2008-2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UĞUR BÖCEKLERİ SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
Şİddet Muhammet GÜLER.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE İNTERNET.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
UYGUNSUZ İÇERİKLİ SİTELER
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
DEĞERLER EĞİTİMİ.
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
OBEZİTE NEDİR ? SEBEPLERİ NELERDİR?
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Saldırganlık Nedir? Bazı Saldırganlık Kuramları Nelerdir? Saldırganlık Üzerindeki Bazı Etkiler Nelerdir? Saldırganlık.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
ÇOCUK VE SUÇ.
Şişmanlık (Obezite) HALİL KARADERE.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV. – BİLGİSAYAR – İNTERNET – TELEFON. DOĞRU KULLANIMI
Görme Engelliler.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
TELEVİZYONUN ZARARLARI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UĞUR BÖCEKLERİ SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ

TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR

ACABA TELEVİZYON İZLEMEK İYİ BİR ŞEY Mİ? KÖTÜ BİR ŞEY Mİ?

Televizyon kullanım şekillerine göre çocuklar için, iyi yada kötü bir şey olarak yansıtılabilir. Dünyalarının farklı olması sebebiyle televizyon, çocukları yetişkinlerden farklı bir şekilde etkilemektedir. Çünkü çocuklar bedensel, duygusal, düşünsel ve düş gücü bakımından yetişkinlerden farklı özellikler göstermektedirler.

Çocuklar, hazırlanmış bir programın gerçek olup olmadığını, karakterlerin aktörler tarafından canlandırıldığını ayırt etme konularında yetişkinler düzeyinde değillerdir. Ancak yaşları büyüdükçe ilköğretim döneminde bilişsel olarak bunun farkına varabilirler.

Televizyonun tutum ve davranış değişikliği açısından, çocuk ve gençler üzerindeki etkisinin yetişkinlere göre çok daha fazla olduğu bilinen bir gerçektir. Televizyonun aynı anda göze ve kulağa hitap ediyor olması, çocukların bir çok şeyi öğrenmesinde etkili bir rol oynamaktadır. Yapılan araştırmalar, çocukların saldırgan davranışları, böyle davranışlarda bulunan bireyleri gözleyerek öğrendiklerini ortaya koymuştur.

YA BENİM ÇOCUĞUM DA BUNU DENEMEYE KALKIŞIRSA? ÇOCUKLAR TELEVİZYONDA ŞİDDET VE SALDIRGANLIĞI GÖRDÜKLERİNDE NE OLUR???

Çocukların bu saldırgan sahneleri deneyip denememesi bir çok etkene bağlıdır..

Çocuğun çevresi saldırgan davranışı görmezden geliyor ya da kışkırtıyor mu? Çocuklar işlerini saldırganca görmeye alışmışlar mı? Çocuklar kendilerini denetlemeyi nasıl geliştiriyorlar?

Bir çok insan davranışlarını diğerlerinde gördüğü davranışlar üzerine kurmaktadır. Çocuklar ise oyun dönemi ile birlikte televizyondaki kahramanların özelliklerini oyunlarına yansıtmaya başlamakta ve televizyonda ki sahneleri denemek istemektedirler. Nitekim oyun ile ilgili yapılan araştırmalarda genel olarak televizyonun çocukların oyunlarının niteliğini etkilediği belirtilmektedir. Çocuklar televizyon kahramanlarından etkilenmekte ve bu kahramanları oyunlarına taşımaktadır.

Açıkça görülmektedir ki televizyonda izlenen saldırgan davranışlar çocuklar üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

ANCAK “BU KONUDAKİ TEK SUÇLU TELEVİZYODUR” DEMEK, GÜNÜMÜZE KADAR YAPILAN PEK ÇOK ÇALIŞMAYA HAKSIZLIK OLACAKTIR. Çünkü şiddete liderlik eden şey, öncelikle AİLE KOŞULLARI olarak tanımlanmaktadır. Ailelerin sosyo ekonomik düzeyi, gücü, kötü muamele ve aşırı düşkünlük problemleri gibi durumlar, çocuklarda şiddet davranışlarının görülmesini arttırmaktadır. Televizyondaki ve basındaki şiddet ise ikinci yönelime neden olan ya da davetiye çıkaran rehberdir. Dolayısıyla çocukların dehşet verici filmler izlemeleri onların gösterdiği şiddet reaksiyonlarını etkileyen etmenlerden yalnızca bir tanesidir; denilebilir.

Çok fazla televizyon izleyen çocukların dil gelişimlerini inceleyen araştırmalarda, bu çocukların kullandıkları dilin daha az geliştiği belirtilmektedir. Ayrıca çok fazla televizyon izleyen çocukların sözcükleri ve karmaşık öykü yapısını algılayamadıkları görülmüştür.

Beslenme açısından bakıldığından da yine televizyonun çocukları etkilediği görülmektedir. Televizyon çocuğu edil gen bir konuma soktuğu için enerji harcaması azalmaktadır. Bunun yanı sıra gıda reklamlarını izleme sonucunda yiyecek tüketimi artmakta ve bu durumlar çocuğun kilo alımını arttırabilmektedir. Yapılan çalışmalarda uzun süreli televizyon izleyen çocukların 0-2 saat gibi bir süre televizyon izleyen çocuklara göre daha şişman olduğu görülmüştür.

Çocuğun yetişkinlerle birlikte olduğu saatlerde hangi programların olduğu incelenmeli ve eğer çocuk küçükse yetişkinler tek başlarına, 6 yaşından büyükse çocukla birlikte, programların listesi tartışılıp birlikte izlenecek program yada programlara karar verilmelidir. Seçilerek izlenen programın bitiminde kesinlikle ev ortamında televizyon kapatılmalıdır. Bu şekilde çocuğun televizyon izleme süresine de sınır konulmuş olmaktadır.

Bilgisayar aracılığı ile oyun oynayan, internete bağlanan ve chat yapan çocuklar, gerçek dünyadan uzaklaşmakta ve sanal dünyanın içine girerek bilgisayar bağımlısı bireyler haline gelmektedirler. Çocuk sanal dünyada oynadığı oyunlarda çeşitli serüvenlere katılmakta ve gerçek dünyada bir çok şeyi özgür bir biçimde burada gerçekleştirebilmektedir

Bilgisayar ve bilgisayar oyunları depresyon ve kendine güvensizlik sorunlarına da yol açabilmektedir. Çocukların zamanla bilgisayarı insanlara tercih ederek bilgisayar bağımlısı olması toplumdan uzaklaşmalarına başkaları ile iletişim kurmakta zorlanmalarına sebep olabilmektedir.

Sanal ortamda gerçekleştirilen chat aracılığıyla,sosyal kimliğini yeterince bulamamış çocukların birbirlerini tanımadan kurdukları ilişkilerde kimliklerini gizlemeleri ise kimlik gelişimlerini zedeleyici bir ortam yaratabilmektedir

İnternette içki ve sigaraya özendiren,seks unsuru içeren sitelerin kontrolsüz olarak doğal bir ortam gibi hizmet sunması,çocukların cinsellikle ilgili bilgileri yanlış anlaması ve cinsel sapmalara yönelmesi açısından ciddi bir tehlike olarak görülmektedir

Bilgisayar ekranı karşısında uzun süre kalma sonucunda,ekran tarafından yayılan katot ışınlarının ve az miktarda da olsa radyasyonun vücut ve özellikle gözlere zararlı etkileri olmaktadır

Görüldüğü gibi çok masum ve faydalı bir araç olarak görülen bilgisayar,doğru kullanılmadığı takdirde çocuklarda gelişimsel açıdan ciddi problemlere neden olabilmektedir

Çocuğun bilgisayarı kullanımı belirli bir takvim çerçevesinde olmalı ve bilgisayar başında geçirilecek süre belli olmalıdır.Bu takvim, ve kullanım süresi birlikte belirlenmeli ve yetişkinler bu konuda kararlı ve tutarlı olmalıdır.

Sonuç olarak,bilgisayar tıpkı televizyon gibi yetişkin kontrolü altında,yukarıda belirtilen noktalar dikkate alınarak çocuğun yaşantısında yer alabilir.Ancak unutulmamalıdır ki;çocuğun çevresindeki bireylerden ve oyundan edindiği bilgi ve deneyimi,bilgisayar çocuğa sağlayamamaktadır.

Toplantımıza katıldığınız için hepinize teşekkür ederiz… Hazırlayan ve Sunan:SEVİLAY İRAK