışma, TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde Eylül Haziran 2014 Eğitim döneminde düzenlenen sınıf eğitimlerine, Bankacılık Eğitim Sitesi’nden ( Haziran 2013 – Haziran 2014 arasında sunulan e- eğitimler, m-eğitimler ve TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndaki bulgulara ilişkin verilerin derlenmesi sonucunda oluşturulmuştur. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan grafikler, Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilen sınıf eğitimlerine katılan bankacıların cinsiyet, yaş, unvan, bankacılık deneyimleri, eğitim durumları gibi kriterlere göre dağılımı hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca, bu bölüm, belirtilen dönemde “Eğitim Katoloğu”nda bulunan 12 ana konu başlığı altında yer alan seminerlere ilişkin katılımcı dağılımlarını göstermektedir. Çalışmada, her dönem Eğitim Kataloğu’na eklenen yeni ve içeriği geliştirilen seminer oranları hakkında da bilgi edinilmesi mümkündür. Çalışmanın ikinci bölümünde eğitim teknolojileri kullanılarak sunulan eğitimlerin katılım dağılımı hakkında bilgi sahibi olunması sağlanacaktır. Çalışmanın son bölümünde 2014 Mart ayında sonuçlanan TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’nda yer alan sınıf eğitimleri ile eğitim teknolojileri ve e-eğitimlerin değerlendirmeleri hakkında bilgi verilmektedir.

Bölüm I Sınıf Eğitimleri 3

4 TBB Finansal Eğitim Merkezi’nde 1 Eylül 2013 – 9 Temmuz 2014 tarihleri arasında 396 adet seminer gerçekleştirilerek 825 sınıf/gün eğitim düzenlenmiştir. Bu seminerlere kişi katılım başvurusunda bulunmuş olup, Eğitim Merkezi’nin sınıf kapasiteleri çerçevesinde kişinin katılımı, eğitimlerden faydalanması sağlanmıştır. Toplam talebin, %40’ı karşılanabilmiştir. Eğitim Merkezi’nde en çok başvuru alan ve katılım sağlanan seminerler “Finans” ana başlığı altında sunulan seminerler olmuştur. İnsan Kaynakları- Yönetim-Beceri Geliştirme”, “Hukuk” ve “Krediler” ana başlıkları altında sunulan seminerler diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır.

Sınıf Eğitimleri 5 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Başvuru Sayıları” Eylül - Aralık 2013Ocak - Mart 2014Nisan - Haziran 2014 Bankalar Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) TBB Çalışanları TOPLAM

Sınıf Eğitimleri 6 Kuruluşlar / Kuruluş Grupları Bazında Dönemsel “Katılım Sayıları” Eylül - Aralık 2013Ocak - Mart 2014Nisan - Haziran 2014 Bankalar Diğer Kurum ve Kuruluşlar (Banka İştirakleri Dahil) TBB Çalışanları TOPLAM

Sınıf Eğitimleri 7 Katılım Bilgileri

Sınıf Eğitimleri 8 Katılım Dağılımı (I)

Sınıf Eğitimleri 9 Katılım Dağılımı (II)

Sınıf Eğitimleri 10 Katılım Dağılımı (III)

Sınıf Eğitimleri 11 Katılım Dağılımı (IV)

Sınıf Eğitimleri 12 Toplam Seminer

Sınıf Eğitimleri 13 Yeni Seminerler

Sınıf Eğitimleri 14 Eğitmen Başarı Puanı

Sınıf Eğitimleri 15 Seminer Başarı Puanı

Bölüm II Eğitim Teknolojileri 16

Eğitim Teknolojileri 17 Eğitim Teknolojileri Bankacılık Eğitim Sitesi’nde (BES) sunulan e-eğitimlerden Haziran 2013 – Haziran 2014 yıllık periyodunda kişinin yararlanması sağlanmıştır. BES’de en çok katılım sağlanan e-eğitimlerden “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” konu başlığı altında sunulan e-eğitim olmuştur. “Temel Bankacılık” ve “Bankacılıkta Dolandırıcılık Eylemlerini Tespit ve Önleme Yöntemleri” diğer yoğunluk gözlenen konuları oluşturmaktadır. Video eğitimler arasından “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Döviz Riski, Forward” ve “Döviz Kuru Riskleri ve Döviz Satma - Opsiyon Tanım Çeşitleri ve Örnek ” konuları en fazla katılım sağlanan eğitimlerdir yılı son çeyreğinde sunulmaya başlanan mobil eğitimlere katılımın yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Akıllı telefon veya tabletler aracılığıyla kullanıcılara, ilk etapta “temel ekonomi”, “temel muhasebe”, “temel bankacılık” ve “finansal matematik” eğitimleri sunulmuştur. TBB Mobil Eğitim uygulaması, iOS ve Android tabanlı mobil cihazlara online mağazalardan ücretsiz olarak indirilebilmektedir. Bankalar tarafından kendi sistemlerine LMS olarak 48 e-eğitim yüklenmesi sağlanmıştır. “Suç Gelirlerinin Aklanması ve Terörün Finansmanı ile Mücadele (Karapara)” e-eğitiminin en çok yüklenen e-eğitim olduğu gözlemlenmiştir.

Bankacılık Eğitim Sitesi Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 18 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Sayıları Eğitim Teknolojileri 19 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir. Katılımcı GruplarıKatılım Sayıları Bankacılar 523 Üniversite Öğrencileri 4032 Azeri Bankacılar 64 Bireysel Kullanıcılar 1830 Mobil Kullanıcılar 3756 TOPLAM 10205

Katılımcı Gruplarına Göre Toplam Katılım Dağılımı Eğitim Teknolojileri 20 *Rakamlar son bir yıla ait katılım verilerdir.

Bölüm III TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Raporu’ndan Bulgular (Mart 2014) TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları 21

22 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği- Banka Eğitim Sorumluları 1/2 ’14 4,424,174,54,584,334,25 4,08 ’13 4,254,084,5 4,25 4,424,33 ‘12 4,214,114,214,424,264,054,374,26 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

23 1/2 Genel olarak sınıf eğitimlerinden memnuniyet Sınıf eğitimleri başvuru yönteminden Sınıf eğitimlerinin duyurusundan Sınıf eğitimleri kataloglarının açıklayıcı ve yeterli olmasından Sınıf eğitimlerinin içeriklerinden Sınıf eğitimlerinin ücretlerinden Sınıf eğitimlerinde konu çeşitliliği olmasından Sınıf eğitimleri başvurularının karşılanma oranının yeterli olmasından Ortalama …/5 Türkiye Bankalar Birliği’nin sınıf eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği - Yıl karşılaştırmalı –Banka Eğitim Sorumluları TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

24 A Toplam (n:275) B Banka Eğitim Sorumluları (n:12*) C BES Kullanıcıları (n:263) Genel olarak Türkiye Bankalar Birliği e- öğrenme eğitimlerinden memnuniyet TBB e-öğrenme platformunun kullanım kolaylığından E-eğitimlere başvuru yönteminden E-eğitim sitesindeki bilgilerin açıklayıcı ve yeterli olmasından E-eğitim içeriklerinden Ortalama …/5 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği ’14 3,934,333,91 4,333,893,84,223,783,884,43,863,94,43,89 ’ ’ TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

25 Türkiye Bankalar Birliği’nin e-eğitimlerinin ne şekilde değerlendirildiği- Yıl karşılaştırmalı Genel olarak Türkiye Bankalar Birliği e-öğrenme eğitimlerinden memnuniyet TBB e-öğrenme platformunun kullanım kolaylığından E-eğitimlere başvuru yönteminden E-eğitim içeriklerinden E-eğitim sitesindeki bilgilerin açıklayıcı ve yeterli olmasından Ortalama …/5 TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

26 Mobil eğitimlerin bilinirliği BES Kullanıcıları TBB Algı ve Memnuniyet Araştırması Bulguları

Eğitim Dönemi 1 Eylül 2014 tarihinde başlayacaktır. merkezi/78 e – eğitimlere ve video eğitimlere adresinden ulaşılmaktadır. m- eğitimlere App Store ve Google Play Store (Android Market)’dan TBB mobil uygulamasını indirerek izleyebilirsiniz. merkezi/78

Teşekkür ederiz. Mesleki Gelişim ve Eğitim Bölümü Ağustos