ÜNİVERSİTE HASTANELERİ GLOBAL BÜTÇE ÖNERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile İlgili Yürütülen Çalışmalar SASDER 1. Ulusal Kongresi 8-11 Kasım Antalya.
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
SGK SSKB Sağlık İşleri Genel Müdürlüğü
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANI SAYIN FARUK ÇELİK TOPLANTISI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 13 EYLÜL 2011.
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ
Üniversite Hastanelerinin Finansal Yönetim Sorunları
T.C. SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
Sağlık Hizmetlerinin Finansman Yöntemleri
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
22 – 24 Aralık 2010 Antalya Aile Hekimli ğ i De ğ erlendirme Toplantısı 1 AİLE HEKİMLERİ ÇALIŞMA GRUBU SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ & ÖSS Kasım SASDER Dr. Halit Başkaya.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ; SÜREÇ, YAPILANLAR, YAPILAMAYANLAR
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
1 GENÇLER VE SAĞLIK Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu.
İL KOORDİNASYON KURULU
Finansal Planlama Şubesi Sorumlusu Ramazan KAYA
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
NAKİT YÖNETİMİ M. GÖKHAN GÖKTEPE BURSA KHB / UZMAN.
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1. 2 AMAÇ Sağlık tesislerinde sunulan sağlık hizmetleri karşılığında elde edilen gelirlerin, toplam giderleri asgari oranda karşılaması. GEREKLİ VERİLER.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
22 Aralık 2010 Maliye Bakanlığının Planlama ve Kontrol Çemberi Rogier Tesson Thijs Leijen.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
Üniversite Hastanelerinde Global Bütçe ve Etkileri Üniversite Hastaneleri Birliği XIX. Toplantısı Erciyes Üniversitesi, Kayseri 16 Ekim 2017 Prof. Dr.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERİ ÖDEME
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTE HASTANELERİ GLOBAL BÜTÇE ÖNERİLERİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANI SAYIN FARUK ÇELİK TOPLANTISI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 13 EYLÜL 2011

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ ÜNİVERSİTE HASTANELERİ “GLOBAL BÜTÇE” ÖNERİ TASLAĞI (Ağustos 2009) Üniversite Hastanelerinin “Global Bütçe” uygulaması ile ortaya çıkacak sakınca ve sorunlar ile hizmetlerini sürdürebilmenin asgari gerekleri konusunda Sosyal Güvenlik Kurumu ile her türlü paylaşıma hazır olunduğu, “Global Bütçe” dağıtımının, Üniversitelerin önerileri dikkate alınarak SGK tarafından yapılmasının daha doğru olacağı, Cironun dağıtım kriterlerinden biri olabileceği, ama temel kriter alınmasının doğru olmadığı,

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ ÜNİVERSİTE HASTANELERİ “GLOBAL BÜTÇE” ÖNERİ TASLAĞI (Ağustos 2009) “Global Bütçe” uygulamasının Üniversite Hastaneleri açısından “olmazsa olmazları” olarak; Üniversite Hastanelerinde verilen sağlık hizmetlerinin kapsam ve farklılığı nedeniyle SUT fiyatları ile verilemeyeceği, mutlaka her Üniversite Hastanesinin kendi belirleyeceği farklı fiyatlarla verilmesi, 2010 bütçesi için, SUT fiyatlarında (Üniversite Hastaneleri için) yapılacak revizyon için tam gün yasasının muhtemel ek kaynak ihtiyacı olarak hesaplanan yaklaşık 500 milyon TL’nin merkezi bütçeden tahsisi, 4-b kapsamında Üniversite Hastanelerinde çalıştırılanların 4-a kapsamına alınması, Hazine’ye % 5 olarak yapılan kesintinin Üniversite Hastanelerinde de % 1’e düşürülmesi, Tıbbi malzeme ve ilaç alımları konusundaki üniversiteler arasındaki farklı 2008 gerçekleşmelerinin Medulla bilgileri doğrultusunda “Global Bütçe” planlamasında dikkate alınması, ve ayrıca 2010 yılından başlayarak Üniversiteler için bu konuda merkezi ihale yoluna gidilmesi, DRG uygulamasına pilot olarak mutlaka ve ivedilikle başlanması, Sadece bütçe tahsisi yerine, sunulan hizmetin kalitesini de dikkate almak üzere, gerekirse birlikte belirlenecek, hizmet sonuçlarını gösterir kalite göstergelerini ve bağımsız denetim mekanizmalarının oluşturulması ve izlenmesi, Yerinde provizyon uygulamasında pilot uygulamaya mutlaka başlanması, konularının vurgulanması yerinde görülmektedir..

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı Mehmet Emin ZARARSIZ, Üniversite Hastaneleri Birliği Yönetimini 2 Aralık 2010 Perşembe günü toplantıya davet etmiş ve yapılan toplantıda Üniversite Hastaneleri’nde 2011 yılından itibaren “Global Bütçe” uygulanması konusunda, SGK’nın yaptığı hazırlıklar tartışılmıştır. Bu hazırlıklar üzerine, Sosyal Güvenlik Kurulu’na Üniversite Hastaneleri Birliği’nin “Global Bütçe” ile ilgili görüşleri 24 Ocak 2011 tarihli yazıyla iletilmiş ve sıralanan hususlar vurgulanmıştır; 2010 yılı için Sosyal Güvenlik Kurumu'nun kısmi götürü bedel (global bütçe) sözleşmesi kapsamına alınması öngörülen 39 Üniversite Hastanesi'nin verilerine göre 12 aylık gerçekleşmesi yaklaşık 3.300.000.000 TL.'dır (Medulla verileri + Manuel Faturalar toplamı olarak). 02.12.2010 tarihinde Sosyal Güvenlik Kurumu'nda yapılan toplantıda, sunulan verilere göre, 2011 yılı harcamaları toplamı; Üniversite Hastaneleri 2010 yılı gerçekleşmeleri üzerinden % 4,49 oranında artışla 3.448.170.000 TL olacağı ifade edilmiştir.

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ 31 Ağustos 2009 tarihinde, Hazine Müsteşarlığında yapılan Sayın Bakanlar ve Sayın Rektörler Toplantısı'nda; 2010 yılı için Üniversite Hastaneleri harcamasının 3.900.000.000 TL olarak öngörüldüğü ve ayrıca 2011 yılında Tam Gün Yasası'nın getirebileceği 400.000.000 TL ek yükün de karşılanacağı taahhüt edilmiştir. Sayın Başbakan'ın talimatıyla, 2010 yılı Haziran ayı içinde yapılan toplantılarında, 2010 yılında Üniversite Hastaneleri'nde üretilen gelirle giderin karşılanamayacağı, henüz "Global Bütçe" konusu ve öngörülen rakamlar belli olmadan bile, analiz edilen verilerle görülmüştür. Bu kapsamda, 6009 sayılı Yasa'nın Geçici 9. maddesi ile belirlenen kriterlere göre mali durumu bozuk olarak başvuran 22 Üniversite Hastanesi için 381 milyon TL ödeme yapılmış olmasına rağmen, önerilen "Global Bütçe" kaynakları ile Şubat 2011'de uygulanacak performans yönetmeliği gereklerinin yerine getirilemeyeceği ve çalışanlara ek ödeme yapılamayacağı anlaşılmaktadır. Tüm bunlar dikkate alındığında; Üniversite Hastaneleri için 2011 yılında olması gereken bütçe 4.300.000.000 TL.'dır.

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ Oysa, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından Üniversite Hastaneleri için öngörülen "Global Bütçe" sisteminde; ihtiyat akçesi dâhil 3.163.517.052 TL verilmiş olup, bir önceki maddede belirtilen bütçe ile arasında 1.136.482.948 TL fark oluşmaktadır. Ayrıca, Üniversite Hastaneleri için önerilen Protokol'de; yatarak tedavilere belirlenen 1.09 çarpanı, her bir Üniversite Hastanesi için mevcut ayaktan hasta bakımına ilişkin fatura bedellerinden Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından verilmesi önerilen miktarların kaybını da karşılamamaktadır. Üniversite Hastanelerinin yaptığı hesaplamalara göre; bu çarpan 1.09 değil, daha önceden de Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından taahhüt edildiği gibi en az 1.13 olması gerekmektedir. Üniversite Hastaneleri'nin "Global Bütçe" ile ilgili sıralanan bu görüşleri ve önerileri doğrultusunda konunun yeniden değerlendirilmesi…

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ Sosyal Güvenlik Kurulu’nun “Global Bütçe” Taslak Protokol önerisine ilişkin Üniversite Hastaneleri Birliği görüşleri 1 Nisan 2011 tarihli yazıyla iletilmiş ve sıralanan hususlar vurgulanmıştır; Genelde ülke sağlık sorunlarının çözümünde Üniversite Hastanelerinin rol ve sorumluluğu, özelde de Üniversite Hastanelerinin sürdürülebilir finansman yapısı açısından, önerilen götürü bedel sözleşmesinin aşağıda belirtilen ana başlıkları içermesi halinde uygulanabilir olacağı düşünülmektedir; Götürü Bedel Sözleşmesi, sadece ayaktan tedavi rakamları taahhüdü ile değil, ayaktan ve yatarak tedavi toplamı olmak üzere her bir üniversite için ayrı ayrı yapılmalı ve bu kapsamda her bir Üniversite’nin tavan rakamı mizanında gözüken 2010 yılı toplam gelir ve gider rakamının arasında farka bakılarak, eğer fark negatif ise farkın yarısı kadar tutar toplam gelirine ilave edilerek tavan rakam belirlenmelidir,

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ “Global Bütçe” modelinin en temel koşulu olan ara ödemelerde faturalardan kesinti yapılmaması konusu mutlaka dikkate alınmalı, ilgili Üniversite ile Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı tarafından birlikte belirlenecek yıllık tavana ulaşıldığında gelinen nokta; sadece harcama toplamı açısından değil, aynı zamanda hem hizmet sunumunun hem de geri ödeme mantığının sürdürülebilirliği açısından taraflarla, üçer aylık dönemler ve yıllık olarak birlikte değerlendirilmelidir, Üniversite Hastanelerinin 2011 yılı ayaktan ve yatarak fatura gerçekleşmelerinde 1,30 çarpanı uygulanmalıdır. 2009 yılı Temmuz ayından bu yana süren, Üniversite Hastaneleri Birliği ve ilgili Bakanlıklar ortak çalışması ile birlikte oluşturulan çözüm önerilerinde gündeme gelen hususlar da dikkate alındığında, birlikte çalışma yapılmasının daha uygun olacağı düşünülmektedir. Bu kapsamda; hem “Global Bütçe” hem de 2010 yılından kalan ve henüz incelenmeyen dolayısıyla da ödenmeyen dönem faturaları için uygulanabilir çözümler üretmek kolaylaşacaktır.

GLOBAL BÜTÇE KONUSUNDA YAŞANAN SÜREÇ Üniversite Hastaneleri Birliği’nin görüşlerinin tekrarında da yarar görülmektedir; Geçmişte birlikte yapılan bu çalışmalarda; Hazine payının yüzde 5’den yüzde 1’e düşürülmesi, 2010 yılında yasalaşan 6009 ve 2011 yılında yasalaşan 6111 sayılı Yasalarla Üniversite Hastanelerine sağlanan ek kaynaklar memnuniyet vericidir. Ancak, özel bütçeden karşılanabilecek eğitim ve araştırma ödenekleri ile personel istihdamına ait çözümler (4b’den çalışmakta olanların 4a kapsamına alınması) gibi yapısal iyileştirmeler olarak önerilen hususlarda henüz bir sonuç alınamamıştır. 6111 sayılı Yasa ile Üniversite Hastanelerine 1 Şubat 2011’den itibaren yıllık olarak tahsis edilen kaynağın SGK Global Bütçesi içinde değerlendirilmesinin, Yasa’da tanımlanan ve hedeflenen amaca uymayan bir yaklaşım olduğunun bilinmesinde yarar vardır. 5018 ve 2547 sayılı Yasaların gerektirdiği kamu kaynaklarının ekonomik, verimli ve tasarruflu kullanımına yönelik hükümlerinin Üniversite Rektörlerine getirdiği sorumluluklar da dikkate alınarak, yukarıda sıralanan konuların tekrar değerlendirilmesi…