/ 481 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 29 Mart 2006 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ 0535 7140843

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
/ 361 Zekeriya Aktürk EQuiP Türkiye Delegesi Aile Hekimliğinde Kalite Kursu KALİTEve İlişkili Kavramlar Prof. Dr. ; Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ
24 Kalite yönetimi.
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi,
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Erzurum
/ 411 Turan SET, Assist. Prof. Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALITY IN HEALTH CARE
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Pratik (Powerpoint Sunusu Hazırlama) Doç. Dr. Zekeriya Aktürk
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
/ 51 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Hasta ve Çalışan MemnuniyetininDeğerlendirilmesi Prof. Dr.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
/ 451 Zekeriya Aktürk Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

/ 481 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 29 Mart 2006 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara SAĞLIKTA KALİTE ve KALİTE ÇEMBERLERİ

/ 482 Konu: Sağlık Hizmetlerinde Kalite Amaç : Bu dersin sonunda katılımcıların Kalite kavramı ve ilişkili faktörler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Hedefler : Katılımcılar bu oturum sonunda; Kalite kavramını tanımlayabilmeli Kalitenin ortaya çıkış sürecini bilmeli Kalitenin yararlarını sayabilmeli Kalite çemberlerini tanımlayabilmeli Kalite çemberlerinin işleyiş şeklini bilmeli Araç-Gereç : Projeksiyon Cihazı,Ders Notları Süre: 45 dakika

/ 483 M.Ö. 2000: Al, bu kökü ye... M.S. 1000: O kök kötü...Gel, bu duayı oku... M.S. 1850: O dua batıl inanç...Al, bu iksiri iç... M.S. 1940: O iksir yılan yağı...Al, bu hapı yut... M.S. 1985: O hap etkisiz...Gel, bu antibiyotiği al.. M.S. 2000: O antibiyotik artık işe yaramıyor..."Al, bu kökü ye..." İlacın Tarihçesi

/ 484 KALİTE NEDİR?

/ 485 Latince qualis = gerçekte öyle olmak bir şeyin ya da birinin doğası, niteliği, bir şeyin iyi ya da kötü olma özelliği, herhangi bir bakımdan üstünlük, eksiksizlik Kalite

/ 486 Kullanıma uygunluktur. (Dr. J.M. Juran) Kalite

/ 487 Şartlara uygunluktur. (P.B.Crosby) Kalite

/ 488 İhtiyaçların karşılanabilme oranıdır. Kalite

/ 489 İstenen şartlara ilk defada, her defasında ve zamanında uymaktır. Kalite

/ 4810 Müşteri memnuniyetidir. Kalite

/ 4811 Bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (TS9005) Kalite

/ 4812 Toplam Kalite Yönetimi Yönetim ve bütün çalışanların katılımı ile müşteri isteklerinin karşılanmasıdır.

/ 4813 TARAFLAR Hastalar Yöneticiler KALİTE Çalışanlar

/ 4814 Sağlık hizmeti sunumu sürecinde kurumu oluşturan birimlerin ortaya koyduğu yarar ve zarar dengelerinin yargısı neticesinde varılan maksimum bir iyileşme beklentisidir. Avedis Donabedian Sağlık Hizmeti Kalitesi

/ 4815 KALİTE, günün bilgileri ışığında verilen bakımın, hastalardan istenen sonuçların alınmasını artırma ve muhtemel istenmeyen sonuçları azaltma derecesidir Sağlık Hizmeti Kalitesi Amerikan Sağlık Örgütleri Akreditasyon Komitesi

/ 4816 Teknoloji (Özellikle iletişim) Sınırların azalması Yarışma ortamı Daha iyi hizmet Toplam Kalite Yönetimi İnsan

/ 4817 TARİHÇE  Hammurabi kanunları, Mısır papirüsleri, Aristo  Esnaf locaları, Ahi teşkilatı  2. dünya savaşı sonrası  Japon sanayisi  Prof. William Edwards Deming (  1954 J.M. Juran (  Dr. Kaoru Ishikawa  İlk toplantı: 1962 Tokyo  1985 ABD’de en büyük sanayi şirketlerinin %90’ı  Türkiye: 1969 yılında sağlık ocağı sağlık kurulları

/ 4818 Farklı görüşler ORTAK PAYDA

/ 4819 Donabedian’a göre Kaliteyi belirleyen 7 faktör: Etkinlik (efficient; randımanlı) Etkililik (effective) Verimlilik Optimallik Kabul edilebilirlik Meşruluk Eşitlik (adil) Güvenli, Hasta merkezli ve Zamanında hizmet +

/ 4820 Kalite Döngüsü W. Edwards Deming

/ 4821

/ 4822 Kalite Bir Süreçtir

/ 4823 Düzeltici Sistem Müşteri istekleri analizi Düzeltici faaliyetler Sürecin kontrolü Pazarlama ve satış Kalite Yaklaşımları

/ 4824 Önleyici Sistem Müşteri istekleri analizi Tasarım ve geliştirme Sürecin kontrolü Pazarlama ve satış Kalite Yaklaşımları

/ 4825 BİREY OLARAK NE GİBİ KALİTE BEKLENTİLERİMİZ VAR?

/ 4826 Kalitenin Sağlanması Kalite Güvence Sistemleri Kalite Yönetim Ekipleri Kalite Çemberleri

/ 4827

/ 4828

/ 4829

/ 4830 ISO 9000 Kalite Yönetimi ile ilgili standartları içerir ISO nedir?  International Organization for Standardization  Standardizasyon için kurulmuş uluslararası bir örgüttür  145 ülkenin katılımı var  180 teknik komitesi var  Her teknik komite bir özel alanla ilgilenir (örn. Asbestoz, çinko)  Amacı uluslararası ürün ve hizmet değişimini ve entellektüel, bilimsel, teknolojik ve ekonomik aktivitelerde kooperasyonu kolaylaştırmak için standartlar oluşturmaktır

/ 4831 ISO 9000 standartlar serisi bir mükem- mellik seviyesi olmayıp, bir işletmede kalite yönetim sisteminin kurulması için asgari şartları belirleyen bir kılavuz niteliğindedir !!

/ 4832 ISO 9000 standarları serisini kim oluşturur?  176 numaralı teknik komite  Ülkeler kendi örgütlerinin temsilcileri ile bu komiteye fikir sunarlar  Türkiye’den TSE

/ 4833  İlk seri 1987’de oluşturulmuştur  ISO 9001  ISO 9002  ISO 9003  1994 ve 2000 yılında revizyonlar yapıldı  ISO 9000/2000 versiyonunda;  9001, 9002, 9003 standartları 9001 başlığı altında teke indirgenmiştir ISO 9000 Standartları

/ 4834  Bilgilerini artırma  Birlikte çalışmayı öğrenme  Etkileşimi öğrenme  Moral yüksekliği  Özgüven yüksekliği  Sistematik çalışma  Etkinlikleri planlama  Problem çözme tekniklerini öğrenme  Problemleri önleyebilme  Daha başarılı tanı koyma  Daha etkin ve ekonomik ilaç kullanımı  Gizli kalmış yeteneklerin ortaya çıkması  İş tatmininda artma  Yeni beceriler kazanma  İşinde terfi etme imkanı Liderlik özelliklerinin gelişmesi Toplam Kalite Yönetiminin Yararları Çalışanlara

/ 4835 Toplam Kalite Yönetiminin Yararları İşverene  Maddi tasarruf  Daha az işten çıkarma  Çalışanların işe gelmeme oranlarında azalma  Ürünün hızlı ulaştırılması  Ürün kalitesinde artma  Araç ve gereçlerin etkin kullanımı

/ 4836 Toplam Kalite Yönetiminin Yararları Genel  Ürün kalitesinde artma  İletişimde artma  Daha iyi eğitilmiş iş gücü  Daha etkili ekip çalışması  Güven ortamı oluşması  İşe katılım ve motivasyon  İş güvenliğinde artma

/ 4837 Kalite Ölçülebilir mi? Kalite Belirteçleri (Endikatörleri) Performans (aktivite) endikatörleri

/ 4838

/ 4839 Kalite çemberi iş ve iş yeri ile ilgili ürünlerin, hizmetlerin vs. iyileşmesi için çalışan aynı iş yerindeki bir ekiptir. Giriş İşçiler İş yeriÜrün Öğrenciler EğitimOkul Kalite Çemberleri

/ 4840 Kalite Çemberlerinin Örgütlenme Şekli

/ 4841 Amaç Kurumun gelişmesi İnsani ilişkilere saygı ve iş tatmini Çalışanların potansiyellerini ortaya koyma

/ 4842 Balık Kılçığı Diyagramı Probleme yol açan etki ve nedenleri sistematik bir şekilde incelemeye yarar –4 M: Methods, Machines, Materials, Manpower 4 P: Place, Procedure, People, Policies 4 S: Surroundings, Suppliers, Systems, Skills

/

/ kişi 1 moderatör Haftada 1 toplantı İşle ilgili problemlerin ortaya konması Çözüm üretilmesi Çözümlerin yönetime sunulması Sonuçların değerlendirilmesi Kalite Çemberlerinin İşleyiş Şekli

/ 4845

/ 4846 ÖZETLEYELİM Kalite nedir? Kalite açısından sağlığın hangi özellikleri vardır? Kalite uygulamalarının çalışanlara ne gibi yararları vardır? Kalite güvence sistemlerinden ne anlıyoruz?

/ 4847 SORU Hangisi önleyici kalite yaklaşımı sisteminin özelliklerinden değildir? a. Müşteri isteklerinin tespiti (Pazar araştırması) b. Tasarım ve geliştirme faaliyetleri c. Karşılaşılan hataların düzeltilmesi d. Proses kontrol e. Pazarlama ve satış

/ 4848 “I think I have said enough to show how we have progressed and how each one ous is only a link in a chain that began long before us and will continue long after we have gone. Therefore, we must honor our predecessors and delight in those who shall follow.” “Quality is very simple. It is love – love of knowledge, love of man, and love o God.” Avedis Donabedian Spanish Journal of Health Care and Quality, 1999