SİMÜLASYONLAR
Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir. Bu tanım mikrodünyalar, sanal gerçeklik ve olay-tabanlı senaryolar gibi bir dizi tekniği içermektedir. 07.04.2017
Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: Belli bir modele dayanması Etkileşim sonucu öğrenme Bu nedenlerle, filmler, animasyonlar ve bazı oyun türleri simülasyon olarak nitelendirilmezler. 07.04.2017
Simülasyonlar Çoğu program simülasyon oyunu olarak adlandırılır. Bunun nedeni, hem eğitsel oyun özelliklerini taşıması (yarışma, kurallar, kaybetme veya kazanma) ve etkileşimli olması nedeni ile simülasyon tanımına uymasıdır. Bir modeli veya aktiviteyi güdüleyici olarak kullanan programlar ise genellikle eğitsel oyun veya alıştırma-uygulama türlerinden biri olarak değerlendirilir. 07.04.2017
Simülasyonlar Simülasyonlar sadece bir olayı taklit etmekle kalmaz, detayları veya özellikleri göz ardı eder, değiştirir veya yenilerini ekler. Bu kritik bir noktadır. Mühendislikte araştırma konuları baz alındığında simülasyonun başarısı gerçeğe uygunluğu ile değerlendirilir. Eğitsel simülasyonların basitleştirilerek verilmesi; süreçlerin, olayların özelliklerinin, farklı durumlarda neler yapılabileceğinin ve nasıl kontrol edilebileceğinin anlaşılması açısından daha yararlı olabilir. 07.04.2017
Simülasyonlar Simülasyonlar, öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Tasarımı ve hazırlanması diğer BDE türlerine göre daha zor olmasına karşın, kullanıcı memnuniyeti ve başarısı açısından yararları oldukça fazladır. 07.04.2017
Gerçek hayatla karşılaştırdığımızda ... daha güvenli gerçek hayatta yaşayamayacağımız deneyimleri görme olanağı zaman aralıklarını düzenleme az rastlanır olayları yaygınlaştırma öğrenme durumunun karmaşıklığını öğretsel açıdan kontrol etme mali kazanç gibi avantajları vardır. 07.04.2017
Diğer medya ve materyallerle karşılaştırdığımızda ... Motivasyon Kalıcı öğrenme Etkililik Esneklik gibi üstünlükleri vardır. 07.04.2017
Simülasyondan Öğrenme Teorisi ... İçerik Özellikleri Öğrenci Simülasyon Kodlama, sunma ve bilgiyi kullanma 07.04.2017
Gerçeğe yakınlık ... Ön öğrenme Gerçeğe yakınlık Kalıcı Öğrenme 07.04.2017
Algılanan gerçeğe yakınlık ve Motivasyon ... Ön öğrenme Gerçeğe yakınlık Kalıcı Öğrenme 07.04.2017
Öğretsel Strateji Mikrodünyalar Bilimsel Buluşla Öğrenme Sanal Gerçeklik Laboratuar Simülasyonları Rol oynama Döngüdeki operatör Durum-tabanlı senaryolar Oyun simülasyonları 07.04.2017
Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Nesneler (fiziksel, çizilmiş, anlatılmış) Kesinlik (simülasyon sürecini ne kadar iyi algılıyoruz?) Gerçekliğin türü (olay dünyada mı gerçekleşiyor?) Çözüm sayısı (gerçeklik olası çözümlerin sayısına göre değişir) Zaman (olay ne sıklıkta gerçekleşiyor?) Öğrencinin rolü (olayın içinde mi, dışında mı?) 07.04.2017
Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Giriş Hedefler Yönergeler Açılış Öğretsel destekler Motive ediciler Sıralama ... 07.04.2017
Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Sunumlar Seçenekler Değiştirilebilir nesneler Tepki gösterilecek olaylar Araştırılacak sistemler Öğrenci Tepkileri 07.04.2017
Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Öğrenci Kontrolleri İlk tercihler Sıralama Yönergelere ulaşma Simülasyondan çıkma Simülasyona tekrar başlama Durdurma-devam etme Verileri kaydetme Çıktı alma Zorluk derecesini değiştirme Gerçeğe yakınlık derecesini değiştirme 07.04.2017
Simülasyon Modeli ve Parçaları ... Simülasyon tepkileri ve dönüt Doğal – Yapay Hemen – Bir süre sonra 07.04.2017
Simülasyon Tasarımı ve Geliştirme Simülasyon faktörleri ışığında tasarım hakkında karar ver Modeli oluştur ve açıkla Modeli yazılıma uyarla Kullanıcı arayüzünü geliştir Öğretsel destekleri geliştir Olayı öğren ve analiz et 07.04.2017
Simülasyon Türleri Simülasyon Türleri Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler) Fiziksel Tekrarlayan Yöntemsel Durumsal 07.04.2017
Fiziksel Simülasyonlar Fiziksel bir nesnenin veya olayın sunulmasıdır. Fizik ve biyoloji (yerçekimi, kimyasal bağlar, fotosentez, hava vb.), mühendislik (elektrik, devreler vb.) ve sosyal bilimlerde (ekonomi, çevre planlaması, psikoloji vb.) uygulamalarına rastlanabilir. 07.04.2017
Simcity http://simcity.ea.com/ 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar Belli bir süre içerisinde simülasyonda değişiklikler yaratmak yerine kullanıcı belli değerleri değiştirerek simülasyonu tekrar tekrar çalıştırır. Kullanıcı değerleri belirler, simülasyonu çalıştırır ve sonucunu görür. 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar Bu tür simülasyonların en büyük eğitsel özelliği, hızlandırma, yavaşlatma ve durdurma özelliklerinin olmasıdır. Bu tür simülasyonları amacı, öğrencinin deneyi farklı değişkenlerle tekrar tekrar gerçekleştirerek modeli veya süreci kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır. 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar Ekonomi (arz-talep ilişkisi), ekoloji (zaman içerisinde nesillerdeki değişim) ve fen bilimleri (bir deneyde değişkenlerin değiştirilerek sonuçların gözlenmesi) alanlarında uygulamalarına rastlanabilir. 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017
Tekrarlayan Simülasyonlar 07.04.2017
Yöntemsel Simülasyonlar Yöntemsel simülasyonlar, bir hedefe ulaşmak için bir dizi işlemin gerçekleştirilmesini amaçlayan simülasyonlardır. Bu tür simülasyonlar öğrenciye bir dizi işlemi nasıl gerçekleştireceğini öğretmeyi amaçladığından simüle edilmiş fiziksel nesneleri içerir. 07.04.2017
Yöntemsel Simülasyonlar Bu tür simülasyonlar, laboratuvar uygulamalarından önce öğrencilere konuyu tanıtmak ve konuya hazır hale getirmek için kullanılabilir. Genellikle tıp, biyoloji, uçuş eğitimi, yolculuk gibi konularda uygulamalarına rastlanır. 07.04.2017
Yöntemsel Simülasyonlar 07.04.2017
Yöntemsel Simülasyonlar 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır. 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar Anne-babaların eğitimi, iş eğitimi (öğretmen-avukat, yönetici vb.), gibi iletişim ağırlıklı konularda, rollerin tanımlanması ve anlaşılması amacıyla kullanılabilir. Ayrıca macera oyunları da durumsal simülasyonların özelliklerini taşır. 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır. Etkileşimli mahkeme, kapitalism gibi örnekleri vardır. 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017
Durumsal Simülasyonlar 07.04.2017
KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.explorescience.com/index.cfm http://www.microsoft.com/games/fs2002/default.asp http://education.adam.com/products/aia/default.htm http://www.innerbody.com/htm/body.html http://www.worldvillage.com/wv/school/html/reviews/africa.htm http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital.html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/capp.html http://www.jsk.t.u-tokyo.ac.jp/~kuffner/humanoid/pics/mainWindowSnap.gif 07.04.2017