NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
Advertisements

SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ GÖREVLİ İŞLEM SİSTEMİ.
TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIRMASI. TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIMASI.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Mustafa Kemal Üniversitesi
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik olarak Kütüphanemizce düzenlenen oryantasyon programına; Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Diş.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
Türk Hipertansiyon Prevalans Çalışması PatenT2
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek.
BALIKESİR DEVLET HASTANESİ EVDE BAKIM BİRİMİNDEN FAYDALANAN HASTALARIN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ VE MEMNUNİYET DURUMLARININ BELİRLENMESİ   S.Türker*,
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Nöroloji Kliniği Multiple Skleroz Polikliniğinde Başağrısı Sıklığı ( Headache Frequency in Multiple Sclerosis Outpatient.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
MESLEK SEÇİMİ.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
Betül GÜLEBENZER, Berivan KARATAŞ, Merve ERDOĞAN
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
YusufAlpaydın AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim Materyallerini Yerelleştirme Prof. Dr. Halil EKŞİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Hatice Şimşek Keskin***
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
Figüre 1. Anket ve sonuçları
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
Elektronik ve Otomasyon Bölümü
ZORUNLU HIZMET CALISTAYI
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN NEDEN TIP FAKÜLTESİ? Derya SEZEN*, Aysun KELEŞOĞLU*, Emine KARAHAN*, İbrahim KURTOĞLU**, Şüheda GÜL**, Armağan İZGÜ**, Yakup UÇAR**, Funda GÜNGÖR** *Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf Öğrencileri, Erzurum Türkiye **Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf Öğrencileri, Erzurum Türkiye AMAÇ: Bu çalışmanın amacı, Tıp Fakültesi’ni kazanan öğrencilerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin belirlenmesi ve bu öğrencilerin tıp eğitimini tercih etmelerini etkileyen nedenlerin cinsiyete bağlı olup olmadığının araştırılması ve öğrencilerin hekimlik mesleğinden beklentilerinin saptanmasıdır. YÖNTEM: 2012-2013 eğitim yılında Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinden toplam 50 kişiye cinsiyet, yaşadıkları yer, mezun oldukları lise, tıp fakültesini seçme nedenleri, ÖSYM puanın etkisi, toplumda saygı duyulan bir meslek olmasının etkisi ve hekimlik mesleği ile ilgili beklentilerini içeren bir anket formu basit rastgele yöntem ile uygulanmıştır. Gözleme dayalı kesitsel araştırma türü kullanılarak yapılan ankette elde edilen veriler SPSS’de programa girilerek Ki kare testiyle analiz edilmiştir (p<0,05 anlamlı kabul edilmiştir). BULGULAR: Öğrencilerin %38’ini (n=19) bayanlar, %62’sini (n=31) erkekler oluşturmakta olup, %48’i (n=24) Erzurum’dan, %52’si (n=26) diğer şehirlerden gelmiştir. Bu öğrencilerin %28’ini Fen Lisesi (n=14, 6’sı bayan, 8’i erkek), %44’ünü Anadolu Lisesi (n=22, 10’u bayan, 12’si erkek ), %6’sını Düz Lise (n=3, hepsi erkek) mezunları, %22’sini diğerleri (n=11, 3’ü bayan, 8’i erkek) oluşturmaktadır. Fakülteyi ilk yılında kazanmaları açısından cinsiyetler arasında anlamlı bir fark yoktur (bayanlarda %47,3’e karşı erkeklerde %61,3; p=1.00). Bayanların %100’ü (n=19) hekimliğin garanti bir meslek olduğunu düşünürken, erkeklerde bu oran %90,3 (n=28) olduğundan erkeklerle bayanlar arasında fark yoktur (Ki kare=1.95, p=0.162). Bayanların %84,2’si (n=16), erkeklerin %80,6’sı (n=25) ÖSYM puanının etkisiyle Tıp Fakültesi’ne girdiğini belirtmiştir (Ki-kare=0.101, p=0.75). Hekimliğin saygın bir meslek olması, mesleği seçerken bayanların %73,7’sini (n=14), erkeklerin %80,6’sını (n=25) etkilemiş olup, bayanlar ile erkekler arasında anlamlı bir fark yoktur (Ki- kare=0.33, p=0.564). Aile etkisi Tıp Fakültesi’ni seçerken öğrenciler üzerinde etkili olmuştur (bayanlarda %77,7’ye karşı erkeklerde %48,4; p=0.139 ki kare=3.095). Bayanların %89,5’i (n=17), erkeklerin %87,1’i (n=27) hekimlik mesleğini tekrar seçeceklerini belirtmiş olup aralarında fark yoktur (Ki-kare=0.063, p=0.802). ‘Tıp eğitimi sonrası meslekten beklentileriniz nelerdir?’ sorusuna bayanların %57,9’u (n=11) TUS’u kazanarak uzman olmak, %31,6’sı (n=6) iyi bir araştırmacı olmak, %10,5’i (n=2) iyi para kazanabilmek cevaplarını vermiştir. Erkeklerin ise %80,6’sı (n=25) TUS’u kazanarak uzman olmak, %6,5’i (n=2) iyi bir araştırmacı olmak, %12,9’u (n=4) iyi para kazanabilmek cevaplarını vermiştir.   Tablo 1: Anket sorularına verilen cevapların cinsiyete göre dağılımı SORULAR EVET DİYENLER Kİ -KARE P BAYAN n(%) ERKEK n(%) TIP FAKÜLTESİNİ İLK YILINIZDA MI KAZANDINIZ? 9 (47,3) 19 (61,3) - 1.00 HEKİMLİĞİN GARANTİ BİR MESLEK OLMASININ ETKİSİ OLDU MU? 19 (100) 28 (90,3) 1.95 0.162 ÖSYM PUANINIZIN ETKİSİ OLDU MU? 16 (84,2) 25 (80,6) 0.101 0.75 HEKİMLİĞİN SAYGIN BİR MESLEK OLMASININ ETKİSİ OLDU MU? 14 (73,7) 25 (80,6) 0.33 0.564 AİLENİZİN ETKİSİ/BASKISI OLDU MU? 15 (48,4) 3.095 0.139 TEKRAR SEÇME ŞANSI VERİLSEYDİ HEKİMLİK MESLEĞİNİ SEÇER MİYDİNİZ? 17 (89,5) 27 (87,1) 0.063 0.802 TARTIŞMA:Yapılan anketin sonuçlarına göre Tıp Fakültesi’ni seçmede aile etkisinin bayanlar üzerinde daha fazla olduğunu gördük. Ailelerin, erkeklerin farklı meslek gruplarında da çalışma imkânı bulabileceğini düşünmesi ve bayanların yapabileceği sınırlı meslekler içinde hekimliği en saygın ve garanti meslek olarak görmesi, tıp fakültesini seçerken bayanlar üzerinde aile baskısını artırmış olabilir. Ankete göre bayanlar ve erkekler arasında tıp eğitimi sonrası meslekten beklentilerin farklı olduğunu gördük. Elde ettiğimiz sonuçlara göre, TUS’u kazanarak uzman olmayı düşünen erkeklerin oranı bayanlardan fazladır. Bunun nedeni, erkeğin kendisini mesleğinde geliştirmek, sosyo-ekonomik olarak kendisini bayandan daha üst seviyede görmek istemesi ve erkeklerin uzman olduktan sonra klinik veya cerrahi bölümlerde bayanlara göre daha başarılı olabileceği düşüncesi olabilir. Yine anket sonuçlarına göre bayanların tıp eğitimi sonrası araştırmacı olma isteğinin erkeklerden daha fazla olmasının sebebi bayanların bilimsel araştırmalarda daha düzenli çalışabileceklerini düşünmesi ve erkeklere göre daha idealist olması olabilir. SONUÇ: Sonuç olarak uzun ve zor bir eğitim olan tıp eğitimi ve özverili çalışmayı gerektiren hekimlik mesleğini seçen öğrencilerin bu mesleği seçmelerinde en fazla rol oynayan faktörlerin hekimliğin saygın ve garanti bir meslek olarak görülmesi, ailenin ve ÖSYM puanının etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Tıp Fakültesi’ni ilk yılında kazananların oranı diğer yıllara göre fazla olmasına rağmen 2. veya daha fazla denemeyle kazananlar da azımsanamayacak düzeydedir. Bu da gösteriyor ki; Tıp Fakültesi öğrenciler tarafından fazlaca rağbet görmektedir. Tıp Fakültesi’ni okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğunun ‘Tekrar seçme şansı verilseydi yine hekimlik mesleğini seçerim.’ cevabını vermesi de buraya gelen öğrencilerin bu mesleği gerçekten yapmak istediklerini göstermektedir.