KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE LOJİSTİK: MEVCUT DURUM VE STRATEJİLER Prof. Dr. Okan TUNA
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
Strateji Tasarımı İlker acar.
ADOPEN.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
İKTİSAT Girişimcilik - İş Stratejisi -.
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
SAĞLIKLI NESİLLERLE MUTLU BİR GELECEĞE
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
Girişimcilik.
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
SWOT ANALİZİ.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Müşteri-Sektör-Rekabet
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
EKOTEN TEKSTİL A.Ş. 7 li grup 3 lü vardiya çalışma sistemi
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
KİM. KİM MİTRA KİMDİR? HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI, BİLGELİĞİN ve IŞIĞIN MİTRA, HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI,
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
“Alternatif Finansman Kaynağı Olarak Girişim Sermayesi "
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK

Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel veya ulusal düzeyde değil, dünya düzeyinde tasarlamalı ve gerçekleştirmelidir. Küresel Girişimcilik

NİÇİN KÜRESEL GİRİŞİM? Şirketlerin milletlerarası düzeyde üretim yapmalarının ardında neler var? Büyüme arzusu Riski yayma arzusu Ucuz girdiye ulaşma arzusu Pazara yakın olma, gümrük engellerini asma Rekabet stratejisi, rakibini takip et Hükümet teşvikleri (serbest bölge vb) Küresel Girişimcilik

Dünya Genelinde Üretim Küreselleşmenin en önemli göstergesi dünya genelinde benzeri ürünler ve markalar üreten Küresel Şirketlerin yaygınlaşması… Kendi ülkesi dışında da ekonomik faaliyette bulunan 50 bin civarında şirket Bu şirketlere bağlı 250 bin civarında yavru firma Bir çok “ulusal ürün” (tekstil, cep telefonu, otomobil vb) içinde uluslararası şirketlerin ürettiği parçaları bulundurmakta… Küresel Girişimcilik

Küresel Devler Dünyanın en büyük 200 şirketi dünya ekonomisinin yaklaşık % 25’ine sahip… Dünyada ilk 100 ekonominin 51 tanesi şirket, 49 tanesi ülke… Türkiye’nin GSMH’sı 200 milyar civarındayken Ford’un yıllık cirosu 180 milyarı aşmaktadır… Küresel Girişimcilik

Küresel Yarışta Türkiye Dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri… 1980’lerde inşaat sektörünün uluslararası ihaleler alması 1990’larda Türk girişimcilerin Doğu Avrupa’dan Orta Asya’ya uzanan bir alanda boy göstermeleri Sadece büyük şirketler uluslararası yatırım yapmıyor, küçükler de yarışta var Avrupa sathına yayılmış gurbetçi girişimciler Küresel Girişimcilik

Küreselleşme: Fırsat mı Tehdit mi? Küreselleşme iki yönlü bir olgu… Artık üretiminizi ve pazarınızı tasarlarken daha geniş ölçekte düşünmek mümkün Artık küresel rekabet baskısının hissedilmeyeceği üretim alanları bulmak zor (Cargill gibi bir devin Sakarya’da küçük ölçekli bir nişasta firmasını rekabet dışına itmesi) Özetle: Firma büyüklüğünüz ne olursa olsun yerelliği ihmal etmeden küresel düşünme gereği Küresel Girişimcilik

Küresel Girişim Örnekleri: Coca Cola 1886 Atalanta’lı eczacı John Pemberton tarafından kuruldu. Önceleri baş ağrısını gidermek için bir şurup olarak tasarlandı. Bir müşterisinin şurubu açmak için su yerine maden suyu kullanması üzerine şurubu bu şekilde kullanmaya başladı Muhasebecisi Robinson’un önerisiyle bu yeni içeceğin adı Coca Cola oldu. “Lezzetli ve ferahlatıcı” coca cola… Küresel Girişimcilik

Coca Cola (devam) Pemberton 1888’de 50 dolarlık karla ölür. İşletmesi 2300 dolara Chandler adında bir ilaç toptancısına satılır. Chandler kardeşi, muhasebecisi ve iki arkadaşıyla 1892 yılında bu günkü the Coca-Cola Company’i kurar. İlk iş 11.000 dolar harcayarak ressamlara çizdirdiği coca cola resimlerini dağıttırır, her yere posterler asar, reklamlar verir. İlk üretim Dallas’ta gerçekleşir, bir yıl sonra Cola ABD’nin genelinde pazarlanır. Candler 1915’te cola’nın ilk bombeli şişesiyle pazarlanmasını sağlayıp emekli oldu. 1919’da şirketin değeri 25 miliyon dolar oldu. Üçüncü kuşak işbaşına geldi ve artık üretimin iyileştirilmesinde çok pazarlamaya ağırlık verildi. Küresel Girişimcilik

Coca Cola Ne Öğretiyor? Bugün Coca Cola dünya pazarının en bilinen, en yaygın olarak kullanılan, hemen her ülkede üretimi olan bir şirkettir belki bir kültürdür… Pazarlama: pazarlamada hem yenilik hem de şirket değerinin üzerinde pazarlama bütçesi Risk: Pazarlamaya yaptığı yatırım, dünyada kimsenin girmeye cesaret edemediği pazarlara ilk giren yabancı olması Tutarlılık- lezzette, kalitede, yönetimde (hep daha ileriye) Kurumsallaşma: Bir aile şirketi olarak kurulmasına rağmen dünya genelinde tespit ettiği başarılı profesyonelleri istihdam etmekte…. Küresel Girişimcilik

Adidas 1920’de kendisi atlet olan 20 yaşındaki Adi Dasler ilk ayakkabısını üretir. 1930’da 11 değişik spor için farklı 30 çeşit ayakkabı üretir, 100 kişiyi istihdam etmektedir. 1940’da dünyanın bir numaralı spor ayakkabı üreticisi olur. Ancak savaşla birlikte yıkıma uğrar. 1947’de 47 çalışanıyla yeni bir başlangıç yapar. Firmanın adını kendi adından esinleyerek Adidas olarak koyar, meşhur 3 çizgili amblemini tescil ettirir. Dünya Futbol Şampiyonalarına ve Olimpiyatlara sponsor olarak adını duyurur. Bugün bünyesinde çok değişik şirketler bulunduran bir grup olur. 30 bin çalışanıyla dünyanın devleri arasındadır. Adi Dasler 1978’de öldüğünde şahsen tescil ettirdiği, patent aldığı 700 buluş ve yeniliğin sahibiydi. Küresel Girişimcilik

Adidas Ne Öğretiyor? Vizyoner: Adi Dasler’in Adidas’a sunduğu vizyon şudur: “adidas- dünya genelinde sporun bütün sektörlerinde yetkinlik anlamına gelen bir isim’ Hırs ve azim- savaşlar ve yıkım yeni bir başlangıç Sürekli gelişme- ürün sayısında, malzemelerde, kalitede sürekli iyileşme Ar-Ge her dönem ayakkabı ve diğer spor ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar ve buluşların hemen kayıt altına alınması, tescillenmesi. Pazarlama: Futbol, atletizim, tenis, golf gibi sporun her alanında sponsorluklarla adını dünyaya duyurma becerisi Küresel Girişimcilik

Dell Computer Dell 1984’te Micheal Dell tarafından kuruldu. Dell öğrenciyken yurt arkadaşlarına bilgisayar satmakla işe başlamıştı. Dell bilgisayar sanayinin en uzun süreli CEO’su olarak rekorlara imza atmakta. 6 ülkede yaptığı üretim yapmakta ve bölgesel örgütlenme modeliyle dünya pazarını kontrol etmekte. 41 Milyar doların üzerinde yıllık gelir ve dünya genelinde yaklaşık 46 bin çalışan (takım üyesi) Doğrudan pazarlama sayesinde müşteriye yakın olma ve rekabetçi fiyat sunabilme imkanı. Müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir teknolojik altyapı. www.dell.com sitesi 1994’te kuruldu ve Internet üzerinden satışlara başladı. 1996 yılında Internetten 1 milyar dolarlık satış yaparak rekor kırdı. Küresel Girişimcilik

Dell Ne Öğretiyor Fırsatları Görebilme: Bir endüstrinin gidebileceği yönü kestirmek ve hazırlıklı olmak, Farklılaşmak: İşi rakiplerinin yaptıklarından farklı şekilde yapabilmek- doğrudan pazarlama Kalite ve İyi Fiyat: Müşteri ilişkileri sayesinde düşük fiyatla kaliteli ürün sunabilmek Profesyonel Örgütlenme: Kurumsallaşmayı becerebilmek Vizyoner: Dünya ölçeğinde düşünebilmek Ar-Ge ve yenilikçilik (inovasyon) Internet altyapısı sunmanın yanında Interneti bir pazarlama aracı olarak kullanabilmek Küresel Girişimcilik

Uluslararası KOBİ’ler Küreselleşmenin aktörleri dev firmalar ama uluslararası KOBİ’ler de var. 20-30 kişinin çalıştığı ve uluslararası teşkilatlanması olan yazılım firmaları giderek yaygınlaşmaktadır. Bazı firmalar “Doğuştan Küresel” (Born Global) eğilimdedir. Hemen uluslararasılaşma çabasındadırlar. Avrupa Birliği ve hemen bütün gelişmiş ülkeler girişimciliği ve uluslararası girişimciliği destekleme programları geliştirmektedirler. Özellikle İskandinav ülkelerinde uluslararası girişimciliği özendirici destekler güçlüdür. Ayrıca bu ülkelerin güçlü bir girişimcilik gelenekleri vardır. Türkiye’de KOSGEB ihracat yapan KOBİ’leri destekleme çalışmaları yapmaktadır. Küresel Girişimcilik

Sonuç Niyetine… İşletmenin boyutu ne olursa olsun yerelliği kaybetmeden küresel ölçekte düşünme gereği (Mevlana’nın pergeli) Kurumsallaşma Gereği: Başarılı firmaların güçlü-dinamik girişimcileri yanlarında iyi yöneticilerin olmasına, işletmelerinin “anonimleşmesine” ve hesap verebilirliğe dikkat etmektedirler. Fırsatları Görebilme Yeteneği: Hangi endüstrinin ne tür gelecek vaat ettiğini görebilme, çevreyi analiz edebilme ve anlama yeteneği Buluş ve yenilikçiliğe (inovasyon) özel önem verme. Ar-ge yi destekleme. Taklidin katma değeri düşüktür. Küresel Girişimcilik

Sonuç Niyetine (devam) Farklılaşma: Rakiplerden belli yönlerle farklı olmak zorunluluğu Çağdaş Pazarlama: Pazarlama ile satış arasındaki farkı belirlemek, müşteri beklentilerini izlemek İş Ahlakı: Başarılı firmaların vazgeçilmezleri arasında güvenilirlik, kalite-fiyatta tutarlılık, sözünün arkasında durma gibi ilkeler vardır. “Gerilla vur-kaç” yaklaşımı kısa dönemli düşünmenin göstergesi. Stratejik Düşünme: Uzun dönemli perspektif geliştirme ve işe madde ötesinde anlam katabilme Küresel Girişimcilik