SİMÜLASYONLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
ASELSAN- TOKİ YAPRACIK KONUTLARI KOORDİNASYON KURULU
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BASİT MAKİNELER.
Microsoft Danışman Öğrenci
Eğitsel Yazılım Türleri
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Chapter 6: Using Arrays.
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
SİMÜLASYONLAR.
Diferansiyel Denklemler
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Eğitsel Oyunlar.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

SİMÜLASYONLAR

Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir. Bu tanım mikrodünyalar, sanal gerçeklik ve olay-tabanlı senaryolar gibi bir dizi tekniği içermektedir. 07.04.2017

Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: Belli bir modele dayanması Etkileşim sonucu öğrenme Bu nedenlerle, filmler, animasyonlar ve bazı oyun türleri simülasyon olarak nitelendirilmezler. 07.04.2017

Simülasyonlar Çoğu program simülasyon oyunu olarak adlandırılır. Bunun nedeni, hem eğitsel oyun özelliklerini taşıması (yarışma, kurallar, kaybetme veya kazanma) ve etkileşimli olması nedeni ile simülasyon tanımına uymasıdır. Bir modeli veya aktiviteyi güdüleyici olarak kullanan programlar ise genellikle eğitsel oyun veya alıştırma-uygulama türlerinden biri olarak değerlendirilir. 07.04.2017

Simülasyonlar Simülasyonlar sadece bir olayı taklit etmekle kalmaz, detayları veya özellikleri göz ardı eder, değiştirir veya yenilerini ekler. Bu kritik bir noktadır. Mühendislikte araştırma konuları baz alındığında simülasyonun başarısı gerçeğe uygunluğu ile değerlendirilir. Eğitsel simülasyonların basitleştirilerek verilmesi; süreçlerin, olayların özelliklerinin, farklı durumlarda neler yapılabileceğinin ve nasıl kontrol edilebileceğinin anlaşılması açısından daha yararlı olabilir. 07.04.2017

Simülasyonlar Simülasyonlar, öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Tasarımı ve hazırlanması diğer BDE türlerine göre daha zor olmasına karşın, kullanıcı memnuniyeti ve başarısı açısından yararları oldukça fazladır. 07.04.2017

Gerçek hayatla karşılaştırdığımızda ... daha güvenli gerçek hayatta yaşayamayacağımız deneyimleri görme olanağı zaman aralıklarını düzenleme az rastlanır olayları yaygınlaştırma öğrenme durumunun karmaşıklığını öğretsel açıdan kontrol etme mali kazanç gibi avantajları vardır. 07.04.2017

Diğer medya ve materyallerle karşılaştırdığımızda ... Motivasyon Kalıcı öğrenme Etkililik Esneklik gibi üstünlükleri vardır. 07.04.2017

Simülasyondan Öğrenme Teorisi ... İçerik Özellikleri Öğrenci Simülasyon Kodlama, sunma ve bilgiyi kullanma 07.04.2017

Gerçeğe yakınlık ... Ön öğrenme Gerçeğe yakınlık Kalıcı Öğrenme 07.04.2017

Algılanan gerçeğe yakınlık ve Motivasyon ... Ön öğrenme Gerçeğe yakınlık Kalıcı Öğrenme 07.04.2017

Öğretsel Strateji Mikrodünyalar Bilimsel Buluşla Öğrenme Sanal Gerçeklik Laboratuar Simülasyonları Rol oynama Döngüdeki operatör Durum-tabanlı senaryolar Oyun simülasyonları 07.04.2017

Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Nesneler (fiziksel, çizilmiş, anlatılmış) Kesinlik (simülasyon sürecini ne kadar iyi algılıyoruz?) Gerçekliğin türü (olay dünyada mı gerçekleşiyor?) Çözüm sayısı (gerçeklik olası çözümlerin sayısına göre değişir) Zaman (olay ne sıklıkta gerçekleşiyor?) Öğrencinin rolü (olayın içinde mi, dışında mı?) 07.04.2017

Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Giriş Hedefler Yönergeler Açılış Öğretsel destekler Motive ediciler Sıralama ... 07.04.2017

Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Sunumlar Seçenekler Değiştirilebilir nesneler Tepki gösterilecek olaylar Araştırılacak sistemler Öğrenci Tepkileri 07.04.2017

Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Öğrenci Kontrolleri İlk tercihler Sıralama Yönergelere ulaşma Simülasyondan çıkma Simülasyona tekrar başlama Durdurma-devam etme Verileri kaydetme Çıktı alma Zorluk derecesini değiştirme Gerçeğe yakınlık derecesini değiştirme 07.04.2017

Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Simülasyon tepkileri ve dönüt Doğal – Yapay Hemen – Bir süre sonra 07.04.2017

Simülasyon Tasarımı ve Geliştirme Simülasyon faktörleri ışığında tasarım hakkında karar ver Modeli oluştur ve açıkla Modeli yazılıma uyarla Kullanıcı arayüzünü geliştir Öğretsel destekleri geliştir Olayı öğren ve analiz et 07.04.2017

Simülasyon Türleri Simülasyon Türleri Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler) Fiziksel Tekrarlayan Yöntemsel Durumsal 07.04.2017

Fiziksel Simülasyonlar Fiziksel bir nesnenin veya olayın sunulmasıdır. Fizik ve biyoloji (yerçekimi, kimyasal bağlar, fotosentez, hava vb.), mühendislik (elektrik, devreler vb.) ve sosyal bilimlerde (ekonomi, çevre planlaması, psikoloji vb.) uygulamalarına rastlanabilir. 07.04.2017

Simcity http://simcity.ea.com/ 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar Belli bir süre içerisinde simülasyonda değişiklikler yaratmak yerine kullanıcı belli değerleri değiştirerek simülasyonu tekrar tekrar çalıştırır. Kullanıcı değerleri belirler, simülasyonu çalıştırır ve sonucunu görür. 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar Bu tür simülasyonların en büyük eğitsel özelliği, hızlandırma, yavaşlatma ve durdurma özelliklerinin olmasıdır. Bu tür simülasyonları amacı, öğrencinin deneyi farklı değişkenlerle tekrar tekrar gerçekleştirerek modeli veya süreci kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır. 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar Ekonomi (arz-talep ilişkisi), ekoloji (zaman içerisinde nesillerdeki değişim) ve fen bilimleri (bir deneyde değişkenlerin değiştirilerek sonuçların gözlenmesi) alanlarında uygulamalarına rastlanabilir. 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017

Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017

Yöntemsel Simülasyonlar Yöntemsel simülasyonlar, bir hedefe ulaşmak için bir dizi işlemin gerçekleştirilmesini amaçlayan simülasyonlardır. Bu tür simülasyonlar öğrenciye bir dizi işlemi nasıl gerçekleştireceğini öğretmeyi amaçladığından simüle edilmiş fiziksel nesneleri içerir. 07.04.2017

Yöntemsel Simülasyonlar Bu tür simülasyonlar, laboratuvar uygulamalarından önce öğrencilere konuyu tanıtmak ve konuya hazır hale getirmek için kullanılabilir. Genellikle tıp, biyoloji, uçuş eğitimi, yolculuk gibi konularda uygulamalarına rastlanır. 07.04.2017

Yöntemsel Simülasyonlar 07.04.2017

Yöntemsel Simülasyonlar 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır. 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar Anne-babaların eğitimi, iş eğitimi (öğretmen-avukat, yönetici vb.), gibi iletişim ağırlıklı konularda, rollerin tanımlanması ve anlaşılması amacıyla kullanılabilir. Ayrıca macera oyunları da durumsal simülasyonların özelliklerini taşır. 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır. Etkileşimli mahkeme, kapitalism gibi örnekleri vardır. 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017

Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.explorescience.com/index.cfm http://www.microsoft.com/games/fs2002/default.asp http://education.adam.com/products/aia/default.htm http://www.innerbody.com/htm/body.html http://www.worldvillage.com/wv/school/html/reviews/africa.htm http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital.html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/capp.html http://www.jsk.t.u-tokyo.ac.jp/~kuffner/humanoid/pics/mainWindowSnap.gif 07.04.2017