 ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş 11.08.2000.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

ETKİLİ ZAMAN YÖNETİMİ TEKNİKLERİ
Bireysel Çalışma Teknikleri
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş
NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
Tatilde Yapılacaklar.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
Zor insanla başa çıkma yolları
Bursa Birey Dershaneleri
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
HER KOŞULDA BAŞARILI OLMANIN
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
HOŞGELDİNİZ.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
İLETİŞİM.
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
Afyon Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Büyük düşün, küçük adımlarla başla...
REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
MEHMET EKİCİ REHBER ÖĞRETMEN
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
HOŞGELDİNİZ.
AİLE EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI. ÇOCUĞA; İNANDIĞINIZI, GÜVENDİĞİNİZİ VE SEVDİĞİNİZİ BELLİ EDİNİZ !
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
MOTİVASYON.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
DAHA İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN…
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

 ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş

 Zaman hiçbir zaman yönetiminize girmez siz ancak zaman içinde tutum ve davranışlarınızı yönetebilirsiniz

 İsteyip de yapmaya zaman bulamadığımız şeyler, yeterince istediğimizden emin olmadığımız şeylerdir.  Şu ana kadar çok isteyip de neye sahip olamadınız ?

 Zaman gerçeği sadece bizim için mevcuttur  Zamanın uzunluğuna ilişkin kavrayışımız bilinç durumumuza göre değişir.  Zaman yan yana dizilmiş sınırsız bir “şu anlar dizisidir.  Geleceğimizi belirleyen,her fırsat “şu an”ı nasıl değerlendirdiğimizdir.  Zaman yönetiminin konusu kendini yönetmektir

 Zamanımız dolduğunda, hiçbir miktarda para bize tek bir fazladan an bile satın alamaz.  Başarılarımızın gerçekleştiğini ölmeden önce göremezsek yalnızca kendimizi suçlamamız gerekir- çünkü zamanı kendi “şu an”larımızı yanlış kullanmışız demektir.  Zamanın her zaman bolluk ve olasılıklarla dolu olduğunu fark etmeyen, insan cahilliğidir.

 Kendi karakteristiklerinizi öğrenmeye çalışın

 Bulunduğunuz durumda yeni bir şey öğrenemiyorsanız görevi devredin

 İyi odaklandığınızda zaman ortağınız olur

 Önceliklerinizi belirleyin

 Zamandan kazanmak istiyorsanız kayıplarınızdan başlayın

 Rüyalarınız sizin için çalışmaya devam edebilir

 Çalışmayı bir zevk haline getirin

 Kağıtları yok edin ◦ Üç çekmece yöntemi ◦ AHİD yöntemi

 DYB –Dikkat yitim bozukluğu 1.Arzu uyandır 2.Zihninde canlandır 3.Telkin ver

 Zaman prensipleriniz olsun

 Zamanınızı geriye doğru planlayın

 Projenizi tamamlamak için gereken zaman her zaman tahmininizden fazla sürer

 Zamana değil işe odaklanın

 Başardığınız her iş için kendinizi tebrik edin

 Başarı, gerçekten elde etmek istediğiniz şey için neden vazgeçmeye razı olduğunuza dair kavrayışınıza ince ayar yapmakla ilgilidir  Eğer dün yaşadıklarınızdan memnun değilseniz,bugün dün yaptıklarınızın aynısını yapmamalısınız

 Çember sizin “yaşamım”dediğiniz süreci oluşturan tüm “şeyler”le doludur.  Gerçekten istediğimiz iyi şeylere yer açmak için hoşlandığımız bazı parçalardan vazgeçmeliyiz.

 Göstermiş olduğunuz başarıların kalıcılığı gösterdiğiniz tutarlı çabaların ve iradenizin istikrarına bağlıdır.

 İşimdeki amacım nedir?  Hedefler belirlemek  Eylem planları yapmak  Zaman çizelgesi hazırlamak  Görevleri öncelik sırasına göre dizmek  Evrak yönetimi  Toplantılara katılıp yönetmek  Başkalarına yetki vermek  Fikir ve silgi toplama yöntemleri  Kendi kendini disipline sokmak

 Belirlenmiş olmak  Ölçülebilir olmak  Yapılabilir olmak  Gerçekçi olmak  Zaman içinde sınırlanmış olamak Kendinize hedef ya da amaç belirlerken yukarıdaki beş kıstası da göz önünde bulundurmayı unutmayın

 Önemli ve acil  Önemli,ama acil değil  Acil, ama önemli değil  Çok zaman alır  Zaman kaybı

 Ev ve aile  Meslek  Tatil  Meslek  Sosyal aktiviteler  Eğlence  Arkadaşlar  Hobiler  Kişisel Gelişim

 Belirlenmiş olmak  Ölçülebilir olmak  Yapılabilir olmak  Gerçekçi olmak  Zaman içinde sınırlanmış olmak

 Açıkca tarif edilmiş özel amaçlar belirleyin  Katılımcıların gündem hazırlanmasına katkıda bulunmasını sağlayın  Her konu için konuşmacıların zamanını sınırlayın  Toplantıyı yönetmek için bir toplantı başkanı ve not almak için bir toplantı sekreteri belirleyin  Dakik olun, başlama saatinden önce toplantı yerinde bulunmak

 Toplantı kuralları konusundaduyarlılık geliştirin  Bazı toplantılarda konuşmacı şemsiyesi  O ana kadar söylenenlerin özetlenmesi  Her katılımcıya konuşma imkanı tanıyın  Konunun dışına çıkılmaması için ihtiyatlı olun  Toplantı notlarını toplantıdan hemen sonra dağıtın  Toplantı notlarında görev alan kişilerin sorumluluklarını belirlemiş olun  Sizi ilgilendiren notları defterinize yazıp gelecek toplantılara hazırlıklı gelin

 Yapılacak çok iş ve,bu kadar işi tamamlayacak zaman yok  Önleyebileceğiniz ya da inlenemez gecikmeler sizi öfkelendirip umutsuzluğa yöneltiyor  Her işi normalin yarısı kadar zamanda yapabilmek için koşuşturup duruyorsunuz.  Eve gelince iş düğmesini kapatamıyorsunuz  Tatilde bile arşınızdakiler söylediklerinizi hemen anlamadıkları zaman gerginleşiyorsunuz  Motive olmadan önce çok sıkı zaman kısıtlamalarına gerek duyuyorsunuz

 Yeni bir alışkanlık edinmek için 21 ya da 30 gün süreye gerek vardır.

 Zaman kullanma yeteneğiniz  Zaman kaybetmenize yol açanlar  Bugün işini yarına bırakma eğiliminiz  Her konuda mükemmeli arama eğiliminiz

 İşimdeki amacım nedir  Hedeflerim nelerdir  Eylem Planlarım var mı  Zaman çizelgesi hazırladım mı  Görevleri öncelik sırasına göre diziyor muyum  Evrak yönetimi  Telefon kullanımı  Toplantıların verimliliği  Başkalarına yetki vermek  Fikir ve bilgi toplama yöntemi  İç disiplin