Maria Montessori.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
OBJEKTİF BİR GÖZLE KEMAH VE KEMAHLILAR Türkiye’de çok sık kullanılan bir “memleketim” kavramı vardır. Bu kavram insanın kendisinin veya ailesinin doğduğu.
SUNUM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
Y I K I N H E Y K E L L E R İ M İ “Ey Milletim, Ben, Mustafa Kemal’im…
Kazanım 4. Çocuk olarak haklarını fark eder.
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
Biraz moral bulalım.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
YAŞAM ŞEKLİ İYİ DÜŞÜN, DOĞRU KARAR VER. Kendini Tanı ! “İnsanlar kendini tanıma ve bilme yolcuğuna çıkmadıkça, diğerlerini anlayamaz ve diyalog,sevgi.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
MONTESSORİ.
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YIKIN HEYKELLERİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Matematiğe merakı olan arkadaşlar, lütfen aşağıdaki soruyu çok dikkatle inceleyiniz ve hemen cevaba bakmayınız !!! Aşağıdaki soru Barcelona Üniversitesi.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
Engelli Çocuk Ailelerine Önemli Uyarılar
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
AİLELERİN KABUL SÜREÇLERİ Nazim DUMAN Müdür Yardımcısı Maltepe Rehberlik ve Araştırma Merkezi Kasım 2012.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
ÇOCUKTAN HAREKET EĞİTİM AKIMI
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
M A T E M A T İ K.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Dünyadan Bir Örnek: KUZEY NORVEÇ BİLİM MERKEZİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Maria Montessori

Maria Montessori Eğitim sisteminde devrim yapan İtalyan doktor.

Geleneksel Eğitim Anlayışı Geleneksel Eğitim çocuğun öğrenmesini beklemeden ezberlemesini yeterli görür. Bu nedenle, düşünülmeden defalarca tekrar yapılması eğitimin şartlarından sayılır.

Çocukların kendi kendilerine bilgi elde edebileceklerine, onlarda keşfetme isteği ve becerisi olduğuna kesinlikle inanılmazdı. Eğitim görmenin anlamı öğretmenin, bir parça bilgiyi çocuğa belletmesi demekti.

6 Ocak 1907, Casa Dei Bambini’nin açılışı. Eğitimde Devrim San Lorenzo’daki Çocukların Yuvası ‘nın (Casa Dei Bambini ) açılışı dünyanın geleneksel eğitim anlayışına duyduğu güveni kökten sarsacaktı. Çünkü, bu çocuklar, o güne kadar kendilerinden beklenmeyen becerilere sahip oldular ve yetişkinlerin çocuklar hakkındaki fikirlerini tümden değiştirdiler. 6 Ocak 1907, Casa Dei Bambini’nin açılışı.

Binlerce yıllık eğitim anlayışı sarsılmaya başlamıştı.

Bu devrimin mimarı Maria Montessori’ydi.

Maria Montessori’nin Yaşamı Maria Montessori, 31.Ağustos.1870’de, İtalya’daki Chiaravalle kasabasında doğdu. Çağının kızlar için uygun gördüğü geleceklerin ötesinde bir gelecek düşünüyordu kendisi için. O mühendis olmak istiyordu.

Maria kız arkadaşlarının aksine matematikle ilgileniyordu ve bir kız için sıra dışı olan bu ilgi onun erkek çocuklarının gittiği bir ortaokula gitmesini gerektirdi. Diğer okullarda olduğu gibi burada da ezberlemek ve öğretmen sorduğunda soruya hemen cevap vermek bilmenin bir göstergesi sayılıyordu. Maria yılmadı, fakat, bu tekdüzelik onun kendi eğitim yöntemini şekillendirmesinde önemli bir etken oldu.

Tıp Eğitimi Maria eğitiminin devamı için eşi görülmemiş bir karar aldı. O doktor olmaya karar vermişti. İtalya’da hiçbir kadın o güne kadar tıp eğitimi almamıştı ve tıp okulları bayan öğrencilere uygun okullar değildi. Maria Montessori tüm zorluklarına rağmen okulunu yüksek bir dereceyle bitirdi ve İtalya’nın İlk Kadın Doktoru unvanını almaya hak kazandı.

Çocuğa Saygı Duymak Maria Montessori çocuğu kimsenin görmediği gibi gördü. Ona göre gelişme öğretilemezdi, bizim görevimiz ancak ve ancak çocuğun önündeki engelleri kaldırmak olabilirdi. Her şeyden önce çocuğu gelişim yolunda takip edebilmeyi öğrenmeliydik.

Ve çocuğa özgürlüğünü geri vermeliydik.

Montessori çocuğun etkinliğini arttırırken öğretmenin sınıftaki görevine farklı bir anlam veriyordu. Öğretmen artık sınıftaki kayıtsız şartsız uyulması gereken tek-söz-sahibi (otorite) değil bir rehberdi. Eğitim öğretmekten öğrenmeye doğru önemli bir adım atmış oldu.

Maria Montessori Montessori Yöntemi’ni yetişkinlere anlatırken çocukların uğraşlarını hep çalışma ya da iş kelimesini kullanarak ifade etti. Bunun sebebi yetişkinlerin çocukların uğraşlarını ciddiyetsiz görmeleriydi. Oysa çocuk için oyun çok ciddi bir işti.

Montessori Yöntemi çocuğun doğasıyla uyum içinde işleyen bir yöntemdi. Çocuk çalışmasını kendi yönetebiliyordu, böylece her şeyden önce kendisinin nasıl öğrendiğini keşfediyordu.

En önemlisi kendini özgürce ifade edebiliyor ve böylece kişiliğini oluşturma fırsatı buluyordu.

Oysa unutmamalıyız ki eğitim almak çocuklar için çoğunlukla memnuniyet verici bir deneyim değildi. Çocuklar hayatı tanımaya çalıştıkları bu dönemde eğitim adı altında oldukça sevimsiz tecrübeler ediniyorlardı.

Çağdaşlarının çok ötesinde düşüncelere sahip olan Montessori şöyle yazmıştır Hayatın en önemli dönemi üniversite çalışmaları değil, doğumdan altı yaşa kadar olan süredir. Çünkü bu, bir çocuğun gelecekte olacağı yetişkini inşa ettiği dönemdir. Sadece zeka değil, insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur. Hiçbir yaşta çocuk, zekice bir yardıma, bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz. Dr. Maria Montessori

Maria Montessori eğitim yöntemini dünya barışına hizmet edebilecek çocuklar yetiştirecek şekilde tasarlamıştır. Onun kendine has öngörüsü bugün sorunun ilerleyişine baktığımızda eşsizdir.

Maria Montessori Nobel Barış Ödülüne üç kere aday gösterilmiştir.

Çocuklar tarih boyunca sömürüye her zaman açık olmuştur, çünkü çocukların kendilerini koruması mümkün değildir. İşte bu nedenledir ki Maria Montessori’nin yaptıkları çocuklar ve insanlık için çok önemlidir.

çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Eğer insanlık için çare ve kurtuluş varsa, sadece çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Dr. Maria Montessori

çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Eğer insanlık için çare ve kurtuluş varsa, sadece çocuklardan gelebilir, çünkü yetişkin insanı çocuk yapar. Dr. Maria Montessori Sihirli Bahçe Montessori Okulu, Maria Montessori’nin ismini çocuklar adına mutluluk ve sorumluluk bilinciyle taşımaktadır.