Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı RIA'YA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1 AB Uyum Sürecinde KOBİ’ler için Çevre Stratejisi
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Yeniden Yerleşim Planlaması
Avrupa Birliği Ortak Tarım Planı -AB OTP-
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
1 Dr. Emmet Mc Mahon 18/10/13 NEDEN ÇEVRE İZNİ?. 2 BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK TEHLİKE ALTINDA Yok olmanın 6. dalgasına giriyoruz  16,000 tür tehlike altındadır.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EÇİ’ye.
YAMAN ENERJİ TÜRKİYE ULUSAL ENERJİ FORUMU 2005 Elektrik Sektörü Altyapı Yatırımları Yaman AKAR Ekim 2005 İstanbul
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı 3.cü.
Sermaye Yapısı Sermaye Yapısı Fon sağlamak üzere firmanın kullanmayı düşündüğü borç, imtiyazlı hisse senedi ve hisse senedi bileşimi Sermaye yapısını etkileyen.
DOÇ.DR. YILDIZ AYANOĞLU 1969 yılında Bulgaristan'da doğdu. İlk ve orta eğitimini tamamladıktan sonra Razgrad Ticaret Lisesinin Sanayi İşletmelerinde Muhasebe.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı EKÖK.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yard ı m.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
ÇED İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı Birinci Yönlendirme Komitesi Toplantısı Iain Maclean 20 Haziran 2012 Çevre ve Şehircilik.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Proje Web Sitesi ve IPPC Envanter Veri Tabanı Onur Mat
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti Tarafından finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı DEA.
ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TR2009/ /001 Çevresel Gürültü Direktifinin Uygulama Kapasitesi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Sıcak Noktaların Belirlenmesi, Gürültü Azaltım Önlemlerinin Seçilmesi ve Eylem Planlama– 31-Ağustos -4 Eylül, Antalya Bu proje Avrupa Birliği ve.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
KONULAR RİSK ANALİZİ ÜRETİM SÜRECİ (LIFE – CYCLE) DEĞERLENDİRMESİ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
ISO Hijyen Uygulamaları
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. IPPC (EKÖK) - “Entegre Kirlilik Önleme ve Kontrol” Teknik Yardımı RIA'YA (DEA - Düzenleyici Etki Analizi) GENEL BAKIŞ ve ATIKLARIN DÜZENLİ DEPOLAMASINA DAİR DİREKTİFİN ETKİSİNE ODAKLANMAK Carlos Cisneros Kısa Dönemli Ekonomi Uzmanı Kasım 2012

RIA / DEA RAPORU İÇİNDEKİLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. BÖLÜM 1: POLİTİKA ARKA PLANI & PROSEDÜREL KONULAR BÖLÜM 2: SORUN TANIMI BÖLÜM 3: HEDEFLER BÖLÜM 4: POLİTİKA SEÇENEKLERİ BÖLÜM 5: ETKİLERİN ANALİZLERİ BÖLÜM 6: SEÇENEKLERİN KIYASLANMASI BÖLÜM 7: İZLEME & DEĞERLENDİRME

BÖLÜM 5 ETKİ ANALİZİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.  Bölüm 5'in Amacı yeni yönetmeliklerin uygulanması ile ortaya çıkacak Olumlu (Faydalar) ve Olumsuz (Maliyetler) Etkileri değerlendirmektir;  Normalde RIA, Yönetmeliklerin bir bütün olarak Toplum ve çeşitli paydaşlar (Tüketiciler, Yönetim, Endüstri, Ticaret, vb.) üzerinde sahip olacağı nitel etkileri tanımlayan önceki Sektörel Etki Analizini takip eder.  RIA'nın 5. Bölümünde FMA'nın, Fayda Maliyet Analizi, ne olduğunu saptamak adına bu Etkiler listelenir, ölçülür ve kıyaslanır.

MALİYETLER EED (IED) / EKÖK (IPPC) uygulama maliyeti ve oluşturulan politika hedeflerini Türkiye'nin başarması için gerekli zaman birkaç faktörle belirlenir: Alt yapının mevcut durumu ve başlangıç hizmet düzeyleri; Tüketici düzeyinde Alım Gücü Kısıtı. Bu son kullanıcıdan elde edilebilecek maliyet miktarını belirler. Sanayi tüketicilere uyum maliyetini yansıtacaktır, ancak bunların gelirlerinin %si olarak ifade edilen sınırlı bir karşılanabilirliği vardır (bütün faturalar için %25 eşiği); Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLER Ulusal düzeyde alım gücü. Türkiye'nin istediği ve gerekli çevresel projelere uygulayabileceği GSYiH miktarı; İdarenin etkili biçimde yasa çıkarma ve akabinde bütün mali kaynakları finansal olarak planlama ve en iyi düzeyde programlama kapasitesidir. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLERİN TAHMİNİ  Türkiye için "AB Entegre Çevre Uyum Stratejisi" çeşitli Çevre Sektörleri için maliyet tahminlerini içerir. Bu kapsamlı doküman, diğer birçok kaynak ile birlikte gözden geçirilmektedir.  Ancak, bazı Ağır Yatırım Direktiflerinin Toplum üzerindeki etkilerini değerlendirme prosedürü ve bir uyum zaman çerçevesi oluşturmaya olan ihtiyaç, daha önceki çalışmalarda uygulanandan farklı bir yaklaşım gerektirebilir. Bu yöntem, Direktiflerin uygulanması ile gerekli olan artan hizmet düzeylerine uygulanan birim maliyetlere dayanmaktadır. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLERİN TAHMİNİ  Şunun farkına varılmalıdır ki, birçok maliyet, Sanayi tarafından uluslararası Rekabeti sürdürmek için yaptıkları modernleşme çabalarının bir parçası olarak ortaya çıkar. Özellikle ek bir yük getirmezler, ancak normal Yatırım planlarının bir parçası olarak veya belirli pazarlara ihraç etme ihtiyacı dolayısı ile her şekilde zaten bunu yapmak durumunda kalacaklardı.  Özellikle yeni Yönetmelikler ışığında ek yükün tanımlanması genelde zordur ve sonuç her durumda uyuma ilişkin uzatılmış olan zaman çerçevesi demektir. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLERİN TANIMLANMASI UYUM MALİYETLERİNİN BİLEŞENLERİ:  Yatırımcıların ek veya artan hizmet düzeylerini sağlamak için gerekli altyapıyı yaratmak adına yapmak zorunda oldukları Sermaye Masrafları (CAPEX);  Ek hizmet düzeylerini sağlama ve ek Altyapıyı sürdürmek için gerekli, tekrar eden masraflar, İşletme Masrafları (OPEX);  Yeni yönetmeliklerin hükümlerinin uygulanma, yürütme ve izlenmesinin İDARİ masrafları. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLERİN TANIMLANMASI  Maliyetlere ilişkin genel bir uygulama, Türkiye'nin tüketicilerini yani vatandaşlarını etkileyen Ağır Yatırım bileşenlerine odaklanmaktır. IED (EED)'de yer alan ağır yatırım direktifleri şunlardır: LCPler - AB Emisyon Limitleri ile uyum Atık su toplama & Arıtma; Katı Atıkları Düzenli Çöp Depolama Sahasına Boşaltma / Tasfiye Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MALİYETLERİN TANIMLANMASI Buna ek olarak, bu üç Direktif, en çok sınırlı alım gücüne sahip olan tüketicileri etkilediği için Geçiş Süreçlerine tabi olabilir.  LCPlerin AB Emisyon Limitlerine uyumu;  Elektriğin fiyatını etkileyecek  Atık su toplama & Arıtma;  Atık su toplama & arıtma tarifelerini etkileyecek  Katı Atık imhası;  Atık c&d (yapım ve yıkım) tarifelerini etkileyecek Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ALIM GÜCÜ KISITLARI ETKİYİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN, ÇOK YILLI MALİYET AKIŞLARI İKİ DÜZEYDE ALIM GÜCÜNE İLİŞKİLENDİRİLMELİDİR:  Tüketici düzeyinde alım gücü. Bu son kullanıcıdan elde edilebilen maliyet miktarını belirler.  Ulusal düzeyde alım gücü. Türkiye'nin çevresel projelere uygulayabileceği GSYiH miktarıdır; Bu analizler, tanımlanan seçenekler için yapılmalıdır, dolayısıyla uygulama için güvenilir bir zaman çerçevesi geliştirilebilir. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

FAYDALAR Türkiye eğer AB'ye katılmaya karar verdiyse, Temiz Teknolojiler pahalı bir lüks değildir; Düşük çevre standartları bir bütün olarak ekonomide gizli maliyetleri içerir ve bu maliyetler hesaplanmalıdır; Bu maliyetlerin dahil edilmemesi, malların bakımının ve yenilenmesinin göz ardı edilmesi gibidir: üretimin devam edemeyeceği bir an gelecektir; Bazı Faydalar açıkça görülemeyebilir (örneğin düzelmiş sağlık), ancak bunlar ölçülebilir gerçeklerdir. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

FAYDALAR  Faydalar, basit bir ifade ile, direktifin uygulanması ile kaçınılan zarardır. Faydaların kesin olarak ölçülmesi, çevrenin söz konusu etkileşimli / birbirini etkileyen karışıklığı, uygulama imkansızlı ğı, ancak atlayamayacağımız iki ö nemli nokta vardır:  Çevre dostu olmayan uygulamaların yarattığı gerçek ve açık bir zarar vardır;  Bu zararın çoğu, değişen derece lerde, ekonomik olarak ölçülebilir. Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

FAYDALAR Daha yüksek çevre standartlarını uygulamanın ana faydaları: Hayata ilişkin zarardan korunma (azalan ölüm oranı); Sağlığa ilişkin zarardan korunma (azalan hastalıklar); Mülkiyet & Tarıma ilişkin zarardan korunma (binaların ve tarım ürünlerinin bozulması); "Ödemeye İsteklilik" kavramı bağlamında tahmin edilebilen Eko sisteme olan faydalar; Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

FAYDALAR Faydaların Maddi Değerini Belirleme Yöntemi Birim Kirlilik Zarar Maliyetleri Birim Alıcı Zarar M a liyetleri Doz-Cevap İşlevleri Teknikler Ödemeye isteklilik Faydalar Devir Değeri Hayatın Değeri (Ölüm Oranı) Sağlığın Değeri (Hastalık Oranı) Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

BÖLÜM 6 SEÇENEKLERİN KIYASLANMASI  Bütün olumsuz ve olumlu faktörler uyumlu bir çerçevede sunulmalıdır;  Bu oluşturulan Seçenekler için yapılır, her biri kendi uygulama zaman çerçevesi ile;  Bir Dayanak “Eylem Yok" Senaryosu tanımlanan seçenekleri temsil eden diğerleri ile birlikte yaratılır;  CBA açısından, tüm değerler önemsenmemiştir (NPVler) ve Risk Analizine karşı Hassasiyete tabidir; Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

BÖLÜM 6  Hassasiyet Analizine dayanarak "Tavsiye Edilen Seçenek" oluşturulur;  Tavsiye Edilen Seçenek daha detaylı olarak geliştirilir, uygun olunduğu zaman, ilerlemenin izlenmesi için kilometre taşları ve parametreler oluşturulur;  Optimal uygulama için gerekli olan zaman çerçevesi tanımlanır. KAVRAMSAL OLARAK, TAVSİYE EDİLEN SEÇENEK: “HEDEFLERİ EN İYİ ŞEKİLDE YERİNE GETİREN EN AZ MALİYETLİ SEÇENEK OLMALIDIR" Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

NÜFUSA DAYALI DİREKTİF İÇİN ETKİ DEĞERLENDİRME ADIMLARI  MEVCUT HİZMET DÜZEYLERİNİ NÜFUSUN %Sİ OLARAK TAHMİN EDER  ÇOK YILLI UYUM DÜZEYLERİNE İLİŞKİN HEDEFLERİ BELİRLER  CAPEX & OPEX İÇİN BİRİM MALİYETLERİ TAHMİN EDER  İDARİ MALİYETLERİ TAHMİN EDER  NÜFUSUN MEVCUT MALİYETLERİNİ TAHMİN EDER  HANEHALKI GELİRİNİ ÖNGÖRÜR & GELECEKTEKİ ALIM GÜCÜNÜ TAHMİN EDER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ETKİ DEĞERLENDİRMESİ  CAPEX, OPEX & İDARİ MALİYETLERİ ÖNGÖRÜR  ALIM GÜCÜ TAHMİNİNİ OPEXE BAĞLAR VE OPEX<ALIM GÜCÜ OLMASINI SAĞLAR  ÇOK YILLI MALİYET AKIŞLARI BAKIMINDAN NÜFUS ÜZERİNDEKİ ETKİYİ VE MEVCUT ORTALAMA TARİFELER ÜZERİNDEKİ GEREKLİ MAKRO EKONOMİK ARTIŞI TAHMİN EDER  FİNANSMAN İÇİN GEREKLİ BİLANÇOYU YILLIK OLARAK TAHMİN EDER (ULUSAL DÜZEYDE FON AÇIĞI)  ULUSAL GSYİH ÜZERİNDEKİ ETKİYİ VE BELEDİYE KATI ATIKLARI (MSW) DEPOLAMA DİREKTİFİ DOLAYISIYLA ÇEVREYE AYRILAN GEREKLİ YILLIK ARTIŞI TAHMİN EDER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ATIĞA ODAKLANMA ATIK DÜZENLİ DEPOLAMA SAHASI DİREKTİFİNİN ÖN BİR ETKİ DEĞERLENDİRMESİ ARACILIĞIYLA METODOLOJİNİN AÇIKLANMASI Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

MEVCUT HİZMET DÜZEYLERİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

EK HİZMET KAPSAMI Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

HİZMET VERİLEN EK NÜFUS Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

HİZMET VERİLEN NÜFUSUN % OLARAK UYUMUNA İLİŞKİN HEDEFLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

VAKA ÇALIŞMASINA DAYALI CAPEXE İLİŞKİN BİRİM MALİYETLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

VAKA ÇALIŞMASINA DAYALI CAPEXE İLİŞKİN BİRİM MALİYETLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. Katılım Ülkelerinde seçilmiş sektörlere ilişkin kümülatif yatırım maliyetleri Ülke€/sermaye Bulgaristan108 Çek Cumhuriyeti112 Estonya487 Macaristan45 Letonya132 Litvanya160 Polonya96 Romanya123 Slovakya165 Slovenya588

OPEX İÇİN BİRİM MALİYETLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

UYGULAMANIN İDARİ MALİYETLERİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir. Henüz güvenilir bir veri bulunamadı. Romanya’daki deneyimden proxy alındı. Türkiye için tahmin 2013'te yıllık 48 Milyon €, endeks düzeltmesinde reel olarak büyümektedir (€ Enflasyon + GSYİH büyümesinin % 15'i)

ÇOK YILLI CAPEX MALİYETLERİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ÇOK YILLI OPEX MALİYETLERİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ÇOK YILLI İDARİ MALİYETLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ALIM GÜCÜ KISITI Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ÇOK YILLI TOPLAM MALİYET AKIŞI VE UYUM HEDEFİNİN ÖZETİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

ÇOK YILLI TOPLAM MALİYET ÖZETİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

OPEX KAPSAM GRAFİĞİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

FONLAMA BOŞLUK GRAFİĞİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

HANEHALKI ÜZERİNDEKİ ETKİ GRAFİĞİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

UYUMUN MALİYETLER ÜZERİNDE ETKİSİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

TÜRKİYE'NİN ÇEVRESEL ÇABASI ÜZERİNDEKİ ETKİ Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.

OLUMLU ETKİLER - FAYDALAR BUNUNLA BERABER.... ANALİZİ TAMAMLAYABİLMEK İÇİN FAYDALARI TAHMİN ETMELİYİZ SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Bu proje Avrupa Birliği ile Türkiye Cumhuriyeti tarafından eş finanse edilmektedir.