Karşılaştırmalı Eğitim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
Advertisements

Karşılaştırmalı Eğitim
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Içmimarlık nedir?.
İstatistikte Temel Kavramlar
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ARAŞTIRMA ARAŞTIRMA TÜRLERİ ARAŞTIRMADA NİTELİKLER VE TUTUMLAR.
Dayandığı felsefe ya da dünya görüşüne göre çeşitli değişiklikler göstermekle birlikte, eğitimin en yaygın kullanılan tanımlarından biri bireyin davranışlarında.
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
(Sosyolojik Düşünme: Yöntem ve Teknikleri)
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TEORİLERİ SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL NİCEL.
BÖLÜM 1 DÜNYAYI KAVRAMAKBİLGİ KAYNAKLARIBİLİMSEL AÇIKLAMANIN DOĞASIPSİKOLOJİ BİLİMİ Birinci Bölüm Konuları.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
HEMŞİRELİĞİN TARİHÇESİ ve DOĞASINI OLUŞTURAN KAVRAMSAL ÇERÇEVE
KİM 221 ANALİTİK KİMYA (3 0 0) Prof. Dr. Abdülkadir AKAY Prof. Dr
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNEMLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 12. Hafta
AST207 Güneş Sistemi 2017 – 2018 Güz Dönemi Prof. Dr. Selim O. SELAM.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
PROBLEM ÇÖZME.
Konular ve dersler.  Yaşam Bilimi Biyoloji  Bilimsel Bilginin Doğası ve Biyoloji : TAMAM  Bilim ve bilimsel bilginin özellikleri  Biyolojinin tarihsel.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE YÖNTEM
BİRİNCİL NİCEL KAYNAKLAR
Verilerin Toplanması I
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TATİLİMTATİLİM Bilgisayar oynadım kitaplarımı okudum tamam bitti.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası İlişkiler Disiplininin Kuramsal Gelişimi
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Nitel Araştırmalar I.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Karşılaştırmalı Eğitim Bu ders notunun tamamı, Ültanır G. (2000) Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi, Kuram ve Teknikler, (Ankara: Eylül Kitapevi) adlı kitaptan alıntı yapılarak hazırlanmıştır.

1.Hafta Bilimsel Karşılaştırma Kuramları Denenceler Oluşturma Yaratıcı bilgilerin toplanması Değişkenlerin sınıflandırılması Denencelerin doğrulanması Karşılaştırma sonuçları ile denencelerin yüzleştirilmesi

Denenceler Oluşturma Beklenilen sonuçların daha önceden söylenilmesidir.

Yaratıcı bilgilerin toplanması Sosyo-kültürel ve ekonomi-politik değişkenlerin teşhisi ve kendi doğal bütünlüğü ile Eğitim Bilimleri fenomenlerine göre belirlenmesi sürecidir.

Değişkenlerin sınıflandırılması Homojen sınıflandırmayı kazanabilmek için sosyo-kültürel, politik-tarihsel ve okul içi ölçütlerine göre değişkenlerin sınıflandırılması.

Denencelerin doğrulanması Karşılaştırma sonuçları aracılığıyla denencelerin doğrulanmasıdır.

Karşılaştırma sonuçları ile denencelerin yüzleştirilmesi Bu basamak yorumlama modelinin geçerli olup olmadığına karar verildiği basamaktır.