DÜNYAYI DEĞİŞTİRECEK BULUŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Zamanı Ölçme.
Her Grup için Hedefler Belirlenir
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
TALEBE HİZMETLERİ  GAYE VE HEDEFLERİMİZ  EĞİTİM ALANLARI  PROGRAMLARIMIZ  KAYIT ŞARTLARI.
Okuldan İşe Geçiş – Son Eğilimler
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HOŞ GELDİNİZ.
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
Okyanus sahilerine giden bir yazar, sabaha karşı sahilde dans eder gibi hareketler yapan birini görür. Biraz yaklaştığında bu kişinin sahile vuran deniz.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
KÜÇÜK MUCİTLER PROJESİ BİR TEBESSÜM ARMAĞAN ET BAŞTACIMIZ KADINLARIMIZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
18 Şubat 2013 Pazartesi 2. Sınıflar Aqua Florya Akvaryum Gezisi
ULTIMATE TÜRKİYE.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
Küçük Mucitler Bilim Gösterisi 2008 Organizasyonu
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
BİYOGRAFİ NEDİR? , BİYOGRAFİ ÖRNEĞİ,
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MATEMATİK GEOMETRİ EĞİTİM ÇALIŞMALARIMIZ  5. Sınıftan itibaren matematiğin günlük yaşamdaki önemi üzerinde duruyoruz.  Eğitim yılının başında 5.sınıftan.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
2013 SBS SİSTEMİ VE SINAVLARDA NASIL BAŞARILI OLURUM SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ Sevilay TAGTAŞ Rehber Öğretmen AKEV REHBERLİK SERVİSİ.
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
Betül GÜLER
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Biyografi Nedir? Ünlü bir yazarın, oyuncunun, bilim insanının, profesörün, tarihçinin kısaca önemli insanların hayatını başka.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Sunum transkripti:

DÜNYAYI DEĞİŞTİRECEK BULUŞ Mucit Amca DÜNYAYI DEĞİŞTİRECEK BULUŞ www.mucitamca.com

Dünyayı sarsacaklar Kuracağımız okula 5 yaşında başlayan çocuklar 16 yaşlarına geldiklerinde her biri dünya ekonomisini etkileyecek uluslar arası bir şirketin kuruluşunu başlatacak düzeye gelecek. Felsefesini ve stratejilerini belirlediğimiz okulun kuruluşunda rol alacak yatırımcılarla görüşmelere başlamış bulunuyoruz.

Üç rüya İlk rüya : 25 yıl önce İkinci rüya : 10 yıl önce Olimpiyat rüyası İkinci rüya : 10 yıl önce Mucit Amca rüyası Son rüya: Şimdi Okul rüyası

İlk rüya O sıralar haylazlığımdan dolayı 6 yıla uzaması beklenen Boğaziçi Üniversitesi Fizik Öğretmenliği bölümünü zamanında ilk mezun olarak bitireceğimi Kimsenin adını bilmediği ve henüz mezun bile vermeyen bir özel okulda henüz yeni mezun stajerliği bile kalkmamış bir öğretmen olarak ilk yıl sonunda bu okulu Türkiyede Tübitak Lise 1 Fizik takımına en çok öğrenci gönderen okul haline getireceğimi Okulda çalışmalara başladıktan sonraki 2 yıl içinde kendi branşım olan fizik dalında Türkiyenin en başarılı 8 öğrencisinden 7 sini yetiştirip 3 aşamalı milli takım seçim sürecinin son aşamasına kalmadan daha ikinci aşamasında milli takıma 4 öğrenci yerleştirmeyi garanti ederek rekor kıracağımı

25 yıl önce (bir rüya görseydim) 3 yıl sonunda Türkiyenin dünyadaki en başarılı üniversitesi olan ODTUnun öğrencilerim Bilkent fizik bölümüne gitmesinler diye özel 10 kişilik ileri fizik bölümü kurup bu 10 öğrenciden 5 inin öğrencilerimden oluşacağını 4 yıl sonra Lise 3 öğrencilerinin katıldığı Fizik Olimpiyatlarına 22 yıllık dünya fizik olimpiyat tarihinde bir rekor kırarak orta 3 öğrencimi göndereceğimi 5 yıl sonra Türkinin bilim olimpiyat tarihindeki ilk altın madalyasını hediye edeceğimi 6 yıl sonunda Türkiyeyi tarihinde ilk defa arka arkaya Dünya Fizik Olimpiyatlarında takım halinde ilk 10 da yer almasına katkı sağlayacağımı 9 yıl sonrasında tamamladığım 8 ciltlik özel fizik olimpiyat çalışma seti son 15 yıldır 10 ülkede fizik olimpiyatçıları için bir başucu kitabı haline geleceğini

25 yıla gelindiğinde: Yetiştirdiğim öğrencilerimden Avustralyada Fizikte Dünya İkincisi ve şu an ABD , MIT de görev yapan Fatih Yanık ışığı durduran buluşuyla 35 yaş altı en iyi 35 mucitten biri olacağını Çinde Fizikte Dünya üçüncüsü olan ve şu an İsviçre’de ETH de görev yapan Yasin Ekinci ise İsviçre Optik derneğinden genç bilim adamı ödülüne layık görüleceğini İlk mezun ettiğim öğrencim ve şu an ODTUde Prof Dr. olan Bayram Tekinin 25 Aralık 2009 da Cumhurbaşkanımızdan Tübitak teşvik ödülü alacağını, 2011 de Nobel ödüllü bilim adamı ile yan yana Japonyada konferans vereceğini İlk yetiştirdiğim öğrencileri örnek alan  düzinelerce okulda yüzlerce öğrencinin dünya çapında madalyalar alacağını

Bütün bunları rüyamda görseydim elbette inanmazdım. Ben böyle bir rüya gördüm ve bunlar olacak diyerek bir basın toplantısı düzenleseydim hiçbir basın kuruluşu da bunu ciddiye alıp haber yapmazdı. Ama bunların hepsi harfi harfine ve çok daha fazlasıyla olup gerçekleşti.

İkinci rüya 10 yıl önce bu defa başka bir rüya görmüştüm. Hayalim İstanbuldaki çocuklara bilimi kolaylaştırıp sevdirmekti. Başlatacağım bu yeni çalışmayı 4 gazete küçük bir haber yapmışlardı.  

İkinci rüyayı haber yapanlar Milliyet, 8 Ocak 2002 , Melih Aşık, Çocuk ve bilim: Milli Eğitim Müdürlüğü’nün son raporunda ilköğretim okullarında verilen Fen eğitiminin tahta - tebeşirden öteye gitmediği, dolaplarda bir mıknatısın bile bulunmadığı anlatılıyor... Melih Yalçıneli bu fakirliği hafifletmek için bir site kurmuş... Amacı şöyle özetliyor:    "... Ev ortamında pahalı olmayan pratik malzemelerle çocukların hoşlandıkları aktiviteleri seçerek bilimsel düşünme becerilerini geliştirdikleri deneyler yapmalarına yardımcı oluyoruz. Ayrıntılı bilgiyi ( http://www.yalcineli.com/gencbuluscular.htm ) adresinde bulabilirsiniz. Hürriyet , Bilim ve Teknoloji Gazetesi, 1 Haziran 2002 :Bir bilim meraklısı hazırladığı internet sitesinde çocukların evde basit bilimsel deneyler yapmasına yardımcı oluyor. "Amacımız ev ortamında pahalı olmayan pratik malzemelerle çocukların hoşlandıkları aktiviteleri seçerek bilimsel düşünme becerilerini geliştirdikleri deneyler yapmalarına yardımcı olmaktır." diyor site yöneticileri. Akşam , Canteen Dergisi, 21 Ocak 2002 : Denemeden Bilemezsin ! (You can not know without experimenting): Fizikle aranız iyi değil mi?Artık kaygılanmanıza gerek yok....Siz fizik dersinde anlamadığınız yerleri söyleyin.Fizik öğretmeni Melih Yalçıneli deneyler yaptırarak kabusunuz olan bu dersi sevmenizi sağlasın. Bir devlet okulunda okuyup ta fizik dersinde deney yapıldığını hatırlayan kaç kişi var aranızda?O birbirinden karmaşık kuramları anlamaya çalışırken soğuk terler döken az kişi yoktur herhalde...Tüm bunları tecrübelerimize dayanarak yazıyoruz tabi ki..İşte öğrencileri bu kabustan kurtarmak , fizik dersini daha sevimli hale getirmek için kolları sıvayan bir fizik öğretmeni öğrencilerin imdadına yetişti..Okullarda fizik derslerinde öğretilen bilgilerin öğrencilere ilginç gelmediğini düşünen Fizik öğretmeni Melih Yalçıneli öğrencilere fizik bilimini sevdirmek için deney yaptırmak gerektiğini savunarak yola çıkmış Cumhuriyet Gazetesi 6 Şubat 2002 Figen Atalay Geleceğin Buluşçuları Projesiyle anne babalar çocukla birlikte kurs görüp deney yapacak Haydi Eve Kar Yağdıralım ( Let's snow at home) Çocuklarınızla birlikte evde bilim deneyleri yapmaya ne dersiniz?Bir pipetten müzik aleti yapabilir ,evinizin içine kar yağdırabilirsiniz.Evinizde güneşin sıcaklığını ölçebilir, böceklerin su üstünde nasıl yürüdüklerini gözlemleyerek  öğrenebilirsiniz.Bunlar gibi yaklaşık 100 deney ve aktiviteyi siz yada çocuğunuz küçük bir kurs gördükten sonra evde yapabileceksiniz.......

10 yıl önceki rüya 2 yıl sonrasında geliştirdiğim programın %90 ını çöpe atıp Harry Potter sihirbazlık okulu havasında yepyeni bir program tasarlayacağımı 3 yıl sonunda Dünya Bankası Yaratıcı Kalkınma fikirleri yarışmasında ödül alacığımı ve katılan 765 proje içinde sadece benim projeme o akşam Show TV ana haberde 2 dakika yer verileceğini 4 yıl sonunda TRT ile anlaşıp Küçük Mucitler isimli bir program sunacağımı 5 yıl sonunda Ankaradaki her 3 anaokulundan 1’i ile çalışmış olacağımı, çocukların bana artık MUCİT AMCA diyeceklerini ve İstanbulda bir kreşte 2 yaşında henüz konuşamayan çocuklarla bile bir yıl boyunca her ay bir defa düzenli çalışmalar gerçekleştireceğimi

10 yıl öncesinde bunlar hayaldi 6 yıl sonunda ilk defa Kars Ardahan ve Iğdırın ilçelerine 4 günlük bir turne ile giderek Ankara İstanbul dışında Kaymakamlıklarla ilk çalışmayı gerçekleştireceğimizi 7 yıl sonunda ilk defa iki farklı Valilik ( Ağrı ve Iğdır)  ile ortaklaşa iki haftalık program düzenleyeceğimizi 8 yıl sonunda Türkiye’de ilk defa Tübitak tarafından Ankara Bilkent’te düzenlenen Avrupa bilim eğlence gününde 2000 kadar öğrenci aynı anda gösterimize katılıp bunun Bilim Teknik dergisine resmimizle ana haber olacağını 10 yıl sonunda Türkiye’de 66 ilde 16 Valilik 130 Kaymakamlık 47 özel okul 15 AVM ile  çalışarak 200 bin çocuğa ulaşacağımızı, özellikle doğu anadolu bölgesinde Bingöl hariç bütün illerin en az bir ilçesinde çalışma yapmış olacağımızı evet bütün bunların olabileceğini bundan 10 yıl öncesinde görememiştik.  Hayal bile edemediğimiz şeyler gerçekleşmeye başladıkça bir çok haber kanalında yerini almaya başladı. http://www.yalcineli.com/new_page_336.htm

Medyada Mucit Amca Radikal Mucit Amca 45 il dolaştı 10 mayıs 2010 Posta Sıradışı İş Nasıl Kurulur? 5 Temmuz 2009 Star Temel ve Fadimeler Yarışacak 8 Mart 2009 Viplife Eski koye yeni adet getiren Mucit amca,  Aralik 2008 TRT 1 , TRT 3 , TRT INT, TRT TURK Kucuk Mucitler , 2007-2008 (13 hafta) ve 19.00 Ana Haber Yaratici Kalkinma Fikir Yarismasi , 03 Mayis 2005 CNNTurk Mucit amca" buldugu her seyle deney yapiyor 28 Subat 2008 HABERTURK Bilimin eglenceli ve sasirtici yonleri, 28 Subat 2008 Milliyet Mucit amca bilim icin yollarda  28 Subat 2008 , Her Yastan Mucit 9 Mayis 2007, Ctesi Eki, Kucuk Mucitler , 29 Ocak 2005, Acik Pencere, Cocuk ve Bilim, Melih ASIK, 8 Ocak 2002 Zaman Mucit amca bilim icin yollarda  28 Subat 2008 Cumhuriyet Mucit amca bilim icin yollarda  28-02-2008 , Haydi Eve Kar Yagdiralim 06-02-2002 TARAF Mucit Amcanin kucuk icatlari 29 Subat 2008 Dergi Educaturk Cocuklarin Mucit Amcasi , Aralik 2007 TRT Radyo Televizyon Dergisi, Bilim Dunyasinin Genc Beyinleri , Mayis 2007 BUMED Dergisi Nisan 2005, Mart 2005 ve  Her Igne Balon Patlatmaz Kasim 2006 Arti Egitim ,  Egitim Sorunlarina Projeli Cozum   Mart 2006 KECI Ankaranin Harry Potterlari Kucuk Mucitler Kulubunde Yetisiyor Haziran 2005 ShowTV 19.00 Ana Haber  , 03 Mayis 2005 ve 29 Ocak 2005 Kanal A 21.30 Ana Haber  , 03 Mayis 2005 ATV Canli Yayin, 9.00, 23 Nisan 2005 SABAH Buyu gibi deneyler  09-08- 2006, Gelecegin mucitleri yetisiyor  22-01- 2005 Aktuel Mucit Veletler 27 Ocak 2005 Yeni Safak Fizik Dersine Hokus Pokus, 1 Kasim 2004 Hurriyet , Bilim ve Teknoloji Gazetesi, 1 Haziran 2002 Aksam, Canteen Dergisi, Denemeden Bilemezsin !, 21 Ocak 2002 Turkiye, Omer Ozturkmen, Eylul, 1995 Koseyazisi Bunlari taniyor musunuz ?”

İlk 2 rüya gerçekleşti 25 ve 10 yıl öncesinde hayal bile edemediğimiz şeyler bir bir gerçekleşti. İlkinde bir fabrika gibi çalışarak sadece ortaokulu bitirmiş çoğu “dahi” olmayan 50 ye yakın öğrenciyi 3 yıl gibi kısa sürede sadece okul dışı zamanlarında onlara destek olarak her birini bilimde dünya çapında çok önemli noktalara getirmeyi başardık. İkincisinde ise sınırlı sayıda bilim adamı yetiştirmek yerine ülkenin bilime bakışını değiştirmek amacıyla 2-3 yaşlar da dahil olacak şekilde okul öncesinden başlayarak yüzbinlerce çocuğa sahnede ve milyonlarcasına ekranda en az 40 yıl unutamayacakları anlar yaşatarak onların ufuklarını aydınlattık.

Şimdi sıra son rüyada Şu an hayalini kurduğumuz bu son “RÜYA OKUL” umuzda seneye 5 yaşında başlayan çocuklar  bundan tam 10-11  yıl sonra cumhuriyetimizin 100’ncü yaşında 15-16 yaşlarına geldiklerinde her biri birer Bill Gates, Steve Jobs gibi dünya ekonomisini sarsacak uluslar arası bir şirketin tohumunu atacak, başına geçecekler. Dünyadaki eğitim ve okulculuk anlayışı tamamen değişecek. Dünyadaki bütün okullar ve öğretmenler öğrendiklerini unutmak zorunda kalacaklar. Bu nedenle ileride Bill Gates ve Steve Jobs gibi okula küsmeden dünyayı değiştirmek isteyenlerin adresi Mucit Amcanın yeni kuracağı okullar olacak.

Okulların değişmesi gerekli Okullar 150 yıl öncesinin sanayi dönemi seri üretim sınırları çerçevesinde kurulduğu için o dönemin insana bakışını yansıtıyor. Bir makinenin üretiminde gördüğümüz farklı üretim bantlarını okuldaki derslere benzetebiliriz. Ancak çocukluk yıllarımıza dönüp baktığımızda en iyi öğrendiğimiz ve en iyi hatırladıklarımız aldığımız notlar ve girdiğimiz sınavlar, dersler ve tahtaya yazılanlar değil “yaşadığımız aktiviteler, yaptığımız geziler, tanıştığımız önemli kişiler, bizzat sahiplenerek ellerimizle dokunduğumuz proje tarzı deneyler vb “ konulardır. Bunu test etmek için rast gele olarak görüştüğünüz insanlara ilkokul yıllarından hatırlarında kalan 3 önemli olumlu anıyı sorun. Daha sonra bunları birleştirip bir istatistiksel tablo oluşturmanız sonucu görmeniz için yeterli.

Yeni okul modeli Modelimizde temel olarak sınıflar bir ev yada ofis rahatlığı ve konforu sağlayacak kadar geniş ( bu nedenle de olabildiğince arazinin ucuz olduğu şehir dışında bir mekanda tasarlanmış) olacak.   Bu okul bir tür seyahat gemisi gibi seyyar bir dünya okulu olacak. Her iki günde bir şehir içinde farklı bir mekana ( iş , ticaret ve sanayi ortamları, sanat , teknoloji ve bilim ortamları , spor , müzik ve kültürel ortamlara :12 yılda 500 işyeri, sanat spor vs mekanı ) günü birlik ziyaretler olacak. Her iki haftada bir defa şehir dışı 2-3 günlük kısa  geziler ( 12 yılda 200 ilçe ve kültürel konum vs ) ve her iki ayda bir defa haftalık ülke ziyaretleri olacak. ( Bu şekilde 12 yılda 70 ülke gezilecek ) Bu şekilde yerellik, ülke kaynaklarını yerinde tanıma ufku ve globallik  dengeli bir şekilde ( mahalle, şehir , ülke ve dünya küreleri)  yaşanacak. Ülke gezilerinde bütün okul personeli şehir gezilerinde ise ilgili öğretmenler çocuklarla birlikte olacaklar. Bir müfredat bağlı olmayan dersler gezilen görülen mekanlarla bağlantılı olarak yada çeveremizde yaşanan olaylara ve öğrencilerin gereksinim duydukları öğrenme alanlarına entegre bir şekilde işlenecek. Aslında buna ders yerine öğrenme ve eğlenme etkinliği demek daha uygun..

Esnek müfredatlı, sınavsız okul Doğal olarak bu okulda klasik anlamıyla müfredat ve ders olmadığı gibi sınav da olmayacak. Çocukların gelişmesinin izlenmesi ve geliştiklerini sergilemeleri ön planda olacak. Çocuklar farklı kültürleri görüp oralarda kısa süreli yaşadıkları için dil öğrenmeyi bir gereksinim olarak görecekler ve egzersiz yapabilme şansına sahip olarak daha verimli bir şekilde dil öğrenecekler. Okul seyyar ve ziyaretçi bir okul olmasının da verdiği güçle sıkça ziyaret edilen ilgi odağı lider bir okul da olacak. Hemen her hafta ülkeden ve her ay yabancı ülkelerden seçkin uzmanlar sanatçılar iş adamları akademisyenler ve politikacıların ve heyetlerin çocuklarla karşılıklı sohbet ve etkileşim yapmalarına fırsat tanınacak. Bu hem ziyaret edenlere çok iyi gelişen cin fikirli geleceğin liderleri olan çocuklarla tanışmak açısından geleceğe dönük bir yatırım ve bir referans oluşturacak ve hem de çocuklar için “kırk yılda” öğrenemeyecekleri konuları özlü bir biçimde ilk ağızdan öğrenme fırsatı sağlanmış olacak. Ayrıca okulda klasik anlamda üniversiteye hazırlanma telaşı da olmayacak . Okulu bitirenler düzenlenecek birtakım kısa süreli yaratıcı meslek programları yolu ile o kadar çok şey öğrenecekler ki 12 yıl sonunda  Bill Gates gibi diplomaya gerek duymaksızın oldukça genç yaşlarında iş hayatına atılmayı düşünecekler ve muhtemelen bir çoğu ziyaret ettikleri ülkelerde kurulan bağlantıları değerlendirip kendilerine iş fırsatları yaratacaklar. İçlerinden akademik  diploma gereğini hissedenler ise çoğunlukla yabancı ülkelerdeki seçkin üniversitelerde okuyacak yada online diploma tercihini kullanarak ülkemizdeki sınav sistemine takılıp kalmayacaklar

Mucit Amca kimdir? Mucit Amca (Melih Yalçıneli) yetiştirdiği öğrencisiyle Bilim Olimpiyatlarında Türkiye'ye ilk dünya şampiyonluğunu ve ilk dünya rekorunu kazandırmıştır. Sayesinde Türkiye 3 yıl takım olarak ilk 10 da yer almıştır. 8 yılda hazırladığı 8 ciltlik özel çalışma seti 20 yıldır 10 ülkede fizik olimpiyatçıları için bir başucu kitabıdır. 250 sıradan malzeme ile 10 farklı temada geliştirdiği sıra dışı programı ile atık malzemeler bir laboratuara, deney etkinlikleri eğlenceli bir sihirbazlık okuluna dönüşmüştür. Okullarda 10 yaşında başlayan fen dersleri sempatik yöntemleri sayesinde uygulama yaptığı 300 anaokulunda 2 yaşa kadar inmiştir. TRT'nin 4 kanalında 2 yıl yayınlanan ve çocuk programları arasında yüksek izlenme oranı yakalayan programını izleyen 3 milyon çocuğa ekranda bilimi sevdirmiş, son 4 yılda 67 il 200 ilçeyi dolaşmış, sergilediği bilim gösterisi ile ayaklı bir bilim merkezi şeklinde 200 bin çocuğa unutulmaz anlar yaşatmıştır. Melih Yalçıneli eğitim kariyer ve sivil toplum odaklı 5 uluslararası projede kilit uzman olarak proje yöneticiliği yapmıştır.  Dünyada 200 kadar bilim merkezi kurmuş olan Verner Johnson’ın Türkiye temsilcisidir. VernerJohnson Türkiyede 3 büyük şehire bilim merkezi tasarlamıştır. Başka 3 büyük şehire de tasarım hazırlamak üzere uzlaşılmıştır.