Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Fidan BAYRAKTUTAN Öğrenci İletişim Sorumlusu
Advertisements

Ebrary Satın Alma (Perpetual Access) ve Abonelik Modelleri 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
AKTS & DE Etiketi 1 Mart 2013 İstanbul Teknik Üniversitesi İlyas ÜLGÜR Erasmus Program Koordinatörü AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ANKOS AÇIK ERİŞİM VE KURUMSAL ARŞİVLER ÇALIŞMA GRUBU
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
GEÇMİŞTE VE GÜNÜMÜZDE PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA TOPLU ANKET SONUÇLARI DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ, KÜTAHYA GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, GAZİANTEP HARRAN ÜNİVERSİTESİ,
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Üniversite Tanıtım.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Uluslararası Ticaret ve Finansman 25 Eylül 2014
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Aralık  1.ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ  2.ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ  3.GAZİ ÜNİVERSİTESİ  4.KMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİV.  5.KARABÜK ÜNİVERSİTESİ.
PROTOKOL.
Edirne Koleji Rehberlik Servisi Elektrik-Elektronik Mühendisliği MF-4 Edirne Koleji Rehberlik Servisi.
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI Bilgilendirme Toplantısı
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK Mustafa.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİNİN DURUMU Dr. Sibel KIRAN Üniversite SAĞLIK Merkezleri II. Sempozyumu Aralık 2006.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
TM (EA) PUAN TÜRLERİ YGS – LYS Bİ LGİ
Edebiyat Fakültesi Bölümlerinin
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
SUŞEHRİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÜNİVERSİTE İMTİHANI BAŞARISI
Sunum İçeriği Mühendislik Eğitimi Akreditasyonu ve MÜDEK
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
. TERCİH. En Çok Kontenjan Anadolu Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Atatürk üniversitesi Selçuk Üniversitesi S. Demirel Üniversitesi
YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I Prof. Dr. Ömer Demir Akdeniz Üniversitesi.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ, 2015 NİSAN 2016.
2011 ÜNİVERSİTE YERLEŞME SONUÇLARIMIZ 2011 UNIVERSITY PLACEMENT RESULTS.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ III.OLAĞANÜSTÜ GENEL KURULU
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE GERİ ÖDEME
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ANKOS ELEKTRONİK BİLGİ KAYNAKLARI ERİŞİMİNDE ULUSALLAŞMAYA DOĞRU
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı Diler ASLAN PAÜ Bologna Kurumsal Koordinatörü PAÜ Kalite Koordinasyon Kurulu Üyesi EUA Kurumsal Değerlendirme Programı İletişim Sorumlusu Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Denizli, 21 Ekim 2008

Avrupa Üniversite Birliği (EUA) (www.eua.be) Nasıl bir kuruluştur? Üniversiteler ve Ulusal Rektör Kurulları Kuruluş: Salamanca/İspanya-31 Mart 2001 “Association of European Universities (CRE)” ve “Confederation of European Union Rectors’ Conferences” birleşmesi 45 Ülke – 750 Kurum – 4 000 Kurumsal temsilci

Avrupa Üniversite Birliği (EUA) (www.eua.be) Misyonu Yüksek öğrenim ve araştırma alanında uzmanlık merkezi Üniversiteleri desteklemek Kurumsal yönetişim ve liderliği güçlendirmek Avrupa içerisinde ve Avrupa ile Avrupa dışındaki dünya arasındaki ortaklıkları güçlendirmek Promoting policies to enable universities and other higher education institutions to respond to growing expectations regarding their contribution to the future development of a knowledge society for Europe Advocating these policies to decision makers at different levels and ensuring that the voice of universities is heard Informing members of policy debates which will impact on their development Developing its knowledge and expertise through projects that involve and benefit individual institutions while also underpinning policy development Strengthening the governance, leadership and management of institutions through a range of activities targeted at mutual learning, exchange of experience and the transfer of best practices Developing partnerships in higher education and research between Europe and the rest of the word in order to strengthen the position of European universities in a global context

Avrupa Üniversite Birliği (EUA) (www.eua.be) Vizyonu Sürekli Gelişme: Kültür, toplum, teknoloji ve ekonomik Çeşitlilik: Alanlarda ve mezunlarda Hareketlilik: Akademik personel ve öğrenciler European universities aim to support, for the benefit of all, the continued development of the culture, society, technology and economy of Europe. Our vision of European universities of the future is that of a system of academic institutions with highly diversified profiles, providing a wide spectrum of graduate qualifications and facilitating the mobility of staff and students. This is only possible through promoting autonomous institutions, able to define their own strategy and build partnerships in their own best interests. The mix of teaching and research activities is unique to European universities and for this reason, their involvement is key to both building a Europe of knowledge and ensuring access to all who can benefit from higher education. European universities take full responsibility for the quality of the teaching, learning and research that they deliver as well as for strengthening their accountability procedures. Adequate funding is a prerequisite for European universities to carry out their work to the best international standards. Universities are working to diversify their funding streams and committed to exploring combined public/private funding models. EUA fully upholds the values and principles enshrined in the Magna Charta Universitatum, signed in Bologna in 1988 by 388 Rectors of universities worldwide.    Birlik kültür, toplum, teknoloji ve ekonomik açıdan sürekli gelişen bir Avrupa’yı hedeflemektedir. Farklı perspektiflerde gelişmiş; geniş spektrumda mezunları sağlayan; akademik, idari personel ve öğrencilerin hareketliliğine kolaylaştıran Avrupa Üniversitelerini oluşturmak Bunlara ulaşmanın tek yolu kendi stratejini geliştiren, kendi öncelikli alanını belirleyip geliştirerek ortaklıklar kurabilen üniversitelerdir. Her üniversite; öğretim, öğrenim ve araştırma kalitelerini kendi sorumlulukları olarak benimserler. EUA 1988’de Bologna’da 388 rektörün imzaladığı Magna Carta Bildirgesi Değerleri ve İlkelerini temel alır.

Avrupa Üniversite Birliği (EUA) (www.eua.be) Bunlara ulaşabilmek için üniversiteler; Kendi stratejini geliştirebilmeli Kendi öncelikli alanını belirlemeli; geliştirmeli ve ortaklıklar kurabilmeli Öğretim, öğrenim ve araştırma kalitelerinin kendi sorumlulukları olduğu bilincinde olmalı EUA 1988’de Bologna’da 388 rektörün imzaladığı Magna Carta Bildirgesi Değerleri ve İlkelerini temel alır. European universities aim to support, for the benefit of all, the continued development of the culture, society, technology and economy of Europe. Our vision of European universities of the future is that of a system of academic institutions with highly diversified profiles, providing a wide spectrum of graduate qualifications and facilitating the mobility of staff and students. This is only possible through promoting autonomous institutions, able to define their own strategy and build partnerships in their own best interests. The mix of teaching and research activities is unique to European universities and for this reason, their involvement is key to both building a Europe of knowledge and ensuring access to all who can benefit from higher education. European universities take full responsibility for the quality of the teaching, learning and research that they deliver as well as for strengthening their accountability procedures. Adequate funding is a prerequisite for European universities to carry out their work to the best international standards. Universities are working to diversify their funding streams and committed to exploring combined public/private funding models. EUA fully upholds the values and principles enshrined in the Magna Charta Universitatum, signed in Bologna in 1988 by 388 Rectors of universities worldwide.    Birlik kültür, toplum, teknoloji ve ekonomik açıdan sürekli gelişen bir Avrupa’yı hedeflemektedir. Farklı perspektiflerde gelişmiş; geniş spektrumda mezunları sağlayan; akademik, idari personel ve öğrencilerin hareketliliğine kolaylaştıran Avrupa Üniversitelerini oluşturmak Bunlara ulaşmanın tek yolu kendi stratejini geliştiren, kendi öncelikli alanını belirleyip geliştirerek ortaklıklar kurabilen üniversitelerdir. Her üniversite; öğretim, öğrenim ve araştırma kalitelerini kendi sorumlulukları olarak benimserler. EUA 1988’de Bologna’da 388 rektörün imzaladığı Magna Carta Bildirgesi Değerleri ve İlkelerini temel alır.

Avrupa Üniversite Birliği (EUA) (www.eua.be) Etkinlikler Çalıştaylar Liderlik seminerleri Kurumsal Değerlendirme Programı Konferanslar Projeler

Avrupa Yükseköğretim Temel İlkeler Şeffaflık Tanınma (Uluslararasılaşma) Hareketlilik EUA-KDP Bologna Süreci ERASMUS ENQA YÖDEK Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir akademik derece sistemi: 2/3 kademeli (Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) yükseköğretim sistemi Kademeler arası geçiş Ulusal yeterlilikler Çerçevesi Kalite güvencesi Avrupa ilke ve standartları ile uyumlu Ulusal Kalite Güvence Sistemi Öğrenci Katılımı Uluslararası Katılım Diplomaların ve öğrenim sürelerinin tanınması Diploma eki Lisbon Tanıma Sözleşmesi AKTS Yaşam Boyu Öğrenme Tecrübeye dayalı yeterliliklerin tanınması Ortak Dereceler Ortak derecelerin oluşturulması ve tanınması

Kurumsal Değerlendirme Programı (KuDeP) Değişim için stratejik bir araçtır. (1994- 39 Ülke - 250 Kurum) İki ana başlık Öz-Değerlendirme İç Kalite Kültürü

Kurumsal Değerlendirme Programı (KUDEP) İki çıktı Öz-Değerlendirme raporu Değerlendirme raporu

Öz-Değerlendirme Raporu Kurum ne yapıyor? Nasıl yapıyor? Yaptığını nasıl kanıtlıyor? Değişim için sürekli gelişmeyi nasıl sağlıyor? PUKÖ Önlem al- Uygula Kontrol Et/Ölç Planla Değerlendir Liderlik Süreçler Temel performans sonuçları Çalışanlar Politika ve Strateji İşbirlikleri ve Kaynaklar Çalışanlarla ilgili sonuçlar Müşterilerle Toplumla Girdiler Sonuçlar Yenilikçilik ve Öğrenme

Değerlendirme Süreci Rapor İzlem (isteğe bağlı) Kurumun Değerlendirme raporu Değerlendirme Ekibi tarafından 2 kurum ziyareti Rapor İzlem (isteğe bağlı)

Değerlendirme Sürecinde Temel Basamaklar (5 Aşama)(2008-2009) Haz-Ekim 2008 Üniversite başvurur EUA Değerlendirme Ekibini belirler Ekim 08–Mart 09 Öz-Değerlendirme Öz-Değ. Grubu Öz-Değ. Raporu (Şubat 09 ilk hafta) Dış değerlendirme 1. Ziyaret (25-27 Mart 09) Nisan-May09 İstenen ek belgeler gönderilir Bkz. KDP Kılavuz: Ek-1 ve ziyaret programları Öz-Değerlendirme Grubu Sürekli Gelişim Grupları

Değerlendirme Sürecinde Temel Basamaklar (2008-2009) Mayıs-Temmuz 2009 2. Ziyaret (Haz 09 ??) Temmuz–Ekim 09 DE yazılı rap. Üniversiteye gönderir. Üniv. düzeltir Son rap. Üniversiteye gönderilir EUA Değ. Rap. Websitesinde yayımlar. www.eua.be/IEP

KUDEP Özellikleri Gönüllülük Destekleyici Uzman grubunun eş-değerlendirmesi Uluslararası Bağımsız Kar amacı gütmeyen Deneyim paylaşımı Akreditasyon değil, sıralama yapılmaz Üniversitenin kendi misyonuna göre değerlendirme

Anahtar Başarı Faktörleri Öz-değerlendirme sürecinin hep birlikte yürütülen bir süreç olduğuna odaklanmak; sadece rapor yazmak olmadığını kavramak Başından sonuna kadar Yükseköğretim Kurumunun tüm birimlerini (kurumsal liderlik, akademik ve idari çalışan, öğrenciler) kapsamak Kurumsal Değerlendirme Programı (KUDEP) ile ilişkili (ilkeleri değerlendirme süreci vb.) kaygı ve yanlış anlaşılmaları tüm kurum içerisinde belirlemek

Sonuçları Dış değerlendirme üniversitelere çok yararlı bir yaklaşım Öz-değerlendirmenin vurgulanması değişim ve gelişme açısından dinamikleşme Uzun dönem stratejik yönetimi güçlendirmektedir Kalite kültürünün yerleşmesine katkı Avrupa Üniversiteleri arasında iyi yönetişim uygulamalarının paylaşılması kültürünü geliştirmektedir

Belirlenen Günler University of Mostar: 22 – 24 February 2009 University of Zenica: 19 – 20 February 2009 University of Verona: 11 – 13 March 2009 University of Latvia: 8 – 10 February 2009 Spiru Haret University: 25 – 27 January 2009 Bahçeşehir University: 25 – 27 February 2009 Izmir University of Economics: 10 – 12 March 2009 Pamukkale University: 25 – 27 March 2009 Ternopil National Economic University: 4 – 6 March 2009

EUA Üyeliği Ulusal: 1 Bireysel Tam: 43 Bireysel Fahri: 9 Abant Izzet Baysal University Akdeniz University (Akdeniz Üniversitesi) Ankara Universitesi Atatürk Üniversitesi Bilkent Üniversitesi Bogaziçi Üniversitesi Cukurova University Dicle Üniversitesi Dokuz Eylül Üniversitesi (DEU) Dumlupinar University Ege University (Ege) Erciyes Üniversitesi Firat University Gazi Üniversitesi (Gazi Üniversitesi) Hacettepe Üniversitesi Inönü Üniversitesi Istanbul Teknik Üniversitesi (ITU) Istanbul University Izmir Institute of Technology Karadeniz Technical University Kocaeli University Marmara Üniversitesi Mersin University (Mersin) Orta Dogu Teknik Üniversitesi Mimar Sinan Üniversitesi (MSU) Mugla University (Mugla University) Mustafa Kemal University Namik Kemal University (NKU) Ondokuz Mayis Üniversitesi (OMU) Pamukkale University (Pamukkale) Sakarya University (SAÜ) Selcuk University Süleyman Demirel Üniversitesi T.C. Anadolu Üniversitesi T.C. Kadir Has University Trakya Üniversitesi Uludag Üniversitesi Gaziantep Universitesi University of Kirikkale Yeditepe University Yildiz Teknik Üniversitesi Yüzüncü Yil University Ulusal: 1 Bireysel Tam: 43 Bireysel Fahri: 9 Collective full member Turkish University Rectors' Conference Ankara l Turkey l http://www.yok.gov.tr Bahcesehir University Çag Üniversitesi Mersin Cankaya University Isik University Istanbul Bilgi University Izmir Ekonomi Üniversitesi Koc University Mehmet Akif Ersoy University Burdur Sabanci University

EUA Üyeliği

KUDEP’e katılmış olan (Türkiye) Ankara University Atatürk University Bogaziçi Üniversitesi, Istanbul Cukurova University Kocaeli University Marmara Üniversitesi, Istanbul Middle East Technical University, Ankara Uludag University, Bursa Istanbul Technical University Selcuk University The University of Süleyman Demirel Erciyes University, Kayseri Akdeniz University Ege University Gazi University Hacettepe University Yeditepe University Abant Izzet Baysal University Anadolu University University of Yuzuncu Yil Kadir Has University

Teşekkürler