Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Hz. Muhammed’in Sözleri
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
ALLAH’ I NEDEN ÇOK SEVİYORUM?
"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
PEYGAMBER KISSALARI Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman,
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
AHLAK Güzel Söz; Anlam ve Mâhiyeti
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
4 KARE.

HASED-GIYBET.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
VAHİY Allah’ın peygamberlerine gönderdiği bilgilere ve mesajlara vahiy denir. Vahiy meleği Cebrail’dir.
Temel Eğitici Nitelikleri
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
5. SINIF 1. ÜNİTE ALLAH İNANCI.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
ÖĞRENME ALANI İNANÇ 7.SINIF 1.ÜNİTE MELEK VE AHİRET İNANCI
DERSTE GEÇEN ÖNEMLİ KAVRAMLAR. Hidayet Hak yolu Doğru yol Hidayet Hak yolu Doğru yol Dalalet Doğru yoldan sapmak Dalalet Doğru yoldan sapmak Tebyin Hakikatin.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
„ Baba, politika gerçekten nedir ?“
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
AC Kuplajlı Yükselteçler Türev ile İntegral Devreleri
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
EŞLERİNE İHANET EDEN NUH (AS) VE LUT (AS)’UN HANIMLARI
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
TEBBET SÛRESİNİN TEFSİRİ
TEBBET SURESİ.
1.Ebû Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu zaten. 2.Ona ne malı fayda verdi ne de kazandığı başka şeyler. 3.0, alev alev yanan ateşe atılacak! 4.Dedikodu.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
ADALET NEDİR? Adalet, zulmetmemek, hak sahibine hakkını vermek, haklılık ve hakka uygunluk gibi manalara gelmektedir.
ÇALIŞMANIN ÖNEMİ VE LEZZETİ
Kısa Sûreler. Kısa Sûreler Kısa Sûreler Fatiha Fil Kureyş Maun Kevser Kâfirûn Nasr Tebbet İhlas Felak Nâss.
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
ALLAH İNANCI 5. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla TEBBET (MESED) SURESİ

تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! مَا اَغْنٰى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢ 2 Malı da kazancı da ona hiçbir yarar sağlamayacak! سَيَصْلٰى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ 3 Zamanı gelince tarifsiz bir alevli ateşe (yakıt) olacak! (yaslanacak)

وَامْرَاَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤ TEBBET (MESED) SURESİ وَامْرَاَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤ 4 Karısı da (onun ateşine) odun hamallığı yapacak, فٖى جٖيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿٥ 5 Hem de boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip olduğu halde.

TEBBET SURESİ Nuzul Sıra 19 Ayet Sayısı 5 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra 111 SURENİN KİMLİĞİ TEBBET SURESİ Nuzul Sıra 19 Ayet Sayısı 5 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra 111

NÜZUL YERİ

TEBBET SURESİ KONUSU 1. Tevhid’e karşı çıkanların sonu

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla TEBBET (MESED) SURESİ

TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! Tebbet; Kurudu Kahroldu

TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! Ebu Leheb;   ‘’Alevin Babası’’. Yanaklarının kıpkırmızı olması veya kızınca yanaklarının al al olmasından dolayı bu lakap takılmıştır.

TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! Ebu Leheb ve Kınamanın Konusu;   Allah, Ebu Leheb’in temsil ettiği iki güce kahr ve lanet etmektedir. Ekonomik gücü (mal) Toplumdaki sosyal gücü ve otoritesi.

TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! İki El (ikinci ayetteki);   Mal ve Kazanç’ı ifade eder. Yed – El; insan fiillerini, insan iradesini ve eylemlerini ifade eder. Yed – El; güç, takat (ekonomik güç ve sosyal nufuz, otorite)

TEBBET (MESED) SURESİ تَبَّتْ يَدَا اَبٖى لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١ 1 Ebu Leheb’in İki Eli (çifte gücü) kahrolsun, zaten kendisi de kahroldu-kahrolacak! “Ebu Leheb kahrolsun” yerine böyle denilmesinin altında ilâhi şefkat yatmaktadır.   Âdetâ; “Ebu Leheb kulumu Benden koparan malı ve kazancı kahrolsun!” denilmiş gibidir. Allah Rasulü’nün çağdaşı olan inkârcılar içinden sadece Ebu Leheb’in Kur’an’a ismen girmiş olmasının altında, Peygamber’e akraba olmanın kişiyi kurtarmaya yetmediği iması da bulunmaktadır.

مَا اَغْنٰى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢ TEBBET (MESED) SURESİ مَا اَغْنٰى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢ 2 Malı da kazancı da ona hiçbir yarar sağlamayacak! سَيَصْلٰى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ 3 Zamanı gelince tarifsiz bir alevli ateşe (yakıt) olacak! (yaslanacak) Faydasız Mal ve Kazanç Acı Son

TEBBET (MESED) SURESİ مَا اَغْنٰى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢ 2 Malı da kazancı da ona hiçbir yarar sağlamayacak! Faydasız Mal ve Kazanç;   Malına, kazancına ve gücüne güvenerek kendi kendine yettiğini sanan ve azan kişiye Ahrette, sahip olduğu tüm bu imkanlar hiçbir fayda vermeyecek.

TEBBET (MESED) SURESİ سَيَصْلٰى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ 3 Zamanı gelince tarifsiz bir alevli ateşe (yakıt) olacak! (yaslanacak) Acı Son – Cehennem;   Allah, burada mala, servete, şöhrete, otoriteye ve sosyal güce güvenmenin sonucu hakkında bilgi vermektedir. ‘’Alevli Ateşe Yaslanacak’’

TEBBET (MESED) SURESİ سَيَصْلٰى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ 3 Zamanı gelince tarifsiz bir alevli ateşe (yakıt) olacak! (yaslanacak) Ebu Leheb’in azmasının sebebi; Malına ve ihtişamına güvenmesi idi. Böylesine mala düşkünlük gösterip, malının kendisini dünyada ebediyen yaşatacağını sananların ve bu nedenle Vahye düşman olanların ahretteki mekanı Cehennem’dir mesajı verilmektedir.   İlahi rızadan yoksun bir itibar görüntüsü, durum değişmediği sürece, aslında kişinin felaketinin habercisidir.

TEBBET (MESED) SURESİ سَيَصْلٰى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣ 3 Zamanı gelince tarifsiz bir alevli ateşe (yakıt) olacak! (yaslanacak) Sahte itibar felaket getirir.   Gerçek İzzet ve Şeref isteyenler bilsin ki, gerçek İzeet ve Şeref bütünüyle Allah’ın yanındadır.

TEBBET (MESED) SURESİ وَامْرَاَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤ 4 Karısı da (onun ateşine) odun hamallığı yapacak, Kur’an’ın zikrettiği eşler dört kategoride tasnif edilebilir: 1) İyi-İyi : İbrahim ve eşi, 2) Kötü-Kötü : Ebu Leheb ve eşi; 3) İyi-Kötü : Hz. Nûh ile Lût ve eşleri; 4) Kötü-İyi : Firavun ve eşi. Burada verilmek istenen mesaj: Karısı dünyada eşinin küfrüne katkı veriyordu, âhirette de ateşine katkı verecek.

TEBBET (MESED) SURESİ وَامْرَاَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤ 4 Karısı da (onun ateşine) odun hamallığı yapacak, Odun Taşıyıcılığı;   Araplarda bu ibare; çok konuşan, laf getirip götürenler için kullanılan bir deyimvari bir sözdür. Hz Peygamberi üzen, ona karşı yakışıksız söz ve davranışlarda bulunan bir kadının (Ümmü Cemil) sonu, ateş azabıdır ve kendi azabının yakıtını, taşıdığı laflar ve yüklendiği günahlarla oluşturmaktadır. İnsan, Cehennem’deki yakıtını aslında bu dünyada kendisi hazırlıyor

TEBBET (MESED) SURESİ فٖى جٖيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿٥ 5 Hem de boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip olduğu halde. Ağır Mahkum Muamelesine Tabi Tutulması; Zincire vurularak gurur ve kibirleri yerle bir edilecek.

TEBBET (MESED) SURESİ فٖى جٖيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿٥ 5 Hem de boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip olduğu halde. Ağır Şuçlu Mahkum Muamelesi;   Ahrette insanlar Cehennem’e atılırken zincirlere vurulacak, en ağır Mahkum muamelesine tabi tutulup, gurur ve kibirleri yerle bir edilecektir. (Furkan 13 / Mü’min 71-72, Hakka 32)